Ухвала
від 15.06.2017 по справі 815/5956/16
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 815/5956/16

УХВАЛА

15 червня 2017 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Стеценко О.О.

за участю секретаря - Чабаненко В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду клопотання представника позивача про призначення судово-економічної експертизи по справі за адміністративним позовом Комунального виробничого експлуатаційного підприємства Подільськтеплокомуненерго до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень в частині,-

В С Т А Н О В И В:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебуває справа за адміністративним позовом Комунального виробничого експлуатаційного підприємства Подільськтеплокомуненерго до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень ГУ ДФС в Одеській області № 0009641402 від 31.10.2016 року в частині визначення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток в сумі 4528810,72 грн. та № 0009691402 в частині визначення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 594335,00 грн.

В судовому засіданні представником позивача було заявлено клопотання про призначення по справі судово-економічної експертизи.

В обґрунтування заявленого клопотання представник позивача зазначив, що враховуючи специфіку спору, який носить розрахунковий та економічний характер, в тому числі підстави його виникнення, кількість первинних документів, які необхідні дослідити, для належного, повного та об'єктивного з'ясування всіх обставин, що мають значення для правильного вирішення справи, слід призначити по справі судову економічну експертизу, за результатами якої будуть або підтверджені або спростовані висновки посадових осіб Головного управління ДФС в Одеській області про порушення Комунальним виробничим експлуатаційним підприємством Подільськтеплокомуненерго податкового та іншого законодавства.

На вирішення експертизи представник позивача просить поставити наступні питання:

1. Чи підтверджуються документально висновки Головного управління ДФС в Одеській області, зазначені у п.3.1.1 Акту Про результати документальної планової виїзної перевірки Комунального виробничого експлуатаційного підприємства Подільськтеплокомуненерго (код ЄДРПОУ 25977888) з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати усіх податків і зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи за період з 01.01.2013 року по 30.06.2016 року № 314/15-32-14-02/25977888 від 17.10.2016 року щодо заниження задекларованих КВЕП Подільсктеплокомуненерго показників у рядку 02 декларації дохід від операційної діяльності (дохід від реалізації товарів (робіт, послуг) всього в сумі 81999,97 гривень, у тому числі за 2013 рік - 81999,97 гривень?

2. Чи підтверджуються документально висновки Головного управління ДФС в Одеській області, зазначені у п.3.1.1 Акту Про результати документальної планової виїзної перевірки Комунального виробничого експлуатаційного підприємства Подільськтеплокомуненерго (код ЄДРПОУ 25977888) з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати усіх податків і зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи за період з 01.01.2013 року по 30.06.2016 року № 314/15-32-14-02/25977888 від 17.10.2016 року щодо заниження задекларованих КВЕП Подільсктеплокомуненерго показників у рядку 01 декларації Доходи, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування всього в сумі 20721747,38 гривень, в тому числі за 2013 рік в сумі 253321,88 гривень та за 2014 рік в сумі 20468425,50 гривень внаслідок не включення до складу інших доходів вартості перерахованих коштів з бюджету в рахунок погашення наданих населенню пільг та субсидій по теплопостачанню та дотацій (субвенцій) - різниці в тарифах на теплову енергію?

3. Чи підтверджуються документально висновки Головного управління ДФС в Одеській області, зазначені у п.3.1.5 Акту Про результати документальної планової виїзної перевірки Комунального виробничого експлуатаційного підприємства Подільськтеплокомуненерго (код ЄДРПОУ 25977888) з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати усіх податків і зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи за період з 01.01.2013 року по 30.06.2016 року № 314/15-32-14-02/25977888 від 17.10.2016 року щодо заниження КВЕП Подільсктеплокомуненерго за період з 01.01.2015 року по 30.06.2016 року показника у рядку Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) , що призвело до заниження задекларованого суб'єктом господарювання показника у рядку 02 Декларації фінансовий результат до оподаткування (прибуток), визначений у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (+,-) всього 6088117,64 гривень, в тому числі за 2015 рік в сумі 5307712,28 гривень, за 1 півріччя 2016 року в сумі 780405,36 гривень, в тому числі за рахунок заниження у 1 кварталі 2016 року - в сумі 1990025,81 гривень та за рахунок завищення у 2 кварталі 2016 року - в сумі 2770431,17 гривень?

4. 3. Чи підтверджуються документально висновки Головного управління ДФС в Одеській області, зазначені у п.3.2.1 Акту Про результати документальної планової виїзної перевірки Комунального виробничого експлуатаційного підприємства Подільськтеплокомуненерго (код ЄДРПОУ 25977888) з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати усіх податків і зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи за період з 01.01.2013 року по 30.06.2016 року № 314/15-32-14-02/25977888 від 17.10.2016 року щодо заниження податкових зобов'язань в сумі 1487665,86 гривень та завищення податкових зобов'язань в сумі 1302572,25 гривень?

Проведення судової економічної експертизи, представник позивача просив доручити Одеському науково-дослідницькому інституту судових експертиз Міністерства юстиції України.

В судовому засіданні представник відповідача заперечував проти задоволення клопотання представника позивача про призначення по справі судово-економічної експертизи.

Суд вислухавши клопотання представника позивача та думку представника відповідача, вивчивши матеріали справи в частині заявленого клопотання, вважає, що клопотання представника позивача про призначення по справі судово-економічної експертизи підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Згідно із ч. 1, 4 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд вживає передбачені законом заходи, необхідні для з'ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Відповідно до ч. 1 ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

В силу положень ч. 1 ст. 81 КАС України для з'ясування обставин, що мають значення для справи і потребують спеціальних знань у галузі науки, мистецтва, техніки, ремесла тощо, суд може призначити експертизу.

У відповідності до пп. 1.2.6 пункту 1.2. Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженої Наказом Міністерства юстиції України від 08.10.1998 року № 53/5 (в редакції наказу Мінюсту України від 30.12.2004 року за № 144/5), одним із видів експертизи є економічна. Згідно пунктів 127, 128 вказаної Інструкції, економічна експертиза включає дослідження документів бухгалтерського, податкового обліку і звітності, дослідження документів про економічну діяльність підприємств і організацій, дослідження документів фінансово-кредитних операцій. Головним завданням дослідження документів бухгалтерського, податкового обліку і обліку валового доходу та валових витрат за фінансово-господарськими операціями, що підлягають оподаткуванню податком на прибуток; установлення відповідності чинному законодавству відображення в податковому обліку податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість.

Таким чином, враховуючи специфіку спору, яка за своєю природою має економічний характер, що розглядається в межах цієї справи, в тому числі підстави його виникнення, кількість первинних документів, які необхідно дослідити, суд дійшов до висновку, що для вирішення справи, по справі необхідно призначити економічну експертизу.

Проведення експертизи суд вважає можливим доручити Одеському науково-дослідницькому інституту судових експертиз Міністерства юстиції України. Оплату за її проведення суд покладає в повному обсязі на Позивача - Комунальне виробниче експлуатаційне підприємство Подільськтеплокомуненерго .

Крім того, суд дійшов висновку про необхідність зупинення провадження у цій справі на підставі п. 3 ч. 2 ст. 156 КАС України - до одержання результатів призначеної судом експертизи.

На підставі викладеного та керуючись ст. 81, п.3 ч. 2 ст.156, ст. 160, ст.165 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

Клопотання представника позивача про призначення по справі судово-економічної експертизи - задовольнити.

Призначити по справі судово-економічну експертизу, доручивши її проведення Одеському науково-дослідницькому інституту судових експертиз Міністерства юстиції України (65026, м. Одеса, вул. Ланжеронівська, буд. 21).

На вирішення експерта поставити наступні питання:

1. Чи підтверджуються документально висновки Головного управління ДФС в Одеській області, зазначені у п.3.1.1 Акту Про результати документальної планової виїзної перевірки Комунального виробничого експлуатаційного підприємства Подільськтеплокомуненерго (код ЄДРПОУ 25977888) з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати усіх податків і зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи за період з 01.01.2013 року по 30.06.2016 року № 314/15-32-14-02/25977888 від 17.10.2016 року щодо заниження задекларованих КВЕП Подільсктеплокомуненерго показників у рядку 02 декларації дохід від операційної діяльності (дохід від реалізації товарів (робіт, послуг) всього в сумі 81999,97 гривень, у тому числі за 2013 рік - 81999,97 гривень?

2. Чи підтверджуються документально висновки Головного управління ДФС в Одеській області, зазначені у п.3.1.1 Акту Про результати документальної планової виїзної перевірки Комунального виробничого експлуатаційного підприємства Подільськтеплокомуненерго (код ЄДРПОУ 25977888) з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати усіх податків і зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи за період з 01.01.2013 року по 30.06.2016 року № 314/15-32-14-02/25977888 від 17.10.2016 року щодо заниження задекларованих КВЕП Подільсктеплокомуненерго показників у рядку 01 декларації Доходи, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування всього в сумі 20721747,38 гривень, в тому числі за 2013 рік в сумі 253321,88 гривень та за 2014 рік в сумі 20468425,50 гривень внаслідок не включення до складу інших доходів вартості перерахованих коштів з бюджету в рахунок погашення наданих населенню пільг та субсидій по теплопостачанню та дотацій (субвенцій) - різниці в тарифах на теплову енергію?

3. Чи підтверджуються документально висновки Головного управління ДФС в Одеській області, зазначені у п.3.1.5 Акту Про результати документальної планової виїзної перевірки Комунального виробничого експлуатаційного підприємства Подільськтеплокомуненерго (код ЄДРПОУ 25977888) з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати усіх податків і зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи за період з 01.01.2013 року по 30.06.2016 року № 314/15-32-14-02/25977888 від 17.10.2016 року щодо заниження КВЕП Подільсктеплокомуненерго за період з 01.01.2015 року по 30.06.2016 року показника у рядку Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) , що призвело до заниження задекларованого суб'єктом господарювання показника у рядку 02 Декларації фінансовий результат до оподаткування (прибуток), визначений у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (+,-) всього 6088117,64 гривень, в тому числі за 2015 рік в сумі 5307712,28 гривень, за 1 півріччя 2016 року в сумі 780405,36 гривень, в тому числі за рахунок заниження у 1 кварталі 2016 року - в сумі 1990025,81 гривень та за рахунок завищення у 2 кварталі 2016 року - в сумі 2770431,17 гривень?

4. 3. Чи підтверджуються документально висновки Головного управління ДФС в Одеській області, зазначені у п.3.2.1 Акту Про результати документальної планової виїзної перевірки Комунального виробничого експлуатаційного підприємства Подільськтеплокомуненерго (код ЄДРПОУ 25977888) з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати усіх податків і зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи за період з 01.01.2013 року по 30.06.2016 року № 314/15-32-14-02/25977888 від 17.10.2016 року щодо заниження податкових зобов'язань в сумі 1487665,86 гривень та завищення податкових зобов'язань в сумі 1302572,25 гривень?

Попередити експерта про кримінальну відповідальність, передбачену статтями 384 та 385 Кримінального кодексу України.

Витрати, пов'язані з проведенням судово-економічної експертизи покласти на Позивача - Комунальне виробниче експлуатаційне підприємство Подільськтеплокомуненерго (код ЄДРПОУ 25977888, 66300, Одеська область, м. Подільськ, пров. Куяльницький, буд. 28-А).

Зобов'язати сторони у разі надходження відповідної вимоги надати в розпорядження експерта необхідні для проведення експертизи документи.

Зупинити провадження в адміністративній справі № 815/5966/16 за адміністративним позовом Комунального виробничого експлуатаційного підприємства Подільськтеплокомуненерго до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень в частині до одержання Одеським окружним адміністративним судом результатів експертизи.

Матеріали адміністративної справи № 815/5956/16 (в 7 томах) направити до Одеського науково-дослідницького інституту судових експертиз Міністерства юстиції України (65026, м. Одеса, вул. Ланжеронівська, буд. 21).

Ухвала в частині призначення експертизи окремо не оскаржується, заперечення проти неї можуть бути включені до апеляційної чи касаційної скарги на постанову чи ухвалу суду, прийняту за наслідками розгляду справи.

Ухвала суду в частині зупинення провадження по справі може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 5-денний строк з дня проголошення ухвали апеляційної скарги, або в порядку ч. 3 ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Стеценко О.О.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.06.2017
Оприлюднено23.06.2017
Номер документу67280691
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5956/16

Ухвала від 15.11.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А. В.

Ухвала від 14.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 09.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 17.10.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Рішення від 16.08.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А. В.

Рішення від 07.08.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А. В.

Ухвала від 14.05.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А. В.

Ухвала від 23.03.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стеценко О. О.

Ухвала від 15.06.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стеценко О. О.

Ухвала від 08.06.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стеценко О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні