У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 127/201/17
Головуючий у 1-й інстанції: Крапівницька Н.Л.
Суддя-доповідач: Білоус О.В.
07 червня 2017 року
м. Вінниця
Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Білоуса О.В.
суддів: Совгири Д. І. Курка О. П. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Мирошниченко С.О.,
представника позивача - Охрімовського Я.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 13 березня 2017 року у справі за адміністративним позовом Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області до Виконавчого комітету Вінницької міської ради, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ПП "Агровіта-В" про скасування реєстраційної дії змін до установчих документів юридичної особи,
В С Т А Н О В И В :
Вінницька об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Вінницькій області звернулась до суду з адміністративним позовом в якому просила скасувати запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 25.02.2016 року №10731050016030520 щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи в частині зміни місцезнаходження ПП "Агровіта-В".
Відповідно до постанови Вінницького окружного адміністративного суду від 13 березня 2017 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.
Не погодившись із постановою суду першої інстанції, позивач оскаржив її в апеляційному порядку. Зокрема, в апеляційній скарзі апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного її вирішення.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав апеляційну скаргу в повному обсязі та просив її задовольнити.
Представники відповідача та третьої особи в судове засідання не з'явилися, хоча були належним чином повідомленні про дату, час та місце судового розгляду справи, що засвідчується матеріалами справи.
Відповідно до ст. 196 КАС України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача та представника позивача, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, колегія суддів апеляційної інстанції, переглядаючи судове рішення у даній справі в межах апеляційної скарги у відповідності до частини 1 статті 195 КАС України, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції, 21.04.2016 року державним реєстратором Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації Дарчук Інною Михайлівною проведено державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, зокрема, зміна місцезнаходження, про що зроблено запис №13341070045004992.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (станом на 26.12.2016 року) місцезнаходженням ПП "Агровіта- В" є: 21032, Вінницька область, м. Вінниця, вул. Київська, буд. 78.
Як вбачається з матеріалів справи посадовою особою Вінницької ОДПІ з метою вручення повідомлення про запрошення платника податків, зборів, платежів або його представників до органу ДФС від 07.11.2016 року №44048/13-03 з питання своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів було здійснено вихід за адресою підприємства.
Результати вказаного виходу зафіксовані актом №310/12-04 від 09.11.2016 року про відсутність юридичної особи платника податків за податковою адресою та встановлено, що ПП "Агровіта- В" не знаходиться за адресою: 21032, Вінницька область, м. Вінниця, вул. Київська, буд. 78.
Вінницькою ОДПІ на адресу начальника оперативного управління ГУ ДФС у Вінницькій області направлено запит №5781/1204 від 09.11.2016 року на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків. Співробітниками оперативного управління ГУ ДФС у Вінницькій області в ході проведених заходів здійснено виїзд за місцем реєстрації підприємства та встановлено, що за вказаною адресою ПП "Агровіта-В" не знаходиться. Водночас, докази направлення такого державному реєстратору і, відповідно, внесення ним відомостей до ЄДР, в матеріалах справи відсутні.
Відмовляючи в задоволенні позовних вимог позивача суд першої інстанції виходив з того, що відповідач діяв на підставі, в межах та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України, відповідно до наданих їм повноважень.
Колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції і не вбачає підстав для задоволення вимог апеляційної скарги з огляду на наступне.
Так, ч. 1 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 15.05.2003 № 755-IV (далі - Закон №755-IV, в редакції, чинній на час вчинення оскаржуваного реєстраційного запису) визначено, що відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
В силу ч. 2 ст. 17 Закону № 755-IV в Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, відомості про місцезнаходження юридичної особи. При цьому, згідно з ч. 5 ст. 17 Закону в Єдиному державному реєстрі містяться також відомості, зокрема, про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Згідно з п. 3 ст. 4 вказаного Закону, зміни до установчих документів юридичної особи, підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
За змістом ч. 1 ст. 29 Закону № 755-IV для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
У відповідності до ч. 7 ст. 29 зазначеного Закону державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені ч.ч. 1 - 6 цієї статті.
Пунктом 13 ст. 29 Закону № 755-IV встановлено, що проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими ч.ч. 1-5 ст. 25 та ч.ч. 2-3 ст. 27 цього Закону для проведення державної реєстрації юридичної особи.
Державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених ч. 1 ст. 27 вказаного Закону, зокрема, невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам ч. 3 ст. 8 Закону № 755-IV.
Водночас, державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, без розгляду та відсутності підстав для відмови у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації таких змін до установчих документів юридичної особи на підставі відомостей цієї реєстраційної картки.
Тобто, у разі виникнення у суб'єкта господарювання необхідності змінити місцезнаходження, цією особою за своїм попереднім місцезнаходженням подається державному реєстратору реєстраційна картка з визначенням нового місцезнаходження та інші документи передбачені вказаним Законом, а державному реєстратору не надано право вимагати додаткових документів, які не передбачені цим Законом.
Державний реєстратор вносить дані до Єдиного державного реєстру щодо зміни місцезнаходження, а реєстраційну справу передає державному реєстратору за новим місцезнаходження суб'єкта підприємницької діяльності.
В свою чергу, представником ПП "Агровіта-В" для проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи" подано такі документи: нову редакцію установчих документів, рішення про внесення змін до установчих документів (примірник оригіналу), договір про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства (примірник оригіналу), адміністративний збір, реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, копія квитанції, виданої банком.
Відповідно до рішення №5 від 23.02.2016 року власників приватного підприємства "Агровіта- В", ОСОБА_4 вирішено вийти зі складу власників, продавши свою частку 100% статутного капіталу підприємства ОСОБА_5, відповідно до договору купівлі-продажу від 23.02.2016 року; звільнитись з посади директора підприємства 24.02.2016 року. В свою чергу ОСОБА_5 вирішено, внаслідок покупки 100% частки статутного капіталу підприємства взяти на себе всі права і обов'язки власника та директора ПП "Агровіта- В" з 25.02.2016 року; змінити місцезнаходження підприємства на адресу: 21032, місто Вінниця, вулиця Київська, будинок 78; затвердити внесені зміни до статуту, виклавши текст статуту в новій редакції.
Як слідує з матеріалів справи, державним реєстратором внесено запис до Єдиного державного реєстру, що не пов`язані зі змінами в установчих документах, а саме: зміни повного найменування, зміни місцезнаходження, зміни керівника юридичної особи, зміни складу або інформації про засновників третьої особи та передано реєстраційну справу для взяття на облік за новим місцезнаходженням.
В силу положень п.17 ч.1 ст.1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" установчий документ юридичної особи - установчий акт, статут, програма політичної партії, модельний статут, засновницький договір, одноособова заява (меморандум), положення тощо.
Згідно вимог п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України, контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Отже, контролюючий орган наділений законодавцем повноваженням на звернення до суду з позовом саме стосовно скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Однак, як встановлено з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (станом на 28.02.2017 року) ПП "Агровіта-В" знаходиться за іншою адресою, а саме: 21007, Вінницька область, місто Вінниця, вулиця Академіка Янгеля, будинок, 32. Запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи в частині місцезнаходження вчинено 09.02.2017 року за №11741050017014023.
Таким чином, судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції щодо того, що скасування запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 25.02.2016 року №10731050016030520 щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи в частині зміни місцезнаходження ПП "Агровіта-В" ніяк не вплине на ефективність здійснення податкового контролю Вінницькою ОДПІ, оскільки на підставі запису №11741050017014023 від 09.02.2017 року підприємство третьої особи знаходиться за іншою адресою.
Окрім того, колегія суддів вважає, що доводи позивача про фактичну відсутність третьої особи за зареєстрованим місцезнаходженням, як на підставу скасування державної реєстрації змін до установчих документів підприємства є помилковими, з огляду на те, що факт відсутності юридичної особи за її місцезнаходженням є підставою, у відповідності до вимог ч. 2 ст. 38 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців , для внесення запису до Єдиного державного реєстру про таку відсутність та звернення податкового органу до суду з позовом про припинення юридичної особи, а не скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Відповідно до ст.200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Не може бути скасоване правильне по суті рішення суду з одних лише формальних підстав.
За наведених обставин колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та прийняв постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, тому оскаржувану постанову слід залишити без змін.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд
У Х В А Л И В :
апеляційну скаргу Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області залишити без задоволення, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 13 березня 2017 року - без змін.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст. 212 КАС України.
Ухвала суду складена в повному обсязі 12 червня 2017 року.
Головуючий Білоус О.В. Судді Совгира Д. І. Курко О. П.
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2017 |
Оприлюднено | 14.06.2017 |
Номер документу | 67050057 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Білоус О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні