Ухвала
від 19.09.2016 по справі 804/3514/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

19.09.16 804/3514/16

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді при секретарі за участю: представника позивачаОСОБА_1 ОСОБА_2 ОСОБА_3 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро клопотання Головного територіального управління юстиції в Дніпропетровській області про заміну первинного відповідача в адміністративній справі №804/3514/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агротрейд" до Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Софіївської районної державної адміністрації, Товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРОМОНОЛІТ", ОСОБА_4 про визнання протиправними та скасування рішень, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Агротрейд" звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовом до Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Софіївської районної державної адміністрації, Товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРОМОНОЛІТ", ОСОБА_4 із позовними вимогами щодо:

визнання протиправним та скасування рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень індексний номер 23337697 від 01.08.2015р., яке прийнято державним реєстратором Софіївського районного управління юстиції Дніпропетровської області ОСОБА_5;

визнання протиправним та скасування рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень індексний номер 23337759 від 01.08.2015р., яке прийнято державним реєстратором Софіївського районного управління юстиції Дніпропетровської області ОСОБА_5.

До суду надійшло клопотання про заміну первинного відповідача в адміністративній справі №804/3514/16, яке обгрунтовано тим, що Головне територіального управління юстиції в Дніпропетровській області є неналежним відповідачем у даній справі, зважаючи на відсутність у Головного територіального управління юстиції в Дніпропетровській області повноважень щодо внесення записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, змін до них та їх скасування. При цьому відповідач зауважує, що з 01.05.2016р. повноваження у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень на території Софіївського району Дніпропетровської області відносяться до компетенції Софіївської районної державної адміністрації (третя особа 1 у справі №804/3514/16), у зв'язку з чим Головне територіального управління юстиції в Дніпропетровській області просить здійснити заміну неналежної сторони, а саме: замінити первинного відповідача в адміністративній справі №804/3514/16 на належного - Софіївську районну державну адміністрацію.

Представник позивача про вищезазначеного клопотання не заперечувала.

При вирішенні клопотання Головного територіального управління юстиції в Дніпропетровській області про про заміну неналежної сторони (первинного відповідача) по справі №804/3514/16, суд виходить з наступного.

13.12.2015 року набрав чинності Закон України Про внесення змін до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 26.11.2015 року № 834-VШ (далі - Закон України № 834-VIII).

Організаційні основи системи державної реєстрації прав визначено Розділом II Закону України № 834-VIII.

Так, відповідно до ст. 6 Закону України № 834-VШ - організаційну систему державної реєстрації прав становлять: Міністерство юстиції України та його територіальні органи; суб'єкти державної реєстрації прав (виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації та акредитовані суб'єкти); державні реєстратори прав на нерухоме майно.

Повноваження територіальних органів Міністерства юстиції України визначені ст. 8 Закону України № 834-VIII, відповідно до якої територіальні органи Міністерства юстиції України в межах території, на якій вони здійснюють свою діяльність:

- здійснюють контроль за діяльністю у сфері державної реєстрації прав;

- розглядають скарги на рішення, дії або бездіяльність державних реєстраторів, суб'єктів державної реєстрації прав та приймають обов'язкові до виконання рішення, передбачені цим Законом;

- складають протоколи про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених Кодексом України про адміністративні правопорушення;

- організовують роботу з підготовки та підвищення кваліфікації державних реєстраторів;

- забезпечують доступ державних реєстраторів до Державного реєстру прав та приймають рішення про блокування такого доступу у випадках, передбачених цим Законом;

- здійснюють інші повноваження, передбачені цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Повноваження суб'єктів державної реєстрації прав визначені ст. 9 Закону України № 834-VIII, відповідно до якої до повноважень суб'єктів державної реєстрації прав належить, зокрема:

- забезпечення: проведення державної реєстрації прав; ведення Державного реєстру прав; взяття на облік безхазяйного нерухомого майна; формування та ведення реєстраційних справ;

- здійснення інших повноважень, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону України.№ 834-VIII, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Таким чином, з аналізу вищенаведних положень Закону України № 834-VIII (поточна редакція) вбачається, що у Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області відсутні повноваження щодо внесення записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, змін до них та їх скасування.

Окрім того, відповідно до п. 3 ч. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України № 834-VIII - органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку, припиняють надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць за рішенням Кабінету Міністрів України, прийнятим у разі забезпечення виконавчими органами міських рад міст обласного та/ або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями умов, необхідних для реалізації повноважень у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, але не пізніше 30.04.2016 р.

Постановою Кабінету Міністрів України "Про реформування територіальних органів Міністерства юстиції та розвиток системи надання безоплатної правової допомоги" №99 від 11.02.2016р. ліквідовано Софіївське районне управління юстиції Дніпропетровської області.

Враховуючи вищевикладене, Головне територіальне управління юстиції у Дніпропетровській області (первинний відповідач) є неналежним відповідачем по справі № 804/3514/16, оскільки у Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області відсутні повноваження щодо внесення записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, змін до них та їх скасування.

Законом України № 834-VIII від 26.11.2015р. внесено зміни до ст. 25 Закону України Про місцеві державні адміністрації N 586-XIV від 09.04.1999р. шляхом наділення місцевих державних адміністраці поноваженнями щодо здійснення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (крім обласних державних адміністрацій).

Отже, з 01.05.2016р. повноваження у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень на території Софіївського району Дніпропетровської області здійснює Софіївська районна державна адміністрація.

Товариством з обмеженою відповідальністю "Агротрейд" у якості первинного відповідача по справі визначено - Головне управління юстиції в Дніпропетровській області, що зумовлює необхідність здійснити в порядку статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України заміну первинного відповідача на належного - Софіївська районна державна адміністрація, яка станом на момент винесення судом даної ухвали має статус третьої особи, яка на заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача (третя особа 1).

Відповідно до статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України, суд першої інстанції, встановивши, що з адміністративним позовом звернулася не та особа, якій належить право вимоги, або не до тієї особи, яка повинна відповідати за адміністративним позовом, може за згодою позивача допустити заміну первинного позивача або відповідача належним позивачем або відповідачем, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи.

Після заміни сторони, вступу третьої особи, що заявляє самостійні вимоги на предмет спору, залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку.

З огляду на наведене, суд приходить до висновку, що клопотання Головного територіального управління юстиції в Дніпропетровській області про заміну первинного відповідача на належного є обгрунтованим та підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 52, 158, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Клопотання Головного територіального управління юстиції в Дніпропетровській області про заміну первинного відповідача на належного - задовольнити.

Замінити первинного відповідача по справі №804/3514/16 - Головне територіальне управління юстиції в Дніпропетровській області на належного відповідача - Софіївську районну державну адміністрацію.

Запропонувати відповідачу подати до суду письмові заперечення проти позову.

Зобов'язати відповідача надати до суду у разі заперечення проти позову всі матеріали, що були або мали бути взяті ним до уваги при прийнятті рішення, вчиненні дії, допущенні бездіяльності, з приводу яких подано позов.

Копію ухвали ухвали направити особам, які беруть участь у справі.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя Р.А. Барановський

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.09.2016
Оприлюднено31.05.2017
Номер документу66761729
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/3514/16

Постанова від 14.11.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Ухвала від 19.09.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Ухвала від 22.06.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні