Постанова
від 30.05.2017 по справі 812/731/17
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Шембелян В.С.

Суддя-доповідач - Компанієць І.Д.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 травня 2017 року справа №812/731/17

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

судді-доповідача Компанієць І.Д., суддів Васильєвої І.А., Ястребової Л.В.,

секретар судового засіданя Терзі Д.А.,

за участю представника позивача ОСОБА_4,

представника відповідача Гусака А.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Старобільської міської виборчої комісії Старобільського району Луганської області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 26 травня 2017 року у справі №812/731/17 за позовом ОСОБА_6 до Старобільської міської виборчої комісії Старобільського району Луганської області про визнання незаконним та скасування рішення виборчої комісії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач просив визнати незаконною та скасувати постанову Старобільської міської виборчої комісії Старобільського району Луганської області від 23 травня 2017 року № 13 Про скасування постанови Старобільської міської виборчої комісії в частині реєстрації кандидата на посаду Старобільського міського голови ОСОБА_6

В обгрунтування позову зазначив, що на 11 червня 2017 року призначені позачергові вибори Старобільського міського голови Старобільського району Луганської області.

Постановою Старобільської виборчої комісії № 10 від 17 травня 2017 року зареєстровано ОСОБА_6 кандидатом на посаду Старобільського міського голови, яку скасовано постановою комісії №13 від 23 травня 2017 року на підставі повідомлення члена Центральної виборчої комісії №21-33/1 - 896 від 19.05.2017 року про те, що позивач одночасно зареєстрований кандидатом на посаду Старобільського міського голови шляхом самовисування та кандидатом у депутати Рубіжанської міської ради від політичної партії Всеукраїнське об'єднання Батьківщина .

На думку позивача, зазначене повідомлення не може мати статусу офіційного документу, оскільки не містить назви документу, печатки Центральної виборчої комісії та підписано персонально ОСОБА_8 без зазначення його посади та повних ініціалів.

Повідомлення це не передавалося на паперовому носії, а було надіслано на приватну електронну адресу.

Реєстрація кандидата на посаду Старобільського міського голови ОСОБА_6 не суперечить вимогам Закону України Про місцеві вибори в частині порядку реєстрації, адже його реєстрація депутатом Рубіжанською міською виборчою комісією у багатомандатному виборчому окрузі не суперечить положенням ст. 35 ЗУ Про місцеві вибори , оскільки ця норма не забороняє одночасну реєстрацію особи кандидатом в багатомандатному та одномандатному виборчому округах.

Відповідач не взяв до уваги рішення №37 від 22.05.2017 року Рубіжанської міської виборчої комісії, яким скасовано реєстрацію позивача як кандидата в депутати в багатомандатному виборчому окрузі, включеного до виборчого списку від Рубіжанської міської організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання Батьківщина , та виключено з виборчого списку.

Це рішення було надано Старобільській міській виборчій комісії 22 травня 2017 року, тобто завчасно до голосування та прийняття оскаржуваного рішення. Тобто, на момент голосування відповідач був обізнаний, що ОСОБА_6 вже не зареєстрований кандидатом у депутати Рубіжанської міської ради від політичної партії Всеукраїнське об'єднання Батьківщина .

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 26 травня 2017 року позов задоволено.

Визнано незаконною та скасовано постанову Старобільської міської виборчої комісії Старобільського району Луганської області від 23 травня 2017 року № 13 Про скасування постанови Старобільської міської виборчої комісії в частині реєстрації кандидата на посаду Старобільського міського голови ОСОБА_6

Не погодившись з судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати постанову, прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.

В обґрунтування зазначив, що суд першої інстанції дійшов помилкового висновку щодо тлумачення ч.5 ст.35 ЗУ Про місцеві вибори , оскільки цією нормою заборонено одночасно бути висунутим шляхом висування місцевою організацією політичної партії та шляхом самовисування.

Таким чином реєстрація кандидата на посаду Старобільського міського голови шляхом самовисування позивача та його реєстрація кандидатом у депутати в багатомандатному виборчому окрузі шляхом включення до виборчого списку від політичної партії суперечить вимогам ч.ч.4,5 ст.35 ЗУ Про місцеві вибори

Апелянтом дійсно не було взято до уваги рішення Рубіжанської міської виборчої комісії №37 від 22.05.2017 року Про скасування реєстрації кандидата в депутати в багатомандатному виборчому окрузі ОСОБА_6 та виключення його з виборчого списку Рубіжанської міської організації політичної партії Всеукраїнське обєднання Батківщина , оскільки станом на 17.05.2017 року - на час реєстрації кандидатом на посаду голови позивач вже порушував вимоги ч.ч.4,5 ст.35 ЗУ Про місцеві вибори .

Крім цього, суд не врахував, що відповідно до ч.3 ст.47 ЗУ Про місцеві вибори у разі надходження від ЦВК повідомлення про порушення кандидатом ч.ч.4-5 ст.35 Закону відповідна територіальна виборча комісія зобов'язана розглянути зазначене питання та прийняти відповідне рішення.

Підставою для скасування постанови Старобільської МВК в частині реєстрації кандидата на посаду Старобільського міського голови ОСОБА_6 була саме інформація члена ЦВК від 19.05.2017 року.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення учасників судового процесу, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, розглядаючи апеляційну скаргу в межах викладених доводів встановила наступне.

14 березня 2017 року, у зв'язку з достроковим припиненням повноважень Старобільського міського голови Старобільського району Луганської області ОСОБА_9 та відповідно до п. 30 ч. 1 ст. 85 Конституції України, ч. 3 ст. 14, ч. 1 та 5 ст. 15, ст. ст. 68, 69 Закону України Про місцеві вибори (далі Закон №595), Верховна Рада України постановила: призначити позачергові вибори Старобільського міського голови Старобільського району Луганської області на неділю 11 червня 2017 року (Постанова ВР України Про призначення позачергових виборів Старобільського міського голови Старобільського району Луганської області №1947-19 від 14.03.2017 року).

17 травня 2017 року, керуючись ч.1 ст. 40 Закону №595, Старобільська міська виборча комісія Старобільського району Луганської області зареєструвала кандидата на посаду Старобільського міського голови Старобільського району Луганської області ОСОБА_6, що підтверджується постановою № 10 від 17.05. 2017( а.с. 9).

22 травня 2017 року на підставі заяви позивача Рубіжанською міською виборчою комісією Луганської області прийнято рішення № 37 від 22.05.2017 року, яким скасовано реєстрацію кандидата в депутати в багатомандатному виборчому окрузі ОСОБА_6, включеного до виборчого списку від Рубіжанської міської організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання Батьківщина ( а.с. 13).

Зазначене рішення із мокрою печаткою та всіма необхідними реквізитами було надано уповноваженим представником позивача до Старобільської міської виборчої комісії о 19 год. 30 хв., що підтверджується відповідним записом (порядковий номер 7) у журналі реєстрації вхідних документів у виборчій комісії, копія якого перебуває в матеріалах справи (а.с.71-72). Одночасно журнал реєстрації вхідних документів у виборчій комісії містить запис (порядковий номер 6) про реєстрацію 22.05.2017 інформації про порушення порядку висування від ЦВК.

З тексту зазначеного повідомлення вбачається, що до ЦВК надійшла інформація про кандидатів на посаду міського голови, зареєстрованих на позачергових виборах Старобільського міського голови Старобільського району Луганської області 11.06.2017, за результатами опрацювання якої виявлено факти можливого порушення деякими з них вимог частин 4 та 5 ст.35 Закону №595. З метою прийняття обґрунтованих рішень з урахуванням припису ч.8 ст.41 цього Закону, ЦВК вимагало перед їх ухваленням з'ясувати шляхом звернення безпосередньо до відповідних кандидатів, стосовно яких виявлені можливі порушення, чи давали вони згоду на одночасне балотування, та отримати від них особисто письмові пояснення (а.с. 10-12).

22 травня 2017 року постановою Старобільської міської виборчої комісії №13 Про скасування постанови Старобільської міської виборчої комісії в частині реєстрації кандидата на посаду Старобільського міського голови ОСОБА_6 скасовано постанову №10 від 17.05.2017 року Старобільської міської виборчої комісії щодо реєстрації кандидатом на посаду Старобільського міського голови Старобільського району Луганської області ОСОБА_6 ( а.с. 14).

В описовій частині постанови №13 зазначено: розглянувши повідомлення Центральної виборчої комісії №21-33/1 - 896 від 19.05.2017 року Старобільська міська виборча комісія встановила, що ОСОБА_6 17.05.2017 року зареєстрований кандидатом на посаду Старобільського міського голови шляхом самовисування (Постанова Старобільської міської виборчої комісії №10 від 17.05.2017 року). Також, згідно інформації Центральної виборчої комісії. ОСОБА_6 було зареєстровано кандидатом у депутати Рубіжанської міської ради від політичної партії Всеукраїнське об 'єднання Батьківщина .

Представник відповідача не заперечував, що до відома членів комісії доводився зміст рішення Рубіжанської міської виборчої комісії від 22.05.2017 №37 про скасування реєстрації кандидата в депутати та виключення позивача із зазначеного виборчого списку, проте ця постанова Рубіжанської міської виборчої комісії не була врахована, оскільки таке рішення щодо скасування реєстрації позивача кандидатом в депутати мало бути прийняте до його реєстрації в якості кандидата на посаду Старобільського міського голови.

Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що позивача ОСОБА_6 17.05.2017 року зареєстровано кандидатом на посаду Старобільського міського голови відповідно до вимог ст.40 Закону №595 на підставі наданих комісії документів (а.с. 46-61), факт подання документів підтверджується журналом реєстрації кандидатів на посаду міського голови (а.с.62-63).

Крім цього, ОСОБА_6, до реєстрації кандидатом на посаду Старобільського міського голови був зареєстрований кандидатом в депутати в багатомандатному виборчому окрузі до Рубіжанської міської ради Луганської області від місцевої організації політичної партії - Рубіжанської міської організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання Батьківщина .

Суд першої інстанції, задовольняючи позов, прийшов до висновку, що одночасне висування позивача від однієї місцевої організації політичної партії в багатомандатному виборчому окрузі та його самовисування в одномандатному окрузі Законом №595 не заборонене.

Тому в період з 17.05.2017 по 22.05.2017 позивач, раніше зареєстрований кандидатом в депутати в багатомандатному виборчому окрузі однієї місцевої ради відповідного рівня від однієї місцевої організації політичної партії, одночасно був висунутий та зареєстрований кандидатом на посаду міського голови шляхом самовисування, що повністю відповідає та не порушує положення частин 4 та 5 статті 35 Закону № 595.

Проте, такий висновок суперечить приписам ч.5 Закону №595 з огляду на наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, скасовуючи постанову про реєстрацію позивача кандидатом на посаду Старобільського міського голови, відповідачем зазначені обставини, які перешкоджають позивачу бути обраним міським головою - це порушення ним вимог ч.4, 5 ст.35 Закону №595.

Відповідно ч.4 ст.35 Закону №595 особа не може бути висунута кандидатом у депутати у багатомандатному виборчому окрузі більше ніж до однієї місцевої ради відповідного рівня (більше ніж до однієї обласної, однієї районної, однієї міської, однієї районної в місті ради).

Особа, яка висунута кандидатом у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови або старости, не може одночасно бути висунута у будь-яких інших одномандатних, єдиних одномандатних виборчих округах з будь-яких місцевих виборів.

На підставі ч.5 ст.35 Закону №595 особа, з урахуванням вимог частини четвертої цієї статті, може одночасно бути висунута кандидатом у депутати місцевих рад, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови або старости шляхом висування місцевою організацією лише однієї політичної партії або лише шляхом самовисування.

Таким чином, до 22.05.2017 позивач був висунутий та зареєстрований кандидатом в депутати в багатомандатному виборчому окрузі однієї місцевої ради відповідного рівня, а саме: до Рубіжанської міської ради Луганської області від однієї місцевої організації політичної партії - Рубіжанської міської організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання Батьківщина .

Також позивач шляхом самовисування 17.05.2017 був зареєстрований кандидатом на посаду Старобільського міського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі.

Частиною 5 статті 35 Закону України № 595 встановлена можливість одночасного висування кандидатом як у виборах до місцевих рад, так і у виборах на посаду міського голови шляхом висування місцевою організацією однієї політичної партії або шляхом самовисування з дотриманням вимог частини 4 зазначеної статті.

Таким чином, позивач мав можливість одночасно бути висунутим кандидатом у депутати Рубіжанської міської ради та кандидатом на посаду Старобільського міського голови при додержанні умови, що в обох випадках він висувається або політичною партією, або шляхом само висування.

Оскільки позивач висунутий кандидатом в депутати політичною партією, а на посаду голови шляхом самовисування, тому судова колегія приходить до висновку про порушення позивачем при реєстрації кандидатом на посаду міського голови приписів ч.5 ст.35 Закону №595.

Судова колегія не приймає посилання позивача на постанову від 22.05.2017 року, якою ОСОБА_6 виключено зі списку кандидата в депутати Рубіжанської міської ради за його письмовою заявою, оскільки при реєстрації ОСОБА_6 17.05.2017 року кандидатом на посаду Старобільського міського голови вже мали місце порушення ним приписів ч.5 ст.35 Закону.

Також суд апеляційної інстанції не приймає доводи позивача, що лист ЦВК від 19.05.2017 року не має статусу офіційного документу з огляду на наступне.

Відповідно до пунктів 5, 6 ч.1 ст.47 Закону №595 територіальна виборча комісія скасовує рішення про реєстрацію кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости в разі: порушення вимог частин третьої - п'ятої статті 35 цього Закону; виявлення територіальною виборчою комісією обставин, за яких особу не може бути обрано депутатом або сільським, селищним, міським головою, старостою відповідно до статті 9 цього Закону.

На підставі ч.3 ст.47 Закону №595 територіальна виборча комісія може скасувати рішення про реєстрацію кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости не пізніше ніж за 18 днів до дня голосування. (В даному випадку зазначений термін не сплив)

У разі надходження від Центральної виборчої комісії повідомлення про порушення кандидатами вимог частин четвертої - п'ятої ст.35 цього Закону відповідна територіальна виборча комісія зобов'язана розглянути зазначене питання на своєму засіданні та прийняти відповідне рішення в межах строку, визначеного абзацом першим цієї частини.

Таким чином Законом передбачено розв'язання питань про порушення кандидатами вимог ч.ч.4,5 ст.35 Закону №595 на засіданнях ТВК за інформацією ЦВК.

На підставі викладеного, судова колегія приходить до висновку про правомірність прийнятого Старобільською міською виборчою комісією Старобільського району Луганської області рішення від 23 травня 2017 року № 13 Про скасування постанови Старобільської міської виборчої комісії в частині реєстрації кандидата на посаду Старобільського міського голови ОСОБА_6 , як наслідок, відсутність підстав для задоволення позовних вимог ОСОБА_6

За наведених обставин колегія суддів вважає, що судом першої інстанції неповно з'ясовано обставини, які мають значення для вирішення справи, порушено норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення спору, а тому апеляційна скарга підлягає задоволенню, постанова - скасуванню з прийняттям нової про відмову в задоволенні позову.

Керуючись статтями 24, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Старобільської міської виборчої комісії Старобільського району Луганської області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 26 травня 2017 року у справі №812/731/17 - задовольнити.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 26 травня 2017 року у справі №812/731/17 - скасувати.

Прийняти нову постанову.

В задоволенні позову ОСОБА_6 до Старобільської міської виборчої комісії Старобільського району Луганської області про визнання незаконним та скасування рішення виборчої комісії - відмовити.

Постанова суду апеляційної інстанції проголошена у судовому засіданні в повному обсязі, набирає законної сили з моменту проголошення, є остаточною та оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач І.Д. Компанієць

Судді І.А. Васильєва

Л.В. Ястребова

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2017
Оприлюднено01.06.2017
Номер документу66788681
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/731/17

Постанова від 30.05.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 29.05.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 29.05.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Постанова від 26.05.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 24.05.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні