ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
29 травня 2017 року м. Чернігів Справа № 825/837/17
Суддя Чернігівського окружного адміністративного суду Бородавкіна С.В., перевіривши матеріали адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Чернігівзернопром" до Чернігівської обласної державної адміністрації в особі Конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу на автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі області (внутрішньообласні маршрути), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, - Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування рішення, визнання недійсним договору та зобов'язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
Позивачем 25.05.2017 подано адміністративний позов до Чернігівської обласної державної адміністрації в особі Конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу на автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі області (внутрішньообласні маршрути), в якому просить, в тому числі:
- визнати недійсним договір від 13.04.2017 № 170-03-17/269 на обслуговування автобусного маршруту загального користування Чернігів - Лукашівка (рейси 1491к/1492к, 1493к/1494к, 941к/942к, 949к/1950к), укладений між Чернігівською обласною державною адміністрацією та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1
Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 107 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, зокрема, чи немає підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
У свою чергу, розглянувши подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Чернігівзернопром" позовну заяву та додані до неї матеріали суддя вважає, що позивачу необхідно відмовити у відкритті провадження, в частині позовної вимоги про визнання недійсним договору від 13.04.2017 № 170-03-17/269, з огляду на таке.
Відповідно до частини другої статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Частиною 2 статті 8 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якої суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини, а також статтею 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» , відповідно до якої суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.
Відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 4 листопада 1950 року (далі - Конвенція) кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.
Європейський суд з прав людини у справі "Zand v. Austria" від 12 жовтня 1978 року вказав, що словосполучення «встановлений законом» поширюється не лише на правову основу самого існування "суду", але й на дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність. Поняття "суд, встановлений законом" у частині першій статті 6 Конвенції передбачає "усю організаційну структуру судів, включно з (…) питаннями, що належать до юрисдикції певних категорій судів (…)". З огляду на це не вважається "судом, встановленим законом" орган, котрий, не маючи юрисдикції, судить осіб на підставі практики, яка не передбачена законом.
Відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Згідно статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України справа адміністративної юрисдикції (далі - адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів або правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності. Вжитий у цій процесуальній нормі термін «суб'єкт владних повноважень» позначає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхню посадову чи службову особу, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень (пункт 7 частини першої статті 3 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України).
Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), відповідно, прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.
Суд звертає увагу, що відповідно до пункту 1 статті 12 Господарського процесуального кодексу України господарським судам, зокрема, підвідомчі справи у спорах, що виникають при укладанні, зміні, розірванні і виконанні господарських договорів, у тому числі щодо приватизації майна, та з інших підстав.
Як вбачається з позовної заяви та доданих до неї матеріалів, Товариство з обмеженою відповідальністю "Чернігівзернопром" просить, зокрема, визнати недійсним договір від 13.04.2017 № 170-03-17/269 на обслуговування автобусного маршруту загального користування Чернігів - Лукашівка (рейси 1491к/1492к, 1493к/1494к, 941к/942к, 949к/1950к), укладений між Чернігівською обласною державною адміністрацією та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1
Однак, правовідносини, що виникли у зв'язку з укладенням договору на обслуговування автобусного маршруту загального користування Чернігів - Лукашівка, за своєю природою є цивільно-правовими, а тому даний спір має вирішуватися у порядку господарської юрисдикції.
Враховуючи, що даний спір не відноситься до публічно-правового і порядок його вирішення передбачено нормами Господарського процесуального кодексу України, позов, в частині вимоги про визнання недійсним договору від 13.04.2017 № 170-03-17/269 на обслуговування автобусного маршруту загального користування Чернігів - Лукашівка (рейси 1491к/1492к, 1493к/1494к, 941к/942к, 949к/1950к), укладеного між Чернігівською обласною державною адміністрацією та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1, не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Дана обставина згідно із пунктом 1 частини першої статті 109 Кодексу адміністративного судочинства є підставою для відмови у відкритті провадження в адміністративній справі.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 7 Закону України Про судовий збір сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі відмови у відкритті провадження у справі в суді першої інстанції, апеляційного та касаційного провадження у справі.
На підставі наведеного та керуючись статтями 109, 158-160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
У Х В А Л И В:
Відмовити Товариству з обмеженою відповідальністю "Чернігівзернопром" у відкритті провадження у справі за його позовом до Чернігівської обласної державної адміністрації в особі Конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу на автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі області (внутрішньообласні маршрути), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, - Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування рішення, визнання недійсним договору, та зобов'язання вчинити певні дії, в частині позовної вимоги про визнання недійсним договору від 13.04.2017 № 170-03-17/269 на обслуговування автобусного маршруту загального користування Чернігів - Лукашівка (рейси 1491к/1492к, 1493к/1494к, 941к/942к, 949к/1950к), укладеного між Чернігівською обласною державною адміністрацією та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1
Повернути з Державного бюджету України (р/р 31216206784002, код 38054398, отримувач: УК у м.Чернігові/ м.Чернігів/ 22030101, банк отримувача: ГУДКСУ у Чернігівській області, МФО 853592) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Чернігівзернопром" (код ЄДРПОУ 32947017) судові витрати в сумі 1600 (одна тисяча шістсот) грн. 00 коп., відповідно до квитанції від 24.05.2017 № 36.
Ухвала набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтями 186 і 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя С.В. Бородавкіна
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2017 |
Оприлюднено | 31.05.2017 |
Номер документу | 66762989 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Радишевська О.Р.
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Бородавкіна С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні