Постанова
від 12.08.2009 по справі 2а-23669/09/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія 2.11.12

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 серпня 2009 року Справа №2а-23669/09/1270

Луганський окружний адмі ністративний суд у складі

головуючого судді Чернявс ької Т.І.,

при секретарі судового зас ідання Ігнатович О.А.,

за участю сторін:

від позивача - головн ий спеціаліст юридичного від ділу

Нікулін Є.В. (довіреність в ід 16.03.2009 № 71)

від відповідача - с тарший державний податковий інспектор юридичного відділ у

Баранов П.В. (дові реність від 08.01.2009 № 51/10-25)

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луган ську

справу за адміністративни м позовом

відділу культури Красно луцького міського виконавчо го комітету

до державної податкової ін спекції в м. Красний Луч Луган ської області

про визнання протиправним та скасування рішення про за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій від 23 липня 2008 року № 0000872343,

ВСТАНОВИВ:

18 червня 2009 року відділ кул ьтури Краснолуцького місько го виконавчого комітету звер нувся до Луганського окружно го адміністративного суду з позовом, в якому просив визна ти протиправним та недійсним рішення державної податково ї інспекції в м. Красний Луч Лу ганської області про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій від 23 липня 2008 року № 0000 872343.

У судовому засіданні 23.07.2009 по зивач заявою б/д б/н, яка приєд нана до матеріалів справи, ут очнив позовні вимоги і проси в визнати протиправним та ск асувати рішення державної по даткової інспекції в м. Красн ий Луч Луганської області пр о застосування штрафних (фін ансових) санкцій від 23 липня 2008 року № 0000872343 (арк. справи 36).

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив наступ не.

Рішення державної податко вої інспекції в м. Красний Луч Луганської області про заст осування штрафних (фінансови х) санкцій від 23 липня 2008 року № 0000872343 прийнято згідно Указу Президента України від 12 черв ня 1995 року № 436/95 «Про застосуван ня штрафних санкцій за поруш ення норм з регулювання обіг у готівки».

Згідно абз. 1 ч. 1 ст. 1 Указу Пре зидента України від 12 червня 1 995 року № 436/95 «Про застосування ш трафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу гот івки» фінансові санкції у ви гляді штрафу за порушення но рм з регулювання обігу готів ки у національній валюті, що в становлюються Національним банком України, застосовуют ься до суб' єктів підприємни цької діяльності.

Відділ культури Краснолуц ького міського виконавчого к омітету є органом місцевого самоврядування, а не суб' єк том підприємницької діяльно сті, а тому не є суб' єктом, до якого можуть застосовуватис я штрафні санкції, передбаче ні Указом Президента України від 12 червня 1995 року № 436/95 «Про за стосування штрафних санкцій за порушення норм з регулюва ння обігу готівки».

Державна податкова інспек ція в м. Красний Луч Лугансько ї області позов не визнала, пр о що подала суду письмові зап еречення проти позову від 22.07.20 09 № 8766/10-25 (арк. справи 37). В заперече ннях проти позову відповідач просить відмовити у задовол енні позовних вимог повністю у зв' язку з їх необґрунтова ністю. Зокрема, зазначає на те , що вимоги Положення про веде ння касових операцій у націо нальній валюті в Україні, зат вердженого постановою Правл іння Національного банку Укр аїни від 15 грудня 2004 року № 637 та з ареєстрованого в Міністерст ві юстиції України 13 січня 2005 р оку за № 40/10320, поширюються на орг ани місцевого самоврядуванн я. Порушення органами місцев ого самоврядування вимог Пол оження про ведення касових о перацій у національній валют і в Україні, затвердженого по становою Правління Націонал ьного банку України від 15 груд ня 2004 року № 637 та зареєстровано го в Міністерстві юстиції Ук раїни 13 січня 2005 року за № 40/10320, щ одо неоприбуткування (неповн е та/або несвоєчасне) оприбут кування у касах готівки тягн е за собою відповідальність, передбачену абз. 3 ч. 1 ст. 1 Указу Президента України від 12 черв ня 1995 року № 436/95 «Про застосуван ня штрафних санкцій за поруш ення норм з регулювання обіг у готівки».

Враховуючи викладене, відп овідач вважає, що штрафні (фін ансові) санкції застосовані до відділу культури Краснолу цького міського виконавчого комітету правомірно та у від повідності із вимогами Полож ення про ведення касових опе рацій у національній валюті в Україні, затвердженого пос тановою Правління Національ ного банку України від 15 грудн я 2004 року № 637 та зареєстрованог о в Міністерстві юстиції Укр аїни 13 січня 2005 року за № 40/10320, та У казу Президента України від 12 червня 1995 року № 436/95 «Про застос ування штрафних санкцій за п орушення норм з регулювання обігу готівки».

У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення, аналогі чні викладеним у позові.

У судовому засіданні предс тавник відповідача позов не визнав, навів заперечення, ан алогічні викладеним у письмо вих запереченнях від 22.07.2009 № 8766/10-2 5.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає , що позов підлягає задоволен ню повністю з наступних підс тав.

Згідно із ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративног о судочинства є захист прав, с вобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юриди чних осіб у сфері публічно-пр авових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб' єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та Закона ми України.

У справах щодо оскарження р ішень, дій або бездіяльності суб' єктів владних повноваж ень адміністративні суди пер евіряють, чи прийняті (вчинен і) вони на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та Зако нами України.

Відповідно до ст. 9 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до як ого органи державної влади, о ргани місцевого самоврядува ння, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та Законами У країни. Суд вирішує справи на підставі Конституції та Зак онів України, а також міжнаро дних договорів, згода на обов 'язковість яких надана Верхо вною Радою України.

У період з 03.07.2008 по 09.07.2008 на підст аві постанови Луганського ок ружного адміністративного с уду від 26 червня 2008 року у справ і № 2а-10559/08, наказу державної под аткової інспекції в м. Красни й Луч Луганської області від 03.07.2008 № 191, направлення на переві рку від 03 липня 2008 року № 0072, посад овими особами державної пода ткової інспекції в м. Красний Луч Луганської області було проведено виїзну позапланов у перевірку відділу культури Краснолуцького міського вик онавчого комітету з питань д отримання порядку ведення ка сових операцій у національні й валюті в Україні за період з 01.07.2005 по 30.06.2008, за результатами яко ї складено акт від 11.07.2008 № 490/23-21794582 (а рк. справи 7-13).

Проведеною перевіркою бул о встановлено, що за перевіря ємий період (з 01.07.2005 по 30.06.2008) відді лом культури Краснолуцького міського виконавчого коміте ту несвоєчасно оприбутковув алась готівка в касі підприє мства, що є порушенням п. 2.6 розд ілу 2 Положення про ведення ка сових операцій у національні й валюті в Україні, затвердже ного постановою Правління На ціонального банку України ві д 15 грудня 2004 року № 637 та зареєст рованого в Міністерстві юсти ції України 13 січня 2005 року за № 40/10320.

Всього за період, що первіря ється, в касу підприємства не своєчасно оприбуткована вир учка від надання послуг на за гальну суму 108252,85 грн. (розшифров ка сум несвоєчасного оприбут кування готівки у касі навед ена у додатку № 3).

Судом при судовому розгляд і справи встановлено, що пору шення вимог п. 2.6 розділу 2 Полож ення про ведення касових опе рацій у національній валюті в Україні, затвердженого пос тановою Правління Національ ного банку України від 15 грудн я 2004 року № 637 та зареєстрованог о в Міністерстві юстиції Укр аїни 13 січня 2005 року за № 40/10320, яке полягало у несвоєчасному опр ибуткуванні відділом культу ри Краснолуцького міського в иконавчого комітету готівки в касі підприємства, мало міс це і підтверджується матеріа лами судової справи. Зазначе ні обставини сторонами не ос порюються.

На підставі акта перевірки від 11.07.2008 № 490/23-21794582 державною подат ковою інспекцією в м. Красний Луч Луганської області 23 липн я 2008 року прийнято рішення про застосування штрафних (фіна нсових) санкцій № 0000872343, яким до відділу культури Краснол уцького міського виконавчог о комітету застосовані штраф ні санкції у розмірі 541264,25 грн. (п ' ятикратний розмір неоприб уткованої суми) (арк. справи 14).

Згідно абз. 1 ч. 1 ст. 1 Указу Пре зидента України від 12 червня 1 995 року № 436/95 «Про застосування ш трафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу гот івки» у разі порушення юриди чними особами всіх форм влас ності, фізичними особами - гро мадянами України, іноземними громадянами та особами без г ромадянства, які є суб' єкта ми підприємницької діяльнос ті, а також постійними предст авництвами нерезидентів, чер ез які повністю або частково здійснюється підприємницьк а діяльність, норм з регулюва ння обігу готівки у націонал ьній валюті, що встановлюють ся Національним банком Украї ни, до них застосовуються фін ансові санкції у вигляді штр афу за неоприбуткування (неп овне та/або несвоєчасне) опри буткування у касах готівки - у п' ятикратному розмірі неоп рибуткованої суми.

Суд погоджується з доводам и позивача, що відділ культур и Краснолуцького міського ви конавчого комітету як орган місцевого самоврядування не є суб' єктом, до якого можуть застосовуватися штрафні сан кції, передбачені Указом Пре зидента України від 12 червня 1 995 року № 436/95 «Про застосування ш трафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу гот івки», з огляду на наступне.

Указом Президента України від 12 червня 1995 року № 436/95 «Про за стосування штрафних санкцій за порушення норм з регулюва ння обігу готівки» чітко виз начено, що фінансові санкції у вигляді штрафу за неоприбу ткування (неповне та/або несв оєчасне) оприбуткування у ка сах готівки застосовуються до суб' єктів підприємницьк ої діяльності - юридичних осі б всіх форм власності, фізичн их осіб - громадян України, іно земних громадян та осіб без г ромадянства.

Згідно із ч. 1 ст. 8 Господарсь кого кодексу України держава , органи державної влади та ор гани місцевого самоврядуван ня не є суб' єктами господар ювання.

Відповідно до ст. 5 Закону Ук раїни від 21 травня 1997 року № 280/97-В Р «Про місцеве самоврядуванн я в Україні» система місцево го самоврядування включає: т ериторіальну громаду; сільсь ку, селищну, міську раду; сільс ького, селищного, міського го лову; виконавчі органи сільс ької, селищної, міської ради; р айонні та обласні ради, що пре дставляють спільні інтереси територіальних громад сіл, с елищ, міст; органи самооргані зації населення.

Виконавчими органами сіль ських, селищних, міських, райо нних у містах (у разі їх створе ння) рад відповідно до ст. 11 Зак ону України від 21 травня 1997 рок у № 280/97-ВР «Про місцеве самовря дування в Україні» є їх викон авчі комітети, відділи, управ ління та інші створювані рад ами виконавчі органи.

Довідкою з Єдиного державн ого реєстру підприємств та о рганізацій України від 17.07.2003 № 3 4487 та Положенням про відділ ку льтури Краснолуцького міськ ого виконавчого комітету, за твердженим рішенням XI сесії К раснолуцької міської ради ві д 29.04.2003 № 3, підтверджується, що по зивач є виконавчим органом м ісцевого самоврядування (арк . справи 15-20).

Враховуючи вищевикладе, су д приходить до висновку, що по зивач як виконавчий орган мі сцевого самоврядування не є субєктом, до якого можуть бут и застосовані штрафні санкці ї, передбачені Указом Презид ента України від 12 червня 1995 ро ку № 436/95 «Про застосування штра фних санкцій за порушення но рм з регулювання обігу готів ки», оскільки цим указом чітк о визначено, що зазначені в нь ому фінансові санкції застос овуються до суб' єктів підпр иємницької діяльності.

Крім цього, суд вважає за не обхідне зазначити наступне.

Згідно із ст. 238 Господарсько го кодексу України за поруше ння встановлених законодавч ими актами правил здійснення господарської діяльності до суб' єктів господарювання м ожуть бути застосовані уповн оваженими органами державно ї влади або органами місцево го самоврядування адміністр ативно-господарські санкції , тобто заходи організаційно -правового або майнового хар актеру, спрямовані на припин ення правопорушення суб' єк та господарювання та ліквіда цію його наслідків.

Види адміністративно-госп одарських санкцій, умови та п орядок їх застосування визна чаються ст. 239 Господарського кодексу України, іншими зако нодавчими актами.

Фінансові санкції у вигляд і штрафів за порушення норм р егулювання обігу готівки є а дміністративно-господарськ ими санкціями у розумінні ст атей 238, 239 Господарського кодек су України, отже, повинні заст осовуватись у межах строків, визначених ст. 250 цього Кодекс у.

Статтею 250 Господарського к одексу України визначено, що адміністративно-господарсь кі санкції можуть бути засто совані до суб' єкта господар ювання протягом шести місяці в з дня виявлення порушення, а ле не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб' єкт ом встановлених законодавчи ми актами правил здійснення господарської діяльності, кр ім випадків, передбачених за коном.

Отже, застосування адмініс тративно-господарської санк ції у вигляді штрафу за поруш ення норм з регулювання обіг у готівки після одного року з дня його вчинення є неправом ірним.

Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку, що рі шення державної податкової і нспекції в м. Красний Луч Луга нської області про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій від 23 липня 2008 року № 0000872343 є протиправним і підлягає ск асуванню.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС Укр аїни якщо судове рішення ухв алене на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повн оважень, суд присуджує всі зд ійснені нею документально пі дтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни у судовому засіданні 12 серп ня 2009 року проголошено вступн у та резолютивну частини пос танови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог ч. 4 ст. 167 КАС України повідомлено після п роголошення вступної та резо лютивної частин постанови у судовому засіданні.

Керуючись ст. ст. 9, 10, 11, 17, 18, 94, 158-163 К одексу адміністративного су дочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та ск асувати рішення державної по даткової інспекції в м. К расний Луч Луганської област і про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 23 лип ня 2008 року № 0000872343.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь відді лу культури Краснолуцького м іського виконавчого комітет у (ідентифікаційний код 21794582, мі сцезнаходження: 94500, Луганська область, м. Красний Луч, вул. Ко муністична, буд. 33) судові витр ати зі сплати судового збору в сумі 03 грн. 40 коп. (три гривні с орок копійок).

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано у встановле ний КАС України строк. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у вста новлений КАС України строк, п останова набирає законної си ли після закінчення цього ст року. У разі подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після закінчення апе ляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апел яційного адміністративного суду через Луганський окруж ний адміністративний суд. Ко пія апеляційної скарги одноч асно надсилається особою, як а її подає, до суду апеляційно ї інстанції.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом двад цяти днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Постанова складена у повн ому обсязі 17 серпня 2009 року.

Суддя Т.І . Чернявська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.08.2009
Оприлюднено21.05.2010
Номер документу6699366
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-23669/09/1270

Ухвала від 03.12.2009

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Постанова від 12.08.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Чернявська Тетяна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні