Постанова
від 16.06.2017 по справі 815/1235/17    
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/1235/17

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 червня 2017 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Танцюри К.О.,

за участю секретаря Потурнак А.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Одесі справу за адміністративним позовом Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Авіцена» про підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна,-

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Державної фіскальної служби в Одеській області звернулось до суду з адміністративним позовом до ТОВ «Авіцена» про підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна ТОВ «Авіцена» (код ЄДРПОУ 25046204) згідно рішення ГУ ДФС в Одеській області від 22.02.2017р.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначав, що 17.02.2017р. ГУ ДФС в Одеській області було прийнято наказ №308 про проведення фактичної перевірки ТОВ «Авіцена» та 21.02.2017р. о 15:30 год. з метою проведення фактичної перевірки ТОВ«Авіцена» за період з 01.03.2014р. по дату закінчення фактичної перевірки з питань дотримання вимог законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності документа, що підтверджує державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців працівниками ГУ ДФС в Одеській області було здійснено вихід за податковою адресою ТОВ Авіцена . Позивач зазначав, що директором ТОВ Авіцена ОСОБА_1 було відмовлено посадовим особам ГУ ДФС в Одеській області в отримані направлень на проведення перевірки і у допуску до проведення перевірки. У зв'язку із цим перевіряючими було складено акт про відмову від підписання направлень проведення фактичної перевірки №42 від 21.02.2017р. та акт відмови у допуску посадових осіб ГУ ДФС в Одеській області до проведення фактичної перевірки ТОВ Авіцена №43 від 21.02.2017р. Також, представник позивача зазначав, що 22.02.2017р. о 12:00год. виконуючим обов'язки начальника ГУ ДФС в Одеській області було прийнято рішення про застосування умовного адміністративного арешту майна платника податків. Посилаючись на положення Податкового кодесу України та Порядку застосування адміністративного арешту майна платника податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України №568, відповідно до яких у разі відмови платника податків від проведення документальної перевірки податковий орган може прийняти рішення про застосування адміністративного арешту майна, обґрунтованість якого підтверджується судом, ГУ ДФС в Одеській області звернулося до суду із позовом для підтвердження його обгрунтованності.

Представник відповідача заперечував проти задоволення зазначених позовних вимог, посилаючись на те, що посадовими особами ГУ ДФС був порушений строк звернення із цим позовом. Разом з тим, відповідачем зазначено, що посадові особи ТОВ Авіцена не відмовлялись від проведення перевірки та що були відсутні законні підстави для її проведення, оскільки працівниками ГУ ДФС в Одеській області не було пред'явлено направлення для проведення фактичної перевірки, що є підставою для недопуску перевіряючих до проведення перевірки. Крім того, представник відповідача зазначав про наявність спору про право посилаючись на те, що у провадження Одеського окружного адміністративного суду перебуває справа №815/1123/17 за адміністративним позовом ТОВ«Авіцена» до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про визнання протиправним та скасування наказу від 17.02.2017 року №308.

Заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Відповідно до наказу виконуючого обов'язки начальника Головного управління ДФС в Одеській області №308 від 17.02.2017р. було призначено проведення з20.02.2017р. фактичної перевірки ТОВ Авіцена (код ЄДРПОУ 25046204) з метою здійснення контролю щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності документа, що підтверджує державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за період з 01.03.2014р. по дату закінчення фактичної перевірки, тривалістю 10 діб.(а.с.22)

21.02.2017р. о 15:30год. головними державними ревізорами - інспекторами відділу фактичних перевірок, контролю за готівковими операціями управління аудиту ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_2 та ОСОБА_3 було складено акт про недопуск працівників ГУ ДФС в Одеській області до проведення фактичної перевірки №43, згідно якого перевіряючими зафіксовано відмову директора ТОВ «Авіцена» ОСОБА_1 у проведенні перевірки.(а.с.19)

Також, 21.02.2017р. зазначеними посадовими особами ГУ ДФС в Одеській області було складено акт №42 про відмову від підписання направлення на проведення фактичної перевірки відповідно до якого ними зафіксовано відмову директора ТОВ «Авіцена» ОСОБА_1 від підписання направлення на проведення фактичної перевірки від 20.02.2017р. №130, 131.(а.с.18)

У зв'язку з відмовою у допуску посадових осіб органу державної податкової служби до проведення перевірки заступник начальника ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_4 21.02.2017р. звернувся до виконуючого обов'язки начальника ГУ ДФС в Одеській області з письмовим зверненням про застосування адміністративного арешту майна платника податків ТОВ «Авіцена» (а.с.17).

22.02.2017р. о 12:00год. виконуючим обов'язки начальника ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_5 було прийнято рішення про застосування умовного адміністративного арешту майна платника податків ТОВ «Авіцена» (а.с.16).

Підстави застосування адміністративного арешту майна та порядок його застосування визначені ст.94 Податкового кодексу України та Порядком застосування адміністративного арешту майна платника податків №568 від 10.10.2013р., якими передбачено, що адміністративний арешт майна платника податків є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.

Арешт майна може бути застосовано, якщо з'ясовується одна з передбачених п. 94.2 ст.94 ПК України обставин, зокрема у разі якщо платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.

Пунктом 94.5 ст. 94 ПК України передбачено, що арешт майна може бути повним або умовним. Повним арештом майна визнається заборона платнику податків на реалізацію прав розпорядження або користування його майном. У цьому випадку ризик, пов'язаний із втратою функціональних чи споживчих якостей такого майна, покладається на орган, який прийняв рішення про таку заборону. Умовним арештом майна визнається обмеження платника податків щодо реалізації прав власності на таке майно, який полягає в обов'язковому попередньому отриманні дозволу керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу на здійснення платником податків будь-якої операції з таким майном. Зазначений дозвіл може бути виданий керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу, якщо за висновком податкового керуючого здійснення платником податків окремої операції не призведе до збільшення його податкового боргу або до зменшення ймовірності його погашення.

Відповідно до п. 94.6 ст. 94 Податкового кодексу України визначено, що керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу за наявності однієї з обставин, визначених у пункті 94.2 цієї статті, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків.

При цьому, згідно з п.94.10 ст.94 Податкового кодексу України арешт на майно може бути накладено рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом. Зазначений строк не може бути продовжений в адміністративному порядку, у тому числі за рішенням інших державних органів, крім випадків, коли власника майна, на яке накладено арешт, не встановлено (не виявлено).

Разом з тим, п.п. 94.19.1 п. 94.19 ст. 94 Податкового кодексу України встановлено, що припинення адміністративного арешту майна платника податків здійснюється у зв'язку з відсутністю протягом строку, зазначеного у пункті 94.10 цієї статті, рішення суду про визнання арешту обґрунтованим.

Отже, на час розгляду справи судом адміністративний арешт майна платника податків ТОВ «Авіцена» припинений відповідно до приписів п.94.10 ст.94, п.п. 94.19.1 п.94.19 ст. 94 Податкового кодексу України оскільки з моменту прийняття податковим органом рішення про накладення умовного адміністративного арешту минуло 96 годин. За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги Головного управління ДФС в Одеській області про підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна ТОВ «Авіцена» згідно рішення ГУ ДФС в Одеській області від 22.02.2017р. є безпідставними та не підлягають задоволенню у зв'язку з його припиненням.

Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку що адміністративний позов Головного управління Державної фіскальної в Одеській області не підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 158 - 163,167 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

У задоволенні адміністративного позову Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області - відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови виготовлено 16.06.2017р.

Суддя К.О. Танцюра

У задоволенні адміністративного позову Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області - відмовити.

16 червня 2017 року.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.06.2017
Оприлюднено20.06.2017
Номер документу67191707
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/1235/17    

Ухвала від 13.06.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Постанова від 16.06.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 13.05.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні