Ухвала
від 02.12.2009 по справі 2а-22693/09/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Суддя-доповідач Білак С.В .

Головуючий у 1-й інстанції Ч ернявська Т.І.

Донецький апеляційний а дміністративний суд

У Х В А Л А

Іменем України

02 грудня 2009 року справа № 2а-22693/09/1270

приміщення суду за адресою : м.Донецьк, бульвар Шевченка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суд у складі:

головуючого Білак С.В. суддів

при секретарі

з участю сторін:

представника позивача

представника відповідача Сухарьок М.Г., Гаврищук Т .Г.

Безрукової В.М.

Колотович Д.О.

Гавриш М.Г. розглянувши у відкритому

апеляційну скаргу

відповідача судовому засіданні

Ленінської міжрайонної де ржавної податкової інспекці ї у м.Луганську на постанову

від Луганського окружного адм іністративного суду

17 серпня 2009 року по справі № 2а-22693/09 за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Геліант-ХХІ » до Ленінської міжрайонної де ржавної податкової інспекці ї у м.Луганську

Головного управління держ авного казначейства України у Луганській області про стягнення бюджетного відш кодування з податку на додан у вартість

ВСТАНОВИВ:

Позивач товариство з обм еженою відповідальністю «Ге ліант ХХІ» звернувся в суд з позовом до Ленінської міжрай онної державної податкової і нспекції у м.Луганську, Голов ного управління державного к азначейства України у Луганс ькій області про стягнення б юджетного відшкодування з по датку на додану вартість в ро змірі 101032.00 грн.

Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 17.08.2009р. позовні вимоги б ули задоволені. Визнано прот иправною бездіяльність Лені нської міжрайонної державно ї податкової інспекції у м.Лу ганську щодо ненадання висно вку про суми відшкодування п одатку на додану вартість то вариству з обмеженою відпові дальністю «Геліант ХХІ». Стя гнуто з Державного бюджету У країни на користь товариства з обмеженою відповідальніст ю «Геліант ХХІ» суми бюджетн ого відшкодування з податку на додану вартість по податк ових деклараціях за січень 2009 року в сумі 47482.00 грн., за лютий 2009 р оку в сумі 9541.00 грн., за квітень 2009 року в сумі 3664.00 грн., за травень 2009 року в сумі 40345.00 грн., судовий збір в розмірі 1010.32 грн.

Не погодившись з рішенням с уду першої інстанції відпові дачем подана апеляційна скар га, в якій просить скасувати п останову суду першої інстанц ії та відмовити позивачу в за доволенні позовних вимог.

Апеляційну скаргу мотивує тим, що постанова суду першої інстанції прийнята з поруше нням норм матеріального прав а.

В обґрунтування апеляційн ої скарги вказав, що однією з о бов»язкових підстав включен ня сум до податкового кредит у з податку на додану вартіст ь є сплата цих сум до Державно го бюджету України. За змісто м Закону України «Про подато к на додану вартість», право н а відшкодування виникає лише при фактичній надмірній спл аті податку на додану вартіс ть.

Судом не було застосовано д о спірних правовідносин п.1.8 с т.1, п.п.7.7.10 п.7.7 ст.7 Закону України « Про податок на додану вартіс ть», п.19 ст.2, ст..9 Бюджетного коде ксу України, не було дослідже но наявності надмірної сплат и податку на додану вартість до бюджету.

Представник відповідача в судовому засіданні підтрима в доводи апеляційної скарги.

Представник позивача в суд овому засіданні заперечував проти доводів апеляційної с карги.

Заслухавши доповідь судді -доповідача, доводи апеляцій ної скарги представника відп овідача, заперечення предста вника позивача проти доводів апеляційної скарги, перевір ивши матеріали справи, вивчи вши доводи апеляційної скарг и, колегія суддів вважає апел яційну скаргу необґрунтован ою, а судове рішення таким, що підлягає залишенню без змін, з наступних підстав.

Судом першої та апеляційно ї інстанцій встановлено, що т овариство з обмеженою відпов ідальністю «Геліант-ХХІ» зар еєстровано платником податк у на додану вартість, про що св ідчить свідоцтво про реєстра цію платника податку на дода ну вартість від 27 квітня 2006 рок у № 17330685 (том 1, арк. справи 23).

Товариством з обмеженою ві дповідальністю «Геліант-ХХІ » до Ленінської МДПІ у м. Луган ську були подані наступні по даткові декларації з податку на додану вартість:

• - податкова деклараці я з податку на додану вартіст ь за січень 2009 року, що зареєстр ована у 1-го відповідача за № 9131 від 19.02.2009 (том 1, арк. справи 118-119). Від повідно до рядку 25 вказаної по даткової декларації від 19.02.2009 р оку та розрахунку суми бюдже тного відшкодування (додаток № 3 до декларації) позивачем б ула заявлена сума податку на додану вартість, що підлягає відшкодуванню на рахунок пл атника податку, у розмірі 47482,00 г рн. (том 1, арк. справи 122);

• - податкова деклара ція з податку на додану варті сть за лютий 2009 року, що зареєст рована у 1-го відповідача за № 14389 від 18.03.2009 (том 1, арк. справи 197-198). В ідповідно до рядку 25 вказаної податкової декларації від 18.0 3.2009 року та розрахунку суми бюд жетного відшкодування (додат ок № 3 до декларації) позивачем була заявлена сума податку н а додану вартість, що підляга є відшкодуванню на рахунок п латника податку, у розмірі 9541,00 грн. (том 1, арк. справи 200);

• - податкова деклараці я з податку на додану вартіст ь за квітень 2009 року, що зареєст рована у 1-го відповідача за № 44019 від 19.05.2009 (том 2, арк. справи 42-43). Ві дповідно до рядку 25 вказаної п одаткової декларації від 19.05.200 9 року та розрахунку суми бюдж етного відшкодування (додато к № 3 до декларації) позивачем була заявлена сума податку н а додану вартість, що підляга є відшкодуванню на рахунок п латника податку у розмірі 3664,00 грн. (том 2, арк. справи 45);

• - податкова деклараці я з податку на додану вартіст ь за травень 2009 року, що зареєст рована у 1-го відповідача за № 49607 від 17.06.2009 (том 2, арк. справи 111-112). В ідповідно до рядку 25 вказаної податкової декларації від 17.0 6.2009 року та розрахунку суми бюд жетного відшкодування (додат ок № 3 до декларації) позивачем була заявлена сума податку н а додану вартість, що підляга є відшкодуванню на рахунок п латника податку у розмірі 40345,00 грн. (том 2, арк. справи 114).

До всіх вищезазначених под аткових декларацій з податку на додану вартість товарист во з обмеженою відповідальні стю «Геліант-ХХІ» додавало з аяви про повернення суми бюд жетного відшкодування (том 1, а рк. справи 123, 201; том 2, арк. справи 46, 115).

На виконання вимог підпунк ту 7.7.5 пункту 7.7 статті 7 Закону У країни від 03 квітня 1997 року №168/97-В Р «Про податок на додану варт ість» Ленінською МДПІ у м. Луг анську були проведені позапл анові виїзні перевірки товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Геліант-ХХІ» з питан ь достовірності нарахування суми бюджетного відшкодуван ня податку на додану вартіст ь на розрахунковий рахунок у банку і довідкою від 12.06.2009 № 534/23-616/ 31673389 (том 2, арк. справи 24-32) за резул ьтатами позапланової виїзно ї перевірки підтверджено від ображене ТОВ «Геліант-ХХІ» у декларації за січень 2009 року б юджетне відшкодування в сумі 9406,00 грн., за результатами перев ірки неможливо підтвердити з аявлене бюджетне відшкодува ння у декларації за січень 2009 р оку на суму 38076,00 грн., що пов'язан е з проведенням додаткового комплексу заходів, направлен ого на встановлення достовір ності відомостей, що є підста вою для нарахування такого б юджетного відшкодування ПДВ (том 2, арк. справи 32); довідкою ві д 23.06.2009 № 576/23-616/31673389 (том 2, арк. справи 11- 18) за результатами позапланов і виїзної перевірки підтверд жено відображене ТОВ «Геліан т-ХХІ» у декларації за лютий 20 09 року бюджетне відшкодуванн я в сумі 9541 грн. (том 2, арк. справи 18); довідкою від 03.08.2009 № 690/23-616/31673389 (том 3, арк. справи 5-17) за результатам и позапланові виїзної переві рки підтверджено відображен е ТОВ «Геліант-ХХІ» у деклара ції за квітень 2009 року бюджетн е відшкодування в сумі 3664,00 грн . та у декларації за травень 2009 року бюджетне відшкодування в сумі 40345,00 грн. (том 3, арк. справи 17).

Матеріалами справи (податк овими накладними та платіжни ми дорученнями) підтверджено фактичну сплату позивачем - о тримувачем товарів (послуг) с уми податку на додану вартіс ть в ціні товару (послуг) поста чальникам таких товарів (пос луг) у розмірі, заявленому до б юджетного відшкодування.

Відповідно до підпункту 7.4.1 п ункту 7.4 статті 7 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість» податковий кредит звіт ного періоду визначається ви ходячи із договірної (контра ктної) вартості товарів (посл уг), але не вище рівня звичайни х цін, у разі якщо договірна ці на на такі товари (послуги) від різняється більше ніж на 20 від сотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та скла дається із сум податків, нара хованих (сплачених) платнико м податку за ставкою, встанов леною пунктом 6.1 статті 6 та ста ттею 8-1 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв 'язку з:

• - придбанням або вигот овленням товарів (у тому числ і при їх імпорті) та послуг з м етою їх подальшого використа ння в оподатковуваних операц іях у межах господарської ді яльності платника податку;

• - придбанням (будівниц твом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у то му числі інших необоротних м атеріальних активів та незав ершених капітальних інвести цій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх ім порті, з метою подальшого вик ористання у виробництві та/а бо поставці товарів (послуг) д ля оподатковуваних операцій у межах господарської діяль ності платника податку.

Датою виникнення права пла тника податку на податковий кредит вважається відповідн о до підпункту 7.5.1 пункту 7.5 стат ті 5 Закону України «Про подат ок на додану вартість» дата з дійснення першої з подій: або дата списання коштів з банкі вського рахунку платника под атку в оплату товарів (робіт, п ослуг), дата виписки відповід ного рахунку (товарного чека ) - в разі розрахунків з викори станням кредитних дебетових карток або комерційних чекі в; або дата отримання податко вої накладної, що засвідчує ф акт придбання платником пода тку товарів (робіт, послуг).

Підставою для нарахування податкового кредиту відпові дно до підпункту 7.2.6 пункту 7.2 ст атті 7 Закону України «Про под аток на додану вартість» є по даткова накладна, яка видаєт ься платником податку, який п оставляє товари (послуги), на в имогу їх отримувача.

Порядок визначення суми по датку, що підлягає сплаті (пер ерахуванню) до Державного бю джету України або відшкодува нню з Державного бюджету Укр аїни (бюджетному відшкодуван ню), та строки проведення розр ахунків визначені пунктом 7.7 с татті 7 Закону України «Про по даток на додану вартість».

Згідно із підпунктом 7.7.1 пунк ту 7.7 статті 7 Закону України «П ро податок на додану вартіст ь» сума податку, що підлягає с платі (перерахуванню) до бюдж ету або бюджетному відшкодув анню, визначається як різниц я між сумою податкового зобо в'язання звітного податковог о періоду та сумою податково го кредиту такого звітного п одаткового періоду. При пози тивному значенні суми, розра хованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підл ягає сплаті (перерахуванню) д о бюджету у строки, встановле ні законом для відповідного податкового періоду. При від 'ємному значенні суми, розрах ованої згідно з підпунктом 7.7. 1 цього пункту, така сума врахо вується у зменшення суми под аткового боргу з цього подат ку, що виник за попередні пода ткові періоди (у тому числі ро зстроченого або відстрочено го відповідно до закону), а при його відсутності - зараховує ться до складу податкового к редиту наступного податково го періоду.

Якщо у наступному податков ому періоді сума, розрахован а згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення , то:

а) бюджетному відшкодува нню підлягає частина такого від'ємного значення, яка

д орівнює сумі податку, фактич но сплаченій отримувачем тов арів (послуг) у попередніх

податкових періодах постача льникам таких товарів (послу г);

б) залишок від'ємного знач ення після бюджетного відшко дування включається до

ск ладу податкового кредиту нас тупного податкового періоду (підпункт 7.7.2 пункту 7.7

статт і 7 Закону України «Про подато к на додану

вартість»).

Платник податку може прийн яти самостійне рішення про з арахування належної йому пов ної суми бюджетного відшкоду вання у зменшення податкових зобов'язань з цього податку н аступних податкових періоді в. Зазначене рішення відобра жається платником податку у податковій декларації, яку в ін подає за наслідками звітн ого періоду, в якому виникає п раво на подання заяви про отр имання бюджетного відшкодув ання згідно з нормами цієї ст атті. При прийнятті такого рі шення зазначена сума не врах овується при розрахунку сум бюджетного відшкодування на ступних податкових періодів (підпункт 7.7.3 пункту 7.7 статті 7 З акону України «Про податок н а додану вартість»).

Платник податку, який має пр аво на одержання бюджетного відшкодування та прийняв ріш ення про повернення повної с уми бюджетного відшкодуванн я, подає відповідному податк овому органу податкову декла рацію та заяву про поверненн я такої повної суми бюджетно го відшкодування, яка відобр ажається у податковій деклар ації. При цьому платник подат ку в п'ятиденний термін після подання декларації податков ому органу подає органу Держ авного казначейства України копію декларації, з відмітко ю податкового органу про її п рийняття, для ведення реєстр у податкових декларацій у ро зрізі платників. До декларац ії додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування, к опії погашених податкових ве кселів (податкових розписок) , у разі їх наявності, та оригі налів п'ятих основних аркуші в (примірників декларанта) ва нтажних митних декларацій, у разі наявності експортних о перацій (підпункт 7.7.4 пункту 7.7 с татті 7 Закону України «Про по даток на додану вартість»).

Протягом 30 днів, наступних з а днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну нев иїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наяв ності достатніх підстав вваж ати, що розрахунок суми бюдже тного відшкодування було зро блено з порушенням норм пода ткового законодавства, подат ковий орган має право протяг ом такого ж строку провести п озапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності на рахування такого бюджетного відшкодування.

Податковий орган зобов'яза ний у п'ятиденний термін післ я закінчення перевірки надат и органу державного казначей ства висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодува нню з бюджету (підпункт 7.7.5 пунк ту 7.7 статті 7 Закону України ві д 03 квітня 1997 року №168/97-ВР «Про по даток на додану вартість»).

На підставі отриманого вис новку відповідного податков ого органу орган державного казначейства надає платнику податку зазначену у ній суму бюджетного відшкодування шл яхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на поточн ий банківський рахунок платн ика податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операці йних днів після отримання ви сновку податкового органу (п ідпункт 7.7.6 пункту 7.7 статті 7 Зак ону України «Про податок на д одану вартість»).

Якщо за наслідками докумен тальної невиїзної (камеральн ої) або позапланової виїзної перевірки (документальної) п одатковий орган виявляє неві дповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявлен ій у податковій декларації, т о у відповідності із підпунк том 7.7.7 пункту 7.7 статті 7 Закону України «Про податок на дода ну вартість» такий податкови й орган:

а) у разі заниження заявле ної платником податку суми б юджетного відшкодування

щодо суми, визначеної податк овим органом унаслідок таких перевірок, надсилає платник у

податку податкове повід омлення, в якому зазначаютьс я сума такого заниження та пі дстави для її вирахування. У ц ьому випадку вважається, що п латник податку добровільно в ідмовляється від отримання т акої суми заниження як бюдже тного відшкодування та врахо вує її згідно з підпунктом 7.7.3 ц ього пункту у зменшення пода ткових зобов'язань з цього по датку наступних податкових п еріодів;

б) у разі перевищення заяв леної платником податку суми бюджетного відшкодування на д сумою, визначеною податков им органом внаслідок проведе ння таких перевірок, податко вий орган надсилає платнику податку податкове повідомле ння, в якому зазначаються сум а такого перевищення та підс тави для її вирахування;

в) у разі з'ясування внасл ідок проведення таких переві рок факту, за яким платник

податку не має права на отрим ання бюджетного відшкодуван ня, надсилає платнику податк у податкове повідомлення, в я кому зазначаються підстави в ідмови у наданні бюджетного відшкодування.

Колегія суддів зазначає, що судом першої інстанції вірн о зроблено висновок помилко вості доводів відповідача що до не підтвердження надходже ння сум ПДВ до бюджету за резу льтатами зустрічних перевір ок, оскільки право позивача н а бюджетне відшкодування под атку на додану вартість не за лежить від проведення зустрі чних перевірок. Позивачем ви конані всі вимоги Закону Укр аїни «Про податок на додану в артість», а тому Ленінська мі жрайонна державна податкова інспекція у м. Луганську пови нна була надати висновок із з азначенням суми ПДВ, що підля гає відшкодуванню, або відмо вити у наданні бюджетного ві дшкодування.

Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України підставами для скасування рішення є порушен ня судом норм матеріального чи процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновк у про те, що при розгляді справ и судом першої інстанції бул о допущено неправильне засто сування норм матеріального ч и процесуального права.

Судова колегія дійшла висн овку про те, що підстави для ск асування рішення суду першої інстанції відсутні, а тому ві дхиляє апеляційну скаргу і з алишає судове рішення без зм ін.

На підставі вищевикладено го, керуючись ст.ст. 195-196, п.1 ч.1 ст. 1 98, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206 Кодексу адм іністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу Ленінсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції у м.Луган ську - залишити без задовол ення.

Постанову Луганського окр ужного адміністративного су ду від 17.08.2009р. по справі № 2а-22693/09 за позовом товариства з обмеже ною відповідальністю «Геліа нт ХХІ» до Ленінської міжрай онної державної податкової і нспекції у м.Луганську, Голов ного управління державного к азначейства України у Луганс ькій області про стягнення б юджетного відшкодування з по датку на додану вартість - з алишити без змін.

Вступна та резолютивна час тина ухвали складена в нарад чій кімнаті та проголошена в судовому засіданні 02 грудня 2 009 року, в повному обсязі склад ена 07 грудня 2009 року.

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення.

Ухвала суду може бути оскар жена до Вищого адміністратив ного суду України протягом о дного місяця після набрання законної сили судовим рішенн ям суду апеляційної інстанці ї, а в разі складання рішення в ідповідно до ст.160 КАС України - з дня складання рішення в п овному обсязі

Головуючий суддя С.В.Білак

Судді Т.Г.Гаври щук

М.Г.Сухарьок

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.12.2009
Оприлюднено10.06.2010
Номер документу7104830
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-22693/09/1270

Ухвала від 02.12.2009

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак Світлана Вікторівна

Ухвала від 02.12.2009

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак Світлана Вікторівна

Постанова від 17.08.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Чернявська Тетяна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні