Справа № 591/1521/17
Провадження № 2-а/591/329/17
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 травня 2017 року
Зарічний районний суд м. Суми в складі:
головуючого судді - Прокудіної Н.Г.
при секретарі - Майборода А.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Суми справу за позовом арбітражного керуючого ОСОБА_1 до ОСОБА_2 міської ради Сумської області про зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ :
Позивач звернувся до суду з позовом і свої вимоги мотивує тим, що постановою господарського суду Сумської області по справі №7/217-08 від 13.05.2010 року визнано банкрутом Відкрите акціонерне товариство "ОСОБА_2 фабрика по переробці вторинної сировини" (Сумська обл., м. Глухів, вул. Індустріальна,25) та відкрито ліквідаційну процедуру. Ліквідатором призначено арбітражного керуючого ОСОБА_3 . Ухвалою господарського суду Сумської області від 16.05.2016 року по справі № 7/217-08 затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс ВАТ "ОСОБА_2 фабрика по переробці вторинної сировини", ліквідовано банкрута як юридичну особу, припинено провадження у справі. Позивач зазначає, що згідно ст. 48 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", відповідно до якої до винесення судом ухвали про ліквідацію юридичної особи - банкрута ліквідатор зобов'язаний забезпечити збереженість архівних документів банкрута і за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або з уповноваженою ним архівною установою визначити місце подальшого їх зберігання. Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або уповноважена ним архівна установа зобов'язані прийняти архівні документи банкрута на зберігання без додаткових умов. Позивач стверджує, що до прав і обов'язків арбітражного керуючого згідно чинного законодавства, зокрема Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" належить право передати архівні документи на зберігання до відповідної архівної установи, а відповідно, архівній установі кореспондується обов'язок прийняти архівні документи безоплатно, оскільки інше не передбачено Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". З метою передачі архівних документів позивач звернувся листом №02-01/19/71-10/2058 від 25.01.2016 року з проханням встановити місце, дату та час передачі архівних документів ліквідованих підприємств - Відкритого акціонерного товариства "ОСОБА_2 фабрика по переробці вторинної сировини" до Архівного відділу ОСОБА_2 міської ради. У відповідь на звернення до Архівного відділу ОСОБА_2 міської ради позивач отримав відповідь №1/01-41 від 17.02.2016 року, якими архівний відділ ОСОБА_2 міськради повідомив, що прийме на зберігання відібрані, упорядковані, описані, у відповідності до існуючих вимог архівні документи, після сплати вартості архівних послуг, затверджених відповідним рішенням міськвиконкому, а тому просить суд зобов'язати ОСОБА_2 міську раду прийняти на зберігання архівні документи ліквідованого підприємства - Відкритого акціонерного товариства "ОСОБА_2 фабрика по переробці вторинної сировини" без додаткових умов.
Представник позивача в письмовій заяві просить справу розглядати у його відсутність, позов підтримує повністю, просить його задовольнити.
Відповідач ОСОБА_2 міська рада Сумської області про день та час розгляду справи повідомлена належним чином, представник до суду не з"явився. До суду надійшов відзив ОСОБА_2 міської ради на позов, у якому відповідач посилається на п.п.2 п.3 розділу 15 Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування , на підприємствах, в установах і організаціях, які затверджені наказом Міністерства юстиції України від 22.06.2015 року за № 1000/5, і заперечує проти позовних вимог.
Відповідно до ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного запису не здійснювалось.
Суд, вивчивши матеріали справи, вважає, що позов обґрунтований і підлягає задоволенню, виходячи з наступного:
Стаття 2 КАС України передбачає, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень суди перевіряють, чи прийняті вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено) і добросовісно, з дотриманням рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації.
Згідно ч. 1 ст. 6 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 2, 3 ст. 48 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання банкрутом" вбачається, до винесення господарським судом ухвали про ліквідацію юридичної особи - банкрута ліквідатор зобов'язаний забезпечити збереженість архівних документів банкрута і за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або з уповноваженою ним архівною установою визначити місце подальшого їх зберігання. Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або уповноважена ним архівна установа зобов'язані прийняти архівні документи банкрута на зберігання без додаткових умов.
Відповідно до п. а) 10 ч. 1 ст. 38 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: централізоване тимчасове зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових або інших правовідносин юридичних і фізичних осіб на відповідній території, та інших архівних документів, що не належать до Національного архівного фонду.
Згідно до п. 4 ч. 2 ст. 38 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад щодо забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян належить зберігання документів Національного архівного фонду, що мають місцеве значення, і управління архівною справою та діловодством на відповідній території.
Відносини пов'язані із формуванням, обліком, зберіганням і використанням Національного архівного фонду, та інші основні питання архівної справи врегульовані Законом України "Про Національний архівний фонд та архівні установи" та Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування , на підприємствах, в установах і організаціях, які затверджені наказом Міністерства юстиції України від 22.06.2015 року за № 1000/5, зареєстровані в Міністерстві юстиції України від 22.06.2015 року за №736/27181.
Правилами організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування , на підприємствах, в установах і організаціях передбачено:
- п 15.3.3 якщо установа припиняється шляхом ліквідації, її архівні справи, внесені до НАФ, передаються в упорядкованому стані відповідній державній архівній установі, архівному відділу міської ради, а архівні справи з основної діяльності, строки тимчасового зберігання яких ще не закінчилися, документи, не завершені в діловодстві, а також документи з кадрових питань (особового складу) передаються її органу вищого рівня, якщо він існує, на території Автономної Республіки Крим, відповідної області, міст Києва, Севастополя. Якщо органів вищого рівня на території зазначених регіонів не існує, усі архівні справи і документи установи-фондоутворювача передаються до архівних установ, створених для централізованого тимчасового зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових або інших правовідносин юридичних і фізичних осіб, що не належать до НАФ , або інших архівних установ, заснованих фізичними особами та/або юридичними особами приватного права, які відповідно до законодавства можуть здійснювати зберігання документів, що не належать державі та територіальним громадам .
У відповідності до п. 15.3.7. Правил у випадку банкрутства установи передавання її документів для подальшого зберігання здійснюється в порядку, встановленому Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .
Арбітражний керуючий обґрунтовує необхідність застосування до даного спору п.15.3.7 Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування , на підприємствах, в установах і організаціях, оскільки п.15.3.2 Правил врегульовує порядок передачі документів підприємств, що ліквідовуються у загальному порядку відповідно до норм Цивільного кодексу України, а не у відповідності до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання банкрутом".
Згідно з ч. 2, 3 ст. 48 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання банкрутом" вбачається, до винесення господарським судом ухвали про ліквідацію юридичної особи - банкрута ліквідатор зобов'язаний забезпечити збереженість архівних документів банкрута і за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або з уповноваженою ним архівною установою визначити місце подальшого їх зберігання. Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або уповноважена ним архівна установа зобов'язані прийняти архівні документи банкрута на зберігання без додаткових умов.
Таким чином, суд вважає, що позов обґрунтований і підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 2, 6-14, 41, 71, 158-163, 167, 160-163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов арбітражного керуючого ОСОБА_1 задовольнити.
Зобов'язати ОСОБА_2 міську раду Сумської області прийняти на зберігання архівні документи ліквідованого підприємства - Відкритого акціонерного товариства "ОСОБА_2 фабрика по переробці вторинної сировини" (Сумська обл., м. Глухів, вул. Індустріальна, 25, ід. код 01878408) без додаткових умов.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня ї ї проголошення.
Суддя Н.Г.Прокудіна
Суд | Зарічний районний суд м.Сум |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2017 |
Оприлюднено | 06.06.2017 |
Номер документу | 66841252 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Зарічний районний суд м.Сум
Прокудіна Н. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні