Постанова
від 06.06.2017 по справі 819/776/17
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/776/17

06 червня 2017 р.м.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі головуючої судді Данилевич Н.А., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовною заявою управління Держпраці у Тернопільській області до товариства з обмеженою відповідальністю Феро-пласт про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,

ВСТАНОВИВ:

Управління Держпраці у Тернопільській області (надалі - позивач) звернулося до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю Феро-пласт (надалі - відповідач) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом зупинення експлуатації парових котлів Е-1.0-9Г-2 реєст № 892Т, 891Т, 893Т, 894Т.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що з 10.05.2017 по 15.05.2017 головним державним інспектором відділу нагляду в будівництві, енергетиці, машинобудуванні, котлонагляді та на виробництвах і об'єктах підвищеної небезпеки було проведено планову (позапланову) перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки у діяльності TзOB Феро-Пласт , що знаходиться за адресою: м. Теребовля, вул. Шевченка, 171. За результатами перевірки складено акт від 10.05.2017 № 18, у якому встановлено низку порушень законодавчих чи інших нормативно - правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю працюючих.

Таким чином, у зв'язку з виникненням загрози життю та здоров'ю працівників та з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю працюючих у TзOB Феро-Пласт , позивач звернувся з даним позовом у суд.

На підставі статті 183 - 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС) Тернопільським окружним адміністративним судом винесено ухвалу від 19.05.2017 про відкриття скороченого провадження у справі, у якій зазначено строк подання заперечення проти позову, порядок його подання, а також наслідки неподання такого заперечення.

Копія даної ухвали надіслана відповідачу та отримана відповідачем 24.05.2017, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення. Однак, заяви про визнання позову або заперечення на позов до суду відповідач не подав.

Відповідно до частини п'ятої статті 183 - 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Частиною четвертою статті 183 - 2 КАС України визначено, що суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому проваджені суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення.

Суд, розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, приходить до переконання, що позов підлягає до задоволення, з наступних підстав.

Суд встановив, що з 10.05.2017 по 15.05.2017 головним державним інспектором відділу нагляду в будівництві, енергетиці, машинобудуванні, котлонагляді та на виробництвах і об'єктах підвищеної небезпеки згідно наказу від 25.04.2017 № 284 та на підставі направлення на проведення перевірки від 28.04.2017 № 146 було проведено планову перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки у діяльності TзOB Феро-Пласт , що знаходиться за адресою м.Теребовля, вул. Шевченка, 171. Перевірка проводилась в присутності генерального директора TзOB Феро-Пласт ОСОБА_1

За результатами перевірки складено акт перевірки від 10.05.2017 № 18, у якому встановлено порушення законодавчих чи інших нормативно - правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю працюючих, а саме:

- підприємством не отримано дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки (використання /експлуатацію) парових котлів марки Е-1.0-9Г-2 - 4 одиниці, чим порушено ст. 21 Закону України Про охорону праці , п. 16 Додатку 3 Постанови КМУ від 26.10.2011 р. № 1107 Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

- на підприємстві не складений "Перелік робіт з підвищеною небезпекою робота яких потребує щорічного спеціального навчання та перевірки знань з питань охорони праці, що є порушенням п.4.1 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці";

- повторні інструктажі для працівників зайнятих на роботах з підвищеною небезпекою проводяться з порушенням термінів передбачених нормативними документами, що є порушенням п.6.1 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці";

- на підприємстві не всі працівники до початку самостійної роботи стажування під керівництвом досвідчених працівників, що є порушенням п.7.1 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці";

- не розроблено положення про уповноважених найманими працівниками осіб з питань охорони праці, чим порушено ст. 42 Закону України Про охорону праці ;

- в приміщені де використовуються газові прилади не вивішено на видному місці план локалізації та ліквідації можливих аварій в системі газопостачання, чим порушено п. 3.3.30 Правил безпеки систем газопостачання України;

- не складений паспорт на газове господарство із зазначенням всіх змін які вносяться до системи газопостачання із додаванням відповідних схем, чим порушено п. 3.3.6 Правил безпеки систем газопостачання України;

- не представлена угода на технічне обслуговування системи газопостачання, чим порушено п. 3.3.5 Правил безпеки систем газопостачання України;

- зовнішні поверхні газопроводів не пофарбовані у відповідності до вимог ГОСТ, чим порушено п.3.3.12 Правил безпеки систем газопостачання України.

Акт перевірки підписаний генеральним директором TзOB Феро-Пласт ОСОБА_1 без зауважень.

Постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 р. № 442 Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади утворено Державну службу України з питань праці, реорганізувавши шляхом злиття Державну інспекцію з питань праці та Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки і поклавши на Службу, що утворюється, функції з реалізації державної політики, які виконували органи, що припиняються (крім функцій з реалізації державної політики у сфері охорони надр), а також функції з реалізації державної політики у сфері гігієни праці та функції із здійснення дозиметричного контролю робочих місць і доз опромінення працівників.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 р. № 100 постановлено утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань праці, реорганізувавши шляхом злиття територіальні органи Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки і Державної інспекції з питань праці та установити, що територіальні органи, які утворюються згідно з пунктом 1 цієї постанови, є правонаступниками прав та обов'язків територіальних органів Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки і Державної інспекції з питань праці, що реорганізуються.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року № 96 Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Відповідно до п. 1 Положення про Управління Держпраці у Тернопільській області, затвердженого наказом Державної служби України з питань праці від 04.02.2016 р. № 8, передбачено, що Управління є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України № 877-V від 05.04.2007 р. "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (надалі Закон № 877-V),

Відповідно до ст. 1 Закону № 877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

В силу ч. 1 ст. 4 Закону 877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Згідно з ст.4 Закону України «Про охорону праці» державна політика у галузі охорони праці базується, у тому числі, на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до п.1.4 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України № 826 від 11.08.2011 р. (надалі Положення № 826), загроза життю та здоров'ю працівників - це виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктами 2.1, 2.2 Положення № 826 встановлено, що державний нагляд (контроль) здійснюється шляхом проведення посадовими особами Держгірпромнагляду України згідно з цим Положенням перевірок (обстежень) суб'єктів господарювання, у тому числі окремих виробничих об'єктів суб'єктів господарювання - виробничих цехів та дільниць, машин і механізмів, промислових майданчиків, інших відокремлених виробничих структурних підрозділів, що поділяються на планові та позапланові.

Пунктом 2.26 Положення № 826 право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:

порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників;

порушень вимог Кодексу України про надра;

відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

непроведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки;

виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.

Згідно частини сьомої статті 7 Закону № 877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Відповідно до частини п'ятої статті 4 Закону № 877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

При вирішенні даного спору, суд враховує, що виявлені порушення створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а відповідачем їх наявність не спростована, не надано доказів усунення виявлених порушень. При цьому метою адміністративного позову є превентивна міра, усунення умов, які несуть ризик спричинення шкоди людям.

З урахування наведеного, беручи до уваги наявність загрози життю та/або здоров'ю людей, а також з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей, суд вважає за необхідне застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до відповідача шляхом зупинення експлуатації парових котлів Е-1.0-9Г-2 реєст № 892Т, 891Т, 893Т, 894Т.

Суд також роз'яснює відповідачу його право на підставі частини 12 ст. 183-2 КАС України подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Крім того суд повідомляє відповідачу його обов'язок, в силу пункту восьмого частини шостої статті 183-2 КАС України, виконати постанову негайно.

Керуючись статтями 94, 158-167, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до товариства з обмеженою відповідальністю Феро-пласт (м. Теребовля, вул. Шевченка, 171, код ЄДРПОУ 31877188) шляхом зупинення експлуатації парових котлів Е-1.0-9Г-2 реєст № 892Т, 891Т, 893Т, 894Т.

Постанова суду, прийнята у порядку скороченого провадження виконується відповідачем негайно.

Постанова суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку передбаченому ст.ст. 185-187 КАС України. Строк для оскарження обчислюється з дня отримання копії постанови.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Копію постанову надіслати сторонам у справі.

Головуючий суддя Данилевич Н.А.

копія вірна

Суддя Данилевич Н.А.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.06.2017
Оприлюднено13.06.2017
Номер документу67032308
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/776/17

Ухвала від 18.08.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Данилевич Надія Андріївна

Ухвала від 15.08.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Данилевич Надія Андріївна

Постанова від 06.06.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Данилевич Н.А.

Ухвала від 19.05.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Данилевич Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні