Постанова
від 12.06.2017 по справі п/811/127/17
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 червня 2017 року Справа № П/811/127/17

Кіровоградський окружний адміністративний суд, у складі судді Хилько Л.І., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Флагман Компані" (надалі - позивач) до Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Кіровоградській області (надалі - відповідач) про скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом та просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення відповідача № НОМЕР_1 від 03 жовтня 2016 року (т.1 а.с.20-22).

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що спірне рішення винесене за результатами перевірки товариства, якою встановлено порушення ст.ст.185, 187, 188, 198 Податкового кодексу України. Проте, такі висновки податкового органу, на думку позивача, є необґрунтованими, оскільки операції позивача з його контрагентами здійснені в межах господарської діяльності, є реальними, відповідають дійсному економічному змісту та підтверджуються необхідними первинними документами. Відтак, відповідачем протиправно винесено спірне податкове повідомлення-рішення, що й стало підставою звернення до суду з даним позовом.

Заперечуючи проти задоволення позовних вимог представник відповідача вказав, що перевіркою товариства було встановлено порушення: п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України, внаслідок чого завищено суму податкового кредиту, що призвело до заниження податку на додану вартість на загальну суму 7 803 512 грн., в т.ч.: за травень 2016 року на суму 1 797 781 грн., за червень 2016 року на суму 4 518 580 грн., за липень 2016 року на суму 1 487 151 грн.; п.185.1, п.187.1 ст.187, п.188.1 ст.188 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено податкові зобов'язання на загальну суму 8 132 661 грн., в т.ч.: за травень 2016 року на суму 1 812 891 грн., за червень 2016 року на суму 4 831 989 грн., за липень 2016 року на суму 1 487 781 грн.. Тому, позовні вимоги необґрунтовані та задоволенню не підлягають (т.6 а.с.168-174).

Дослідивши наявні в справі документи та матеріали, заслухавши пояснення представників сторін та всебічно й повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи по суті, суд зазначає таке.

Судом встановлено, що в період з 13.09.2016 р. по 19.09.2016 р. податковим органом проведено документальну позапланову виїзну перевірку позивача з питань правильності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість по взаємовідносинах з контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями, що було відображені в податкових деклараціях з ПДВ за квітень, травень, червень, липень 2016 року, по закінченню якої складено акт №51/11-23-14-02/40308299 від 26.09.2016 року (т.1 а.с.30-169, 170-173).

Перевіркою встановлено, що на порушення:

1) п.198.1, п.198.2, п.198.3, 198.6 ст.198 Податкового кодексу України товариством завищено суму податкового кредиту, що призвело до заниження податку на додану вартість на загальну суму 7 803 512 грн., в т.ч.: за травень 2016 р. на суму 1 797 781 грн.; за червень 2016 р. на суму 4 518 580 грн.; за липень 2016 р. на суму 1 487 151 грн.;

2) п.185.1, п.187.1 та п.188.1 ст.188 Податкового кодексу України товариством завищено податкові зобов'язання на загальну суму 8 132 661 грн., в т.ч.: за травень 2016 р. на суму 1 812 891 грн.; за червень 2016 р. на суму 4 831 989 грн.; за липень 2016 р. на суму 1 487 781 грн..

Зокрема, як вбачається з акту та поданих заперечень, на порушення вимог п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України, позивач за період з 01.04.2016 р. по 31.07.2016 р. завищено податковий кредит всього на суму 7 803 512 грн., в т.ч.:

за травень 2016 р. на суму 1 797 781 грн., в частині взаємовідносин з ТОВ "Сі Ер Джі Пріоріті" на суму 565 690 грн. за квітень 2016 р. та на суму 1 232 090 грн. за травень 2016 р.;

за червень 2016 р. на суму 4 518 580 грн., в частині взаємовідносин з:

- ТОВ "Сі Ер Джі Пріоріті" на суму 4 341 003 грн. (з урахуванням уточнюючого розрахунку від 22.09.2016 №9164485255 на суму 50 991,17 грн. та від 20.09.2016 №9173560881);

- ТОВ "Вайт Ресурс" на суму 62 490 грн.;

- ОСОБА_1 на суму 83 333 грн.;

- ТзОВ "Ходорівський м'ясокомбінат" на суму 30 754 грн.;

- ТОВ "Яблунецьке хлібоприймальне підприємство" на суму 1000 грн.;

за липень 2016 р. на суму 1 487 151 грн., в частині взаємовідносин з:

- ТОВ "Сі Ер Джі Пріоріті" на суму 1 072 740 грн. (з урахуванням уточнюючого розрахунку від 09.09.2016 року № НОМЕР_2 на суму 150 185 грн., згідно якого збільшено податковий кредит по взаємовідносинах за червень 2016 р. та зменшено податковий кредит за липень 2016 р. на суму 242 729 грн., а також з урахуванням взаємовідносин за червень 2016 р. на суму 255 737 грн.);

- ТОВ "Вайт Ресурс" на суму 9 354 грн.;

- ОСОБА_1 на суму 346 487 грн. (з урахуванням уточнюючого розрахунку від 09.09.2016 №9164481406 на суму 183 333 грн., згідно якої зменшено податковий кредит по взаємовідносинах за червень 2016 р. та збільшено податковий кредит по взаємовідносинах за липень 2016 р. на суму 57 513 грн., а також з урахуванням взаємовідносин за червень 2016 р. на суму 120 667 грн.);

- ТОВ "Айсберг Фіш" на суму 19 459 грн.;

- ТзОВ "Ходорівський м'ясокомбінат" на суму 39 111 грн..

Крім того, на порушення вимог п.185.1 ст.185, п.187.1 ст.187, п.188.1 ст.188 Податкового кодексу України завищено податкове зобов'язання на загальну суму ПДВ 8 132 661 грн., в т.ч.:

за травень 2016 р. на суму 1 812 891 грн., в частині взаємовідносин з:

- ТОВ "Фора" на суму 1 629 869 грн.;

- Підприємством "Фаворит" Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Рух за рівні можливості" на суму 111 177 грн.;

- ДП "Будінком" ТОВ "Будівельна інноваційна компанія" на суму 71 675 грн.;

- ТОВ "Компанія ОСОБА_2 світ" на суму 170 грн.;

за червень 2016 р. на суму 4 831 989 грн., в частині взаємовідносин з:

- Підприємством "Фаворит" на суму 76 442 грн.;

- ТОВ "Паритет Агро" на суму 1 705 891 грн;

- ТОВ "ТД Щедро" на суму 2 955 578 грн.;

- ТОВ "Компанія ОСОБА_2 світ" на суму 170 грн.;

- ТОВ "Сі Ер Джі Пріоріті" на суму 93 908 грн.;

за липень 2016 р. на суму 1 487 781 грн., в частині взаємовідносин з:

- ТОВ "ТД Щедро" на суму 1 047 150 грн.;

- Підприємством "Фаворит" на суму 96 652 грн.;

- ТОВ "Сі Ер Джі Пріоріті" на суму 343 639 грн.;

- ТОВ "Компанія ОСОБА_2 світ" на суму 170 грн.;

- ПрАТ "Нова Лінія" на суму 170 грн..

При цьому, зазначені порушення, на думку податкового органу, виникли у зв'язку з тим, що в ході перевірки позивача встановлено, що товариство по взаємовідносинам з контрагентами-постачальниками та підприємствами-покупцями за період квітень-липень 2016 року здійснювало діяльність, спрямовану на проведення операцій, пов'язаних з наданням податкової вигоди третім особам (кінцевим покупцям), оскільки фінансово-грошові потоки позивача від контрагентів-продавців за квітень-липень 2016 року транзитом направлені на підприємства - вигодонабувачів, що дає останнім можливість уникнути оподаткування по ПДВ та податку на прибуток. Оскільки, реальність вчинення господарських операцій між позивачем, його контрагентами-постачальниками та в подальшому реалізації на ТОВ "Фора", Підприємство "Фаворит" Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Рух за рівні можливості", ДП "Будинком" ТОВ "Будівельна інноваційна компанія", ТОВ "ТД Щедро", ТОВ "Паритет Агро", ТОВ "Сі Ер Джі Пріоріті", ТОВ "Компанія ОСОБА_2 світ", ПрАТ "Нова Лінія" відсутня, а наслідком для податкового обліку є лише фактичний рух активів, а не задекларований на папері, то у ТОВ "Флагман Компані" не було підстав для податкового обліку вказаних операцій.

03.10.2016 року відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1, згідно до якого зменшено суму податкового зобов'язання в розмірі 8 132 661 грн. та зменшено суму податкового кредиту в розмірі 7 803 512 грн. (т.1 а.с.174-зв.).

За результатами адміністративного оскарження рішення залишене буз змін, скарга товариства - без задоволення (т.1 а.с.175-194).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходив з наступних мотивів.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно до ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, в т.ч. на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Об'єктом оподаткування є операції платників податку з:постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; ввезення товарів на митну територію України; вивезення товарів за межі митної території України; постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом (п.185.1 ст.185 Податкового кодексу).

Відповідно до вимог п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно із п.188.1 ст.188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

Згідно вимог ст.1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 року №996-XIV (далі - Закон №996-XIV) первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Відповідності ч.ч.1, 2 ст.9 Закону № 996-XIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Відповідно п.п.14.1.181 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий кредит-сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

За правилами п. 198.1 статті 198 Податкового кодексу України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг (п.198.2 ст.198 Податкового кодексу України).

Відповідно до п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи);

ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно до п.198.6 ст.198 Податкового кодексу не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними / розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу. Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Стаття 201 Податкового кодексу України встановлює порядок складання та вимоги до податкових накладних.

Відповідно до вимог п.201.8 ст.201 Податкового кодексу України право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому ст.183 цього Кодексу.

Отже, підприємство не має права на податковий кредит у разі відсутності податкової накладної / розрахунку коригування до такої податкової накладної чи митної декларації зареєстрованої в Єдиному реєстрі податкових накладних, що і позбавляє платника податку права на включення до податкового кредиту сплачених (нарахованих) сум податків у звітному періоді у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг).

Встановлено, що у квітні, травні, червні та липні 2016 р. позивачем відображено придбання товарів (робіт, послуг) у наступних контрагентів:

1.ТОВ "СІ ЕР ДЖІ ПРІОРІТІ" (код: 40290670) (т.6 а.с.94-95).

Позивачем відображено в податковому обліку та віднесено до складу податкового кредиту з ПДВ операції з придбання товарів (робіт, послуг) у ТОВ "СІ ЕР ДЖІ ПРІОРІТІ" (код: 40290670). Так, у квітні 2016 року позивачем відображено придбання у даного контрагента товару на загальну суму 3 394 142 грн., в т.ч. ПДВ 565 690,33 грн.; у травні 2016 року на загальну суму 6 205 201,80 грн., в т.ч. ПДВ 1 241 040,38 грн.; у червні 2016 року на загальну суму 28 526 840,10 грн., в т.ч. ПДВ 4 754 473, 34 грн.; у липні 2016 року на загальну суму 5535329,43 грн., в т.ч. ПДВ 922554,91 грн..

Судом встановлено, що на підставі договорів постачання № 2204П-1 від 22.04.2016 р. (т.2 а.с.15-17) та № 2204П від 22.04.2016 р. (т.2 а.с.69-71) ТОВ "СІ ЕР ДЖІ ПРІОРІТІ" поставлено позивачу товар (олія соняшникова та фуз гідротаційний), що підтверджується наявними в справі матеріалами:

- картками рахунку 631 за квітень 2016 р. (т.3 а.с.67-78, 122);

- видатковими накладними (т.3 а.с.79, 82, 85, 88, 91, 94, 97, 102, 105, 108, 113, 116, 119, 124, 127, 131, 134, 137, 140, 143, 146, 149, 152, 156, 158, 160, 163, 166, 169, 172, 175, 178, 181, 184, 189, 192, 195, 198, 201, 204, 207, 210, 212, 215, 218, 221, 224, 228, 231, 234, 237, 240, 243, 246, 249, т.4 а.с.2, 5, 8, 11, 14, 17, 20, 23, 26, 28, 31, 34, 37, 40, 43, 46, 49, 52, 55, 58, 61, 64, 67, 70);

актами прийому-передачі (т.3 а.с.80, 83, 86, 89, 92, 95, 98, 100, 103, 106, 109, 114, 117, 120, 123, 125, 126, 129, 133, 135, 138, 141, 144, 147, 150, 153, 157, 159, 161, 164, 167, 170, 173, 176, 179, 182, 185, 187, 190, 193, 196, 199, 202, 205, 208, 211, 213, 216, 219, 222, 225-226, 229, 232, 235, 238, 241, 244, 247, 250, т.4 а.с.3, 6, 9, 12, 15, 18, 21, 24, 29, 32, 35, 38, 41, 44, 47, 50, 53, 56, 59, 62, 65, 68);

податковими накладними (т.3 а.с.81, 84, 87, 90, 93, 96, 99, 101, 104, 107, 110, 115, 118, 128, 130, 132, 136, 139, 142, 145, 148, 151, 154-155, 162, 165, 168, 171, 174, 177, 180, 183, 186, 188, 191, 194, 197, 200, 203, 206, 209, 211а, 214, 217, 220, 223, 227, 230, 233, 236, 239, 242, 245, 248, т.4 а.с.1, 4, 7, 10, 13, 16, 19, 22, 25, 27, 30, 33, 36, 39, 42, 45, 48, 51, 54, 57, 60, 63, 66, 69).

Сторони уклали між собою Договір про надання послуг від 04.05.2016 р. (т.2 а.с.20-21), згідно до якого ТОВ "СІ ЕР ДЖІ ПРІОРІТІ", як Виконавець, зобов'язувався за завданням позивача, як Замовника, надати інформаційні послуги.

Виконання сторонами взяті на себе зобов'язання підтверджено: актами надання послуг (т.2 а.с.67, т.3 а.с.111); податковими накладними (т.2 а.с.68, т.3 а.с.112).

Також, на підставі договору постачання №2906П-1 від 29.06.2016 р. (т.2 а.с.8-10) ТОВ "СІ ЕР ДЖІ ПРІОРІТІ" поставлено позивачу продовольчі товари, що підтверджено: карткою рахунку 361 за червень, липень 2016 р. (т.3 а.с.35, 56-58); довіреностями (т.3 а.с.36, 46, 59); видатковими накладними (т.3 а.с.37, 40, 43, 47, 50, 53, 60, 64); актами прийому-передачі (т.3 а.с.38, 41, 44, 48, 51, 54, 61, 65); та податковими накладними (т.3 а.с.39, 42, 45, 49, 52, 55, 62-63, 66).

2. ТОВ "ВАЙТ РЕСУРС" (код: 40226866) (т.6 а.с.96-97).

Позивачем відображено в податковому обліку та віднесено до складу податкового кредиту з ПДВ операції з придбання товарів (робіт, послуг) у ТОВ "ВАЙТ РЕСУРС" (код: 40226866).

Так, у червні 2016 р. позивачем відображено придбання у даного контрагента товару на загальну суму 374 935 грн., в т.ч. ПДВ 62 489,17 грн., та у липні 2016 р. на загальну суму 56129 грн., в т.ч. ПДВ 9 354,85 грн..

Судом встановлено, що ТОВ "ВАЙТ РЕСУРС" (постачальник) на підставі договору поставки від 30.06.2016 р. № 3006 П (т.2 а.с.3-7) поставило позивачу (покупець) олію соняшникову нерафіновану, не виморожену, пресову 1 ґатунку, загальна кількість якої визначається у специфікаціях.

Дане підтверджено: карткою рахунку 631 за квітень 2016 р. (т.5 а.с.157); видатковими накладними (т.5 а.с.158, 161); товарно-транспортними (т.5 а.с.159, 162) та податковими накладними (т.5 а.с.160, 163).

3. ОСОБА_1 (т.6 а.с.98-100).

Так, відповідно даних обліку позивач за період червень 2016 року відображає придбання товарів у ОСОБА_1 на загальну суму 1 224 000 грн., в т.ч. ПДВ 204 000 грн., у липні 2016 р. на загальну суму 1 700 000 грн., в т.ч. ПДВ 283 333,32 грн., що підтверджується: картками рахунку 631 за квітень-липень 2016 р. (т.6 а.с.49-53); видатковими накладними (т.6 а.с.54, 58, 62, 66, 70, 73); товарно-транспортними накладними (т.6 а.с.55-56, 59, 63, 67, 71, 74); податковими накладними (т.6 а.с.57, 60-61, 64-65, 68-69, 72, 75).

4. ТзОВ "ХОДОРІВСЬКИЙ М'ЯСОКОМБІНАТ" (т.6 а.с.101-103).

Згідно даних податкового обліку позивач за червень 2016 р. відображає придбання товарів у ТзОВ "ХОДОРІВСЬКИЙ М'ЯСОКОМБІНАТ" на загальну суму 184 526,45 грн., в т.ч. ПДВ 30 754,41 грн., у липні 2016 р. на загальну суму 387 416,8 грн., в т.ч. ПДВ 64 569,47 грн., згідно до договору поставки м'ясопродуктів № ДГ-46 від 22.06.2016 р. (т.2 а.с.18-19). Вищевказане підтверджено: картками рахунку 631 за квітень-липень 2016 р. (т.5 а.с.168-173); податковими накладними (т.5 а.с.174-175, 179-180, 184-185); видатковими накладними (т.5 а.с.176, 181); деклараціями виробника (т.5 а.с.177, 182); товарно-транспортними накладними (т.5 а.с.178, 183).

ТзОВ "ХОДОРІВСЬКИЙ М'ЯСОКОМБІНАТ" підтверджено взаємовідносини (т.7 а.с.28-38).

5. ТОВ "АЙСБЕРГ-ФІШ" (т.6 а.с.107-109).

Відповідно даних обліку позивач за період липень 2016 року відображає придбання товарів у ТОВ "АЙСБЕРГ-ФІШ" на загальну суму 275755,5 грн., в т.ч. ПДВ 45959,25 грн. (т.5 а.с.164-167). При цьому, ТОВ "АЙСБЕРГ-ФІШ" підтверджено дані взаємовідносини з позивачем (т.7 а.с.39-55).

У квітні, травні, червні, липні 2016 позивачем відображено реалізацію товарів (робіт, послуг) наступним контрагентам:

1. ТОВ "ФОРА" (код 32294897) (т.6 а.с.110-112): у квітні 2016 р. на загальну суму 3 259 524 грн., в т.ч. ПДВ 543 254 грн.; у травні 2016 р. на загальну суму 6 519 695 грн., в т.ч. ПДВ 1 086 615,84 грн., що підтверджується: специфікаціями №1 від 22.04.2016 р. до договору поставки №2204/1Ф від 22.04.2016 р. (т.2 а.с.22-23), №2 (т.2 а.с.24-25); договором поставки №2204/1Ф від 22.04.2016 р. (т.2 а.с.26-30); актом звіряння взаєморозрахунків (т.5 а.с.83-84, 85, 104, 105); видатковими накладними (т.5 а.с.86, 89, 92, 95, 98, 108-117); товарно-транспортними накладними (т.5 а.с.87, 90, 93, 96, 99, 118-119, 131-138); а також податковими накладними (т.5 а.с.88, 91, 94, 97, 100, 120-130); картками рахунку 361 за квітень 2016 року (т.5 а.с.101) та за травень 2016 р. (т.5 а.с.103); довіреністю (т.5 а.с.106-107).

При цьому, ТОВ "ФОРА" підтверджено дані взаємовідносини (т.6 а.с.184-250, т.7 а.с.1-27).

2. Підприємство "ФАВОРИТ-2020" Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Рух за рівні можливості" (код 38089677) (т.6 а.с.113-115): у квітні 2016 р. на загальну суму 134 618 грн., в т.ч. ПДВ 22 436,33 грн.; у травні 2016 р. на загальну суму 532 441,24 грн., в т.ч. ПДВ 88 740,21 грн.; у липні 2016 р. на загальну суму 579913,92 грн., в т.ч. ПДВ 96652,32 грн. на підставі договору поставки №2604Ф від 26.04.2016 р. (т.2 а.с.64-66). Дане підтверджено: картками рахунку 36 за квітень-липень 2016 р. (т.5 а.с.1-4); картками рахунку 361 за квітень-травень 2016 р. (т.5 а.с.5-6); актом звіряння взаєморозрахунків (т.5 а.с.7); видатковими накладними (т.5 а.с.8, 11, 14, 17, 20, 23, 26, 29, 32, 35, 38, 41, 44, 47, 50, 53, 56, 59, 62, 65, 68, 71, 74, 77, 80); товарно-транспортними накладними (т.5 а.с.9, 12, 15, 18, 21, 24, 27, 30, 33, 36, 39, 42, 45, 48, 51, 54, 57, 60, 63, 66, 69, 72, 75, 78, 81); податковими накладними (т.5 а.с.10, 13, 16, 19, 22, 25, 28, 31, 34, 37, 40, 43, 46, 49, 52, 55, 58, 61, 64, 67, 70, 73, 76, 79, 82).

Підприємством "ФАВОРИТ-2020" підтверджено ці взаємовідносини (т.7 а.с.96-232).

3. ДП "БУДІНКОМ" ТОВ "Будівельна інноваційна компанія" (код 38713794) (т.6 а.с.116-117): у травні 2016 р. на загальну суму 358 373,60 грн., в т.ч. ПДВ 71 674,72 грн., що підтверджено: карткою рахунку 361 за квітень 2016 (т.5 а.с.139); актом звіряння взаєморозрахунків (т.5 а.с.140); розрахунками коригування (т.5 а.с.141-145); видатковими накладними (т.5 а.с.146, 148, 150, 153, 156); та податковими накладними (т.5 а.с.147, 149, 151-152, 154-155).

4. ТОВ "Компанія ОСОБА_2 Автосвіт" (код 37812985) (т.6 а.с.130-132) у травні: на загальну суму 1020,0 грн., в т.ч. ПДВ 170,0 грн., у липні 2016 р. на загальну суму 1020,0 грн., в т.ч. ПДВ 170,0 грн., що підтверджується: актами надання послуг (т.6 а.с.38, 40, 42, 46-47); податковими накладними (т.6 а.с.39, 41, 48); актом звіряння взаєморозрахунків (т.6 а.с.43); карткою рахунку 361 за квітень-травень 2016 р. (т.6 а.с.44) та 36 за квітень-липень 2016 р. (т.6 а.с.45).

5. ТОВ "Торговий дім "ЩЕДРО" (т.6 а.с.118-126) у червні 2016 р. на загальну суму 23193798,14 грн., в т.ч. ПДВ 3966633,02 грн., у липні 2016 р. на загальну суму 5570901,08 грн., в т.ч. ПДВ 1047150,19 грн. на підставі договору №265 від 31.05.2016 р. (т.2 а.с.61-63); специфікацій №1 від 31.05.2016 р. (т.2 а.с.57), №3 від 23.06.2016 р. (т.2 а.с.58), №4 від 29.06.2016 р. (т.2 а.с.59), №5 від 05.07.2016 р. (т.2 а.с.60). Дані взаємовідносини підтверджуються: картками рахунку 361 за червень 2016 (т.4 а.с.71-73, 81-83); довіреностями (т.4 а.с.74-79, т.6 а.с.24, 29); актами звіряння взаєморозрахунків (т.4 а.с.80); видатковими накладними (т.4 а.с.84, 87, 90, 92, 95, 97-98, 101,104, 107, 110, 113, 116, 119, 122, 125, 128, 131, 134, 137, 140, 142-143, 146, 149, 152, 155, 158, 161, 164, 167, 170, 173, 176, 179, 182); товарно-транспортними накладними (т.4 а.с.85, 88, 91, 93, 96, 99, 102, 105, 108, 111, 114, 117, 120, 123, 126, 129, 132, 135, 138, 141, 144, 147, 150, 153, 156, 159, 162, 165, 168, 171, 174, 177, 180, 183); податковими накладними (т.4 а.с.86, 89, 94, 100, 103, 106, 109, 112, 115, 118, 121, 124, 127, 130, 133, 136, 139, 145, 148, 151, 154, 157, 160, 163, 166, 169, 172, 175, 178, 181, 184-200,т.6 а.с.30-34); карткою рахунку 36 за квітень-липень 2016 р. (т.6 а.с.23).

6. ТОВ "Паритет-Агро" (т.6 а.с.127-129) у червні 2016 р. на загальну суму 10235347 грн., в т.ч. ПДВ 1705891,15 грн. згідно договору поставки №М1406Ф від 14.06.2016 р. (т.6 а.с.3-5), специфікацій №1 від 14.06.2016 р. (т.2 а.с.37-38), № 2 від 15.06.2016 р. (т.2 а.с.39-40) і №3 від 24.06.2016 р. (т.2 а.с.41-42), що підтверджено: карткою рахунку №361 за червень 2016 року (т.2 а.с.221-222) та актом звіряння взаєморозрахунків (т.2 а.с.223); довіреністю №220 від 14.06.2016 р. (т.2 а.с.224), №227 від 24.06.2016 р. (т.2 а.с.225); видатковими (т.2 а.с.226, 229, 232, 235, 238, 241, 244, 247, 250 , т.3 а.с.3, 5а, 8, 11, 14, 17, 20, 23, 26, 29, 32); товарно-транспортними (т.2 а.с.227, 230, 233, 236, 239, 242, 245, 248, т.3 а.с.1, 4, 6, 9, 12, 15, 18, 21, 24, 27, 30, 33) та податковими накладними (т.2 а.с.228, 231, 234, 237, 240, 243, 246, 249, т.3 а.с.2, 5, 7, 10, 13, 16, 19, 22, 25, 28, 31, 34).

7. ПрАТ "НОВА ЛІНІЯ" (т.6 а.с.88-91) у липні 2016 р. на загальну суму 1020,00 грн., в т.ч. ПДВ 170,00 грн. на підставі договору №40 від 01.07.2016 р. про надання рекламних послуг (т.2 а.с.45-50), що підтверджується: актом резервування від 01.07.2016 р. (т.2 а.с.51); карткою рахунку 36 за квітень-липень 2016 р. (т.6 а.с.35); актом надання послуг (т.6 а.с.36); податковою накладною (т.6 а.с.37).

ПрАТ "НОВА ЛІНІЯ" підтверджено взаємовідносини (т.6 а.с.155-165).

Автоперевізниками товарів були наступні підприємства:

1.ТОВ "КІСАМ" на підставі укладеного договору № Ч2016-1 від 01.06.2016 про надання послуг по автоперевезенню вантажів (т.2 а.с.33-34), що підтверджено: карткою рахунку 631 за квітень-липень 2016 р. (т.5 а.с.186); актами прийому-передачі (т.5 а.с.187, 193); товарно-транспортними накладними (т.5 а.с.188-191, 194-195); рахунками-фактури (т.5 а.с.192, 196);

2.ФОП ОСОБА_3 на підставі договору-заявки №002 від 28.06.2016 року (т.2 а.с.35), №001 від 26.06.2016 р. (т.2 а.с.36), що підтверджується: товарно-транспортними накладними (т.6 а.с.12-13); карткою рахунку 631 за квітень-липень 2016 р. (т.6 а.с.14); рахунками-фактури (т.6 а.с.15, 17) та актами здачі-приймання (т.6 а.с.16, 18);

3.ФОП ОСОБА_4 згідно договору № 1 від 16.06.2016 року на послуги по автоперевезенню вантажів (т.2 а.с.43-44); картки рахунку 631 за квітень-липень 2016 р. (т.5 а.с.197); рахунку (т.5 а.с.198, т.6 а.с.19); актів здачі-приймання (т.5 а.с.199, т.6 а.с.20); товарно-транспортних накладних (т.5 а.с.200-204, т.6 а.с.21);

4.ТОВ "Яблунецьке ХПП" (т.6 а.с.104-106), що підтверджується: карткою рахунку 631 за квітень-липень 2016 року (т.6 а.с.6); розрахунком коригування та податковою накладною (т.6 а.с.7-8); товарно-транспортною накладною (т.6 а.с.9); рахунком-фактури (т.6 а.с.10); актом здачі-приймання (т.6 а.с.11);

5.ТОВ "СВІТ ОЛІЯ" на підставі договору №2204ТР від 22 квітня 2016 року про надання послуг з перевезення вантажу (т.2 а.с.31-32, т.6 а.с.1-2), виконання якого підтверджено: карткою рахунку 631 за квітень-липень 2016 р. (т.2 а.с.135-142); актом звіряння взаєморозрахунків (т.2 а.с.143); актами надання послуг №308 від 28.07.2016 р. (т.2 а.с.144), №307 від 13.07.2016 р. (т.2 а.с.147), №306 від 08.07.2016 р. (т.2 а.с.149), №305 від 06.07.2016 р. (т.2 а.с.151), №304 від 05.07.2016 р. (т.2 а.с.153), № 303 від 04.07.2016р. (т.2 а.с.155), №302 від 01.07.2016 р. (т.2 а.с.157), №301 від 30.06.2016 р. (т.2 а.с.160), №300 від 28.06.2016 р. (т.2 а.с.165), №299 від 26.06.2016 р. (т.2 а.с.167), №298 від 24.06.2016 р. (т.2 а.с.169), №297 від 23.06.2016 р. (т.2 а.с.174), №296 від 22.06.2016 р. (т.2 а.с.174), №295 від 19.06.2016 р. (т.2 а.с.180), №294 від 17.06.2016р. (т.2 а.с.182), №293 від 14.06.2016 р. (т.2 а.с.185), №292 від 10.06.2016 р. (т.2 а.с.187), №290 від 08.06.2016 р. (т.2 а.с.191), №291 від 09.06.2016 р. (т.2 а.с.193), №289 від 06.06.2016 р. (т.2 а.с.196), №288 від 03.06.2016 р. (т.2 а.с.198), №287 від 02.06.2016 р. (т.2 а.с.202), №286 від 01.06.2016 р. (т.2 а.с.204), №285 від 11.05.2016 р. (т.2 а.с.207), №284 від 10.05.2016 р. (т.2 а.с.210), №283 від 09.05.2016 (т.2 а.с.213), №282 від 07.05.2016 (т.2 а.с.216); товарно-транспортними накладними (т.2 а.с.145-146, 148, 150, 152, 154, 156, 158-159, 161-164, 166, 168, 170-173, 175-176, 178-179, 181, 183-184, 186, 188-190, 192, 194-195, 197, 199-201, 203, 205-206, 208-209, 211-212, 214-215, 217-220).

З аналізу наведених норм законодавства та правовідносин позивача з контрагентами ТОВ "Фора", Підприємство "Фаворит", ДП "Будинком" ТОВ "Будівельна інноваційна компанія", ТОВ "ТД Щедро", ТОВ "Паритет Агро", ТОВ "Сі Ер Джі Пріоріті", ТОВ "Компанія ОСОБА_2 світ" та ПАТ "Нова Лінія" вбачається, що ТОВ "Флагман Компані", окрім декларування податкового кредиту з ПДВ, було дотримано всіх обов'язкових вимог, пов'язаних з формуванням податкового кредиту та виникненням податкового зобов'язання, оскільки єдиною для цього підставою являється саме наявність оформленої податкової накладної, зареєстрованої в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Судом також враховано, що наявність вказаних законодавчо визначених обставин для формування податкового кредиту з ПДВ є обов'язковою, але, є не безумовною підставою для визнання правомірності такого формування за умови, якщо податковий орган доведе, що відомості у документах, на підставі яких вони сформовані, не відповідають дійсності, в тому числі, коли господарські операції з придбання товару (робіт, послуг) не мали реального характеру.

Водночас, відповідачем не надано жодних доказів на підтвердження того, що позивач, як платник податку, діяв без належної обачності й обережності та йому було відомо про можливі порушення, які допускали його контрагенти, або що самостійною діловою метою здійснення господарських операцій з даними суб'єктами господарювання було одержання позивачем податкової вигоди. Також, відповідачем не наведено доказів того, що договори, укладені позивачем з метою, що завідомо суперечить інтересам держави, в тому числі в частині ухилення від сплати податків в передбаченому законодавством обсязі та отримання незаконної податкової вигоди.

Крім того, відповідачем не доведено факт, що дані юридичні особи були створені з відома або за участі позивача з метою ухилення від сплати податків, порушення економічних інтересів держави.

На підставі сказаного висновки податкового органу про завищення суми податкового кредиту, що призвело до заниження податку на додану вартість на загальну суму 7 803 512 грн., а також завищення податкових зобов'язань на загальну суму 8 132 661 грн., є необгрунтованими та не підтверджені в ході розгляду адміністративної справи.

Отже, податкове повідомлення-рішення від 03.10.2016 р. № НОМЕР_1 є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Згідно з ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу. При цьому, за приписами частини другої статті 71 цього Кодексу в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, не виконано покладеного на нього обов'язку по доказуванню правомірності прийняття спірних рішень, а тому суд вважає їх такими, що винесені не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно до вимог ч.1 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Ухвалою від 08.02.2017 р. (т.1 а.с.1) відстрочено ТОВ "Флагман Компані" сплату судового збору за подання позовної заяви в сумі 239 042,60 грн. до ухвалення судового рішення у даній справі.

Відтак, враховуючи вищевказане та задоволення позовних вимог, суд вважає за необхідне судовий збір стягнути з відповідача.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 159-163, 167 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області від 03.10.2016 року № НОМЕР_1.

Стягнути з Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ: 37096882, адреса: 25009, м. Кропивницький, вул. Глінки, буд. 2) на користь Державного бюджету України (на розрахунковий рахунок №: 31210206784002, отримувач коштів : УК у м.Кроп./м.Кропивницький/22030101; Банк отримувача: ГУ ДКСУ у Кіровоградській області, МФО: 823016; Код ЄДРПОУ: 38037409; Код класифікації доходів бюджету: 22030101; Призначення платежу: судовий збір за позовом ТОВ "Флагман Компані", Кіровоградський окружний адміністративний суд) судовий збір в сумі 239 042 (двісті тридцять дев'ять тисяч сорок дві) грн. 60 коп..

Постанова суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст.254 КАС України.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подання в 10-денний строк з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, копія якої одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду ОСОБА_5

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.06.2017
Оприлюднено16.06.2017
Номер документу67122828
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/127/17

Постанова від 12.06.2017

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 10.04.2017

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 06.04.2017

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 02.03.2017

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 08.02.2017

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 31.01.2017

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні