Справа № 3-727/11
П О С Т А Н О В А
12.07.2011 року м. Миколаїв
суддя Миколаївського районного суду Львівської області Дем'яновський Ю. Г.
розглянувши матеріали, які надійшли від Державної податкової інспекції у Миколаївському районі Львівської області про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1,- головний бугалтер ВАТ "Миколаївцемент". адреса проживання: ІНФОРМАЦІЯ_2., с. Київець, вул. Гагаріна 4, раніше адміністративному стягненню не піддавалась
- за ч.1 ст. 163 КУпАП
в с т а н о в и в :
14 червня 2011 року заступником начальника СДПІ ВПП у м. Львові було складено протокол про адміністративне правопорушення №72, яким встановлено порушення введення податкового обліку згідно акту №610/23-1/ 00293025 від 06.06.2011 року, що призвело до заниження суми податкового зобов'язання по ПДВ на загальну суму-888923,18 грн., та завищено від'ємне значення ПДВ в сумі 582382, 77 грн.
ОСОБА_1 в судовому засіданні вину не визнала, з мотивів викладених у письмових запереченнях.
Вивчивши представленні адміністративні матеріали, заслухавши пояснення ОСОБА_1, вважаю що справу слід закрити за відсутності події та складу правопорушення.
З матеріалів адміністративної справи випливає, що порушення порядку ведення податкового обліку призвело до заниження податку на додану вартість в грудні 2010 року. Отже, адміністративний проступок на думку особи, яка склала адмінпротокол мав місце пів року до моменту складення останнього (14.06.2011 р.).
Статтею 38 КУпАП встановлено строки накладення адміністративного стягнення, зокрема, якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення.
Отже, як відзначає СДПІ ВПП порушення мало місце в грудні 2010 року то станом на момент складення протоколу про адміністративне правопорушення (розгляду справи про адміністративні правопорушення) минув трьохмісячний термін відведений для накладення стягнення.
В свою чергу, статтею 247 КУпАП України передбачено, що провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у випадку закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.
Вказане адміністративне правопорушення не може розглядатися, як триваюче, адже як випливає з позиції викладеної в пункті 6 постанови Пленуму Верховного Суду України від 24 червня 1988 року N 6 "Про практику розгляду судами скарг на постанови у справах про адміністративні правопорушення", листі Міністерства юстиції України від 01.12.2003 р. N 22-34-1465- триваючими адміністративними проступками є проступки, пов'язані з тривалим, неперервним невиконанням обов'язків, передбачених правовою нормою (наприклад, проживання без паспорта, самовільне будівництво будинків або споруд тощо), припиняються або виконанням регламентованих обов'язків, або притягненням винної у невиконанні особи до відповідальності. Тобто триваючі правопорушення характеризуються тим, що особа, яка вчинила якісь певні дії чи бездіяльність, перебуває надалі у стані безперервного продовження цих дій (бездіяльності). Ці дії безперервно порушують закон протягом якогось часу.
Крім того, в протоколі про адміністративне правопорушення вчиненого правопорушення не відповідає змісту гіпотези та диспозиції норми передбаченої статтею 163-1 КУпАП .
У вказаному акті перевірки в повній мірі та з посиланням на норми чинного законодавства описано відображення у бухгалтерському та податковому обліку ВАТ Миколаївцемент операцій по взаємовідносинах із підприємством ТзОВ Екотехінжиніринг . Порядок ведення податкового обліку, крім іншого визначений Законом України від 16.07.99 р. N 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (далі - Закон N 996). Відповідно до пункту 2 статті 3 Закону N 996 бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку. Відповідно до пунктів 1, 3 і 5 статті 9 Закону N 996 підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.Актом перевірки не заперечується правомірність відображення згаданих операцій у бухгалтерському та податковому обліку підприємства.
При цьому, ні акт перевірки ні протокол про адмінправопорушення не містять посилання на порушення ВАТ Миколаївцемент порядку ведення податкового обліку. Відсутнє також, покликання на порушення норм Закону N 996 чи норм інших нормативних актів, які регулюють порядок ведення податкового обліку. Тим самим податковим органом підтверджено відсутність порушень порядку відображення згаданих операцій в податковому та бухгалтерському обліку.
Відповідно до вимог КУпАП при складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз'яснюються його права і обов'язки, передбачені статтею 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі. Всупереч вище зазначеної норми працівниками СДПІ ВПП у м. Львові було винесено протокол про адміністративні правопорушення.
Однак, всупереч вимогам статті 256 КУпАП ОСОБА_1 не роз'яснено права і обов'язки передбачені статтею 268 цього Кодексу та відповідно в протокол не внесено відмітку про таке ознайомлення.
Ст. 256 КУпАП визначено, що протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності. У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання. Однак, під час складання протоколу про адміністративне правопорушення вказаних вимог дотримано не було, що призвело не тільки до обмеження права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, а й до неврахування всіх обставин справи, які виключають вину порушника.
А від так, суд приходить до висновку, що адміністративну справу № 3-727/11 слід закрити за відсутності події та складу правопорушення.
Керуючись ст.ст. 247 КУпАП суддя,-
п о с т а н о в и в :
Закрити провадження у адміністративній справі відносно ОСОБА_1 за відсутності події та складу правопорушення.
На постанову може бути подана апеляційна скарга, внесено протест прокурора до апеляційного суду Львівської області через Миколаївський районний суд Львівської області протягом десяти днів з моменту її винесення.
Суддя: Дем'яновський Ю. Г.
Суд | Миколаївський районний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 12.07.2011 |
Оприлюднено | 14.06.2017 |
Номер документу | 67041495 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Лубенський міськрайонний суд Полтавської області
Іващенко Ю. А.
Адмінправопорушення
Міжгірський районний суд Закарпатської області
Гайдур А. Ю.
Адмінправопорушення
Миколаївський районний суд Львівської області
Дем'яновський Ю. Г.
Адмінправопорушення
Тиврівський районний суд Вінницької області
Мазурчак А. Г.
Адмінправопорушення
Перемишлянський районний суд Львівської області
Гулид Р. М.
Адмінправопорушення
Кременчуцький районний суд Полтавської області
Степаненко Ю. І.
Адмінправопорушення
Рогатинський районний суд Івано-Франківської області
Лошак О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні