Постанова
від 06.06.2017 по справі 805/1961/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 червня 2017 р. Справа №805/1961/17-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

час прийняття постанови:11:15

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Христофорова А.Б.,

при секретарі Нестеренко Н.Л.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Слов'янська промислова група" до Покровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання бездіяльність протиправною, зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовною заявою до Покровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправною бездіяльність щодо неподання висновку про відшкодування надміру сплачених авансових внесків з податку на прибуток до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, зобов'язати Покровську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Донецькій області подати до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок про відшкодування надміру сплачених коштів в сумі 221 696,18 грн, в огрунтування якої зазначає, що станом на 01.01.2015 року у позивача виникла переплата грошових зобов'язань з податку на прибуток у сумі 62 115,00 грн та здійснював авансові внески з податку на прибуток у відповідності до чого наявний залишок сплачених авансових внесків у сумі 221 696,80 грн. На звернення до податкового органу про повернення надміру сплаченої суми згідно положень ст. 43 Податкового кодексу України (далі - ПК України), відповідач висновків до відповідного органу не надавав, та пояснив, що відсутне узгодження з ГУ ДФС у Донецькій області та ГУ ДФС України. Вважає, зазначені дії відповідача протиправними у відповідності до чого звернувся до суду.

Відповідач через відділ документообігу та архівної роботи суду надав заперчення, відповідно до якого зазначив, що дійсно за позивачем обліковується переплата з податку на прибуток, однак погашення бюджетної заборгованості з опдтку на прибуток у рамках законного механізму, визначеного ст.. 43 ПК України, здійснюється у межах бюджетних можливостей. При цьому діючим бюджетним розписом не передбачено окремого ресурсу для повернення надміру сплачених платежів з податку на прибуток. Крім того, згідно Наказу №33 від 03.02.017 року Про індикативні показники доходів на І квартал 2017 року поверненн надміру та/або помилково сплачених сум податкових зобов'язань за податками, які перевищують 50 000 грн, здійснюється при наявності узгодження з ГУ ДФС у Донецькій області та з ДФС України. Узодження отримано не було, термін повернення за заявою сплив, з новою заявою позивач не звертався.

Представник позивача до суду з'явився та через відділ діловодства та документообігу суду надав клопотання про розгляд справи без участі представника, наполягає на задоволені позовних вимог.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився про час, дату та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, у заперечені на адміністративний позов просив суд розглянути справу без участі представника, з іншими заявами та клопотаннями про відкладання розгляду справи до суду не звертався.

У відповідності до приписів ч.2 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі- КАС України) суд вважає за можливе розглянути справу без участі сторін.

Суд, дослідивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступне.

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Слов'янська промислова група" (код ЄДРПОУ 34611414, вул. Казацька, 39, м. Селидове, Донецька область, 84150) пройшов передбачену законом процедуру державної реєстрації є юридичною особою, та згідно ст. 48 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС- України) здатний здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов'язки.

Відповідач, Покровська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Донецькій області, є суб`єктом владних повноважень, яка в даних правовідносинах реалізує надані їй Податковим кодексом України повноваження.

Судом встановлено, що відповідно до податкової декларації з податку на прибуток № 9275887652 від 22.02.2016 року за 2015 рік та № 9270031253 від 14.02.2017 року за 2016 рік, позивачем здійснювались авансові внески з податку на прибуток підприємств, що підтверджується платіжними дорученнями.

Станом на 01.01.2015 року у позивача виникла переплата за рахунок перевищення суми нарахованого та сплаченого протягом 2014 року щомісячного авансового внеску з податку на прибуток над задекларованою сумою податку на прибуток за 2014 рік та становила 62 115,00 грн.

Суд зазначає, що у запереченнях на позов відповідач визнав наявність в інтегрованій картці позивача, переплати в сумі 221 696,80 грн.

У відповідності до підпункту 14.1.115 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, надміру сплачені грошові зобов'язання - суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету понад нараховані суми грошових зобов'язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату.

Платник податків має право на залік чи повернення надміру сплачених, а також надміру стягнутих сум податків та зборів, пені, штрафів у порядку, встановленому цим Кодексом ( пп. 17.1.10 п.17.1 ст.17 Податкового кодексу України).

За приписами п. 43.3 ст. 43 Податкового кодексу України, обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Згідно п. 43.4 ст. 43 Податкового кодексу України, платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.

Пунктом 43.5 ст. 43 Податкового кодексу України, визначено, що контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків, за унормуванням п. 43.6 ст. 43 Податкового кодексу України, здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані.

Пунктом 43.2 ст. 43 Податкового кодексу України передбачено, що у разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.

Відповідно до частини 1 статті 43 Бюджетного кодексу України, при виконанні державного бюджету і місцевих бюджетів застосовується казначейське обслуговування бюджетних коштів. Казначейство України забезпечує казначейське обслуговування бюджетних коштів на основі ведення єдиного казначейського рахунку, відкритого у Національному банку України.

Частиною 2 статті 45 Бюджетного кодексу України передбачено, що казначейство України веде бухгалтерський облік усіх надходжень Державного бюджету України та за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, здійснює повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету.

Згідно частини 2 статті 78 Бюджетного кодексу України, казначейське обслуговування місцевих бюджетів здійснюється органами Казначейства України відповідно до статті 43 цього Кодексу.

Казначейство України веде облік усіх надходжень, що належать місцевим бюджетам, та за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, погодженим з відповідними місцевими фінансовими органами, здійснює повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету.

Наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2013 року № 787 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25 вересня 2013 р. за N 1650/24182), на виконання статей 43, 45, 78 та 112 Бюджетного кодексу України, статті 43 Податкового кодексу України, статті 301 Митного кодексу України, статті 7 Закону України "Про судовий збір" та Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року N 375, розроблено Порядок повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів (далі Порядок № 787).

Пунктом 5 Порядку визначено, що повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, платежів та інших доходів бюджетів здійснюється за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету.

У разі повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДФС, подання подається до відповідного органу Казначейства за формою згідно з додатком 1 до Порядку взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 15 грудня 2015 року N 1146, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2015 року за N 1679/28124.

Таким чином, повернення надмірно сплачених грошових зобов'язань з податку на прибуток здійснюється за умов відсутності у платника податків податкової заборгованості, подання ним заяви про повернення надмірно перерахованих коштів, подання органом державної податкової служби висновку про повернення відповідних сум коштів до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Судом встановлено, що на виконання ст. 43 ПК України позивачем неодноразово було подано відповідачу заяви з проханням зарахувати наявну переплату на електронний розрахунковий рахунок підприємства ( №01/12-5 від 12.05.2016 року, отримана податковим органом 12.05.2016 року; № 01/12-6 від 06.06.2016 року отримана податковим органом № 01/13-7 від 13.07.2016 року отримана податковим органом 13.07.2016 року; № 08/11-8 від 11.08.2016 року отримана податковим органом 11.08.2016 року;№ 08/31-8 від 31.08.2016 року отримана податковим органом 31.08.2016 року)

Відповідач на звернення позивача надіслав лист від 01.03.2017 року №349/10/05-21-12 р., в якому повідомив, що згідно Наказу №33 від 03.02.017 року Про індикативні показники доходів на І квартал 2017 року повернення надміру та/або помилково сплачених сум податкових зобов'язань за податками, які перевищують 50 000 грн, здійснюється при наявності узгодження з ГУ ДФС у Донецькій області та з ДФС України. Узгодження отримано не було, термін повернення за заявою сплив 28.02.2017 року. Також, листом №4772/10/05-99-12-03-14 від 04.04.2017 року ГУ ДФС у Донецькій області повідомило, що погашення бюджетної заборгованості з податку на прибуток у рамках законного механізму, визначеного ст. 43 ПК України, здійснюється в межах бюджетних можливостей. При цьому діючим бюджетним розписом не передбачено окремого ресурсу для повернення надміру сплачених платежів з пожатку на прибуток.

Суд звертає увагу на те, що жодних погоджень з органами ДФС обласного рівня, як умови для відповідного перерахування коштів ПК України та Порядок № 787 не передбачають.Доказів про наявність заборгованості за позивачем відповідачем не надано.

Отже, відповідачем у порушення вимог ст. 43 Податкового кодексу України, Порядку № 1146 та Порядку № 787, висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету не підготував та, відповідно, не подав для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, чим допустив протиправну бездіяльність та порушив право позивача на повернення надміру сплачених грошових зобов'язань по податку на прибуток, визначене п.п.17.1.10 п.17.1 ст. 17 Податкового кодексу України.

Враховуючи вищезананчене, відповідач не діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України та порушив право позивача на повернення суми надміру сплачених коштів.

З огляду на зазначене, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Слов'янська промислова група" є правомірними обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно з вимогами ст. 94 КАС України, судові витрати понесені позивачем, підлягають відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 8-11, 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Слов'янська промислова група" до Покровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання бездіяльність протиправною, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Покровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області щодо неподання исновку про відшкодування надміру сплачених Товариством з обмеженою відповідальністю "Слов'янська промислова група" авансових внесків з податку на прибуток до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Зобов'язати Покровську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Донецькій області подати до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок про відшкодування Товаристу з обмеженою відповідальністю Слов'янська промислова група надміру сплачених коштів в сумі 221 696,18 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Покровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області на користь з обмеженою відповідальністю "Слов'янська промислова група" (код ЄДРПОУ 34611414) судовий збір у сумі 3 325,45 грн.

Вступна та резолютивна частини постанови проголошено у судовому засіданні 06 червня 2017 року.

Повний текст постанови виготовлено 09 червня 2017 року.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом десяти днів з дня отримання особами, які беруть участь у справі, копії постанови шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії до суду апеляційної інстанції.

Суддя Христофоров А.Б.

Дата ухвалення рішення06.06.2017
Оприлюднено14.06.2017
Номер документу67031789
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/1961/17-а

Постанова від 11.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 11.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 11.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 10.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 20.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 29.08.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 29.08.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 24.07.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 24.07.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 06.07.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні