Постанова
від 08.06.2017 по справі 805/1779/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 червня 2017 р.                                                   Справа № 805/1779/17-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Голубової Л.Б.,

розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Слов'янська промислова група»

до Регіонального сервісного центру МВС в Донецькій області в особі територіального сервісного центру 1444 Регіонального сервісного центру МВС України у Донецькій області

про зобов'язання здійснити державну реєстрацію транспортного засобу

Товариство з обмеженою відповідальністю «Слов'янська промислова група» звернулося до суду з позовом до Регіонального сервісного центру МВС в Донецькій області в особі територіального сервісного центру 1444 Регіонального сервісного центру МВС України у Донецькій області про визнання незаконними дії щодо відмови у проведені державної реєстрації автомобіля КАТО НК 750, реєстраційний № 18066ЕВ, транзитний № 05СЕ1452, 1990 року виготовлення, колір червоний, № шасі СТ75214YSL, № рами 5131448, свідоцтво про реєстрацію ЯНВ № 745290 та зобов'язання здійснити державну реєстрацію транспортного засобу – автомобіля КАТО НК 750, реєстраційний № 18066ЕВ, транзитний № 05СЕ1452, 1990 року виготовлення, колір червоний, № шасі СТ75214YSL, № рами 5131448, свідоцтво про реєстрацію ЯНВ № 745290 на підставі договору купівлі – продажу від 19 серпня 2014 року, укладеного між ПАТ «Донецьке шахтопрохідницьке управління з буріння стволів та свердловини ДП ПАТ ДХК БШБ» та ТОВ «Слов'янська промислова група».

Заявлені вимоги позивач обґрунтовував тим, що за результатами торгів між власником (продавцем) автомобілю ПАТ «Донецьке шахтопрохідницьке управління з буріння стволів та свердловин ДП ПАТ ДХК БШБ» та ТОВ «Слов'янська промислова група» було укладено договір купівлі – продажу автомобіля КАТО НК 750, реєстраційний № 18066ЕВ, транзитний № 05СЕ1452, 1990 року виготовлення, колір червоний, № шасі СТ75214YSL, № рами 5131448, свідоцтво про реєстрацію ЯНВ № 745290 загальною вартістю 979 000,00 гривень. Позивач звернувся до територіального сервісного центру 1444 Регіонального сервісного центру МВС України у Донецькій області в м. Покровськ з заявою про державну реєстрацію придбаного автомобіля КАТО НК 750, реєстраційний № 18066ЕВ, транзитний № 05СЕ1452, 1990 року виготовлення, колір червоний, № шасі СТ75214YSL, № рами 5131448, свідоцтво про реєстрацію ЯНВ № 745290.

Листом від 14 березня 2017 року № 31/5/1444-2086 позивачу відмовлено у реєстрації транспортного засобу – автомобіля КАТО НК 750, реєстраційний № 18066ЕВ, транзитний № 05СЕ1452, 1990 року виготовлення, колір червоний, № шасі СТ75214YSL, № рами 5131448, свідоцтво про реєстрацію ЯНВ № 745290 на підставі п. 8 «Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1388 від 07 вересня 1998 року, у зв'язку з тим, що наданий договір купівлі – продажу та протокол аукціону по продажу майна не є підставами для проведення реєстрації транспортного засобу. Позивач вважає такі дії відповідача неправомірними та такими, що порушують його права на володіння, використання, розпорядження власністю, та не відповідають вимогам діючого законодавства.

Представник позивача через канцелярію суду надав заяву про уточнення позовних вимог, відповідно до якої просить виключити одну позовну вимогу щодо визнання незаконними дії щодо відмови у проведені державної реєстрації автомобіля КАТО НК 750, реєстраційний № 18066ЕВ, транзитний № 05СЕ1452, 1990 року виготовлення, колір червоний, № шасі СТ75214YSL, № рами 5131448, свідоцтво про реєстрацію ЯНВ № 745290. В іншій частині залишити позовні вимоги просив залишити без змін.

Через канцелярію суду представником позивача надано заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження, проти якої представник відповідача не заперечував.

Представник відповідача до суду з'явився, через канцелярію суду 07 червня 2017 року надав письмові заперечення, в яких зазначив, що заявлені вимоги є неправомірними, безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню. В обґрунтування незгоди із позовом зазначив, що єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків встановлюється «Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1388 від 07 вересня 1998 року. Порядок № 1388 є обов'язковим для всіх юридичних та фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів. Також зазначає, що Цивільним кодексом України правочин, який вчинено у письмовій формі, підлягає нотаріальному посвідченню лише у випадках, встановлених законом або домовленістю сторін. Договір купівлі – продажу транспортних засобів не містить положення щодо обов'язкового нотаріального посвідчення. Однак у статті 55 Закону України «Про нотаріат», що регулює посвідчення угод про відчуження та заставу майна, зазначено – угоди про відчуження та заставу майна, що підлягає реєстрації, посвідчується за умови подання документів, що підтверджують право власності на майно, що відчужується або заставляється, або за наявності державної реєстрації права власності на таке майно у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Порядком вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженим Наказом Міністерства юстиції України 22 лютого 2012 року № 296/5, регламентовано посвідчення договорів про відчуження транспортних засобів, інших самохідних машин і механізмів. Договори про відчуження транспортних засобів, інших самохідних машин і механізмів посвідчуються за умови подання документів, які підтверджують право власності цього майна на ім'я відчужувачів, та перевірки відсутності обтяжень за даними Державного реєстру обтяжень рухомого майна.

Посилаючись на Порядок № 1388, який є спеціальною нормую, що передбачає обов'язкову нотаріальну форму договору купівлі – продажу транспортного засобу, просив відмовити у задоволені позову.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи в письмовому провадженні у відповідності до приписів ч. 4 ст. 122 КАС України.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд –

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Слов'янська промислова група» є юридичною особою, зареєстровано та обліковується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за кодом 34611414 з 17 листопада 2006 року, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с. 36).

Згідно протоколу № 2 Аукціону № 32 від 19 серпня 2014 року з продажу майна ПАТ «Донецьке шахтопрохідницьке управління з буріння стволів та свердловин ДП ПАТ ДХК БШБ» позивач визнаний переможцем аукціону з продажу об'єкту (Лот № 2) автомобіля КАТО НК 750, реєстраційний № 18066ЕВ, транзитний № 05СЕ1452, 1990 року виготовлення, колір червоний, № шасі СТ75214YSL, № рами 5131448, свідоцтво про реєстрацію ЯНВ № 745290 (а.с. 11).

За результатами торгів між власником (продавцем) ПАТ «Донецьке шахтопрохідницьке управління з буріння стволів та свердловин ДП ПАТ ДХК БШБ» та ТОВ «Слов'янська промислова група» було укладено договір купівлі – продажу автомобіля КАТО НК 750, реєстраційний № 18066ЕВ, транзитний № 05СЕ1452, 1990 року виготовлення, колір червоний, № шасі СТ75214YSL, № рами 5131448, свідоцтво про реєстрацію ЯНВ № 745290 загальною вартістю 979 000,00 гривень (а.с. 9).

Після проведення платежів на підставі акту приймання – передачі від 05 вересня 2014 року автомобіль КАТО НК 750, реєстраційний № 18066ЕВ, транзитний № 05СЕ1452, 1990 року виготовлення, колір червоний, № шасі СТ75214YSL, № рами 5131448, свідоцтво про реєстрацію ЯНВ № 745290 було передано покупцю ТОВ «Слов'янська промислова група» (а.с. 10).

11 березня 2017 року позивач звернувся до територіального сервісного центру 1444 Регіонального сервісного центру МВС України у Донецькій області в м. Покровськ з заявою про державну реєстрацію придбаного автомобіля КАТО НК 750, реєстраційний № 18066ЕВ, транзитний № 05СЕ1452, 1990 року виготовлення, колір червоний, № шасі СТ75214YSL, № рами 5131448, свідоцтво про реєстрацію ЯНВ № 745290.

Листом від 14 березня 2017 року № 31/5/1444-2086 територіальний сервісний центр 1444 Регіонального сервісного центру МВС у Донецькій області відмовив в реєстрації автомобіля КАТО НК 750, державний № 18066ЕВ, № шасі 5131448 відповідно до п. 8 «Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1388 від 07 вересня 1998 року, у зв'язку з тим, що наданий договір купівлі – продажу та протокол аукціону по продажу майна не є підставами для проведення реєстрації транспортного засобу. (а.с. 8).

Спірним питанням даної справи є правомірність відмови у реєстрації автомобіля на підставі документів, які були надані позивачем до територіального сервісного центру 1444 Регіонального сервісного центру МВС у Донецькій області.

При цьому, суд звертає увагу, що сама відмова відповідача, оформлена у вигляді листа від 14 березня 2017 року № 31/5/1444-2086, позивачем не оскаржується.

За вимогами частини 9 статті 34 Закону України «Про дорожній рух» власники транспортних засобів та особи, які використовують їх на законних підставах, зобов'язані зареєструвати (перереєструвати) належні їм транспортні засоби протягом десяти діб після придбання, митного оформлення, одержання транспортних засобів або виникнення обставин, що потребують внесення змін до реєстраційних документів. На транспортні засоби оформляються та видаються реєстраційні документи, зразки яких затверджуються Кабінетом Міністрів України, та закріплюються номерні знаки, які відповідають вимогам стандартів. Закупівля за державні кошти бланків реєстраційних документів та номерних знаків для транспортних засобів здійснюється відповідно до вимог законодавства тими органами, на які покладений обов'язок щодо їх реєстрації.

Згідно з ч. 4 ст. 34 Закону України «Про дорожній рух», державна реєстрація та облік автомобілів, автобусів, мотоциклів та мопедів усіх типів, марок і моделей, самохідних машин, причепів та напівпричепів до них, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів здійснюються територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України. Для автоматизованого обліку транспортних засобів, що використовуються на вулично-дорожній мережі загального користування і підлягають державній або відомчій реєстрації, та відомостей про їх власників ведеться Єдиний державний реєстр, держателем якого є Міністерство внутрішніх справ України.

Єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків встановлюється Порядком №1388.

Цей Порядок є обов'язковим для всіх юридичних та фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів, виробляють чи експлуатують їх. Представники власників транспортних засобів виконують обов'язки та реалізують права таких власників у межах наданих їм повноважень.

Положеннями п. 7 цього Порядку передбачено, що власники транспортних засобів та особи, що експлуатують такі засоби на законних підставах, або їх представники (далі - власники) зобов'язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом десяти діб після придбання (одержання) або митного оформлення, або тимчасового ввезення на територію України, або виникнення обставин, що є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Строк державної реєстрації продовжується у разі подання документів, які підтверджують відсутність можливості своєчасного її проведення власниками транспортних засобів (хвороба, відрядження або інші поважні причини).

Пунктом 3 Порядку №1388 передбачено, що Державна реєстрація транспортних засобів проводиться територіальними органами з надання сервісних послуг МВС (далі - сервісні центри МВС) з метою здійснення контролю за відповідністю конструкції та технічного стану транспортних засобів установленим вимогам стандартів, правил і нормативів, дотриманням законодавства, що визначає порядок сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), використанням транспортних засобів в умовах воєнного і надзвичайного стану, а також для ведення їх обліку та запобіганню вчиненню щодо них протиправних дій.

Державний облік зареєстрованих транспортних засобів передбачає реєстрацію, накопичення, узагальнення, зберігання і передачу інформації про такі засоби та відомостей про їх власників, які вносяться до Єдиного державного реєстру МВС.

Порядок ведення Єдиного державного реєстру затверджується МВС.

Виходячи з самостійно обраного позивачем способу захисту порушеного права, позивач просить суд зобов'язати відповідача та/або його структурні підрозділи зареєструвати за ним транспортний засіб.

Процедура проведення державної реєстрації автомобіля визначена п. 8 Порядку №1388, яким передбачено, що державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (для фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність), а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Не допускаються до державної реєстрації транспортні засоби з правим розташуванням керма (за винятком транспортних засобів, які були зареєстровані в підрозділах Державтоінспекції до набрання чинності Законом України «Про дорожній рух»).

Документами, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, є оформлені в установленому порядку:

- договори, укладені на товарних біржах на зареєстрованих в уповноваженому органі МВС бланках;

- укладені та оформлені безпосередньо в сервісних центрах МВС у присутності адміністраторів таких органів договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб;

- нотаріально посвідчені договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб;

- договори купівлі-продажу транспортних засобів, що підлягають першій державній реєстрації в сервісних центрах МВС, за якими продавцями виступають суб'єкти господарювання, що здійснюють оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами, і які підписані від імені таких суб'єктів уповноваженою особою і скріплені печаткою;

- свідоцтва про право на спадщину, видані нотаріусом або консульською установою, чи їх дублікати;

- рішення про закріплення транспортних засобів на праві оперативного управління чи господарського відання, прийняті власниками транспортних засобів чи особами, уповноваженими управляти таким майном;

- рішення власників майна, уповноважених ними органів про передачу транспортних засобів з державної в комунальну власність чи з комунальної власності в державну власність;

- копія рішення суду, засвідчена в установленому порядку, із зазначенням юридичних чи фізичних осіб, які визнаються власниками транспортних засобів, марки, моделі, року випуску таких засобів, а також ідентифікаційних номерів їх складових частин;

- довідка органу соціального захисту населення або управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, що виділили автомобіль або мотоколяску;

- акт приймання-передачі транспортних засобів за формою згідно з додатком 6, виданий підприємством-виробником або підприємством, яке переобладнало чи встановило на транспортний засіб спеціальний пристрій згідно із свідоцтвом про погодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, із зазначенням ідентифікаційних номерів такого транспортного засобу та конкретного одержувача;

- митна декларація на бланку єдиного адміністративного документа на паперовому носії або електронна митна декларація, або видане митним органом посвідчення про реєстрацію в уповноважених органах МВС транспортних засобів чи їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери;

- договір фінансового лізингу;

- акт про проведений аукціон або постанова та акт про передачу майна стягувачу в рахунок погашення боргу, видані органом державної виконавчої служби;

- інші засвідчені та оформлені в установленому порядку документи, що підтверджують набуття, перехід та припинення права власності на транспортний засіб відповідно до закону.

З аналізу викладених норм вбачається, що позивачу необхідно надати до територіальних органів МВС України договір купівлі – продажу який був укладений між ПАТ «Донецьке шахтопрохідницьке управління з буріння стволів та свердловин ДП ПАТ ДХК БШБ» та ТОВ «Слов'янська промислова група» для реєстрації транспортного засобу, що позивачем було і зроблено та надано договір купівлі – продажу та всі інші документи, які необхідні для реєстрації транспортного засобу.

Таким чином, підсумовуючи викладене та зважаючи на заявочний принцип державної реєстрації (перереєстрації) транспортних засобів, суд приходить до висновку про задоволення позову.

Відповідно до ч. 1 ст. 11, ч. 1 ст. 69, ч.ч. 1, 2, 6 ст. 71 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позов товариства з обмеженою відповідальністю «Слов'янська промислова група» до Регіонального сервісного центру МВС в Донецькій області в особі територіального сервісного центру 1444 Регіонального сервісного центру МВС України у Донецькій області про зобов'язання здійснити державну реєстрацію транспортного засобу є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

На підставі викладеного вище, керуючись ст.ст. 69-71, 86, 128, 158-163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «Слов'янська промислова група» до Регіонального сервісного центру МВС в Донецькій області в особі територіального сервісного центру 1444 Регіонального сервісного центру МВС України у Донецькій області про зобов'язання здійснити державну реєстрацію транспортного засобу – задовольнити.

Зобов'язати Регіональний сервісний центр МВС в Донецькій області в особі територіального сервісного центру 1444 Регіонального сервісного центру МВС у Донецькій області здійснити державну реєстрацію транспортного засобу – автомобіля КАТО НК 750, реєстраційний № 18066ЕВ, транзитний № 05СЕ1452, 1990 року виготовлення, колір червоний, № шасі СТ75214YSL, № рами 5131448, свідоцтво про реєстрацію ЯНВ № 745290 на підставі договору купівлі – продажу від 19 серпня 2014 року, укладеного між ПАТ «Донецьке шахтопрохідницьке управління з буріння стволів та свердловини ДП ПАТ ДХК БШБ» та ТОВ «Слов'янська промислова група» на товариство з обмеженою відповідальністю «Слов'янська промислова група» (код ЄДРПОУ 34611414)

Постанова прийнята в нарадчій кімнаті 08 червня 2017 року.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

          

Суддя                                                             Голубова Л.Б.

Дата ухвалення рішення08.06.2017
Оприлюднено13.06.2017
Номер документу67031875
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/1779/17-а

Постанова від 08.06.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 18.05.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 03.05.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні