Постанова
від 17.08.2009 по справі 2а-22693/09/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія 2.11.15

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 серпня 2009 року Справа №2а-22693/09/1270

Луганський окружний адмі ністративний суд у складі

головуючого судді Чернявс ької Т.І.,

при секретарі судового зас ідання Ігнатович О.А.,

за участю сторін:

від позивача - Коло тович Д.О. (довіреність від 19 .10.2007 № 7)

від I-го відповідача - за ступник начальника юридично го відділу

Буркова О.М. (дові реність від 28.04.2009 № 51/10)

головний державний податковий інспектор відділ у

контролю за відшкодування м ПДВ

Недовесова С.В. (довіреніс ть від 24.06.2009 № 72/10)

від II-го відповідача - не пр ибув

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луган ську

справу за адміністративни м позовом

товариства з обмеженою від повідальністю «Геліант- ХХІ »

до

I відповідача - Ленінської міжрайонної державної подат кової інспекції у м. Луганськ у

II відповідача - Головного управління державного казна чейства України у Луганській області в особі управління Д ержавного казначейства у м. Л уганську

про стягнення бюджетної за боргованості з податку на до дану вартість

в загальній сумі 101032,00 грн.,

ВСТАНОВИВ:

12 травня 2009 року товариств о з обмеженою відповідальніс тю «Геліант-ХХІ» звернулось до Луганського окружного адм іністративного суду з позово м до Ленінської міжрайонної державної податкової інспек ції у м. Луганську та Головног о управління державного казн ачейства України у Луганські й області в особі управління Державного казначейства у м . Луганську про стягнення з Де ржавного бюджету України бюд жетної заборгованості з пода тку на додану вартість за под атковими деклараціями за січ ень 2009 року в сумі 47482,00 грн., за лю тий 2009 року в сумі 9541,00 грн., а всьо го в загальній сумі 57023,00 грн.

Заявою від 27.07.2009 № 191/7-7, яка приєд нана до матеріалів справи, по зивач збільшив розмір позовн их вимог та просив стягнути з Державного бюджету України бюджетну заборгованість з по датку на додану вартість за п одатковими деклараціями за січень 2009 року в сумі 47482,00 грн., за лютий 2009 року в сумі 9541,00 грн., за к вітень 2009 року в сумі 3664,00 грн., за травень 2009 року в сумі 40345,00 грн., а всього в загальній сумі 101032,00 г рн. (том 2, арк. справи 35-41).

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив наступ не.

Позивачем на виконання вим ог пункту 4.1 статті 4 Закону Укр аїни від 21 грудня 2000 року № 2181-III «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами», Закону Ук раїни від 03 квітня 1997 року № 168/97-В Р «Про податок на додану варт ість» та наказу Державної по даткової адміністрації Укра їни від 30 травня 1997 року № 1 66 «Про затвердження форми под аткової декларації та Порядк у її заповнення і подання», за реєстрованого в Міністерств і юстиції України 09 липня 1997 ро ку за № 250/2054, до Ленінської МДПІ у м. Луганську були подані нас тупні податкові декларації з податку на додану вартість:

- податкова декларація з под атку на додану вартість за сі чень 2009 року, що зареєстрована у I-го відповідача за № 9131 від 19.02. 2009. Відповідно до рядку 25 вказа ної податкової декларації ві д 19.02.2009 року та розрахунку суми бюджетного відшкодування (до даток № 3 до декларації) позива чем була заявлена сума подат ку на додану вартість, що підл ягає відшкодуванню на рахуно к платника податку, у розмірі 47482,00 грн.;

- податкова декларація з под атку на додану вартість за лю тий 2009 року, що зареєстрована у I-го відповідача за № 14359 від 18.03.2009 . Відповідно до рядку 25 вказан ої податкової декларації від 18.03.2009 року та розрахунку суми б юджетного відшкодування (дод аток № 3 до декларації) позивач ем була заявлена сума податк у на додану вартість, що підля гає відшкодуванню на рахунок платника податку, у розмірі 95 41,00 грн.;

- податкова декларація з по датку на додану вартість за к вітень 2009 року, що зареєстрова на у I-го відповідача за № 44019 від 19.05.2009. Відповідно до рядку 25 вказ аної податкової декларації в ід 19.05.2009 року та розрахунку суми бюджетного відшкодування (д одаток № 3 до декларації) позив ачем була заявлена сума пода тку на додану вартість, що під лягає відшкодуванню на рахун ок платника податку у розмір і 3664,00 грн.;

- податкова декларація з под атку на додану вартість за тр авень 2009 року, що зареєстрован а у I-го відповідача за № 49607 від 1 7.06.2009. Відповідно до рядку 25 вказ аної податкової декларації в ід 17.06.2009 року та розрахунку суми бюджетного відшкодування (д одаток № 3 до декларації) позив ачем була заявлена сума пода тку на додану вартість, що під лягає відшкодуванню на рахун ок платника податку у розмір і 40345,00 грн.

В порушення вимог підпункт у 7.7.5 пункту 7.7 статті 7 Закону Ук раїни від 03 квітня 1997 року №168/97-ВР «Про податок на додану варті сть» податковий орган протяг ом 30 днів, наступних за днем от римання податкових декларац ій, не провів ані документаль ні невиїзні перевірки (камер альні) заявлених у них даних, а ні позапланові виїзні переві рки (документальні) платника для визначення достовірност і нарахування такого бюджетн ого відшкодування і не надав органу державного казначейс тва висновки із зазначенням суми, що підлягає відшкодува нню з бюджету, внаслідок чого перед позивачем утворилась бюджетна заборгованість з по датку на додану вартість в за гальній сумі 101032,00 грн., яку пози вач просить стягнути в судов ому порядку.

У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення, аналогі чні викладеним у позові.

Ленінська міжрайонна держ авна податкова інспекція у м . Луганську позов не визнала, п ро що подала суду запереченн я проти позову від 25.06.2009 № 21585/10 (том 2, арк. справи 8-10) та заперечення проти заяви про збільшення п озовних вимог від 14.08.2009 № 30064/10 (том 3, арк. справи 2-4). В запереченнях проти позову та заяви про збі льшення позовних вимог I-й від повідач просить відмовити у задоволенні позову в повному обсязі у зв' язку з тим, що ві дповідно до пункту 1.8 статті 1 З акону України від 03 квітня 1997 р оку №168/97-ВР «Про податок на дод ану вартість» бюджетне відшк одування - сума, що підлягає по верненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, в изначених цим Законом. Закон ом України від 03 квітня 1997 року №168/97-ВР «Про податок на додану вартість» встановлений прям ий взаємозв' язок між сплато ю, надходженням до бюджету по датку на додану вартість та в ідшкодуванням такого податк у. При цьому зазначені етапи н ерозривно пов' язані між соб ою: сплата податку, а потім вкл ючення відповідних сум до по даткового кредиту з податку на додану вартість та відшко дування податку на додану ва ртість за рахунок коштів, що б ули сплачені у вигляді подат ку. Бюджетне відшкодування П ДВ, без його сплати, має своїм наслідком спричинення збитк ів Державному бюджету Україн и, що суперечить самої суті по датку і його основній функці ї - формування доходів бюджет у. При розгляді справи необхі дно враховувати вимоги наказ у Державної податкової адмі ністрації України від 18 серпн я 2005 року № 350 «Про затвердження Методичних рекомендацій щод о взаємодії між підрозділами органів державної податково ї служби України при організ ації та проведенні перевірок достовірності нарахування б юджетного відшкодування под атку на додану вартість», щод о проведення обов' язкових зустрічних перевірок по лан цюгу постачання по тих поста чальниках - платниках ПДВ, у яких сума зобов' язань по ПД В у податковому періоді по оп ераціях з даним платником ПД В складає 30 і більше відсотків від загальної суми податков их зобов' язань в цьому пері оді. МДПІ неможливо підтверд ити суми відшкодування подат ку на додану вартість за січе нь 2009 року в сумі 47482,00 грн., за люти й 2009 року в сумі 9541,00 грн., за квіте нь 2009 року в сумі 3664,00 грн., за трав ень 2009 року в сумі 40345,00 грн.

У судовому засіданні предс тавник I-го відповідача позов не визнав, навів заперечення , аналогічні викладеним у пис ьмових запереченнях проти по зову та заяви про збільшення позовних вимог.

Управління Державного каз начейства у м. Луганську Голо вного управління державного казначейства України у Луга нській області позов не визн ало, про що подало суду запере чення проти позову від 03.06.2009 № 06-0 6/1898 (том 2, арк. справи 4). В запереч еннях проти позову II-ий відпов ідач просить відмовити у зад оволенні позову повністю, ос кільки відповідно до пункту 4.1 Порядку відшкодування пода тку на додану вартість, затве рдженого наказом Державної п одаткової адміністрації та Д ержавного казначейства Укра їни від 02 липня 1997 року № 209/72 (у ред акції наказу Державної подат кової адміністрації України та Державного казначейства України від 21 травня 2001 року № 200 /86) та зареєстрованого в Мініс терстві юстиції України 08 чер вня 2001 року за № 489/5680, відшкод ування податку на додану вар тість з бюджету здійснюється органами Державного казначе йства України за висновками податкових органів або за рі шенням суду. Ленінською МДПІ у м. Луганську висновок по ТОВ «Геліант-ХХІ» про стягнення бюджетної заборгованості з податку на додану вартість н е надавався, тому відшкодува ння податку на додану вартіс ть не проводилось.

У судове засідання предста вник II-го відповідача не прибу в, про дату, місце та час слуха ння справи повідомлявся нале жним чином. В запереченнях пр оти позову просив розглядати справу без участі їх предста вників (том 2, арк. справи 4 зворо тній бік).

Заслухавши пояснення пред ставників позивача та I-го від повідача, дослідивши матеріа ли справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повніс тю з наступних підстав.

Згідно із ч. 1 ст. 2 Кодексу адм іністративного судочинства України завданням адміністр ативного судочинства є захис т прав, свобод та інтересів фі зичних осіб, прав та інтересі в юридичних осіб у сфері публ ічно-правових відносин від п орушень з боку органів держа вної влади, органів місцевог о самоврядування, їхніх поса дових і службових осіб, інших суб' єктів при здійсненні н ими владних управлінських фу нкцій на основі законодавств а, в тому числі на виконання де легованих повноважень.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та Закона ми України.

Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та Законами України, та принципом рівнос ті усіх учасників адміністра тивного процесу перед законо м і судом, відповідно до якого усі учасники адміністративн ого процесу є рівними перед з аконом і судом.

Платників податку на додан у вартість, об' єкти, базу та с тавки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільн ених від оподаткування опера цій, особливості оподаткуван ня експортних та імпортних о перацій, поняття податкової накладної, порядок обліку, зв ітування та внесення податку до бюджету визначає Закон Ук раїни від 03 квітня 1997 року №168/97-ВР «Про податок на додану варті сть».

Згідно із статтею 1 Закону У країни від 03 квітня 1997 року №168/97-В Р «Про податок на додану варт ість»:

- податкове зобов' язання - загальна сума податку, одерж ана (нарахована) платником по датку в звітному (податковом у) періоді, визначена згідно з цим Законом (пункт 1.6);

- податковий кредит - сума, на яку платник податку має прав о зменшити податкове зобов' язання звітного періоду, виз начена згідно з цим Законом (п ункт 1.7);

- бюджетне відшкодування - с ума, що підлягає поверненню п латнику податку з бюджету у з в'язку з надмірною сплатою по датку у випадках, визначених цим Законом (пункт 1.8).

Відповідно до підпункту 7.4.1 п ункту 7.4 статті 7 Закону Україн и від 03 квітня 1997 року №168/97-ВР «Пр о податок на додану вартість » п одатковий кредит звітног о періоду визначається виход ячи із договірної (контрактн ої) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних ц ін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрі зняється більше ніж на 20 відсо тків від звичайної ціни на та кі товари (послуги), та складає ться із сум податків, нарахов аних (сплачених) платником по датку за ставкою, встановлен ою пунктом 6.1 статті 6 та статте ю 8-1 цього Закону, протягом так ого звітного періоду у зв'язк у з:

- придбанням або виготовлен ням товарів (у тому числі при ї х імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в о податковуваних операціях у м ежах господарської діяльнос ті платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фонді в (основних засобів, у тому чис лі інших необоротних матеріа льних активів та незавершени х капітальних інвестицій в н еоборотні капітальні активи ), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використан ня у виробництві та/або поста вці товарів (послуг) для опода тковуваних операцій у межах господарської діяльності пл атника податку.

Датою виникнення права пла тника податку на податковий кредит вважається відповідн о до підпункту 7.5.1 пункту 7.5 стат ті 5 Закону України від 03 квітн я 1997 року №168/97-ВР «Про податок на додану вартість» дата здійс нення першої з подій: або дата списання коштів з банківськ ого рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послу г), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в ра зі розрахунків з використанн ям кредитних дебетових карто к або комерційних чеків; або д ата отримання податкової нак ладної, що засвідчує факт при дбання платником податку тов арів (робіт, послуг).

Підставою для нарахування податкового кредиту відпові дно до підпункту 7.2.6 пункту 7.2 ст атті 7 Закону України від 03 кві тня 1997 року №168/97-ВР «Про податок на додану вартість» є податк ова накладна, яка видається п латником податку, який поста вляє товари (послуги), на вимог у їх отримувача.

Порядок визначення суми по датку, що підлягає сплаті (пер ерахуванню) до Державного бю джету України або відшкодува нню з Державного бюджету Укр аїни (бюджетному відшкодуван ню), та строки проведення розр ахунків визначені пунктом 7.7 с татті 7 Закону України від 03 кв ітня 1997 року №168/97-ВР «Про подато к на додану вартість».

Згідно із підпунктом 7.7.1 пунк ту 7.7 статті 7 Закону України ві д 03 квітня 1997 року №168/97-ВР «Про по даток на додану вартість» су ма податку, що підлягає сплат і (перерахуванню) до бюджету а бо бюджетному відшкодуванню , визначається як різниця між сумою податкового зобов' яз ання звітного податкового пе ріоду та сумою податкового к редиту такого звітного подат кового періоду. При позитивн ому значенні суми, розрахова ної згідно з підпунктом 7.7.1 цьо го пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюд жету у строки, встановлені за коном для відповідного подат кового періоду. При від' ємн ому значенні суми, розрахова ної згідно з підпунктом 7.7.1 цьо го пункту, така сума враховує ться у зменшення суми податк ового боргу з цього податку, щ о виник за попередні податко ві періоди (у тому числі розст роченого або відстроченого в ідповідно до закону), а при йог о відсутності - зараховуєтьс я до складу податкового кред иту наступного податкового п еріоду.

Якщо у наступному податков ому періоді сума, розрахован а згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від' ємне значен ня, то:

а) бюджетному відшкодуванн ю підлягає частина такого ві д' ємного значення, яка дорі внює сумі податку, фактично с плаченій отримувачем товарі в (послуг) у попередніх податк ових періодах постачальника м таких товарів (послуг);

б) залишок від' ємного знач ення після бюджетного відшко дування включається до склад у податкового кредиту наступ ного податкового періоду (пі дпункт 7.7.2 пункту 7.7 статті 7 Зако ну України від 03 квітня 1997 року №168/97-ВР «Про податок на додану вартість»).

Платник податку може прийн яти самостійне рішення про з арахування належної йому пов ної суми бюджетного відшкоду вання у зменшення податкових зобов' язань з цього податк у наступних податкових періо дів. Зазначене рішення відоб ражається платником податку у податковій декларації, яку він подає за наслідками звіт ного періоду, в якому виникає право на подання заяви про от римання бюджетного відшкоду вання згідно з нормами цієї с татті. При прийнятті такого р ішення зазначена сума не вра ховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування на ступних податкових періодів (підпункт 7.7.3 пункту 7.7 статті 7 З акону України від 03 квітня 1997 р оку №168/97-ВР «Про податок на дод ану вартість»).

Платник податку, який має пр аво на одержання бюджетного відшкодування та прийняв ріш ення про повернення повної с уми бюджетного відшкодуванн я, подає відповідному податк овому органу податкову декла рацію та заяву про поверненн я такої повної суми бюджетно го відшкодування, яка відобр ажається у податковій деклар ації. При цьому платник подат ку в п' ятиденний термін піс ля подання декларації податк овому органу подає органу Де ржавного казначейства Украї ни копію декларації, з відміт кою податкового органу про ї ї прийняття, для ведення реєс тру податкових декларацій у розрізі платників. До деклар ації додаються розрахунок су ми бюджетного відшкодування , копії погашених податкових векселів (податкових розпис ок), у разі їх наявності, та ори гіналів п' ятих основних арк ушів (примірників декларанта ) вантажних митних деклараці й, у разі наявності експортни х операцій (підпункт 7.7.4 пункту 7.7 статті 7 Закону України від 0 3 квітня 1997 року №168/97-ВР «Про пода ток на додану вартість»).

Протягом 30 днів, наступних з а днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну нев иїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наяв ності достатніх підстав вваж ати, що розрахунок суми бюдже тного відшкодування було зро блено з порушенням норм пода ткового законодавства, подат ковий орган має право протяг ом такого ж строку провести п озапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності на рахування такого бюджетного відшкодування.

Податковий орган зобов' я заний у п' ятиденний термін після закінчення перевірки н адати органу державного казн ачейства висновок із зазначе нням суми, що підлягає відшко дуванню з бюджету (підпункт 7.7 .5 пункту 7.7 статті 7 Закону Укра їни від 03 квітня 1997 року №168/97-ВР « Про податок на додану вартіс ть»).

На підставі отриманого вис новку відповідного податков ого органу орган державного казначейства надає платнику податку зазначену у ній суму бюджетного відшкодування шл яхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на поточн ий банківський рахунок платн ика податку в обслуговуючому банку протягом п' яти опера ційних днів після отримання висновку податкового органу (підпункт 7.7.6 пункту 7.7 статті 7 З акону України від 03 квітня 1997 р оку №168/97-ВР «Про податок на дод ану вартість»).

Якщо за наслідками докумен тальної невиїзної (камеральн ої) або позапланової виїзної перевірки (документальної) п одатковий орган виявляє неві дповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявлен ій у податковій декларації, т о у відповідності із підпунк том 7.7.7 пункту 7.7 статті 7 Закону України від 03 квітня 1997 року №168/ 97-ВР «Про податок на додану ва ртість» такий податковий орг ан:

а) у разі заниження заявлено ї платником податку суми бюд жетного відшкодування щодо с уми, визначеної податковим о рганом унаслідок таких перев ірок, надсилає платнику пода тку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума та кого заниження та підстави д ля її вирахування. У цьому вип адку вважається, що платник п одатку добровільно відмовля ється від отримання такої су ми заниження як бюджетного в ідшкодування та враховує її згідно з підпунктом 7.7.3 цього п ункту у зменшення податкових зобов' язань з цього податк у наступних податкових періо дів;

б) у разі перевищення заявле ної платником податку суми б юджетного відшкодування над сумою, визначеною податкови м органом внаслідок проведен ня таких перевірок, податков ий орган надсилає платнику п одатку податкове повідомлен ня, в якому зазначаються сума такого перевищення та підст ави для її вирахування;

в) у разі з' ясування внаслі док проведення таких перевір ок факту, за яким платник пода тку не має права на отримання бюджетного відшкодування, н адсилає платнику податку под аткове повідомлення, в якому зазначаються підстави відмо ви у наданні бюджетного відш кодування.

Як вбачається з матеріалів справи, державна реєстрація товариства з обмеженою відп овідальністю «Геліант-ХХІ» ( ідентифікаційний номер 31673389) п роведена у виконавчому коміт еті Луганської міської ради 12 вересня 2001 року (том 1, арк. спра ви 24 зворотній бік).

Товариство з обмеженою від повідальністю «Геліант-ХХІ» (ідентифікаційний номер 31673389) у відповідності до вимог Зако ну України від 03 квітня 1997 року №168/97-ВР «Про податок на додану вартість» зареєстровано пла тником податку на додану вар тість, йому присвоєно індиві дуальний податковий номер пл атника ПДВ - 316733812365, про що свідчи ть свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану в артість від 27 квітня 2006 року № 173 30685 (том 1, арк. справи 23).

На виконання вимог пункту 4. 1 статті 4 Закону України від 21 г рудня 2000 року № 2181-III «Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами», Закону Україн и від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Пр о податок на додану вартість » та наказу Державної податк ової адміністрації України в ід 30 травня 1997 року № 166 «Про затв ердження форми податкової де кларації та Порядку її запов нення і подання», зареєстров аного в Міністерстві юстиції України 09 липня 1997 року за № 250/2054, товариством з обмеженою відп овідальністю «Геліант-ХХІ» д о Ленінської МДПІ у м. Лугансь ку були подані наступні пода ткові декларації з податку н а додану вартість:

- податкова декларація з под атку на додану вартість за сі чень 2009 року, що зареєстрована у I-го відповідача за № 9131 від 19.02. 2009 (том 1, арк. справи 118-119). Відповід но до рядку 25 вказаної податко вої декларації від 19.02.2009 року та розрахунку суми бюджетного відшкодування (додаток № 3 до д екларації) позивачем була за явлена сума податку на додан у вартість, що підлягає відшк одуванню на рахунок платника податку, у розмірі 47482,00 грн. (том 1, арк. справи 122);

- податкова декларація з под атку на додану вартість за лю тий 2009 року, що зареєстрована у I-го відповідача за № 14389 від 18.03.2009 (том 1, арк. справи 197-198). Відповідн о до рядку 25 вказаної податков ої декларації від 18.03.2009 року та розрахунку суми бюджетного в ідшкодування (додаток № 3 до де кларації) позивачем була зая влена сума податку на додану вартість, що підлягає відшко дуванню на рахунок платника податку, у розмірі 9541,00 грн. (том 1, арк. справи 200);

- податкова декларація з по датку на додану вартість за к вітень 2009 року, що зареєстрова на у I-го відповідача за № 44019 від 19.05.2009 (том 2, арк. справи 42-43). Відпов ідно до рядку 25 вказаної подат кової декларації від 19.05.2009 року та розрахунку суми бюджетно го відшкодування (додаток № 3 д о декларації) позивачем була заявлена сума податку на дод ану вартість, що підлягає від шкодуванню на рахунок платни ка податку у розмірі 3664,00 грн. (то м 2, арк. справи 45);

- податкова декларація з под атку на додану вартість за тр авень 2009 року, що зареєстрован а у I-го відповідача за № 49607 від 1 7.06.2009 (том 2, арк. справи 111-112). Відпов ідно до рядку 25 вказаної подат кової декларації від 17.06.2009 року та розрахунку суми бюджетно го відшкодування (додаток № 3 д о декларації) позивачем була заявлена сума податку на дод ану вартість, що підлягає від шкодуванню на рахунок платни ка податку у розмірі 40345,00 грн. (т ом 2, арк. справи 114).

До всіх вищезазначених под аткових декларацій з податку на додану вартість товарист во з обмеженою відповідальні стю «Геліант-ХХІ» додавало з аяви про повернення суми бюд жетного відшкодування (том 1, а рк. справи 123, 201; том 2, арк. справи 46, 115).

Таким чином, позивачем вико нані всі вимоги Закону Украї ни від 03 квітня 1997 року №168/97-ВР «П ро податок на додану вартіст ь» щодо обчислення та нараху вання бюджетного відшкодува ння сум податку на додану вар тість.

На виконання вимог підпунк ту 7.7.5 пункту 7.7 статті 7 Закону У країни від 03 квітня 1997 року №168/97-В Р «Про податок на додану варт ість» Ленінською МДПІ у м. Луг анську були проведені позапл анові виїзні перевірки товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Геліант-ХХІ», код за Є ДРПОУ 31673389, з питань достовірно сті нарахування суми бюджетн ого відшкодування податку на додану вартість на розрахун ковий рахунок у банку:

- довідкою від 12.06.2009 № 534/23-616/31673389 (том 2, арк. справи 24-32) за результатам и позапланової виїзної перев ірки з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на до дану вартість на розрахунков ий рахунок у банку за січень 20 09 року, яка виникла за рахунок від' ємного значення з ПДВ, щ о декларувалось в грудні 2008 ро ку, підтверджено відображене ТОВ «Геліант-ХХІ» у декларац ії за січень 2009 року бюджетне в ідшкодування в сумі 9406,00 грн., за результатами перевірки немо жливо підтвердити заявлене б юджетне відшкодування у декл арації за січень 2009 року на сум у 38076,00 грн., що пов' язане з пров еденням додаткового комплек су заходів, направленого на в становлення достовірності в ідомостей, що є підставою для нарахування такого бюджетно го відшкодування ПДВ (том 2, ар к. справи 32);

- довідкою від 23.06.2009 № 576/23-616/31673389 (том 2, арк. справи 11-18) за результатам и позапланові виїзної переві рки з питань достовірності н арахування суми бюджетного в ідшкодування податку на дода ну вартість на розрахунковий рахунок у банку за лютий 2009 рок у, яка виникла за рахунок від' ємного значення з ПДВ, що декл арувалось в січні 2009 року, підт верджено відображене ТОВ «Ге ліант-ХХІ» у декларації за лю тий 2009 року бюджетне відшкоду вання в сумі 9541 грн. (том 2, арк. сп рави 18);

- довідкою від 03.08.2009 № 690/23-616/31673389 (том 3, арк. справи 5-17) за результатам и позапланові виїзної переві рки з питань достовірності н арахування суми бюджетного в ідшкодування податку на дода ну вартість на розрахунковий рахунок у банку за квітень та травень 2009 року підтверджено відображене ТОВ «Геліант-ХХ І» у декларації за квітень 2009 р оку бюджетне відшкодування в сумі 3664,00 грн. та у декларації за травень 2009 року бюджетне відш кодування в сумі 40345,00 грн. (том 3, а рк. справи 17).

Матеріалами справи (податк овими накладними та платіжни ми дорученнями) підтверджено фактичну сплату позивачем - отримувачем товарів (послуг ) суми податку на додану варті сть в ціні товару (послуг) пост ачальникам таких товарів (по слуг) у розмірі, заявленому до бюджетного відшкодування.

Доводи відповідача щодо не підтвердження надходження с ум ПДВ до бюджету результата ми зустрічних перевірок відп овідно до наказу Державної п одаткової адміністрації Укр аїни від 18 серпня 2005 року № 350 «Пр о затвердження Методичних ре комендацій щодо взаємодії мі ж підрозділами органів держа вної податкової служби Украї ни при організації та провед енні перевірок достовірност і нарахування бюджетного від шкодування податку на додану вартість» суд не приймає на п ідставі того, що, по-перше, заз начений наказ Державної пода ткової адміністрації Україн и не пройшов державної реєст рації в Міністерстві юстиції України відповідно до Указу Президента України від 03 жовт ня 1992 року № 493/92 «Про державну ре єстрацію нормативно-правови х актів міністерств та інших органів виконавчої влади» т а Положення про державну реє страцію нормативно-правових актів міністерств та інших о рганів виконавчої влади, зат вердженого Постановою Кабін ету Міністрів України від 28 гр удня 1992 року № 731, і тому не має юр идичної сили, а по-друге, він с уперечить нормам Закону Укра їни від 03 квітня 1997 року №168/97-ВР « Про податок на додану вартіс ть», оскільки останній не ста вить право позивача на бюдже тне відшкодування податку на додану вартість у залежніст ь від проведення зустрічних перевірок.

Враховуючи вищезазначене, позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «Геліант-ХХІ» про стягнення з Державного бюджету Україн и бюджетної заборгованості з податку на додану вартість з а податковим деклараціями за січень 2009 року в сумі 47482,00 грн., з а лютий 2009 року в сумі 9541,00 грн., за квітень 2009 року в сумі 3664,00 грн., з а травень 2009 року в сумі 40345,00 грн. визнаються судом обґрунтов аними та такими, що підлягают ь повному задоволенню.

Податкові органи, як суб' є кти владних повноважень при здійсненні покладених на них функцій контролю за обчисле нням та сплатою податку на до дану вартість, відповідно до Конституції України мають д іяти у спосіб, передбачений З аконом України від 03 квітня 1997 року №168/97-ВР «Про податок на до дану вартість». В даному випа дку, з урахуванням того, що поз ивачем виконані всі вимоги З акону України від 03 квітня 1997 р оку №168/97-ВР «Про податок на дод ану вартість», Ленінська між районна державна податкова і нспекція у м. Луганськ у повинна була надати виснов ок із зазначенням суми ПДВ, що підлягає відшкодуванню, або відмовити у наданні бюджетн ого відшкодування. Тобто, утр имуючись від надання висновк у, I-й відповідач порушив вимог и Закону України від 03 квітня 1997 року №168/97-ВР «Про податок на д одану вартість» щодо порядк у та строків бюджетного відш кодування сум ПДВ.

Відповідно до ч. 2 ст. 11 КАС Укр аїни суд може вийти за межі по зовних вимог тільки в разі, як що це необхідно для повного з ахисту прав, свобод та інтере сів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять. Зва жаючи на обставини справи, су д вважає за необхідне вийти з а межі позовних вимог та визн ати неправомірною бездіяльн ість Ленінської міжрайонної державної податкової інспек ції у м. Луганську щодо ненад ання висновку про суми відшк одування податку на додану в артість товариству з обмеже ною відповідальністю «Геліа нт-ХХІ».

Згідно з ч. 1 ст. 94 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни якщо судове рішення у хвалене на користь сторони, я ка не є суб' єктом владних по вноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету Україн и (або відповідного місцевог о бюджету, якщо іншою стороно ю був орган місцевого самовр ядування, його посадова чи сл ужбова особа).

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни у судовому засіданні 17 серп ня 2009 року проголошено вступн у та резолютивну частини пос танови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог ч. 4 ст. 167 КАС України повідомлено після п роголошення вступної та резо лютивної частин постанови у судовому засіданні.

Керуючись ст. ст. 2, 9, 10, 11, 17, 18, 87, 94, 158-163 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов за довольнити повністю.

Визнати протиправною безд іяльність Ленінської міжрай онної державної податкової і нспекції у м. Луганську щодо н енадання висновку про суми відшкодування податку на дод ану вартість товариству з о бмеженою відповідальністю « Геліант-ХХІ».

Стягнути з Державного бюдж ету України (р/р 31117030700006 в ГУДКУ у Л уганській області на ім' я У ДК у м. Луганську ГУДКУ у Луган ській області, МФО 804013, код ОКПО У 24046582, КБК 14010200 «бюджетне відшкод ування податку на додану вар тість грошовими коштами») на користь т овариства з обмеже ною відповідальністю «Геліа нт-ХХІ» (ідентифікаційний но мер 31673389, місцезнаходження: 91007, м . Луганськ, вул. Леніна, буд. 311, п/р 2600301003553 у ЛФ ВАТ «Укрексімбан к», МФО 304289) бюджетну заборгова ність з податку на додану вар тість по податкових декларац іях за січень 2009 року в сумі 47482 ,00 грн. (сорок сім тисяч чотирис та вісімдесят дві гривні нул ь копійок), за лютий 2009 року в су мі 9541,00 грн. (дев' ять тисяч п' я тсот сорок одна гривня нуль к опійок), за квітень 2009 року в су мі 3664,00 грн. (три тисячі шістсот ш істдесят чотири гривні нуль копійок), за травень 2009 року в с умі 40345,00 грн. (сорок тисяч триста сорок п' ять гривень нуль ко пійок).

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь т овар иства з обмеженою відповідал ьністю «Геліант-ХХІ» (іденти фікаційний номер 31673389, місцезн аходження: 91007, м. Луганськ, вул. Л еніна, буд. 311, п/р 2600301003553 у ЛФ ВАТ «У крексімбанк», МФО 304289) судові в итрати зі сплати судового зб ору в сумі 1010,32 грн. (одна тисяча десять гривень тридцять дві копійки).

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано у встановле ний КАС України строк. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у вста новлений КАС України строк, п останова набирає законної си ли після закінчення цього ст року. У разі подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після закінчення апе ляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апел яційного адміністративного суду через Луганський окруж ний адміністративний суд. Ко пія апеляційної скарги одноч асно надсилається особою, як а її подає, до суду апеляційно ї інстанції.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом двад цяти днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Постанова складена у повн ому обсязі 25 серпня 2009 року.

Суддя Т.І . Чернявська

Дата ухвалення рішення17.08.2009
Оприлюднено21.05.2010
Номер документу6699357
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-22693/09/1270

Ухвала від 02.12.2009

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак Світлана Вікторівна

Ухвала від 02.12.2009

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак Світлана Вікторівна

Постанова від 17.08.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Чернявська Тетяна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні