Головуючий у 1 інстанції - суддя Борзаниця С. В.
Суддя-доповідач - Яманко В. Г .
Україна
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
6 листопада 2009 року справ а № 2-а-20872/09/1270
зал судових засідань № 7 у п риміщенні суду за адресою: м. Донецьк, бульвар Шевченка, 26
Колегія суддів Донецьког о апеляційного адміністрати вного суду у складі:
головуючого судді: Яманко В. Г.
суддів: Міронової Г. М.
Радіонової О. О.
при секретарі судового за сідання Дан ілової Д. С.
за участю представників ві д:
позивача не з' яви лися,
відповідача не з' яв илися,
розглянувши у відкритому с удовому
засіданні апеляційну скар гу держа вної податкової інспекції в Артемівському районі у м. Луг анську
на постанову Луганського окружного адміністративног о суду
від 27 серпня 200 9 року
по адміністративній справ і № 2-а-20872/09 /1270 (суддя Борзаниця С. В.)
за позовом державн ої податкової інспекції в А ртемівському районі у м. Луга нську
до приватного підприємства «ТОРГСЕРВІС-ПС М», м. Луганськ
про визнання з апису про державну реєстраці ю суб'єкта підприємницької д іяльності
недійсним та припи нення юридичної особи, -
ВСТАНОВИЛА:
5 березня 2009 року державна по даткова інспекція в Артемівс ькому районі у м. Луганську зв ернулася до Луганського окру жного адміністративного суд у з адміністративним позовом (арк. спр. 2-3) до приватного підп риємства «ТОРГСЕРВІС-ПСМ», м . Луганськ про визнання недій сним запису від 28 лютого 2007 рок у реєстр. № 1 382 102 0000 012516 про державну реєстрацію ПП "ТОРГСЕРВІС-ПС М", код 34942296, припинити юридичну особу ПП «ТОРГСЕРВІС-ПСМ», ко д 34942296.
Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду (арк. спр. 67-68) від 27 серпня 2009 р оку у задоволенні наведеного адміністративного позову де ржавної податкової інспекці ї в Артемівському районі у м. Луганську було відмовлено п овністю.
В апеляційній скарзі (арк. с пр. 75) позивач просив скасуват и постанову суду першої інст анції, як прийняту з порушенн ям норм матеріального права та неповним з' ясуванням обс тавин, які мали значення для с прави, та постановити нове су дове рішення, яким задовольн ити позовні вимоги у повному обсязі.
Сторони були належним чино м повідомлені про час та дату слухання справи, але своїм пр авом бути присутніми на судо вому розгляді не скористалис я.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, п еревіривши матеріали справи , обговоривши доводи апеляці йної скарги встановила насту пне.
Позивач - державна податк ова інспекція в Артемівськом у районі у м. Луганську є суб'є ктом владних повноважень, ст ворена та діє на підставі Зак ону України "Про державну под аткову службу в Україні" № 509 - ХІІ від 4 грудня 1990 року в редак ції Закону України № 3813-ХІІ від 24 грудня 1993 року.
Приватне підприємство «ТО РГСЕРВІС-ПСМ» було зареєстро вано виконавчим комітетом Лу ганської міської ради 28 лютог о 2007 року, про що свідчить свідо цтво про державну реєстрацію (арк. спр. 8). За довідкою статис тики (арк. спр. 9) ПП «ТОРГСЕРВІС -ПСМ» було внесено до Єдиного державного реєстру підприєм ств та організацій України з а № 34942296. керівником підприємст ва визначена Почтенко Світла на Миколаївна (паспорт ЕН 920428 в иданий 10 вересня 1998 року, ідент . номер 2804008385 - арк. спр. 11), основн им видом діяльності підприєм ство визначена оптова торгі вля будівельними матеріалам и, деревиною.
За довідкою з Єдиного держа вного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців № 3967165 від 26 серпня 2009 року (арк . спр. 61-64) до реєстру були внесен і наступні записи:
- 28 лютого 2007 року № 1 382 102 0000 012516 про д ержавну реєстрацію новоутво реної шляхом заснування юрид ичної особі - приватного пі дприємства «ТОРГСЕРВІС-ПСМ» (запис № 1),
- 20 серпня 2007 року № 1 382 143 0002 012516 про в несення інформації щодо відс утності юридичної особи за а дресою: м. Луганськ, кв. Мирний , буд 9 (запис № 3),
- 23 жовтня 2007 року № 1 382 106 0003 012516 про підтвердження відомостей пр о юридичну особу (запис № 4),
- 27 жовтня 2008 року № 1 382 143 0004 012516 про відсутність юридичної особи за адресою реєстрації (запис № 5),
- 22 грудня 2008 року № 1 382 115 0005 012516 внес ення судового рішення про по рушення провадження у справ і про банкрутство (запис № 6),
- 9 січня 2009 року № 1 382 116 0006 012516 внес ення судового рішення про пр ипинення провадження у спра ві про банкрутство юридичної особи (запис № 7),
- 28 січня 2009 року № 1 382 115 0007 012516 внес ення судового рішення про по рушення провадження у справі про банкрутство ПП "ТОРГСЕРВ ІС-ПСМ" (запис № 8),
- 11 лютого 2009 року № 1 382 141 0008 012516 внес ення судового рішення про ви знання юридичної особи - ПП "ТО РГСЕРВІС-ПСМ" банкрутом і від криття ліквідаційної процед ури (запис № 9),
- 24 червня 2009 року № 1 382 117 00009 0 12516 про державну реєстрацію пр ипинення юридичної особи - ПП "ТОРГСЕРВІС-ПСМ" у зв' язку з визнанням її банкрутом (запи с № 10).
Згідно висновку ДПІ в Артем івському районі у м. Луганськ у (арк. спр. 5), на податковому об ліку в якій з 1 березня 2007 року п еребувало ПП «ТОРГСЕРВІС-ПС М» (довідка форми № 4-ОПП - арк . спр. 10), остання податкова звіт ність була подана 20 серп ня 2008 року . За довідкою по зивача (арк. спр. 6) ПП «ТОРГСЕРВ ІС-ПСМ» має відкриті рахунки в установах банку. За свідоцт вом № 010802 (арк. спр. 7) відповідач з ареєстрований як платник по датку на додану вартість. За д овідками від 3 жовтня 2008 року, 18 л ютого 2009 року (арк. спр. 12, 14) склад еною за результатами виходу працівниками податкової міл іції на місцезнаходження ПП "ТОРГСЕРВІС-ПСМ" підприємств о за адресою: м. Луганськ, кв. Ми рний, 9 встановлено не було. 14 ж овтня 2008 року було складено по відомлення за формою № 18-ОПП п ро відсутність ПП «ТОРГСЕРВІ С-ПСМ» за юридичною адресою (а рк. спр. 13).
При поданні позову ДПІ в Арт емівському районі у м. Луганс ьку просила визнати недійсни м запис про державну реєстра цію та припинити юридичну ос обу - ПП «ТОРГСЕРВІС-ПСМ», за значаючи про те, що згідно поя снень засновника та директор а відповідача Почтенко Світл ани Миколаївни, наданих в под атковій міліції 18 лютого 2009 рок у (арк. спр. 15), у лютому 2007 році во на на прохання малознайомої особи на ім'я "ОСОБА_3" за ма теріальну винагороду 108 грн. з ареєструвала на своє ім' я п ідприємство без наміру здійс нювати діяльність. Після зді йснення реєстраційних дій ОСОБА_1. віддала реєстрацій ні документи особі на ім' я " ОСОБА_3" і більше його та ста тутні документи підприємств а не бачила, фінансово-господ арську діяльність від ім'я пі дприємства не здійснювала, п одаткову звітність не подава ла. До матеріалів справи позивачем статут, з якого вба чалось би, що ОСОБА_1. є засн овником ПП «ТОРГСЕРВІС-ПСМ» не надано.
В якості доказів податкови м органом до справи додані: по станова про порушення кримін альної справи від 24 січня 2009 ро ку відносно ОСОБА_2., яким в порушення закону були здійс нені дії по отриманню кредит ів, подання Управління СБУ в Л уганській області № 63/3/916 від 23 л ютого 2009 року (арк. спр. 16) про не обхідність подання податков им органом позову щодо визна ння недійсними установчих до кументів та скасування держа вної реєстрації ПП «ТОРГСЕРВ ІС-ПСМ», протокол допиту свід ка ОСОБА_1. від 18 лютого 2009 ро ку (арк. спр. 17-19). Докази пр итягнення до кримінальної ві дповідальності особи, яка фа ктично за паспортом ОСОБА_1 . здійснила реєст рацію, здійснювала діяльніст ь та подавала податкову звіт ність до ДПІ в Артемівському районі у м. Луганську, в матер іалах справи відсутні, так са мо як відсутній вирок суду ві дносно ОСОБА_2. з встановл енням юридичних обставин, за наявності яких державна реє страція відповідача підляга є визнанню незаконною з моме нту реєстрації.
Податковий орган при обґру нтуванні позову посилався на статті 3, 110, 230, 638 Цивільного коде ксу України, частину 2 статті 3 8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємц ів", зазначаючи про те, що суб' єкт господарювання зобов' я заний подавати фінансову зві тність, вести податковий та б ухгалтерський облік, сплачув ати податки, а власник підпри ємства особисто чи через при значеного керівника повинен здійснювати управління підп риємством. Засновником ПП «Т ОРГСЕРВІС-ПСМ» ОСОБА_1., як а зареєструвала підприємств о за проханням невідомої осо би, зазначені вимоги законод авства не були дотримані та н аміру сплачувати податки під приємство не мало.
В той же час, до матеріалів с прави ДПІ в Артемівському ра йоні у м. Луганську всупереч вимог частини 2 статті 71 Кодек су адміністративного судочи нства України докази створен ня юридичної особи з наміром ухилятися від сплати податк ів не надано. Згідно висн овку податкового органу (арк . спр. 5) відповідач податкову з вітність подавав з березня 2007 року по 20 серпня 2008 року та пода тковим органом ця звітність приймалася без зауважень, до кази наявності бюджетної заб оргованості підприємства до справи не надані . В матеріалах справи відсутній акт перевірки ДПІ в Артемівс ькому районі у м. Луганську з зазначенням про встановленн і факти заниження або ухилен ня від сплати податків ПП «ТО РГСЕРВІС-ПСМ», відсутні прий няті позивачем податкові пов ідомлення-рішення про донара хування податків та застосув ання штрафних санкцій, тобто факт здійснення підприємств ом діяльності направленої на ухилення від сплати податкі в є не доведеним та взагалі ві дсутні докази того, що податк овий орган, на обліку в якому з 1 березня 2007 року перебувало ПП «ТОРГСЕРВІС-ПСМ» здійснював заходи контролю за дотриман ням відповідачем вимог подат кового законодавства.
Позивач в позові вказує, що органи державної податкової служби відповідно до пункту 17 частини 1 статті 11 Закону Укр аїни "Про державну податкову службу в Україні" мають право звернутися до суду з позовам и про скасування державної р еєстрації суб'єктами підприє мницької діяльності, при цьо му, на думку податкового орга ну, законодавець не обмежує к оло підстав такого звернення .
Колегія суддів щодо наявно сті у податкового органу пов новажень на звернення до суд у з позовами про визнання зап ису про державну реєстрацію недійсними та припинення юри дичної особи зазначає наступ не.
Згідно частини 1 статті 104 Цив ільного кодексу України, юри дична особа припиняється в р езультаті передання всього с вого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - прав онаступникам (злиття, приєдн ання, поділу, перетворення) аб о в результаті ліквідації. За частиною 1 статті 59 Господарс ького кодексу України припин ення діяльності суб'єкта гос подарювання здійснюється шл яхом його реорганізації (зли ття, приєднання, поділу, перет ворення) або ліквідації - за рі шенням власника (власників) ч и уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засно вників суб'єкта господарюван ня чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених цим К одексом, - за рішенням суду.
Статтями 2, 3 Закону України “ Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців” № 755-ІV від 15 травн я 2003 року встановлено, що відн осини, які виникають у сфері д ержавної реєстрації юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців, регулюються Конст итуцією України, цим Законом та нормативно-правовими акт ами, прийнятими відповідно д о цього Закону. Дія цього Зако ну поширюється на державну р еєстрацію всіх юридичних осі б незалежно від організаційн о-правової форми, форми власн ості та підпорядкування, а та кож фізичних осіб - підприє мців.
Як визначено частиною 1 стат ті 33 Закону України «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів», юридична особа прип иняється в результаті п ередання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юрид ичним особам - правонаступни кам у результаті злиття, приє днання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результ аті ліквідації за рішенням, п рийнятим засновниками (учасн иками) юридичної особи або уп овноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної в лади, прийнятим у випадках, пе редбачених законом . Під стави для постановлення судо вого рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов' я зано з банкрутством юридично ї особи, передбачені час тиною другою статті 38 За кону України “Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ”. Такими підставами є: визнан ня недійсним запису про пров едення державної реєстрації через порушення закону, допу щені при створенні юридичної особи, які не можна усунути; п ровадження нею діяльності, щ о суперечить установчим доку ментам, або такої, що забороне на законом; невідповідність мінімального розміру статут ного фонду юридичної особи в имогам закону; неподанн я протягом року органам держ авної податкової служби пода ткових декларацій, документі в фінансової звітності відпо відно до закону ; наявніс ть в Єдиному державному реєс трі запису про відсутність ю ридичної особи за вказаним ї ї місцезнаходженням.
Згідно пункту 3 частини 1 ста тті 10 Закону України «Про держ авну податкову службу в Укра їні» до функцій органів держ авної податкової служби нале жить контроль за своєчасніст ю подання платниками податкі в податкових звітів, деклара цій, розрахунків та інших док ументів, пов' язаних з обчис ленням податків, інших плате жів. Вказана норма кореспонд ує з приписами частини 2 стат ті 38 Закону України “Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців”, якою визначено як підс таву для постановлення судов ого рішення про припинення ю ридичної особи - неподання по даткової звітності. Пунктом 17 частини 1 статті 11 Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні» передбачен о право податкових органів з вертатися у передбачен их законом випадках до судов их органів із заявою (по зовною заявою) про скасуванн я державної реєстрації суб'є кта підприємницької діяльно сті. Тобто, право звернення по даткового органу з позовом п ро визнання недійсним запису про державну реєстрацію зак онодавством не передбачено.
Враховуючи наведене, о ргани державної податкової с лужби можуть звертатися з ви могами про припинення юридич ної особи не в усіх випадках, в изначених статтею 38 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців», а лише в р азі, якщо підставою позову є н еподання суб' єктом підприє мницької діяльності протяго м року до органів державної п одаткової служби податкових декларацій, документів фіна нсової звітності . В дані й справі факт не подання ПП «Т ОРГСЕРВІС-ПСМ» податкової зв ітності на протязі року ДПІ в Артемівському районі у м. Луг анську не встановлювався та не доводився - позов був под аний 5 березня 2009 року, остання податкова звітність відпові дачем була подана 20 серпня 2008 р оку.
Доводи податкового органу про те, що державна реєстраці я підприємства була здійснен а з метою ухилення від сплати податків не визначені Зако ном України “Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців” як підстава для постановлен ня судового рішення про прип инення юридичної особи та за явлені позивачем бездоказов о. Порушення порядку державн ої реєстрації позивачем тако ж документально не доведено, оскільки письмові пояснення ОСОБА_1. не є визначальним доказом порушення органом р еєстрації вимог закону при р еєстрації підприємства.
Крім того, ДПІ в Артемівсько му районі у м. Луганську не був врахований той факт, що 24 черв ня 2009 року до Єдиного державно го реєстру юридичних та фізи чних осіб був внесений запис про державну реєстрацію при пинення ПП «ТОРГСЕРВІС-ПСМ», у зв' язку з ліквідацією вка заного підприємства у процед урі банкрутства (довідка бул а наявна у справі при розгляд і справи в суді першої інстан ції - арк. спр. 61-64). На запит апе ляційного суду Управлінням д ержавної реєстрації та міськ ого реєстру була надана інфо рмація (арк. спр. 86) про те, що вка заний запис був внесений на п ідставі ухвали господарськ ого суду Луганської області № 22/5б від 12 червня 2009 року (арк. сп р. 87-88), згідно якої був затвердж ений звіт ліквідатора та лік відаційний баланс банкрута - приватного підприємства «ТО РГСЕРВІС-ПСМ», м. Луганськ, кв. Мирний, 9, код ЄДРПОУ 34942296, ліквід овано банкрута - ПП «ТОРГСЕ РВІС-ПСМ» як юридичну особу, п ровадження у справі припинен о та скасований мораторій на задоволення вимог кредитор ів. Справа про банкрутство бу ла порушена на підставі заяв и Управління Пенсійного фонд у України в Луганській облас ті та судом зобов' язано Гол овне управління статистики у Луганській області та держа вного реєстратора виключити банкрута з реєстру та провес ти державну реєстрацію припи нення. За даними державного р еєстратора з Єдиного державн ого реєстру відповідач на да ний час не виключений.
З огляду на вищевикладене, к олегія суддів вважає, що з огл яду на підстави викладені у д аній ухвалі судове рішення п ершої інстанції підлягає зал ишенню без змін, а апеляц ійна скарга позивача - без з адоволення.
Керуючись статтями 24, 160, 167, 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу д ер жавної податкової інспекції в Артемівському районі у м. Лу ганську на постанову Луг анського окружного адмініст ративного суду від 27 серпня 2009 року по адміністративній спр аві № 2-а-20872/09/1270 - залишити без задоволення.
Постанову Луганського окр ужного адміністративного су ду від 27 серпня 2009 року по адмін істративній справі № 2-а-208 72/09/1270 - залишити без змін.
Ухвала складена в повному о бсязі, підписана колегією су ддів у нарадчій кімнаті та пр оголошена в судовому засідан ні 6 листопада 2009 року.
Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України протяг ом одного місяця з дня складе ння в повному обсязі.
Головуючий: В.Г.Яман ко
Судді Г.М.Мірон ова
О.О.Радіоно ва
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2009 |
Оприлюднено | 13.04.2010 |
Номер документу | 6715721 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Борзаниця Сергій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Яманко Валентина Григорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні