Ухвала
від 29.05.2017 по справі 910/20963/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

29.05.2017Справа № 910/20963/16

За скаргоюДепартаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на діїВідділу державної виконавчої служби Дніпровського районного управління юстиції м. Києва у справі№910/20963/16 за позовом Департаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) до Товариства з обмеженою відповідальністю Муніципальний театр Київ про стягнення 386 093,85 грн. Суддя Босий В.П.

Представники сторін: від позивача:Коломієць В.С. від відповідача:не з'явився від ВДВС:не з'явився

ВСТАНОВИВ:

Департамент комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) звернувся до господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Муніципальний театр Київ про стягнення 386 093,85 грн.

Рішенням господарського суду міста Києва від 16.01.2017 р. позовні вимоги задоволено частково, стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю Муніципальний театр Київ на користь Департаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) заборгованість у розмірі 336 410 (триста тридцять шість тисяч чотириста десять) грн. 58 коп., пеню у розмірі 43 817 (сорок три тисячі вісімсот сімнадцять) грн. 17 коп., 3% річних у розмірі 3 280 (три тисячі двісті вісімдесят) грн. 70 коп. та судовий збір у розмірі 5 752 (п'ять тисяч сімсот п'ятдесят дві) грн. 63 коп.

02.02.2017 р. на виконання вказаного рішення господарським судом міста Києва було видано відповідний наказ.

06.04.2017 р. до канцелярії суду надійшла скарга Департаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на дії Відділу державної виконавчої служби Дніпровського районного управління юстиції м. Києва.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 10.04.2017 р. вказану скаргу призначено до розгляду на 15.05.2017 р.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 15.05.2017 р. розгляд скарги відкладено на 29.05.2017 р. у зв'язку із неявкою представника відповідача та державного виконавця.

Представник позивача в судове засідання з'явилася, надала пояснення по суті спору, подану скаргу просила задовольнити повністю.

В судове засідання представник відповідача та державний виконавець не з'явилися, про причини неявки суд не повідомили, хоча про час та місце розгляду справи були належним чином повідомлені.

Розглянувши скаргу, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується скарга, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для її розгляду, господарський суд міста Києва встановив наступне.

Умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку, визначаються Законом України Про виконавче провадження .

Відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України Про виконавче провадження виконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зазначеного у статті 3 цього Закону:

1) за заявою стягувача про примусове виконання рішення;

2) за заявою прокурора у разі представництва інтересів громадянина або держави в суді;

3) якщо виконавчий документ надійшов від суду у випадках, передбачених законом;

4) якщо виконавчий документ надійшов від суду на підставі ухвали про надання дозволу на примусове виконання рішення іноземного суду (суду іноземної держави, інших компетентних органів іноземної держави, до повноважень яких належить розгляд цивільних чи господарських справ, іноземних чи міжнародних арбітражів) у порядку, встановленому законом;

5) у разі якщо виконавчий документ надійшов від Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

За змістом ч. 2 ст. 26 Закону України Про виконавче провадження передбачено, що до заяви про примусове виконання рішення стягувач додає квитанцію про сплату авансового внеску в розмірі 2 відсотків суми, що підлягає стягненню, але не більше 10 мінімальних розмірів заробітної плати, а за рішенням немайнового характеру та рішень про забезпечення позову - у розмірі одного мінімального розміру заробітної плати з боржника - фізичної особи та в розмірі двох мінімальних розмірів заробітної плати з боржника - юридичної особи.

17.02.2017 р. позивач звернувся до Відділу державної виконавчої служби Дніпровського районного управління юстиції м. Києва із заявою про відкриття виконавчого провадження ВП№062/01/10-1598 від 15.02.2017 р., до якої було додано оригінал наказу господарського суду міста Києва від 02.02.2017 р.

21.02.2017 р. державним виконавцем Відділу державної виконавчої служби Дніпровського районного управління юстиції м. Києва було винесено повідомлення про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання на підставі п. 8 ч. 4 ст. 4 Закону Уркраїни Про виконавче провадження .

Зокрема, вказаною нормою Закону передбачено, що виконавчий документ повертається стягувачу органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем без прийняття до виконання протягом трьох робочих днів з дня його пред'явлення, якщо стягувач не надав підтвердження сплати авансового внеску, якщо авансування є обов'язковим.

Таким чином, підставою для повернення позивачеві виконавчого документу - наказу господарського суду міста Києва від 02.02.2017 р. у справі №910/20963/16, була несплата заявником авансового внеску в порядку, визначеному Закону України Про виконавче провадження .

В той же час, згідно з абз. 3 ч. 2 ст. 26 Закону України Про виконавче провадження від сплати авансового внеску також звільняються державні органи, інваліди війни, інваліди I та II груп, законні представники дітей-інвалідів і недієздатних інвалідів I та II груп, громадяни, віднесені до категорій 1 та 2 осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, у разі їх звернення до органів державної виконавчої служби.

Відповідно до п. 1 Положення про Департамент комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) №2383 від 29.12.2012 р., Департамент комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент) є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), підпорядковується Київському міському голові, підзвітний та підконтрольний Київській міській раді.

За змістом п. 15 вказаного Положення Департамент є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.

Київська міська та районні в місті ради (у разі їх утворення) мають власні виконавчі органи, які утворюються відповідно Київською міською радою, районними в місті радами (у разі їх утворення), підзвітні та підконтрольні відповідним радам (стаття 10 Закону України Про столицю України - місто-герой Київ ).

Відповідно ч. 1 ст. 10 1 Закону України Про столицю України - місто-герой Київ виконавчим органом Київської міської ради є Київська міська державна адміністрація, яка паралельно виконує функції державної виконавчої влади, що є особливістю здійснення виконавчої влади в місті Києві.

Закон України Про столицю України - місто-герой Київ визначив спеціальний статус міста Києва як столиці України, особливості здійснення виконавчої влади та місцевого самоврядування у місті відповідно до Конституції України та законів України.

Однією з особливостей здійснення виконавчої влади і місцевого самоврядування в місті Києві є зосередження у Київській міській державній адміністрації функцій у сферах виконавчої влади і місцевого самоврядування. Безпосередньо функції у сфері виконавчої влади реалізуються спеціально уповноваженими посадовими особами Київської міської державної адміністрації. Функції місцевого самоврядування здійснюють посадові особи, зокрема заступники Київського міського голови з питань здійснення самоврядних повноважень тощо (статті 14, 16 Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ").

При здійсненні повноважень у сфері виконавчої влади Київська міська державна адміністрація є підзвітною та підконтрольною Кабінету Міністрів України. При здійсненні повноважень місцевого самоврядування Київська міська державна адміністрація як виконавчий орган є підконтрольною, підзвітною і відповідальною перед Київською міською радою (частина сьома статті 118 Конституції України, частина друга статті 11 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні ).

У Рішенні Конституційного Суду України від 25.12.2003 р. №21-рп/2003 зазначено, що у частині другій статті 118 та частині другій статті 140 Конституції України встановлено, що особливості здійснення виконавчої влади і місцевого самоврядування в містах Києві та Севастополі, які відповідно до частини третьої статті 133 мають спеціальний статус, визначаються окремими законами України, і до прийняття таких законів виконавчу владу в цих містах здійснюють відповідні державні адміністрації (пункт 10 розділу XV Перехідні положення ). Отже, Конституція України уповноважила визначити законом, якими мають бути особливості здійснення виконавчої влади і місцевого самоврядування в місті Києві порівняно із загальним порядком здійснення виконавчої влади в областях і районах та із загальним порядком здійснення місцевого самоврядування в інших, ніж міста Київ та Севастополь, населених пунктах.

Таким чином, Київська міська державна адміністрація, як виконавчий орган Київської міської ради, з моменту свого створення паралельно виконує функції органу місцевого самоврядування та місцевого органу виконавчої влади.

З урахуванням викладеного суд приходить до висновку, що при зверненні до органів державної виконавчої служби із заявами про примусове виконання рішення Департамент комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) звільняється від сплати авансового внеску, оскільки він є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), а відтак виконує функції органу виконавчої влади в силу Закону.

Відтак, повернення державним виконавцем Відділу державної виконавчої служби Дніпровського районного управління юстиції м. Києва наказу господарського суду міста Києва від 02.02.2017 р. у справі №910/20963/16 є передчасним.

Відповідно до ст. 121-2 Господарського процесуального кодексу України скарги на дії чи бездіяльність органів Державної виконавчої служби щодо виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів можуть бути подані стягувачем, боржником або прокурором протягом десяти днів з дня вчинення оскаржуваної дії, або з дня, коли зазначеним особам стало про неї відомо, або з дня, коли дія мала бути вчинена. Скарги на дії органів Державної виконавчої служби розглядаються господарським судом, про час і місце якого повідомляються ухвалою стягувач, боржник чи прокурор та орган виконання судових рішень.

Пунктом 9.13 постанови пленуму Вищого господарського суду України Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України №9 від 17.10.2012 р. встановлено, що за результатами розгляду скарги виноситься ухвала, в якій господарський суд або визнає доводи заявника правомірними і залежно від їх змісту визнає постанову державного виконавця щодо здійснення заходів виконавчого провадження недійсною, або визнає дії чи бездіяльність органу Державної виконавчої служби незаконними, чи визнає недійсними наслідки виконавчих дій, або зобов'язує орган державної виконавчої служби здійснити певні виконавчі дії, якщо він ухиляється від їх виконання без достатніх підстав, або визнає доводи скаржника неправомірними і скаргу відхиляє.

За таких обставин, доводи Департаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) визнаються судом правомірними, а дії державного виконавця Відділу державної виконавчої служби Дніпровського районного управління юстиції м. Києва по поверненню виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання незаконними.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 86, 121 2 Господарського процесуального кодексу України, суд -

УХВАЛИВ:

1. Скаргу Департаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на дії Відділу державної виконавчої служби Дніпровського районного управління юстиції м. Києва задовольнити.

2. Визнати незаконними дії державного виконавця Відділу державної виконавчої служби Дніпровського районного управління юстиції м. Києва по поверненню Департаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) наказу господарського суду міста Києва 02.02.2017 р. у справі №910/20963/16 без прийняття до виконання.

Суддя В.П. Босий

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.05.2017
Оприлюднено02.06.2017
Номер документу66801377
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/20963/16

Ухвала від 29.05.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Босий В.П.

Ухвала від 15.05.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Босий В.П.

Ухвала від 10.04.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Босий В.П.

Рішення від 16.01.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Босий В.П.

Ухвала від 07.12.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Босий В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні