ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
19 червня 2017 р. Справа № 802/679/17-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Чернюк Алли Юріївни,
розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом: Головного управління ДФС у Вінницькій області
до: товариства з обмеженою відповідальністю "Екогарнет"
про: зупинення видаткових операцій на рахунках
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Головне управління ДФС у Вінницькій області (далі - ГУ ДФС у Вінницькій області, позивач) з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Екогарнет" (далі – ТОВ "Екогарнет", відповідач) про зупинення видаткових операцій на рахунках.
Позовні вимоги мотивовані тим, що позивачу не було надано посадовими особами боржника документів, необхідних для проведення податковим керуючим опису активів у податкову заставу. Так, від 12 січня 2017 року складено акт про перешкоджання платником податків виконанню повноважень податковим керуючим.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, надавши заяву про розгляд справи без його участі (вх.№13234 від 19.06.2017 року).
Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся шляхом направлення поштової кореспонденції за адресою місця реєстрації, зареєстрованою у встановленому законом порядку. Однак, повідомлення про вручення поштового відправлення повернулося до суду із відміткою поштового відділення зв'язку: "за закінченням терміну зберігання".
Так, згідно з частиною одинадцятою статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
За наведених вище обставин, враховуючи направлення судової кореспонденції відповідачу за місцем реєстрації, останній належним чином повідомлений про час та місце судового розгляду справи.
Згідно частини четвертої статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Таким чином, враховуючи заяву представника позивача та належне повідомлення відповідача, суд вважає за можливе здійснити розгляд справи за відсутност сторін. При цьому, відповідно до положень статті 41 КАС України фіксування судового засідання технічними засобами не здійснюється.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд встановив наступне.
ТОВ "Екогарнет" як юридична особа, зареєстровано Липовецькою районною державною адміністрацією Вінницької області 24.06.1999 року та перебуває на обліку у Немирівській ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області (Липовецьке відділення) як платник податків з 24.06.1999 року.
Так, відповідачу направлено податкову вимогу №883-25 від 04.10.2016 року.
В зв'язку з непогашенням податкового боргу, 06.10.2016 року відповідачу направлено лист про виділення майна в податкову заставу №1469 та направлено рішення №1 від 06.10.2016 року про опис майна в податкову заставу.
В свою чергу, відповідачем не виділено майно в податкову заставу, а відтак податковим керуючим 12.01.2017 року складено акт про перешкоджання платником податків виконанню повноважень податковим керуючим, а саме не надання посадовими особами боржника документів, необхідних для проведення податковим керуючим опису активів у податкову заставу.
Судом встановлено, що постановою Вінницького окружного адміністративного суду по справі №802/2223/16-а задоволено позов Немирівської ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області про стягнення боргу ТОВ "Екогарнет" з рахунків у банках.
Визначаючись щодо заявлених позовних вимог суд виходить з наступного.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства ( далі – ПК України від 02.12.2010 № 2755-VІ).
Статтею 1 ПК України встановлено, що цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу.
Відповідно до статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи доходів і зборів – центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі – центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.
Відповідно до норм статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують, зокрема, такі функції: організовують роботу та здійснюють контроль за застосуванням арешту майна платника податків, що має податковий борг, та/або зупинення видаткових операцій на його рахунках у банку (пункт 19-1.1.21 ).
Відповідно до пп.16.1.9 п.16.9 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний, зокрема, не перешкоджати законній діяльності посадової особи контролюючого органу під час виконання нею службових обов'язків та виконувати законні вимоги такої посадової особи.
Згідно з пп.16.1.13 п.16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов'язаний допускати посадових осіб контролюючого органу під час проведення ними перевірок до обстеження приміщень, територій (крім житла громадян), що використовуються для одержання доходів чи пов'язані з утриманням об'єктів оподаткування, а також для проведення перевірок з питань обчислення і сплати податків та зборів у випадках, встановлених цим Кодексом.
Підпунктом 20.1.13 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючим органам надано право доступу під час проведення перевірок до територій, приміщень (крім житла громадян) та іншого майна, що використовуються для провадження господарської діяльності та/або є об'єктами оподаткування, або використовуються для отримання доходів (прибутку), або пов'язані з іншими об'єктами оподаткування та/або можуть бути джерелом погашення податкового боргу.
Відповідно до пп.20.1.31 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках такого платника податків у банках та інших фінансових установах (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов'язань платника податків, погашення податкового боргу), у тому числі при недопущенні посадових осіб контролюючих органів до обстеження територій та приміщень.
Таким чином, враховуючи що у податкового керуючого були передбачені законом підстави для здійснення опису активів у податкову заставу, а відповідач перешкоджав здійсненню повноважень податкового керуючого, у позивача з'явилися підстави для звернення до суду з вимогами про зупинення видаткових операцій на рахунках відповідача шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності, що знаходяться в банківських установах та зобов'язання виконати вимоги податкового керуючого щодо виділення майна у податкову заставу.
Відповідно до частини 1 статті 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно зі статтями 11, 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд відповідно до статті 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
З урахуванням викладеного, оцінивши надані позивачем докази, суд дійшов висновку, що вимоги позивача знайшли своє підтвердження, тому суд вважає, що адміністративний позов Головного управління ДФС у Вінницькій області підлягає задоволенню.
Питання про судові витрати вирішується судом відповідно до вимог частини 4 ст. 94 КАС України.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Зупинити видаткові операції товариства з обмеженою відповідальністю "Екогарнет" (код ЄДРПОУ 30087206) шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності, що знаходяться в банківських установах.
Зобов'язати товариство з обмеженою відповідальністю "Екогарнет" (код ЄДРПОУ 30087206) виконати вимоги податкового керуючого щодо виділення майна у податкову заставу.
Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Чернюк Алла Юріївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2017 |
Оприлюднено | 27.06.2017 |
Номер документу | 67304595 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Чернюк Алла Юріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні