Справа № 236/1269/17
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
про відкриття провадження у справі
"08" червня 2017 р. м. Лиман
Суддя Краснолиманського міського суду Донецької області Саржевська І. В., розглянувши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до Лиманської міської ради Донецької області, третя особа Громадська організація сімейного відпочинку «Джерело» , про визнання договору недійсним, зобов*язання вчинити дії,
ВСТАНОВИЛА:
05.05.2017 до Краснолиманського міськсуду Донецької області надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Лиманської міської ради Донецької області, третя особа Громадська організація сімейного відпочинку «Джерело» , про визнання договору недійсним, зобов*язання вчинити дії.
Зі змісту позовної заяви вбачається, що позивач ОСОБА_1 заявляє дві позовні вимоги:
1)визнати договір без номеру від 29.06.2004 року та усі додатки до нього, укладений між Яцківською сільською радою та Громадською організацією сімейного відпочинку "Джерело" недійсним;
2)зобов'язати Лиманську міську раду надати дозвіл на розробку проекту землеустрою для приватизації земельної ділянки №105/54, площею 0,0182 га, яка розташована у с. Яцківка Лиманського району по вул. Оскольській.
Постанова Пленуму Вищого Спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ № 3 від 01.03.2013 Про деякі питання юрисдикції загальних судів та визначення підсудності цивільних справ зазначає, що цивільна юрисдикція - це визначена законом сукупність повноважень судів щодо розгляду цивільних справ, віднесених до їх компетенції (стаття 15 ЦПК). Підсудність визначає коло цивільних справ у спорах, вирішення яких належить до повноважень конкретного суду першої інстанції (статті 108 - 114 ЦПК).
Суди повинні виходити з того, що відповідно до статей 15, 16 ЦПК у порядку цивільного судочинства суди розглядають справи про захист порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, що виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових відносин, а також з інших правовідносин, крім випадків, коли розгляд таких справ за Кодексом адміністративного судочинства України (стаття 17), Господарським процесуальним кодексом України (статті 1, 12), Кримінальним процесуальним кодексом України або Кодексом України про адміністративні правопорушення віднесено до компетенції адміністративних, господарських судів, до кримінального провадження чи до провадження в справах про адміністративні правопорушення. Законом може бути передбачено розгляд інших справ за правилами цивільного судочинства.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України справа адміністративної юрисдикції це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Суб'єктом владних повноважень відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 3 КАС України є орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до пункту 1 частини другої статті 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів або правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності. Вжитий у цій процесуальній нормі термін суб'єкт владних повноважень позначає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхню посадову чи службову особу, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень (пункт 7 частини першої статті 3 КАС).
Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), відповідно, прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.
Частиною першою статті 122 Земельного кодексу України передбачено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
За правилами частини першої статті 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок комунальної власності у користування здійснюється, зокрема, органами місцевого самоврядування на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у випадках, передбачених законом, або на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). При цьому розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, передбачених статтею 122 цього Кодексу.
Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки (частина друга статті 123 ЗК).
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні (частина третя статті 123 ЗК).
Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки у користування або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
Отже, предметом даної позовної заяви є як визнання договору без номеру від 29.06.2004 року недійсним; та відмова Лиманської міської ради Донецької області у видачі дозволу позивачу на розробку проекту із землеустрою.
Відповідно до вимоги, щодо відмови відповідача у видачі дозволу на розробку проекту із землеустрою Лиманська міська рада Донецької області реалізує свої контрольні функції у сфері управління діяльності, що підпадає під юрисдикцію адміністративного суду. Аналогічна позиція викладена і в Постанові Верховного Суду України від 19.01.2016 року у справі № 824/167/15-а.
Згідно ч. 1 ст. 16 ЦПК України не допускається об'єднання в одне провадження вимог, які підлягають розгляду за правилами різних видів судочинства, якщо інше не встановлено законом.
Абзацом 3 пункту 15 постанови Пленуму Верховного Суду України № 2 від 12.06.2009 року Про застосування норм цивільного процесуального законодавства при розгляді справ у суді першої інстанції роз'яснено, що вимоги позивача до кількох відповідачів можуть бути об'єднані в одне провадження, якщо ці вимоги однорідні, зокрема такі, які нерозривно пов'язані між собою, або від вирішення однієї з них залежить вирішення інших. Таке об'єднання не допускається, якщо відсутня спільність предмета позову. Не допускається об'єднання в одне провадження вимог, які підлягають розгляду за правилами різних видів судочинства, якщо інше не встановлено законом.
Аналогічна позиція викладена і в Постанові Верховного Суду України від 01 липня 2015 року, у справі №6-745цс15, в якій роз'яснено, що не допускається об'єднання в одне провадження вимог, які підлягають розгляду за правилами різних видів судочинства, якщо інше не встановлено законом, суд відкриває провадження у справі в частині вимог, які належать до цивільної юрисдикції, і відмовляє у відкритті провадження у справі щодо вимог, коли їх розгляд проводиться за правилами іншого судочинства.
В таких випадках, згідно цього ж пункту вказаної Постанови, на підставі, серед іншого, ст. 16 ЦПК суд відкриває провадження у справі в частині вимог, які належать до цивільної юрисдикції, і відмовляє у відкритті провадження у справі щодо вимог, коли їх розгляд проводиться за правилами іншого судочинства.
При цьому, позивачем заявлено позовні вимоги до відповідача: Лиманської міської ради Донецької області, третя особа: Громадська організація сімейного відпочинку "Джерело", про визнання договору недійсним, зобов'язання вчинити дії, тобто позовні вимоги мають різні предмети та, відповідно, різні підстави для їх вирішення.
Виходячи з наведеного позовні вимоги ОСОБА_1 до Лиманської міської ради Донецької області про визнання договору без номеру від 29.06.2004 року недійсним, повинні розглядатися за правилами цивільного судочинства, а вимоги щодо зобов'язання вчинити дії мають розглядатися за правилами адміністративного судочинства.
Керуючись ст. 122 ч. 2 п.1, ст. 122 ч.1 ЦПК України,
УХВАЛИЛА:
Відкрити провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Лиманської міської ради Донецької області, третя особа Громадська організація сімейного відпочинку «Джерело» , про визнання договору недійсним.
ОСОБА_1 відмовити у відкритті провадження у справі щодо вимог зобов'язання вчинити дії, а саме: Лиманську міську раду надати дозвіл на розробку проекту землеустрою для приватизації земельної ділянки №105/4, площею 0,01 га, яка розташована у с. Яцківка Лиманського району по вул. Оскольській.
Справу призначити до попереднього судового засідання за участю сторін на 15.06.2017 о 9год 30хв.
Направити відповідачу копії позову з копіями доданих до нього документів та запропонувати в строк до 14.06.2017 надати письмові заперечення проти позову та посилання на докази, якими він обгрунтовується.
Копію ухвали направити сторонам по справі.
Ухвала може бути оскаржена щодо відмови у відкритті провадження до Апеляційного суду Донецької області через Краснолиманський міський суд Донецької області шляхом подачі апеляційної скарги в 5-денний строк з дня отримання її копії. В іншій частині ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя:
Суд | Краснолиманський міський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 09.06.2017 |
Оприлюднено | 13.06.2017 |
Номер документу | 67016510 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Краснолиманський міський суд Донецької області
Саржевська І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні