ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 травня 2017 р. Справа № 804/1509/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіЗахарчук-Борисенко Н. В. при секретаріМузиці Я.І. за участю: представника позивача представника відповідача Бейгул А.Г. Карпова Г.О. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Приватного підприємства "Складпак" до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
ВСТАНОВИВ:
28.02.2017 Приватне підприємство "Складпак" (далі - ПП "Складпак", позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДФС у Дніпропетровській області, відповідач), в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 17.02.2017 №0001681403 в частині визначення суми штрафних санкцій в розмірі 18690, 50 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області було проведено документальну планову виїзну перевірку Приватного підприємства Складпак (код ЄДРПОУ 36220030) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013 року по 30.09.2016 року, результати якої викладені в акті від 16.02.2017 року №802/04-36-14-03/36220030.
За результатами зазначеного акту перевірки ГУ ДФС у Дніпропетровській області було винесено податкові повідомлення-рішення від 17.02.2017 року №000158 1 403, яким визначено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 90163,75 грн. та №0001681403, яким визначено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 112143,00 грн. (74762,00 грн. - основний платіж, 37381,00 грн. - штрафна санкція).
Зазначене податкове повідомлення-рішення, на думку позивача, є незаконним та підлягає скасуванню, оскільки воно не ґрунтується на законі та прийняте податковим органом без достатніх на те правових підстав.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позовних вимог заперечував, просив в задоволенні позову відмовити. Надав письмові заперечення проти позову, в яких зазначив, що оскаржуване податкове повідомлення - рішення було прийнято відповідно до норм чинного законодавства, оскільки під час проведення перевірки позивача було встановлено ряд порушень податкового законодавства, що підтверджується актом перевірки від 16.02.2017 №802/0436-14-03/36220030. З огляду на викладене, представник відповідача вважає, що позовні вимоги ПП Складпак задоволенню не підлягають.
Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позовна заява підлягає задоволенню з наступних підстав.
Повноваження, компетенція контролюючих органів, обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється Податковим кодексом України. Державні податкові інспекції є контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів.
У відповідності до пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області було проведено документальну планову виїзну перевірку Приватного підприємства Складпак (код ЄДРПОУ 36220030) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013 року по 30.09.2016 року, результати якої викладені в акті від 16.02.2017 року №802/04-36-14-03/36220030.
За результатами зазначеного акту перевірки ГУ ДФС у Дніпропетровській області було винесено податкові повідомлення-рішення від 17.02.2017 року №000158 1 403, яким визначено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 90163,75 грн. та №0001681403, яким визначено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 112143,00 грн. (74762,00 грн. - основний платіж, 37381,00 грн. - штрафна санкція).
Не погоджуючись із вказаним повідомленням - рішенням позивач звернувся з даним позовом до суду.
Аналізуючи виниклі правовідносини суд зазначає наступне.
Згідно з п. п. 20.1.4. п.20.1. ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Відповідно до пункту 21.1. ст. 21 Податкового Кодексу посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами, а також не допускати порушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій.
Порядок проведення документальних позапланових перевірок визначений ст. 78 Податкового кодексу України, у відповідності до якого такі перевірки можуть проводитися лише за наявності визначених в цій статті обставин.
Пунктом 75.1 статті 75 Податкового кодексу України визначено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Згідно пп. 83.1.1.-83.1.6 п. 83.1. ст. 83 Податкового кодексу України для посадових осіб контролюючого органу під час проведення перевірок підставами для висновків є: документи, визначені цим Кодексом; податкова інформація; експертні висновки; судові рішення; інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на контролюючі органи.
Відповідно до п. 86.1. ст. 86 Податкового кодексу України результати перевірок (крім камеральних) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.
З матеріалів справи вбачається, що у період з 16.09.2014 року по 22.09.2014 року, на підставі направлення № 289 від 15.09.2014 року, згідно наказу № 809 від 15.09.2014 року, посадовими особами Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області була проведена документальна позапланова виїзна перевірка ПП "Складпак" по факту придбання товарів у ТОВ "Афелій - 2013" в грудні 2013 року, лютому 2014 року, ПП "Гудвін Лімітед" за період з 01.11.2012 року по 30.06.2013 року, ТОВ "Відім" за період з 31.07.2013 року по 31.10.2013 року, квітень 2014 року, ТОВ "Торг - Інвест 2013" за березень 2014 року та їх подальшої реалізації, за результатами якої складено акт № 167/04-83/22-02/36220030 від 29.09.2014 року.
Згідно висновків акту перевірки податковим органом встановлено порушення п. 185.1 ст. 185, п. 186.1 ст. 186, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено податковий кредит з податку на додану вартість на загальну суму 319424 грн. 62 коп.; завищено податкові зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 223625 грн. 81 коп.
На підставі акту № 167/04-83/22-02/36220030 від 29.09.2014 року 23.10.2014 року було винесено податкове повідомлення - рішення № 0002501500, яким ПП Складпак збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 140979 грн. 06 коп., з яких: за основним платежем - 112933 грн. 33 коп. та штрафними санкціями - 28045 грн. 73 коп.
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.02.2017 у справі №804/4595/16, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 19.04.2017 задоволено позов ПП Складпак - визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення від 23.10.2014 року №0002501500.
Представник позивача у судовому засіданні зазначив, що про наявність зазначеного судового рішення посадовим особам, які проводили перевірку було відомо, оскільки ПП Складпак неодноразово в рамках проведення перевірки про це повідомляло, про що свідчать листи на адресу перевіряючих.
Відповідно до ст. 109 Кодексу податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Вчинення платниками податків, їх посадовими особами та посадовими особами контролюючих органів порушень законів з питань оподаткування та порушень вимог, встановлених іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тягне за собою відповідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно із п. 115.1 ст. 115 Кодексу у разі вчинення платником податків двох або більше порушень законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, штрафні (фінансові) санкції (штрафи) застосовуються за кожне вчинене разове та триваюче порушення окремо.
За одне податкове правопорушення контролюючий орган може застосувати тільки один вид штрафної (фінансової) санкції (штрафу), передбаченої цим Кодексом та іншими законами України (п. 116.2 ст. 116 Кодексу).
Відповідно до п. 123.1 ст. 123 у разі, якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 ПКУ, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов'язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
Таким чином, передбачений п. 123.1 ст. 123 ПКУ розмір штрафної санкції диференційований залежно від повторності визначення суми податкового зобов'язання з цього податку або зменшення суми бюджетного відшкодування.
Відповідно до вказаних нижче норм ПК зазначені підстави утворюють такі випадки дій та (або) бездіяльності платників податків:
неподання платником податків в установлені строки податкової (митної) декларації (підпункт 54.3.1 п. 54 ст. 54 ПК);
заниження або завищення суми податкових зобов'язань платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках, якщо про це свідчать дані перевірок результатів діяльності платника податків (підпункт 54.3.2 ст. 54 ПК);
порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів
податків і зборів, передбачених цим Кодексом, в тому числі податку на доходи фізичних осіб податковим агентом, якщо про це свідчать дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента (підпункт 54.3.5 п. 54 ст. 54 ПК);
заниження або завищення податкових зобов'язань, визначених платником у митних деклараціях, якщо про це свідчать результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів (підпункт 54.3.6 п. 54 ст. 54 ПК).
Таким чином, обов'язковою ознакою для трьох з чотирьох вказаних вище підстав для притягнення до відповідальності за п. 123.1 цієї статті є наявність даних перевірок (контролю), які підтверджують факт правопорушення. Підтвердження наявності зазначених фактів в інший спосіб не може визнаватися законною підставою Іщя контролюючого органу самостійно визначити суми податкового зобов'язання, зменшити суми бюджетного відшкодування тощо.
В даному випадку, суд зазначає, що ПП Складпак повторно протягом 1095 днів не допустило порушення податкового законодавства, що спричинило заниження податку на додану вартість, оскільки результати попередньої перевірки є не узгодженими, а наявність постанови Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.02.2017 року по справі №804/4595/16, якою визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення від 23.10.2014 року № 0002501500 та ухвали Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 19.04.2017 свідчить про відсутність порушення з боку позивача.
Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд прийшов до висновку про задоволення адміністративного позову в повному обсязі.
Також суд вважає за необхідне, відповідно до вимог статті 94 КАС України, присудити з Головного управління ДФС України у Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Приватного підприємства "Складпак" (код ЄДРПОУ 36220030) судові витрати з оплати судового збору у розмірі 1600, 00 грн.
Керуючись ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Приватного підприємства "Складпак" до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 17.02.2017 №0001681403 в частині визначення суми штрафних санкцій в розмірі 18690, 50 грн.
Присудити з Головного управління ДФС України у Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Приватного підприємства "Складпак" (код ЄДРПОУ 36220030) судові витрати з оплати судового збору у розмірі 1600, 00 грн.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст.254 КАС України та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, передбачені ст.186 КАС України.
Повний текст постанови складено 26 травня 2017 року.
Суддя Н.В. Захарчук-Борисенко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2017 |
Оприлюднено | 14.06.2017 |
Номер документу | 67031722 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні