Ухвала
від 08.06.2017 по справі 817/1421/16
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua

Головуючий у 1-й інстанції: Гломб Ю.О.

Суддя-доповідач:ОСОБА_1

УХВАЛА

іменем України

"08" червня 2017 р. Справа № 817/1421/16

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Кузьменко Л.В.

суддів: Іваненко Т.В.

ОСОБА_2,

за участю секретаря судового засідання Лібеги С.О.,

представників сторін,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_3 Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "12" квітня 2017 р. у справі за позовом Обслуговуючого кооперативу "Житлово - будівельний кооператив "Рівбуд" до ОСОБА_3 Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області про скасування рішення ,

ВСТАНОВИВ:

У вересні 2016 року Обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Рівбуд" звернувся до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_3 Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області про скасування рішення головного інспектора будівельного нагляду ОСОБА_3 Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області від 04.07.2016 №57-гбн "Про скасування декларації про готовність об'єкта до експлуатації".

У січня 2017 року Обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Рівбуд" звернувся до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_3 Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області про визнання протиправним та скасування рішення головного інспектора будівельного нагляду ОСОБА_3 Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області від 13.10.2016 №99-гбн яким скасовано реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт, зареєстрованої 25.07.2014 року за №РВ 083142060316 на об"єкт - Будівництво багатоквартирного житлового будинку та гаражів по вул. С.Коваля, 2 в м.Березне Рівненської області, замовник - Обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Рівбуд".

Ухвалою Рівненського окружного адміністративного суду від 24.02.2017 об'єднано у одне провадження адміністративні справу №817/34/17 за позовом Обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Рівбуд" до ОСОБА_3 Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області про визнання протиправним та скасування рішення від 13.10.2016 №99-гбн зі справою №817/1421/16 за позовом Обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Рівбуд" до ОСОБА_3 Державної архітектурно-будівельної інспекції в Рівненській області про скасування рішення №57-гбн від 04.07.2016. Об'єднаній справі присвоєно номер 817/1421/16.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач вказував, що ст.39-1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності підставою для скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об'єкта до експлуатації, є виявлення інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорту. Оскільки згідно спірного рішення №57-гбн від 04.07.2016 підставою для скасування реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації зазначено лист ОСОБА_4, а відповідно до рішення №99-гбн від 13.10.2016 року підставою для скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт вказано лист ОСОБА_4 та закінчення 08.02.2016 терміну дії сертифіката інженера технічного нагляду ОСОБА_5, позивач стверджує про відсутність передбачених законом підстав для скасування реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації та декларації про початок виконання будівельних робіт.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2017 року позов задоволено повністю.

Визнано протиправним та скасовано рішення ОСОБА_3 Державної архітектурно-будівельної інспекції в Рівненській області №57-гбн від 04.07.2016.

Визнано протиправним та скасовано рішення ОСОБА_3 Державної архітектурно-будівельної інспекції в Рівненській області №99-гбн від 13.10.2016.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідач звернувся до суду з апеляційною скаргою в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи та обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення виходячи з наступного.

Судами встановлено, що 25.07.2014 Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю у Рівненській області зареєстровано декларацію про початок виконання будівельних робіт №РВ083142060316 по об'єкту "Будівництво багатоквартирного житлового будинку та гаражів в м. Березне по вул. С.Коваля, 2", замовником якого вказано Обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Рівбуд" (далі по тексту ОК "ЖБК "Рівбуд"). У вказаній декларації вказано, що технічний нагляд здійснює ОСОБА_5, головним інженером проекту є ОСОБА_4

Проектна документація розроблена ПП "Техноком". Категорія складності об'єкта- ІІІ.

Земельна ділянка використовується для будівництва на підставі Витягу з державного реєстру речових прав на нерухоме майно серія ЕЕВ 437085 від 17.06.2014, реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна: 386509856204, кадастровий 5620410100:01:005:0513.

Після проведення усього комплексу будівельних робіт ОК "ЖБК "Рівбуд" подав Декларацію про готовність до експлуатації об'єкта "Будівництво багатоквартирного житлового будинку та гаражів; Рівненська обл., Березнівський р-н, м. Березне, вул. С.Коваля, 2", яка була зареєстрована ОСОБА_3 ДАБІ у Рівненській області 05.04.2016 за №РВ143160960418.

04.07.2016 головним інспектором будівельного нагляду ОСОБА_3 ДАБІ у Рівненській області прийнято рішення №57-гбн "Про скасування декларації про готовність об'єкта до експлуатації , відповідно до якого скасовано реєстрацію декларації про готовність об'єкта до експлуатації, яка зареєстрована 05.04.2016 №РВ143160960418 на об'єкт "Будівництво багатоквартирного житлового будинку та гаражів; Рівненська обл., Березнівський р-н, м. Березне, вул. С.Коваля, 2", замовник - ОК "ЖБК "Рівбуд".

13.10.2016 головним інспектором будівельного нагляду ОСОБА_3 ДАБІ у Рівненській області прийнято рішення №99-гбн "Про скасування декларації про початок виконання будівельних робіт", яким скасовано реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт, яка зареєстрована 25.07.2014 №РВ083142060316 на об'єкт - Будівництво багатоквартирного житлового будинку та гаражів по вул. С.Коваля, в м. Березне, Березнівський р-н, Рівненська обл., замовник - ОК "ЖБК "Рівбуд".

Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції прийшов до висновку про неправомірність прийнятих відповідачем оскаржуваних рішень, з чим погоджується і суд апеляційної інстанції, зважаючи на наступне.

Відповідно до частини 1 статті 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17 лютого 2011 року (далі іменується - Закон України №3038-VI), право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах, що належать до І-ІІІ категорій складності, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт.

Пунктом 2 частини 1 статті 34 Закону України №3038-VI передбачено, що замовник має право виконувати будівельні роботи після реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до I - III категорій складності.

У відповідності до ч. 2 ст. 34 Закону України №3038-VI зазначені у частині першій цієї статті документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва.

Згідно ч. 1 ст. 39 Закону України №3038-VI прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що належать до I - III категорій складності, та об'єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви. Форма декларації про готовність об'єкта до експлуатації, порядок її подання і реєстрації визначаються Кабінетом Міністрів України.

З оскаржуваного рішення від 04.07.2016 №57-гбн "Про скасування декларації про готовність до експлуатації об'єкта" вбачається, що воно прийняте на підставі листа ОСОБА_4 від 01.07.2016.

Водночас оскаржуване рішення від 13.10.2016 №99-гбн "Про скасування декларації про початок виконання будівельних робіт" також прийняте на підставі листа ОСОБА_4 від 01.07.2016, а також листа ГУ Нацполіції в Рівненській області від 28.09.2016 №8429/213/02-2016, листа ВГО "Гільдія інженерів технічного нагляду за будівництвом об'єктів архітектури" від 07.09.2016 №217/1, в якому зазначено, що сертифікат інженера технічного нагляду ОСОБА_5 (ІТ №003964) був дійсним до 08.02.2016 та після завершення строку його дії, обмін, згідно з п. 2 постанови КМУ від 23.05.2011 за №554 "Деякі питання професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури", на сертифікат нового зразка не здійснювався.

Зі змісту листа ОСОБА_4 (вх. №017-1298 від 01.07.2016) до відповідача заявник повідомляє, що не є уповноваженою особою - головним інженером проекту та ніколи ним не був по об'єкту "Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими торгово-офісними приміщеннями в м. Березне по вул. С.Коваля, 2".

Відповідно до ч. 2 ст. 39-1 Закону України № 3038-VI у разі виявлення інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такого повідомлення або декларації підлягає скасуванню інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Про скасування повідомлення або декларації замовник письмово повідомляється протягом трьох робочих днів з дня скасування.

Разом з тим, відповідно до ч.7 ст.36 Закону України №3038-VI декларацію про початок виконання будівельних робіт може бути скасовано органом державного архітектурно-будівельного контролю у разі: 1) подання замовником заяви про скасування декларації про початок виконання будівельних робіт; 2) отримання відомостей про припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем (замовником), смерті фізичної особи - замовника або визнання її безвісно відсутньою; 3) встановлення під час перевірки порушень вимог містобудівної документації, містобудівних умов та обмежень, невідповідності об'єкта будівництва проектній документації на будівництво такого об'єкта та вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, порушень містобудівного законодавства у разі невиконання вимог приписів посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю.

Отже, підстави для скасування декларації про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність до експлуатації об'єкта, та скасування їх реєстрації встановлюються та, відповідно, виявляються органом державного архітектурно-будівельного контролю за результатом проведення перевірки.

Згідно ч.1 ст.41 Закону України №3038-VI державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до вказаної статті Кабінет Міністрів України постановою від 23.05.2011 №553 затвердив Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю (далі - Порядок №553).

Згідно п.5 Порядку №553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Відповідно до п. 6 порядку №553 плановою перевіркою вважається перевірка, що передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю, який затверджується керівником відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю. Органи державного архітектурно-будівельного контролю проводять планові перевірки об'єктів містобудування не частіше ніж один раз на півроку. Строк проведення планової перевірки не може перевищувати десяти робочих днів, а у разі потреби може бути одноразово продовжений за письмовим рішенням керівника відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю чи його заступника не більше ніж на п'ять робочих днів.

Згідно з п. 7 Порядку позаплановою перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Підставами для проведення позапланової перевірки є:

подання суб'єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об'єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням; необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні та декларації про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні та декларації про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об'єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів; виявлення факту самочинного будівництва об'єкта; перевірка виконання суб'єктом містобудівної діяльності вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю; вимога Держархбудінспекції про проведення перевірки; звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб'єктом містобудування вимог містобудівного законодавства; вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.

Строк проведення позапланової перевірки не може перевищувати п'яти робочих днів, а у разі потреби може бути одноразово продовжений за письмовим рішенням керівника відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю чи його заступника не більше ніж на два робочих дні.

Під час проведення позапланової перевірки посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю зобов'язана пред'явити службове посвідчення та направлення для проведення позапланової перевірки.

Згідно п.9 Порядку №553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб'єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об'єкт будівництва.

У разі виявлення факту самочинного будівництва об'єкта, щодо якого неможливо встановити суб'єкта містобудування, який будує чи збудував такий об'єкт, перевірка проводиться із залученням представників органів місцевого самоврядування та органів внутрішніх справ. Документи, оформлені за результатами такої перевірки, надсилаються до відповідного органу внутрішніх справ для встановлення особи суб'єкта містобудування.

Пунктом 10 Порядку №553 передбачено, що органи державного архітектурно-будівельного контролю у своїй діяльності взаємодіють з органами виконавчої влади, що здійснюють контроль за дотриманням природоохоронних, санітарно-гігієнічних, протипожежних вимог, вимог у сфері охорони праці, енергозбереження та інших вимог, передбачених законом, державної статистики, а також з органами внутрішніх справ, прокуратури та іншими правоохоронними і контролюючими органами.

Однак, всупереч наведеним нормам , ОСОБА_3 ДАБІ у Рівненській області дійшло висновку про внесення позивачем недостовірних даних до декларації про початок будівельних робіт та декларації про готовність до експлуатації об'єкта без проведення відповідної перевірки об'єкта будівництва, у зв'язку з чим і було вирішено скасувати декларацію про початок виконання будівельних робіт та декларацію про готовність до експлуатацію об'єкта, без проведення перевірки відповідних обставин.

Крім того, висновки відповідача спростовуються дослідженими судом першої та апеляційної інстанції матеріалами справи.

Так, в матеріалах справи наявна копія договору на виконання робіт від 01.07.2014, відповідно до п. 1.1. якого Замовник (ОК "ЖБК "Рівбуд") доручає, а Виконавець (ПП "Техно Ком") приймає на себе зобов'язання з виконання робіт по проектуванню (виготовлення проектної документації): - будівництво багатоквартирного житлового будинку та гаражів в м. Березне по вул. С.Коваля, 2.

14.07.2014 відділом містобудування та архітектури Березнівської районної державної адміністрації видано для ОК "ЖБК "Рівбуд" містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки №7 для об'єкта: Будівництво багатоквартирного житлового будинку та гаражів в м. Березне по вул. С.Коваля, 2.

Наказом ОК "ЖБК "Рівбуд" №1 від 18.07.2014 затверджено проектно-кошторисну документацію із будівництва багатоквартирного житлового будинку та гаражів в м. Березне по вул. С.Коваля, за будівельною адресою: вул. С.Коваля, 2 в м. Березне.

26.10.2015 відділом містобудування та архітектури Березнівської районної державної адміністрації видано для ОК "ЖБК "Рівбуд" містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки №10 (внесення змін до містобудівних умов та обмежень від 14.07.2014 №7) для об'єкта: Будівництво багатоквартирного житлового будинку, з вбудованими торгово-офісними приміщеннями та будівництво гаражів.

Наказом ОК "ЖБК "Рівбуд" №1/1 від 26.10.2015 у зв'язку із внесенням змін до містобудівних умов та обмежень від 14.07.2014 №7 та видачею містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №10 від 26.10.2015 внесено зміни до наказу №1 від 18.07.2014.

Разом з тим, в матеріалах справи наявна копія договору про авторський нагляд за будівництвом від 01.07.2014, відповідно до п.1.1. якого Замовник (ОК "ЖБК "Рівбуд") доручає, а Виконавець (ОСОБА_4, інженер-проектувальник) приймає на себе зобов'язання по здійсненню авторського нагляду за виконанням будівельних робіт на будівництві багатоквартирного житлового будинку та гаражів в м. Березне по вул. С.Коваля, 2 відповідно до Порядку здійснення авторського нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2008 №903.

Згідно пояснень свідка ОСОБА_4, наданих в ході розгляду справи судом першої інстанції та наявних у справі доказів, судами з'ясовано, що під його керівництвом було здійснено розробку для позивача проектної документації по об'єкту "Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими торгово-офісними приміщеннями та будівництво гаражів в м. Березне по вул. С.Коваля, 2", а також він здійснював авторський нагляд за будівництвом відповідного об'єкта. Також свідок ОСОБА_4 суду першої інстанції пояснив, що лист від 01.07.2016 він направив відповідачу в зв'язку з неповним на той момент проведенням позивачем розрахунку за виконані роботи по проектуванню та здійсненню авторського нагляду.

Водночас, в матеріалах справи наявна копія Робочого проекту "Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими торгово-офісними приміщеннями та будівництво гаражів в м. Березне по вул. С.Коваля, 2", відповідно до якого позивач здійснював будівництво відповідного об'єкта, що спростовує твердження відповідача про відсутність у позивача затвердженої проектної документації по об'єкту "Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими торгово-офісними приміщеннями та будівництво гаражів в м. Березне по вул. С.Коваля, 2".

Відповідно до ч.ч. 1, 6 ст. 31 Закону України №3038-VI проектна документація на будівництво об'єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником. Проектна документація на будівництво об'єктів не потребує погодження державними органами, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, юридичними особами, утвореними такими органами.

Таким чином, судом першої та апеляційної інстанції встановлено, що будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими торгово-офісними приміщеннями та будівництвом гаражів в м. Березне по вул. С.Коваля, 2 здійснено позивачем на підставі належно затвердженого проекту, що спростовує твердження відповідача про наявність підстав вважати такий об'єкт самочинним будівництвом відповідно до ст. 39-1 Закону України №3038-VI

Також, в матеріалах справи наявна копія договору про технічний нагляд за будівництвом від 14.07.2014, відповідно до п. 1.1. якого Замовник (ОК "ЖБК "Рівбуд") доручає, а Виконавець (ОСОБА_5, інженер технічного нагляду) приймає на себе зобов'язання по здійсненню технічного нагляду за виконанням будівельних робіт на будівництві багатоквартирного житлового будинку та гаражів в м. Березне по вул. С.Коваля, 2 відповідно до Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2008 року № 903

Наказом ОК "ЖБК "Рівбуд" №1/1 від 23.07.2014 призначено ОСОБА_5, інженера технічного нагляду ІІ категорії, відповідальним за здійснення технічного нагляду по будівництву багатоквартирного житлового будинку та гаражів в м. Березне по вул. С.Коваля, 2 за будівельною адресою: вул. С.Коваля, 2 в м. Березне.

В матеріалах справи міститься копія кваліфікаційного сертифіката інженера технічного нагляду серія ІТ №003964 від 08.02.2011, виданий ОСОБА_5, дійсного по 08.02.2016.

Відповідно до п. 12 декларації про готовність до експлуатації об'єкта, зареєстрованої відповідачем 05.04.2016 №РВ143160960418, дата початку будівництва 01.08.2014, дата закінчення будівництва 05.02.2016. Відтак, в період будівництва об'єкта "Будівництво багатоквартирного житлового будинку та гаражів", Рівненська обл., Березнівський р-н, м. Березне, вул. С.Коваля, 2, кваліфікаційний сертифікат інженера технічного нагляду серія ІТ №003964, виданий 08.02.2011 ОСОБА_5 - був дійсним.

Крім того, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що закінчення терміну дії вказаного кваліфікаційного сертифікату станом на момент прийняття оскаржуваного рішення відповідача №99-гбн від 13.10.2016 року "Про скасування декларації про початок виконання будівельних робіт" не свідчить про недостовірність даних, наведених у декларації про початок виконання будівельних робіт зареєстрованій відповідачем 25.07.2014 за №РВ083142060316, оскільки будівництво зазначеного у відповідній декларації об'єкта було завершено до дати закінчення терміну дії такого кваліфікаційного сертифікату - 05.02.2016.

Судом першої та апеляційної інстанції встановлено, що зазначені в оскаржуваних рішеннях №57-гбн від 04.07.2016 та №99-гбн від 13.10.2016 підстави не підпадають під перелік, визначений статтею 39-1 Закону України №3038-VI, а саме: об'єкт збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта. Так, доказів того, що земельна ділянка, на якій знаходиться об'єкт, не була відведена для його будівництва, відповідачем надано не було; наявність у позивача затвердженого проекту підтверджена в ході судового розгляду; у позивача станом на 04.07.2016 були наявні документи для початку виконання будівельних робіт - декларація про початок виконання будівельних робіт зареєстрована 25.07.2014 №РВ083142060316.

За наведених обставин, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що в ОСОБА_3 ДАБІ у Рівненській області не було підстав вважати об'єкт самочинним будівництвом, а тому, як наслідок, відсутні підстави для скасування декларації про готовність до експлуатації об'єкта та декларації про початок виконання будівельних робіт.

Крім того, відповідач доказів проведення перевірки на об'єкті - Будівництво багатоквартирного житлового будинку та гаражів по вул. С.Коваля, в м. Березне, Березнівський р-н, Рівненська обл., складання відповідного акту та надіслання його позивачу не надав. А факти допущення забудовником порушення у сфері містобудування мають бути встановлені саме за наслідками проведення перевірки з відображенням у відповідному акті виявлених у ході такої перевірки порушень на окремому об'єкті, як того вимагає Порядок №553.

Виходячи із системного аналізу норм чинного законодавства України, апеляційний суд прийшов до висновку про те, що при винесенні оскаржуваних рішень відповідач діяв передчасно, не на підставі та не у спосіб, встановлений законом; необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішень.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції відповідно до норм матеріального права, при дотриманні норм процесуального права, на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в справі, підтвердженими доказами, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, суд апеляційної інстанції підстав для його скасування не вбачає.

Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_3 Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області залишити без задоволення, постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "12" квітня 2017 р. без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Л.В. Кузьменко

судді: Т.В. Іваненко

ОСОБА_2

Повний текст cудового рішення виготовлено "08" червня 2017 р.

Роздруковано та надіслано:р.л.п.

1- в справу:

2 - позивачу: Обслуговуючий кооператив "Житлово - будівельний кооператив "Рівбуд" вул.С.Дем'янчука,1А,м.Рівне,33027

3- відповідачу ОСОБА_3 Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області вул. 16 Липня,38,м.Рівне,33028

- ,

СудЖитомирський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.06.2017
Оприлюднено13.06.2017
Номер документу67034931
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/1421/16

Постанова від 07.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 29.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 29.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 10.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 14.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 21.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 30.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 08.06.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 26.05.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні