Постанова
від 24.06.2017 по справі 810/2135/17
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 червня 2017 року м.Київ 810/2135/17

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Панової Г.В., суддів Кушнової А.О., Панченко Н.Д. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом кандидата на посаду Здорівського сільського голови ОСОБА_1 до Васильківської районної виборчої комісії Київської області про визнання неправомірними та протиправними дій, скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

23 червня 2017 року о 09 годині 35 хвилин ОСОБА_1 - кандидат на посаду Здорівського сільського голови (далі - позивач) звернулась до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Васильківської районної виборчої комісії Київської області (далі - відповідач) про визнання неправомірними та протиправними дій, скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначила, що 18.06.2017 Васильківська районна виборча комісія Київської області прийняла постанову № 8 Про новий склад Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області , а також постанову № 9 від 18 червня 2017 року "Про новий склад дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 320300". Водночас, при затвердженні нового складу дільничої виборчої комісії виборчої дільниці № 320300 та Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області відповідачем не було дотримано вимог Закону України Про місцеві вибори , а також Роз'яснення щодо порядку внесення змін до складу територіальних та дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 7 вересня 2015 року № 236.

Позивач вказує, що в порушення вказаних вимог законодавства відповідачем було протиправно включено до нового складу дільничної виборчої комісії № 320300 та Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області кандидатури осіб, які вже перебували у складі комісії, повноваження якої припинено, а саме: ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 та ОСОБА_7

Крім того, позивач зауважив, що до нового складу дільничної виборчої комісії № 320300 були включені кандидатури за поданням кандидатів на посаду Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області ОСОБА_8 та ОСОБА_9, в той час як у складі попередньої дільничної виборчої комісії (повноваження якої були достроково припинено) кандидатури від цих кандидатів були відсутні.

За наведених обставин позивач просив суд:

- визнати дії Васильківської районної виборчої комісії Васильківського району Київської області при прийнятті постанов № 8 та № 9 від 18 червня 2017 року неправомірними та протиправними;

- скасувати постанови Васильківської районної виборчої комісії Васильківського району Київської області від 18 червня 2017 року № 8 Про новий склад Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області та № 9 від 18 червня 2017 року "Про новий склад дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 320300";

- зобов'язати Васильківську районну виборчу комісію Київської області затвердити новий склад Здорівської сільської виборчої комісії та дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 320300 у правомірний спосіб, згідно з вимогами Закону України "Про місцеві вибори" та Роз'яснення щодо порядку внесення змін до складу територіальних та дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ, затвердженої Постановою Центральної виборчої комісії від 7 вересня 2015 року № 236 (із змінами) у строк не пізніше ніж два дні з моменту ухвалення рішення суду.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 23.06.2017 відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Під час судового розгляду справи позивач уточнив позовні вимоги (заява від 23.06.2017, вх. № 7996/17) та просив суд скасувати постанови Васильківської районної виборчої комісії № 8 та № 9 від 18.06.2017 та № 10 від 19.06.2017 в частині призначення ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_10, ОСОБА_2, ОСОБА_6, ОСОБА_7, а також ОСОБА_11 та ОСОБА_12 поданих від кандидатів на посаду Здорівського сільського голови ОСОБА_13 та ОСОБА_8

В обґрунтування уточнених позовних вимог представник позивача пояснив суду, що відповідно до змісту постанови Васильківської районної виборчої комісії № 6 від 26.04.2017 Про зміни в територіальній виборчій комісії кандидатури ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_10 перебували у складі територіальної виборчої комісії.

Постановою Васильківської районної виборчої комісії № 7 від 26.04.2017 Про зміни в дільничій виборчій комісії, що здійснює підготовку до місцевих виборів кандидатури ОСОБА_6 та ОСОБА_7, а також ОСОБА_2 були включені до складу дільничої виборчої комісії.

Разом з цим, постановою № 8 від 18.06.2017 Про новий склад Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області кандидатури ОСОБА_6 та ОСОБА_7 були включені відповідачем до нового складу Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області. У свою чергу, кандидатури ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_10 були включені відповідачем до нового складу дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 320300, що відображено в постанові № 9 від 18.06.2017 "Про новий склад дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 320300".

З огляду на зазначене, представник позивача стверджує, що відповідачем було порушено пункт 1.16 Роз'яснення щодо порядку внесення змін до складу територіальних та дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 7 вересня 2015 року № 236 та протиправно включено зазначених осіб до нових складів комісій.

Крім, того, представник позивача звертав увагу суду, що у порушення пункту 2.2. зазначеного Роз'яснення відповідачем було безпідставно включено до складу комісії громадян ОСОБА_11 та ОСОБА_12, які були висунуті від кандидатів на посаду ОСОБА_8 та ОСОБА_13, оскільки кандидатури від вказаних осіб не були включені до попереднього складу комісії повноваження якої достроково припинені.

За наведених обставин позивач та представник позивача у ході судового розгляду справи просили суд задовольнити уточнені позовні вимоги у повному обсязі.

Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи явку уповноваженого представника до суду не забезпечив. Водночас, до початку судового розгляду справи по суті від Васильківської районної виборчої комісії Київської області до суду надійшли письмові заперечення на адміністративний позов відповідно до змісту яких відповідач просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог та розглянути справу за відсутності уповноваженого представника Васильківської районної виборчої комісії Київської області у письмовому провадженні.

В обґрунтування доводів заперечень зазначив, що виборча комісія діяла в межах Закону України Про місцеві вибори , в той час як доводи позивача не ґрунтуються на нормах встановлених законодавством. Зауважив, що кандидат на посаду Здорівського сільського голови ОСОБА_1 як суб'єкт оскарження не має права оскаржувати дії Васильківської районної виборчої комісії Київської області.

Крім того, представник відповідача у вказаних запереченнях на адміністративний позов також звертав увагу суду, що аналогічні спірні відносини розглядались Київським апеляційним адміністративним судом 30.04.2017 року у справі № 810/1557/17 за наслідками розгляду якої ОСОБА_1 було відмовлено у задоволенні позовних вимог.

Відповідно до частини четвертої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Згідно з вимогами частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на зазначене та враховуючи відсутність потреби заслухати свідків чи експерта суд, заслухавши пояснення позивача та представника позивача, протокольною ухвалою від 24.06.2017 вирішив розгляд даної справи здійснити в порядку письмового провадження.

Заслухавши пояснення позивача та представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини на яких ґрунтується позов та оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Основні засади, організація і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост визначені Законом України "Про місцеві вибори" від 14.07.2015 № 595-VIII (далі - Закон).

Відповідно до частини 1 статті 11 Закону виборчий процес місцевих виборів (далі - виборчий процес) - це здійснення суб'єктами виборчого процесу відповідних місцевих виборів, визначеними у статті 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом.

Приписами пункту 3 частини 1 статті 12 Закону встановлено, що суб'єктами виборчого процесу на відповідних місцевих виборах є, зокрема, виборчі комісії, сформовані (утворені) відповідно до цього Закону або інших законів України, які уповноважені забезпечувати організацію та проведення відповідних місцевих виборів.

Виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори (частина 1 статті 20 Закону).

Частиною 1 статті 19 цього Закону передбачено, що систему виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, становлять, зокрема: Центральна виборча комісія, яка є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів; територіальні виборчі комісії: селищні, сільські виборчі комісії; дільничні виборчі комісії.

Порядок формування складу територіальних виборчих комісій, а також порядок утворення дільничної виборчої комісії визначені статтями 22, 23 Закону.

Відповідно до статей 25 та 26 Закону дільнична виборча комісія та територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та у порядку, передбачених цим та іншими законами України.

Згідно з приписами зазначених норм дільнична виборча комісія, зокрема, організовує голосування на виборчій дільниці; здійснює підрахунок голосів виборців, поданих на виборчій дільниці, складає протоколи про підрахунок голосів виборців, поданих на виборчій дільниці. У свою чергу, сільська, селищна, міська територіальна виборча комісія села, селища, міста, розташованого у межах району (у складі міста відповідно до існуючого адміністративно-територіального устрою), також встановлює підсумки голосування з виборів депутатів відповідної районної, міської ради у територіальних виборчих округах, утворених на території села, селища, міста, або кандидатів на посаду міського голови у відповідному виборчому територіальному окрузі та передає ці підсумки відповідно до районної, міської територіальної виборчої комісії.

Судом встановлено, що Постановою Верховної Ради України від 21.02.2017 № 1879-VІІІ призначено позачергові вибори Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області на неділю 30 квітня 2017 року.

30 квітня 2017 року дільнична виборча комісія виборчої дільниці № 320300 склала протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, на підставі якого 01 травня 2017 року Здорівською сільською виборчою комісією встановлено підсумки голосування та результати позачергових виборів Здорівського сільського голови 30.04.2017.

Водночас, постановою Васильківського міськрайонного суду від 2 травня 2017 року у справі № 362/2169/17, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 5 травня 2017 року, визнано протиправними дії дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 320300 щодо складання протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 320300 з позачергових виборів Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року, а сам протокол визнано недійсним.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 6 травня 2017 року у справі № 362/2167/17 визнано дії Здорівської сільської виборчої комісії щодо встановлення підсумків голосування з виборів Здорівського сільського голови в Єдиному одномандатному виборчому окрузі та результатів виборів Здорівського сільського голови в Єдиному одномандатному виборчому окрузі, складенням відповідних Протоколів від 1 травня 2017 року протиправними.

Разом з цим, як вбачається зі змісту Постанови ЦВК № 124 від 15.06.2017 Про окремі питання діяльності Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області Центральною виборчою комісією встановлено факт систематичного порушення дільничною виборчою комісією № 320300 та Здорівською сільською виборчою комісією Васильківського району Київської області вимог Конституції України та законів України.

Достроково припинено повноваження усього складу дільничної виборчої комісії № 320300 та усього складу Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області у зв'язку із систематичним порушенням ними Конституції України та законів України.

Зобов'язано Васильківську районну виборчу комісію Київської області до 18 червня 2017 року включно сформувати новий склад Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області та затвердити новий склад дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 320300.

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, на виконання вимог зазначеної постанови ЦВК № 124 від 18 червня 2017 року Васильківською районною виборчою комісією були розглянуті подання місцевих організацій політичних партій щодо кандидатур до складу Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області та прийнято рішення (постанову № 8) сформувати новий склад цієї комісії.

У Додатку до постанови Васильківською районною виборчою комісією визначено склад Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської, зокрема, ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_1 від Васильківської районної організації Радикальної партії Олега Ляшка в Київський області обрано заступником голови комісії, секретарем комісії було визначено ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_2 - від Васильківської районної в Київській області організації Партії Блок Петра Порошенка Солідарність .

Разом з цим, 18 червня 2017 року Васильківською районною виборчою комісією були також розглянуті подання місцевих організацій політичних партій щодо кандидатур до складу дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 320300 та прийнято рішення (постанову № 9) сформовати новий склад цієї комісії.

Зі змісту Додатку до цієї постанови, судом встановлено, що до складу дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 320300 Васильківською районною виборчою комісією були включені, зокрема такі особи:

ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_3 - від Васильківської районної в Київській області організації Партії Блок Петра Порошенка Солідарність (голова комісії);

ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_4 - від Васильківської районної організації Радикальної партії Олега Ляшка в Київський області (секретар комісії)

ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_5 - від Васильківської районної організації Радикальної партії Олега Ляшка в Київський області;

ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_1 - від кандидата на посаду Васильківського району Київської області ОСОБА_16;

ОСОБА_11 ІНФОРМАЦІЯ_5 від кандидата на посаду Васильківського району Київської області ОСОБА_8;

ОСОБА_12 ІНФОРМАЦІЯ_6 від кандидата на посаду Васильківського району Київської області ОСОБА_13

У подальшому, а саме 19.06.2017 постановою Васильківської районної виборчої комісії № 10 було внесено зміни до вказаного складу дільничної виборчої комісії № 320300: припинено достроково повноваження голови комісії ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_3 - від Васильківської районної в Київській області організації Партії Блок Петра Порошенка Солідарність , включено до складу цієї комісії головою комісії: ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_1 - від Васильківської районної в Київській області організації Партії Блок Петра Порошенка Солідарність , припинено достроково повноваження члена комісії ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_1 - від кандидата на посаду Васильківського району Київської області ОСОБА_16 та включено до складу цієї комісії ОСОБА_17, ІНФОРМАЦІЯ_7 - від кандидата на посаду Васильківського району Київської області ОСОБА_16

Не погоджуючись із вказаними рішеннями суб'єкта владних повноважень в частині включення наведених осіб, позивач звернувся до суду із даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає про таке.

Згідно з частиною 3 статті 29 Закону повноваження усього складу територіальної, дільничної виборчої комісії можуть бути достроково припинені в установленому законом порядку виборчою комісією, яка сформувала (утворила) відповідну територіальну, дільничну виборчу комісію, рішенням виборчої комісії вищого рівня з відповідних місцевих виборів або рішенням суду в разі одноразового грубого порушення чи систематичного порушення комісією Конституції України, цього та інших законів України.

З метою забезпечення однакового застосування окремих положень Закону України "Про місцеві вибори" щодо порядку внесення змін до складу територіальних та дільничних виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ постановою Центральної виборчої комісії від 7 вересня 2015 року № 236 було затверджено відповідне Роз'яснення (далі - Роз'яснення).

Пунктом 1.12 Роз'яснення передбачено, що у разі дострокового припинення повноважень усього складу територіальної виборчої комісії новий склад відповідної територіальної виборчої комісії формується у порядку, встановленому статтею 22 Закону та розділом 2 цього Роз'яснення.

Відповідно до пункту 2.2 Роз'яснення у разі дострокового припинення повноважень усього складу дільничної виборчої комісії, відповідна територіальна виборча комісія не пізніш як на третій день з дня припинення повноважень комісії, але не пізніш останнього дня перед днем голосування (повторного голосування), затверджує новий склад дільничної виборчої комісії за поданням суб'єктів, від яких до складу комісії було включено осіб, повноваження яких достроково припинено.

Приписами пункту 1.6 цього Роз'яснення визначено, що у разі дострокового припинення повноважень членів виборчої комісії з підстав, передбачених пунктом 7 частини четвертої статті 29 Закону (підпунктом 7 пункту 1.5 цього Роз'яснення), або у зв'язку з достроковим припиненням повноважень усього складу виборчої комісії їх кандидатури не можуть бути повторно включені до складу цієї комісії. Подання в частині таких кандидатур підлягає відхиленню, рішення про відхилення кандидатур не приймається.

Як вже зазначалось позивач, обґрунтовуючи позовні вимоги в частині визнання протиправними та скасування постанов Васильківської районної виборчої комісії від 18.06.2017 № 8 та № 9, а також постанови від 19.06.2017 № 10 в частині призначення ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_10, ОСОБА_2, ОСОБА_6, ОСОБА_7 до складу виборчих комісій стверджує про те, що вказані особи перебували у складі виборчих комісій (затверджених постановами № 6 від 26.04.2017 та № 7 від 26.04.2017), повноваження яких були достроково припинені на підставі Постанови ЦВК № 124 від 15.06.2017.

Водночас, судом встановлено, що вказані доводи позивача є безпідставними та не обґрунтованими, з огляду на таке.

Як вбачається з матеріалів справи Здорівська сільська виборча комісія Васильківського району Київської області була утворена Постановою Васильківської районної виборчої комісії від 12.09.2015 № 1 "Про утворення сільських, селищних виробничих комісій та формування їх складу у зв'язку з призначенням перших виборів".

26.04.2017 Васильківською районною виборчою комісією Київської області прийнята постанова "Про зміни в територіальній виборчій комісії, що здійснює підготовку та проведення місцевих виборів" № 6, якою внесено зміни до складу Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області, що здійснює підготовку та проведення місцевих виборів з додатком №1 до цієї постанови.

Згідно з додатком № 1 до зазначеної постанови від 26.04.2017 № 6, зокрема, включено до складу цієї комісії:

- заступником голови комісії: ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_8 - від Васильківської Районної в Київській області організації Партії "Блок Петра Порошенка "Солідарність";

- секретарем комісії: ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_9 - від Васильківської районної організації Політичної партії "НАРОДНИЙ ФРОНТ,

- члена комісії: ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_10 від Територіальної організації Політичної партії "Опозиційний блок" в Васильківському районі Київської області.

Отже, кадидарури місцевих організацій політичних партій ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_5 були включені до складу Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області.

Разом з цим, суд дослідивши зміст постанови Васильківської районної виборчої комісії від 18.06.2017 № 8 Про новий склад Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району та додатку до цієї постанови, де визначено склад Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району, встановив, що вказані вище кандидатури, а саме: ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_5 у складі даної територіальної комісії - відсутні.

Крім того, в ході судового розгляду справи судом було досліджено постанови Васильківської районної виборчої комісії (з додатками) № 4 від 12.04.2017, № 5 від 12.04.2017 Про утворення дільничих виборчих комісій звичайних виборчих дільниць з позачергових виборів 30.04.2017 , а також постанову № 7 від 26.04.2017 Про зміни в дільничій виборчий комісії, що здійснює підготовку та проведення місцевих виборів.

Зі змісту останньої постанови та додатку до неї, вбачається, що дійсно, до складу ДВК № 320300 у межах с.Здорівка Васильківського району Київської області, сформованої постановою Васильківської районної виборчої комісії від 12.04.2017 № 4 було внесено зміни та включено до складу цієї комісії:

головою комісії ОСОБА_6, ІНФОРМАЦІЯ_11 - від Васильківської районної організації Радикальної партії Олега Ляшка в Київський області;

секретарем комісії ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_12 - від Васильківської районної в Київській області організації ПАРТІЇ БЛОК ПЕТРА ПОРОШЕНКА СОЛІДАРНІСТЬ ;

члена комісії ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_13 - від Васильківської районної в Київській області організації ПАРТІЇ БЛОК ПЕТРА ПОРОШЕНКА СОЛІДАРНІСТЬ .

Отже, кандидатури від місцевих організацій політичних партій ОСОБА_6, ОСОБА_2 та ОСОБА_7 були включені до дільничної виборчої комісії № 320300.

У свою чергу, на підставі даних оскаржуваної постанови Васильківської районної виборчої комісії № 9 від 18.06.2017 Про новий склад дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 320300 та додатку до неї, судом встановлено, що громадянки ОСОБА_6 та ОСОБА_7 у новому складі дільничної комісії № 320300 - відсутні, в той час як громадянка ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_12 - від Васильківської районної в Київській області організації ПАРТІЇ БЛОК ПЕТРА ПОРОШЕНКА СОЛІДАРНІСТЬ була повторно включена відповідачем до складу дільничної комісії № 320300.

Водночас, судом також було встановлено, що постановою № 10 від 19.06.2017 було внесено зміни до складу дільничної виборчої комісії, сформованої постановою Васильківської районної виборчої комісії № 9 від 18.06.2017 та припинено достроково повноваження голови комісії ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_12 - від Васильківської районної в Київській області організації ПАРТІЇ БЛОК ПЕТРА ПОРОШЕНКА СОЛІДАРНІСТЬ .

Таким чином, кандидатури від політичних партій ОСОБА_6, ОСОБА_2 та ОСОБА_7 у новому складі дільничної виборчої комісії № 320300 - відсутні.

При цьому, суд звертає увагу, що відповідно до приписів пункту 1.16. Роз'яснення у зв'язку з достроковим припиненням повноважень усього складу виборчої комісії їх кандидатури не можуть бути повторно включені до складу цієї комісії .

Тобто, даною нормою імперативно визначено, що під час утворення нового складу виборчої комісії кандидатури не можуть повторно включатись лише до складу цієї ж самої комісії.

Водночас, як було встановлено судом, зазначені позивачем кандидатури: ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_10, ОСОБА_6, ОСОБА_7 до утворення нових складів комісій перебували у складі зовсім інших виборчих комісій, а не тих самих, що у свою чергу, не заборонено законом.

Що стосується громадянки ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_12 - від Васильківської районної в Київській області організації ПАРТІЇ БЛОК ПЕТРА ПОРОШЕНКА СОЛІДАРНІСТЬ , яка була призначена секретарем у складі комісії, повноваження якої було достроково припинено та головою нового складу дільничної комісії № 320300, та судом встановлено, що зазначена особа була виключена відповідачем зі складу комісії ще до звернення позивача з даним адміністративним позовом.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги в частині визнання протиправними та скасування постанов Васильківської районної виборчої комісії від 18.06.2017 № 8 та № 9, а також постанови від 19.06.2017 № 10 в частині призначення ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_10, ОСОБА_2, ОСОБА_6, ОСОБА_7 до складу виборчих комісій є безпідставними та задоволенню не підлягають.

Щодо позовних вимог в частині скасування постанови Васильківської районної виборчої комісії № 9 від 18.06.2017 щодо призначення ОСОБА_11 та ОСОБА_12, поданих від кандидатів на посаду Здорівського сільського голови ОСОБА_13 та ОСОБА_8, суд зазначає наступне.

Як вбачається зі змісту адміністративного позову, заяви про уточнення позовних вимог від 23.06.2017 та пояснень, наданих представником позивача в ході розгляду справи, позивач наполягає на тому, що кандидатури до складу дільничної виборчої комісії № 320300 від кандидатів на посаду Васильківського району Київської області ОСОБА_8 та ОСОБА_13 не були включені до жодного складу цієї виборчої комісії.

Дослідивши зміст наявних у матеріалах справи постанов Васильківської районної виборчої комісії (з додатками) № 4 від 12.04.2017, № 5 від 12.04.2017 Про утворення дільничих виборчих комісій звичайних виборчих дільниць з позачергових виборів 30.04.2017 , а також постанови № 7 від 26.04.2017 Про зміни в дільничій виборчий комісії, що здійснює підготовку та проведення місцевих виборів судом встановлено, що кандидатури від кандидатів на посаду Васильківського району Київської області ОСОБА_8 та ОСОБА_13 дійсно не були включені до складу жодної з вказаних комісій.

У свою чергу, суд зазначає, що відповідно до приписів пункту 2.2. Роз'яснення у разі дострокового припинення повноважень усього складу дільничної виборчої комісії новий склад дільничної виборчої комісії затверджується виключно за поданням суб'єктів, від яких до складу комісії було включено осіб, повноваження яких достроково припинено.

Водночас, судом встановлено, що кандидатури від кандидатів на посаду Васильківського району Київської області ОСОБА_8 та ОСОБА_13 у складі дільничної комісії № 320300, повноваження якої були достроково припинені рішенням ЦВК № 124 від 15.06.2017 - відсутні.

Таким чином, судом встановлено, що відповідачем не було дотримано вимог пункту 2.2. Роз'яснення та протиправно включено до нового складу дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 320300 членів комісії ОСОБА_11 ІНФОРМАЦІЯ_5 - від кандидата на посаду Васильківського району Київської області ОСОБА_8 та ОСОБА_12 ІНФОРМАЦІЯ_6 - від кандидата на посаду Васильківського району Київської області ОСОБА_13

При цьому, суд зауважує, що відповідно до частини першої та другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Водночас відповідачем не доведено суду належними та допустимими доказами правомірності постанови № 9 від 18.06.2017 в частині включення до складу комісії кандидатур ОСОБА_11 та ОСОБА_12, поданих від кандидатів на посаду Здорівського сільського голови ОСОБА_13 та ОСОБА_8, а також жодним чином не спростовано доводів позивача в цій частині позовних вимог.

З огляду на вказане, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача в частині в скасування постанови Васильківської районної виборчої комісії № 9 від 18.06.2017 щодо призначення ОСОБА_11 та ОСОБА_12 поданих від кандидатів на посаду Здорівського сільського голови ОСОБА_13 та ОСОБА_8 є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Крім того, відносно доводів відповідача, викладених у письмових запереченнях суд зазначає, що частиною 1 статті 94 Закону передбачено право кандидата, його довіреної особи, місцевої організації політичної партії, кандидати від якої зареєстровані на відповідних місцевих виборах, її представників в територіальній виборчій комісії або уповноваженої особи, офіційного спостерігача, виборчої комісії, утвореної відповідно до цього Закону, а також виборця, виборчі права або охоронювані законом інтереси якого щодо участі у виборчому процесі порушено рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта оскарження, може звернутися до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею та статтями 95-98 цього Закону. Від імені кандидата скарга може бути подана також його довіреною особою. Суб'єкт виборчого процесу може звернутися до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Судом встановлено, що позивач - ОСОБА_1 є кандидатом на посаду Здорівського сільського голови, тобто є суб'єктом виборчого процесу, а тому відповідно до вимог вказаної норми у разі порушення її виборчого права або охоронюваного законом інтересу щодо участі у виборчому процесі, вона не позбавлена права на звернення до суду у порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Разом з цим, суд також звертає увагу, що предметом розгляду адміністративної справи № 810/1557/17 були зовсім інші правовідносини, що виникли між ОСОБА_1 - кандидатом на посаду Здорівського сільського голови та Васильківською районною виборчою комісією Київської області. При цьому, обставини вказаної справи мають лише опосередковане значення для вирішення даного адміністративного спору.

Таким чином, доводи відповідача є безпідставними та необґрунтованими, а тому не приймаються судом до уваги.

Враховуючи викладене, системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню частково.

Відповідно до частини дев'ятої статті 172 Кодексу адміністративного судочинства України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до частини третьої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Частиною 1 статті 4 Закону України "Про судовий збір" № 3674-VI від 08.07.2011 передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Згідно з пунктом 3 частини другої статті 4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 №3674-VІ (зі змінами та доповненнями) за подання до адміністративного суду фізичною особою або фізичною особою - підприємцем адміністративного позову немайнового характеру ставка судового збору становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Положеннями статті 7 Закону України "Про Державний бюджет на 2017 рік" № 1801-VIII від 21.12.2016 установлено у 2017 році прожитковий мінімум для працездатних осіб: з 1 січня 2017 року - 1600 гривень, з 1 травня - 1684 гривні, з 1 грудня - 1762 гривні.

Отже, враховуючи, що позивачем не було надано доказів сплати судового збору за звернення до суду з даним адміністративнм позовом, а також враховуючи, що позовні вимоги задоволено частково, суд дійшов висновку, що сума судового збору, яка підлягає стягненню з позивача складає 1280,00 грн. та з відповідача 640,00 грн.

Керуючись статтями 69, 70, 71, 94, 97, 158-163, 167, 172, 177, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправною та скасувати постанову Васильківської районної виборчої комісії № 9 від 18.06.2017 в частині призначення до складу дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 320300 членів комісії ОСОБА_11 ІНФОРМАЦІЯ_5 - від кандидата на посаду Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області ОСОБА_8 та ОСОБА_12 ІНФОРМАЦІЯ_6 - від кандидата на посаду Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області ОСОБА_13

3. У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

4. Стягнути з кандидата на посаду Здорівського сільського голови ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) до спеціального фонду Державного бюджету України (за реквізитами: отримувач коштів: Київський окружний адміністративний суд; код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37955989; Банк отримувача: ГУДКСУ у Київській обл. м. Київ; код банку отримувача (МФО):821018; рахунок отримувача: 31213206784001; код класифікації доходів бюджету: 22030001) судовий збір в сумі 1280 (одна тисяча двісті вісімдесят) грн. 00 коп.

5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - Васильківської районної виборчої комісії Київської області (ідентифікаційний код 34161382, місцезнаходження: 08600, Київська область, м. Васильків, вул. Володимирська, 1) судовий збір у сумі 640,00 грн. (шістсот сорок грн. 00 коп.) до спеціального фонду Державного бюджету України за реквізитами: отримувач коштів: Київський окружний адміністративний суд; код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37955989; Банк отримувача: ГУ ДКСУ у Київській обл. м. Київ; код банку отримувача (МФО):821018; рахунок отримувача: 31213206784001; код класифікації доходів бюджету: 22030001.

Згідно з частиною третьою статті 177 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення за наслідками розгляду судами першої інстанції справ, визначених статтями 172 - 175 цього Кодексу, набирають законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Відповідно до частини п'ятої статті 177 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених статтями 172 - 175 цього Кодексу, можуть бути оскаржені в апеляційному порядку у дводенний строк з дня їх проголошення, а судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.

Головуючий - суддя Панова Г. В.

Судді: Кушнова А.О.

Панченко Н.Д.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.06.2017
Оприлюднено29.06.2017
Номер документу67346101
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/2135/17

Постанова від 28.06.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Твердохліб В.А.

Ухвала від 26.06.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Твердохліб В.А.

Ухвала від 26.06.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Твердохліб В.А.

Ухвала від 23.06.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Постанова від 24.06.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні