Ухвала
від 07.06.2017 по справі 910/17073/16
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

07 червня 2017 року Справа № 910/17073/16

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

Головуючого - Ткаченко Н.Г.

Суддів - Катеринчук Л.Й.

Куровського С.В.

розглянувши касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м.Києві

на ухвалу Київського апеляційного господарського суду від 06.03.2017 по справі № 910/17073/16 за заявою Приватного підприємства "Іт-Інвест" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Бізнес парк" про банкрутство,-

В С Т А Н О В И В:

До Вищого господарського суду України 02.06.2017 надійшла касаційна скарга ДПІ у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м.Києві на ухвалу Київського апеляційного господарського суду від 06.03.2017 по справі № 910/17073/16, разом із клопотанням про звільнення від сплати судового збору за подання касаційної скарги.

Касаційна скарга ДПІ у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м.Києві не відповідає вимогам ст. 111 ГПК України, якою передбачено вимоги щодо форми і змісту касаційної скарги, зокрема, відповідно до ч. 4 даної статті до касаційної скарги додаються докази сплати судового збору.

Згідно п. 4 ч.1 ст. 111 3 ГПК України касаційна скарга не приймається до розгляду і повертається судом, якщо до скарги не додано документів, що підтверджують сплату судового збору у встановленому порядку і розмірі.

Статтею 8 Закону України "Про судовий збір", враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі. Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.

Клопотання про відстрочення (розстрочення) сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати може бути викладене в заяві чи скарзі, які подаються до господарського суду, або окремим документом. Особа, яка заявляє відповідне клопотання, повинна навести доводи і подати докази на підтвердження того, що її майновий стан перешкоджав (перешкоджає) сплаті нею судового збору у встановленому порядку і розмірі.

Разом із поданою касаційною скаргою, ДПІ у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м.Києві надало клопотання про звільнення від сплати судового збору посилаючись на те, що Законом України "Про судовий збір" не передбачено ставки, від якої обчислюється судовий збір, за подання апеляційних та касаційних скарг на постанови суду першої інстанції про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури та враховуючи те, що контролюючий орган не звертався до суду по справі № 910/17073/16 із заявами передбаченими законом у справах про банкрутство, за подання яких справляється судовий збір, а отже ставка судового збору за подання апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції також не вираховується.

В касаційній скарзі ДПІ у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві просить скасувати ухвалу Київського апеляційного господарського суду від 06.03.2017 по справі № 910/17073/16, якою відмовлено ДПІ у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві у прийнятті апеляційної скарги на постанову Господарського суду від 14.02.2017 на підставі ст. ст. 91, 98 ГПК України, з посиланням на те, що ДПІ у Солом`янському районі ГУ Міндоходів у м.Києві не набула статусу кредитора у справі про банкрутство ТОВ "Бізнес парк", а відтак і не мала процесуального права на оскарження в апеляційному порядку постанови Господарського суду м. Києва від 14.02.2017 по справі № 910/17073/16.

Таким чином, розмір судового збору у разі подання касаційної скарги по справі, розраховується виходячи із суми судового збору, сплаченого при поданні позову (іншої заяви і скарги) та не підлягає перерахунку відповідно до нових ставок судового збору, визначених Законом України "Про судовий збір" в редакції зі змінами, внесеними Законом України №484-VIII від 22.05.2015 року. При цьому, якщо платник судового збору був звільнений від обов'язку сплачувати судовий збір до 01.09.2015, то у разі подання ним касаційної скарги після цієї дати, розмір судового збору визначається в залежності від ставки судового збору, яку мав би сплатити скаржник до 01.09.2015 за відсутності у нього пільги щодо сплати судового збору.

Відповідно до п. п. 7 п. 2 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" (у редакції Закону України від 22.05.2015 № 484-VIII, яка набрала чинності 01.09.2015) ставка судового збору за подання апеляційної та касаційної скарги на ухвалу суду - становить 1 розмір прожиткового мінімуму, який станом на 01.01.2017 року був встановлений у розмірі 1 600, 00 грн.

Відтак, звертаючись у березні 2017 до Вищого господарського суду України із касаційною скаргою на ухвалу Київського апеляційного господарського суду від 06.03.2017 про відмову у прийнятті апеляційної скарги по справі № 910/17073/16, ДПІ у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м.Києві належало сплатити судовий збір у сумі 1600 грн. 00 коп.

Статтею 5 Закону України "Про судовий збір" передбачено перелік суб'єктів, які звільняються від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях, до якого орган державної фіскальної служби не внесений.

Статтею 129 Конституції України як одну із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, отже, в тому числі і органів державної влади, то самі лише обставини, пов'язані із фінансуванням установи чи організації з Державного бюджету України та відсутністю у ньому коштів, призначених для сплати судового збору, не можуть вважатися підставою для звільнення від такої сплати.

Таким чином, перевіривши доводи, викладенні ДПІ у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві у клопотанні про звільнення від сплати судового збору, з урахуванням вимог ст. 8 Закону України "Про судовий збір", колегія суддів не вбачає підстав для його задоволення.

Оскільки до касаційної скарги ДПІ у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві не додано доказів сплати судового збору у встановленому порядку та розмірі, то касаційна скарга підлягає поверненню на підставі п. 4 ч. 1 ст. 111 3 ГПК України.

Відповідно до ч.3 ст.111 3 ГПК України після усунення обставин, зазначених у пунктах 1, 2, 3, 4 і 6 частини першої цієї статті, касаційна скарга може бути подана повторно з клопотанням про відновлення пропущеного процесуального строку для подання касаційної скарги.

На підставі викладеного та керуючись ст. 86, п.4 ст.111 3 Господарського процесуального кодексу України, Вищий господарський суд України, -

У Х В А Л И В:

Відмовити ДПІ у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві у задоволенні клопотання про звільнення від сплати судового збору за подання касаційної скарги на ухвалу Київського апеляційного господарського суду від 06.03.2017 по справі № 910/17073/16.

Касаційну скаргу ДПІ у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві на ухвалу Київського апеляційного господарського суду від 06.03.2017 по справі № 910/17073/16 повернути без розгляду.

Головуючий - Ткаченко Н.Г.

Судді - Катеринчук Л.Й.

Куровський С.В.

СудВищий господарський суд України
Дата ухвалення рішення07.06.2017
Оприлюднено09.06.2017
Номер документу66991364
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/17073/16

Ухвала від 13.02.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пасько М.В.

Ухвала від 13.02.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пасько М.В.

Ухвала від 07.06.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Ткаченко Н.Г.

Ухвала від 06.03.2017

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Остапенко О.М.

Постанова від 14.02.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пасько М.В.

Ухвала від 14.02.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пасько М.В.

Ухвала від 31.01.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пасько М.В.

Ухвала від 10.01.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пасько М.В.

Ухвала від 26.12.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пасько М.В.

Ухвала від 29.11.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пасько М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні