Постанова
від 25.11.2011 по справі 2-а-6737/11
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ


Справа№ 2-а-6737/11

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25.11.2011 року суддя Київського районного суду м. Одеси Сватаненко В.І. розглянувши у скороченому провадженні адміністративну справу за позовом: ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Одеси -«Про визнання відмови відповідача нарахувати та виплатити щомісячну державну соціальну допомогу «Дітям війни »безпідставною та зобов'язання його вчинити певні дії » ,-

ВСТАНОВИВ:

25.10.2011 року позивач звернулась до суду з адміністративним позовом до відповідача, по якому просить суд визнати відмову виплатити соціальну допомогу безпідставною, зобов*язати відповідача нарахувати та виплатити позивачу щомісячну соціальну допомогу за період з січня 2011 року по теперішній час включно.

Суддя вважає за можливе розглянути адміністративну справу за відсутності належним чином повідомлених сторін в порядку скорченого провадження, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем та відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення.

Суддя, дослідивши матеріали справи, доходить висновку, що заявлений позов підлягає частковому задоволенню, при цьому суд виходить із наступного:

Встановлено, що позивач є дитиною війни і знаходиться на обліку в Управлінні пенсійного фонду у Київському районі м. Одеси.

Суддя приймає до уваги відсутність законодавчого обмеження щодо виконання вимог ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни»від 18.11.2004 року, при цьому суддя не вважає, що відсутність у Державному бюджеті України видатків на виплату державної соціальної допомоги дітям війни є підставою для невиконання вимог Закону відносно відповідача щодо виплати державної соціальної допомоги, як дитині війни.

Ухвалою Київського районного суду м. Одеси від 28.10.2011 року позовну заяву ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України у Київському районі м. Одеси в частині поновлення строку звернення до адміністративного суду з позовними вимогами про визнання відмови відповідача нарахувати та виплатити щомісячну державну соціальну допомогу «дітям війни»за період з січня 2011 року по квітень 2011 року залишено без розгляду. При цьому решта позовних вимог щодо захисту порушених прав позивача межах встановленого ст.. 100 КАС України шестимісячного строку звернення до адміністративного суду розглядається за правилами КАС України.

Суд приходить до висновку про необхідність задоволення частину позовних вимог про зобов'язання відповідача здійснити нарахування підвищення невиплаченої державної соціальної допомоги у відповідності до ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни » від 18.05.2004 року за період з 25 квітня 2011 року по 22 липня 2011 р. включно.

Згідно зі ст. 5 КАС України, провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Відповідно до ч.1 ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни » , дітям війни пенсії або щомісячне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, виплачується з підвищенням у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком.

Згідно зі ст. 7 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» , фінансове забезпечення державних соціальних гарантій, передбачених цим законом, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.

П.41 розділу 2 Закону України від 28 грудня 2007 року «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» , яким знову були внесені зміни до ст.6 Закону «Про соціальний захист дітей війни» , визнано рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року неконституційним. Тому, з 22 травня 2008 року УПФ України в Київському районі м. Одеси зобов'язано було нарахувати і виплатити позивачу підвищення до пенсії у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком. Відповідач нарахував і виплатив позивачу підвищення пенсії у розмірі 10%. Ст.71 ЗУ «Про Державний бюджет України на 2009 рік»Кабінету Міністрів України надано право у 2009 році встановлювати розміри соціальних виплат, які відповідно до законодавства визначаються залежно від розміру мінімальної заробітної плати, в абсолютних сумах у межах асигнувань, передбачених за відповідними бюджетними програмами. Названа норма передбачає встановлення в абсолютних сумах розмірів лише тих виплат, вихідним критерієм розрахунку яких є розмір мінімальної заробітної плати. Відповідно її дія не поширюється на спірні відносини, оскільки розмір зазначених соціальних виплат згідно із ЗУ «Про соціальний захист дітей війни»залежить від розміру мінімальної пенсії за віком. Отже нарахування та виплати у 2009 році дітям війни підвищення до пенсії або щомісячного грошового довічного утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, повинні здійснюватися відповідно до норм ЗУ «Про соціальний захист дітей війни» . Аналогічно вирішується питання щодо підвищення пенсії особі, яка має статус «дитини війни» , і у 2010 році.

Постанова Кабінету Міністрів України №530 від 22.08.2008 року «Про деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян»є підзаконним актом, який не відповідає нормам Закону «Про соціальний захист дітей війни»в частині розміру щомісячної соціальної допомоги, тому суд керується при вирішенні спору нормами закону відповідно до ч. 4 ст. 9 КАС України, яка передбачає, що уразі невідповідності нормативно-правового акту Конституції України, Закону України, міжнародному договору, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу.

Відповідно до ч.4 ст. 9 КАС України, у разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, Закону України, міжнародному договору, згода на обов'язковість якого видана Верховною Радою України, або іншому правовому акту, суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу.

Оскільки обов`язок щодо здійснення перерахунку належних до виплати грошових сум покладено на УПФ у Київському районі м. Одеси , суд не може виконувати обов`язки суб`єкта власних повноважень, покладених на нього законом, таким чином у задоволенні позовних вимог у частині зобов`язання відповідача виплатити вказане підвищення у певній сумі треба відмовити.

Таким чином, суд доходить висновку про те, що позивачка має право на перерахунок підвищення у розмірі 30% надбавки до мінімальної пенсії за віком і тому орган державної влади, до якого відноситься адміністративний відповідач -Управління пенсійного фонду України у Київському районі м. Одеси, не можуть свідомо відмовляти у цих виплатах, тому суд вважає протиправною відмову Управління пенсійного фонду України у Київському районі м. Одеси від 25.04.2011 року у нарахуванні і виплаті позивачу державної соціальної допомоги, як дитині війни, виходячи з розміру 30% мінімального розміру пенсії за віком за період з 25.04.2011 року з урахуванням виплачених сум.

Таким чином суд доходить висновку про те, що слід зобов'язати Управління пенсійного фонду України у Київському районі м. Одеси нарахувати і виплатити на користь позивача невиплачену державну соціальну допомогу у відповідності до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни»від 18.11.2004 року, як дитині війни виходячи з розміру 30 відсотків мінімального розміру пенсії за віком за період з 25.04.2011 року з урахуванням виплачених сум.

У відповідності до ч. 1 п. 1. 256 КАС України негайно виконуються постанови суду про присудження виплати пенсій, інших періодичних платежів з державного бюджету України, або поза бюджетних фондів -у межах суми стягнення за один місяць.

Разом з тим, 19 червня 2011 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 р.» відповідно до якого у 2011 році норми та положення статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявного фінансового ресурсу бюджету Пенсійного фонду України на 2011 рік.

Постановою Кабінету Міністрів України № 745 «Про встановлення деяких розмірів виплат, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету» від 06.07.2011 року, яка набрала чинності 23.07.2011 року встановлено, що дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»та «Про жертви нацистських переслідувань» ) до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, підвищення проводиться у розмірі 49,8 грн.

Таким чином, позовні вимоги про зобов'язання відповідача здійснити нарахування підвищення невиплаченої державної соціальної допомоги у відповідності до ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни » з 23 липня 2011 року задоволенню не підлягають.

Керуючись ст. ст. 158-163, 165, 183-2 КАС України, на підставі Закону України «Про соціальний захист дітей війни» , суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Одеси про визнання відмови у виплаті державної соціальної допомоги протиправною, зобов'язання нарахувати і виплатити невиплачену державну соціальну допомогу -задовольнити частково.

Зобов'язати управління Пенсійного фонду України у Київському районі м. Одеси нарахувати і виплатити ОСОБА_1 невиплачену державну соціальну допомогу у відповідності до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни»від 18.11.2004 року, як дитині війни, виходячи з розміру 30 відсотків мінімального розміру пенсії за віком, за період з 25 квітня 2011 року по 22 липня 2011 року включно, з урахуванням раніше виплачених сум.

В іншій частині адміністративного позову - відмовити.

Допустити негайне виконання постанови суду в частині стягнення невиплаченої частини державної соціальної допомоги у відповідності до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» від 18.11.2004 року у межах суми стягнення за один місяць.

Постанову може бути оскаржено шляхом подання до Одеського апеляційного адміністративного суду через Київський районний суд м. Одеси апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня її проголошення

Суддя Сватаненко В. І.

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення25.11.2011
Оприлюднено15.06.2017
Номер документу67071387
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-6737/11

Ухвала від 15.08.2011

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Слободян Н. П.

Ухвала від 15.08.2011

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Слободян Н. П.

Ухвала від 16.07.2018

Адміністративне

Тульчинський районний суд Вінницької області

Ковганич С. В.

Ухвала від 04.05.2011

Адміністративне

Смілянський міськрайонний суд Черкаської області

Манько М. В.

Постанова від 01.06.2011

Адміністративне

Смілянський міськрайонний суд Черкаської області

Манько М. В.

Постанова від 19.09.2011

Адміністративне

Ірпінський міський суд Київської області

Линник В. Я.

Постанова від 18.11.2011

Адміністративне

Славутицький міський суд Київської області

Орел А. С.

Ухвала від 12.07.2011

Адміністративне

Краснолиманський міський суд Донецької області

Ткачов О. М.

Постанова від 08.08.2011

Адміністративне

Рокитнянський районний суд Київської області

Нечепоренко Л. М.

Постанова від 25.11.2011

Адміністративне

Київський районний суд м. Одеси

Сватаненко В. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні