Постанова
від 28.06.2017 по справі 810/2135/17
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 810/2135/17 Головуючий у 1-й інстанції: Панова Г.В.

Суддя-доповідач: Твердохліб В.А.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 червня 2017 року м.Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Твердохліб В.А.,

суддів Костюк Л.О., Троян Н.М.,

за участю секретаря Борейка Д.Е.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Києві апеляційну скаргу Кандидата на посаду Здорівського сільського голови ОСОБА_2 на постанову Київського окружного адміністративного суду від 24 червня 2017 року у справі за адміністративним позовом Кандидата на посаду Здорівського сільського голови ОСОБА_3 до Васильківської районної виборчої комісії Київської області про визнання неправомірними та протиправними дій, скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії ,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_3 - кандидат на посаду Здорівського сільського голови (далі - Позивач) звернулась до Васильківської районної виборчої комісії Київської області (далі - Відповідач), та з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просила скасувати постанови Васильківської районної виборчої комісії від 18.06.2017 року №8 та №9 та від 19.06.2017 року №10 в частині призначення ОСОБА_4, ОСОБА_5 та ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, а також ОСОБА_10 та ОСОБА_11 поданих від кандидатів на посаду Здорівського сільського голови ОСОБА_12 та ОСОБА_2.

На обґрунтування уточнених позовних вимог зазначала, що Відповідачем порушено пункт 1.16 Роз'яснення щодо порядку внесення змін до складу територіальних та дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 7 вересня 2015 року №236 (далі - Роз'яснення №236) та протиправно включено зазначених осіб до нових складів комісій. У порушення пункту 2.2. Роз'яснення Відповідачем безпідставно включено до складу комісії громадян ОСОБА_10 та ОСОБА_11, які були висунуті від кандидатів на посаду ОСОБА_12 та ОСОБА_2 відповідно, оскільки кандидатури від вказаних осіб не були включені до попереднього складу комісії, повноваження якої достроково припинені.

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 24 червня 2017 року адміністративний позов задоволено частково: визнано протиправною та скасовано постанову Васильківської районної виборчої комісії №9 від 18.06.2017 в частині призначення до складу дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №320300 членів комісії ОСОБА_10, ІНФОРМАЦІЯ_1 - від кандидата на посаду Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області ОСОБА_12 та ОСОБА_11, ІНФОРМАЦІЯ_2 - від кандидата на посаду Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області ОСОБА_2 У задоволенні решти позовних вимог відмовлено. Вирішено питання щодо розподілу судових витрат.

Суд першої інстанції, задовольняючи частково позовні вимоги дійшов висновку, що зазначені Позивачем кандидатури: ОСОБА_4, ОСОБА_5 та ОСОБА_6, ОСОБА_8, ОСОБА_9 до утворення нових складів комісій перебували у складі зовсім інших виборчих комісій, а не тих самих, що у свою чергу, не заборонено законом; призначення ОСОБА_10 та ОСОБА_11 від кандидатів на посаду Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області ОСОБА_12 та ОСОБА_2 відповідно здійснено від суб єктів подання, кандидатури від яких не були включені до попереднього складу комісії, повноваження якої достроково припинені .

Частиною 1 статті 185 КАС України визначено, що сторони та інші особи, які беруть участь у справі, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку постанови суду першої інстанції повністю або частково, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, кандидат на посаду Здорівського сільського голови ОСОБА_2 подав апеляційну скаргу, оскільки вважає, що судове рішення прийнято з порушенням вимог Закону України Про місцеві вибори ; апелянт фактично позбавлений права на делегування свого представника ОСОБА_11 до ДВК №320300; вказує на порушення судом першої інстанції дискреційних повноважень виборчої комісії, норм матеріального та процесуального права та просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.

Представник апелянта в судовому засіданні підтримав апеляційну скаргу, представник Позивача та Позивач проти задоволення вимог апеляційної скарги заперечували.

Представник Відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином в розумінні ст.38 КАС України, а тому суд апеляційної інстанції вважає за можливе розглянути справу у його відсутності.

Заслухавши суддю-доповідача, представника апелянта, представника Позивача та Позивача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню частково з таких підстав.

Так, постановою Верховної Ради України від 21 лютого 2017 року №1879-УІІІ призначено позачергові вибори Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області на неділю 30 квітня 2017 року.

30 квітня 2017 року дільнична виборча комісія виборчої дільниці № 320300 склала протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, на підставі якого 01 травня 2017 року Здорівською сільською виборчою комісією встановлено підсумки голосування та результати позачергових виборів Здорівського сільського голови 30.04.2017 року.

Постановою Васильківського міськрайонного суду від 2 травня 2017 року у справі №362/2169/17, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 5 травня 2017 року, визнано протиправними дії дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №320300 щодо складання протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №320300 з позачергових виборів Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року, а сам протокол визнано недійсним.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 6 травня 2017 року у справі №362/2167/17 визнано дії Здорівської сільської виборчої комісії щодо встановлення підсумків голосування з виборів Здорівського сільського голови в Єдиному одномандатному виборчому окрузі та результатів виборів Здорівського сільського голови в Єдиному одномандатному виборчому окрузі, складенням відповідних Протоколів від 1 травня 2017 року протиправними.

Постановою Центральної виборчої комісії Про окремі питання діяльності Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області від 15 червня 2017 року №124 скасовано постанову Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області від 31 травня 2017 року №16 Про призначення повторних позачергових виборів Здорівського сільського голови села Здорівка , Васильківського району, Київської області та від 3 червня 2017 року №17 Про виконання Постанови Центральної виборчої комісії від 31 травня 2017 року за №118 Про окремі питання діяльності Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області .

Також, встановлено факт систематичного порушення дільничною виборчою комісією виборчої дільниці №320300 та Здорівською сільською виборчою комісією Васильківського району Київської області вимог Конституції України та законів України.

Достроково припинено повноваження усього складу дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №320300 та усього складу Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області у зв'язку із систематичним порушенням ними Конституції України та законів України.

Зобов'язано Васильківську районну виборчу комісію Київської області до 18 червня 2017 року включно сформувати новий склад Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області та затвердити новий склад дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №320300.

На виконання вимог вказаної постанови Васильківською районною виборчою комісією розглянуті подання місцевих організацій політичних партій щодо кандидатів до складу Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області та прийнято постанову 18 червня 2016 року № 8, якою сформовано новий склад Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області.

Склад Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області визначено: голова комісії ОСОБА_14, ІНФОРМАЦІЯ_3 - від Територіальної організації Політичної партії Опозиційний блок в Васильківському районі Київської області; заступник голови ОСОБА_8, ІНФОРМАЦІЯ_4 - від Васильківської районної організації Радикальної партії ОСОБА_15 в Київський області; секретар комісії ОСОБА_9, ІНФОРМАЦІЯ_5 - від Васильківської районної в Київській області організації Партії Блок Петра Порошенка Солідарність .

Разом з цим, 18 червня 2017 року Васильківською районною виборчою комісією розглянуті подання місцевих організацій політичних партій щодо кандидатур до складу дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №320300 та прийнято постанову №9, якою сформовано новий склад дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №320300.

У склад дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №320300 включені такі особи: голова комісії ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_6 - від Васильківської районної в Київській області організації партії Блок Петра Порошенка Солідарність ; секретар комісії ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_7 - від Васильківської районної організації Радикальної партії ОСОБА_15 в Київський області та члени комісії: ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_8- від Васильківської районної організації Радикальної партії ОСОБА_15 в Київський області; ОСОБА_17, ІНФОРМАЦІЯ_4 - від кандидата на посаду Васильківського району Київської області ОСОБА_18; ОСОБА_10, ІНФОРМАЦІЯ_8 - від кандидата на посаду Васильківського району Київської області ОСОБА_12; ОСОБА_11, ІНФОРМАЦІЯ_9 - від кандидата на посаду Васильківського району Київської області ОСОБА_2

19 червня 2017 року постановою Васильківської районної виборчої комісії №10 внесено зміни до вказаного складу дільничної виборчої комісії №320300 у межах села Здорівка Васильківського районну Київської області, сформованого постановою Васильківської районної виборчої комісії Київської області від 18 червня 2017 року №9, що здійснює підготовку та проведення місцевих виборів, а саме: припинено достроково повноваження голови комісії ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_6 - від Васильківської районної в Київській області організації партії Блок Петра Порошенка Солідарність ; включено до складу цієї комісії головою комісії: ОСОБА_17, ІНФОРМАЦІЯ_4 - від Васильківської районної в Київській області організації партії Блок Петра Порошенка Солідарність ; припинено достроково повноваження члена комісії ОСОБА_17, ІНФОРМАЦІЯ_4 - від кандидата на посаду Васильківського району Київської області ОСОБА_18; включено до складу цієї комісії ОСОБА_19, ІНФОРМАЦІЯ_10 - від кандидата на посаду Васильківського району Київської області ОСОБА_18

Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Законом України Про місцеві вибори від 14 липня 2015 року №595-VІІІ (далі - Закон), який визначає основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост.

Положеннями статті 11 Закону визначено, що виборчий процес місцевих виборів - це здійснення суб'єктами виборчого процесу відповідних місцевих виборів, визначеними у статті 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом.

Виборчий процес включає такі етапи: 1)утворення одномандатних, територіальних виборчих округів; 2)утворення (у разі необхідності), формування складу територіальних виборчих комісій, утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4)висування та реєстрація кандидатів; 5)проведення передвиборної агітації; 6)голосування у день виборів;7)підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

Пунктом 3 частити 1 статті 12 Закону передбачено, що суб'єктами виборчого процесу на відповідних місцевих виборах є, зокрема, виборчі комісії, сформовані (утворені) відповідно до цього Закону або інших законів України, які уповноважені забезпечувати організацію та проведення відповідних місцевих виборів.

Частиною 1 статті 19 Закону встановлено, що систему виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, становлять, зокрема: Центральна виборча комісія, яка є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів; територіальні виборчі комісії: селищні, сільські виборчі комісії; дільничні виборчі комісії.

Виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори (частина 1 статті 20 Закону).

Відповідно до частини 1 статті 21 Закону до складу виборчої комісії, що здійснює підготовку та проведення відповідних місцевих виборів, можуть входити громадяни України, які мають право голосу на цих місцевих виборах.

Положеннями статті 22 Закону визначено, що склад територіальних виборчих комісій формується за поданнями зареєстрованих у встановленому законом порядку місцевих організацій партій з урахуванням обмежень, встановлених частиною другою статті 12 цього Закону, у кількості не менше 9 і не більше 18 осіб.

Право подання кандидатур до складу територіальних виборчих комісій мають: 1) місцева організація політичної партії, про утворення депутатської фракції якої оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання; 2) зареєстрована в установленому законом порядку у відповідній адміністративно-територіальній одиниці місцева організація політичної партії.

Суб'єкти подання кандидатур, зазначені у пункті 1 частини 2 цієї статті, можуть запропонувати до складу відповідної територіальної виборчої комісії не більше ніж по дві кандидатури. Суб'єкти подання кандидатур, зазначені у пункті 2 частини другої цієї статті, можуть запропонувати до складу відповідної територіальної виборчої комісії не більше ніж по одній кандидатурі.

Згідно з частиною 3 статті 29 Закону повноваження усього складу територіальної, дільничної виборчої комісії можуть бути достроково припинені в установленому законом порядку виборчою комісією, яка сформувала (утворила) відповідну територіальну, дільничну виборчу комісію, рішенням виборчої комісії вищого рівня з відповідних місцевих виборів або рішенням суду в разі одноразового грубого порушення чи систематичного порушення комісією Конституції України, цього та інших законів України.

Частиною 6 цієї ж статті визначено, що виборча комісія, яка достроково припинила повноваження усього складу виборчої комісії з підстав, визначених пунктами 3-11 частини четвертої цієї статті (крім територіальної виборчої комісії), окремого члена виборчої комісії, не пізніше наступного дня повідомляє про це суб'єктів, за поданням яких до складу комісії було включено осіб, повноваження яких достроково припинено. Такі суб'єкти вправі не пізніше ніж на другий день з дня отримання такого повідомлення внести подання з новими кандидатурами до складу відповідної виборчої комісії.

З метою забезпечення однакового застосування окремих положень Закону щодо порядку внесення змін до складу територіальних та дільничних виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ постановою Центральної виборчої комісії від 7 вересня 2015 року №236 затверджено відповідне Роз'яснення (далі - Роз'яснення №236).

Пунктом 1.12 Роз'яснення №236 передбачено, що у разі дострокового припинення повноважень усього складу територіальної виборчої комісії новий склад відповідної територіальної виборчої комісії формується у порядку, встановленому статтею 22 Закону та розділом 2 цього Роз'яснення.

За приписами пункту 2.2 Роз'яснення №236 у разі дострокового припинення повноважень усього складу дільничної виборчої комісії, відповідна територіальна виборча комісія не пізніш як на третій день з дня припинення повноважень комісії, але не пізніш останнього дня перед днем голосування (повторного голосування), затверджує новий склад дільничної виборчої комісії за поданням суб'єктів, від яких до складу комісії було включено осіб, повноваження яких достроково припинено.

Відповідно до пункту 1.6 Роз'яснення №236 у разі дострокового припинення повноважень членів виборчої комісії з підстав, передбачених пунктом 7 частини четвертої статті 29 Закону (підпунктом 7 пункту 1.5 цього Роз'яснення), або у зв'язку з достроковим припиненням повноважень усього складу виборчої комісії їх кандидатури не можуть бути повторно включені до складу цієї комісії. Подання в частині таких кандидатур підлягає відхиленню, рішення про відхилення кандидатур не приймається.

З матеріалів справи вбачається, що Здорівська сільська виборча комісія Васильківського району Київської області утворена постановою Васильківської районної виборчої комісії від 12 вересня 2015 року №1 Про утворення сільських, селищних виборчих комісій та формування їх складу у зв'язку з призначенням перших виборів .

26 квітня 2017 Васильківською районною виборчою комісією Київської області прийнято постанову Про зміни в територіальній виборчій комісії, що здійснює підготовку та проведення місцевих виборів №6, якою внесено зміни до складу Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області, що здійснює підготовку та проведення місцевих виборів з додатком №1 до цієї постанови.

Згідно з додатком №1 до постанови від 26 квітня 2017 року №6 припинено достроково повноваження голови комісії: ОСОБА_20, ІНФОРМАЦІЯ_4 - від територіальної організації Політичної партії Опозиційний блок в Васильківському районі Київської області (у зв'язку з внесенням подання про заміну члена виборчої комісії суб'єктом, за поданням якого кандидатуру такого члена було включено до складу виборчої комісії); включено до складу цієї комісії головою комісії: ОСОБА_21, ІНФОРМАЦІЯ_11 - від територіальної організації Політичної партії Опозиційний блок в Васильківському районі Київської області; припинено достроково повноваження заступника голови комісії: ОСОБА_22, ІНФОРМАЦІЯ_12 - від Васильківської районної в Київській області організації партії Блок Петра Порошенка Солідарність (у зв'язку з внесенням подання про заміну члена виборчої комісії суб'єктом, за поданням якого кандидатуру такого члена було включено до складу виборчої комісії); включено до складу цієї комісії заступником голови комісії: ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_7 - від Васильківської районної в Київській області організації партії Блок Петра Порошенка Солідарність ; припинено достроково повноваження секретаря комісії: ОСОБА_23, ІНФОРМАЦІЯ_7 - від Васильківської районної організації Політичної партії Народний фронт ) (у зв'язку з внесенням подання про заміну члена виборчої комісії суб'єктом, за поданням якого кандидатуру такого члена було включено до складу виборчої комісії); включено до складу цієї комісії секретарем комісії: ОСОБА_5А,. ІНФОРМАЦІЯ_8 - від Васильківської районної організації Політичної партії Народний фронт ; припинено достроково повноваження члена комісії: ОСОБА_24, ІНФОРМАЦІЯ_13 - від Васильківської районної в Київській області організації партії Блок Петра Порошенка Солідарність (у зв'язку з внесенням подання про заміну члена виборчої комісії суб'єктом, за поданням якого кандидатуру такого члена було включено до складу виборчої комісії); включено до складу цієї комісії члена комісії: ОСОБА_13, ІНФОРМАЦІЯ_14 - від Васильківської районної в Київській області організації партії Блок Петра Порошенка Солідарність ; припинено достроково повноваження члена комісії: ОСОБА_25, ІНФОРМАЦІЯ_15 - від територіальної організації Політичної партії Опозиційний блок в Васильківському районі Київської області (у зв'язку з внесенням подання про заміну члена виборчої комісії суб'єктом, за поданням якого кандидатуру такого члена було включено до складу виборчої комісії); включено до складу цієї комісії: ОСОБА_6,. ІНФОРМАЦІЯ_4 - від територіальної організації Політичної партії Опозиційний блок в Васильківському районі Київської області.

За таких обставин, кандидатури від місцевих організацій політичних партій: ОСОБА_4, ОСОБА_5 та ОСОБА_17 включені до складу Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області правомірно.

Зі змісту постанови Васильківської районної виборчої комісії від 18 червня 2017 року №8 Про новий склад Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району та додатку до цієї постанови, де визначено склад Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району, вбачається, що вказані кандидатури, а саме: ОСОБА_4, ОСОБА_5 та ОСОБА_17 у складі цієї територіальної комісії - відсутні.

У постанові №7 від 26 квітня 2017 року Про зміни в дільничній виборчій комісії, що здійснює підготовку та проведення місцевих виборів зазначено, що до складу ДВК №320300 у межах с.Здорівка Васильківського району Київської області, сформованої постановою Васильківської районної виборчої комісії від 12 квітня 2017 року №4 внесено зміни та включено до складу цієї комісії: голова комісії ОСОБА_8, ІНФОРМАЦІЯ_4 - від Васильківської районної організації Радикальної партії ОСОБА_15 в Київський області;

секретар комісії ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_6 - від Васильківської районної в Київській області організації партії Блок Петра Порошенка Солідарність ; член комісії ОСОБА_9, ІНФОРМАЦІЯ_5 - від Васильківської районної в Київській області організації партії Блок Петра Порошенка Солідарність .

Таким чином, кандидатури від місцевих організацій політичних партій: ОСОБА_8, ОСОБА_7 та ОСОБА_9 були включені до дільничної виборчої комісії №320300.

Зі змісту постанови Васильківської районної виборчої комісії від 18 червня 2017 року №9 Про новий склад дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №320300 та додатку до неї, вбачається, що громадяни ОСОБА_8 та ОСОБА_9 у новому складі дільничної комісії №320300 відсутні, у той час як громадянка ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_6 - від Васильківської районної в Київській області організації партії Блок Петра Порошенка Солідарність повторно включена Відповідачем до складу дільничної комісії №320300.

Однак, постановою №10 від 19 червня 2017 року внесено зміни до складу дільничної виборчої комісії, сформованої постановою Васильківської районної виборчої комісії №9 від 18 червня 2017 року та припинено достроково повноваження голови комісії ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_6 - від Васильківської районної в Київській області організації партії Блок Петра Порошенка Солідарність .

Отже, кандидатури від політичних партій: ОСОБА_8, ОСОБА_7 та ОСОБА_9 у новому складі дільничної виборчої комісії № 320300 відсутні.

Як вже зазначалося, відповідно до приписів пункту 1.16. Роз'яснення №236 у зв'язку з достроковим припиненням повноважень усього складу виборчої комісії їх кандидатури не можуть бути повторно включені до складу цієї комісії.

З цієї правової норми випливає, що під час утворення нового складу виборчої комісії кандидатури не можуть повторно включатись лише до складу цієї ж самої комісії.

Разом з тим, зазначені Позивачем кандидатури ОСОБА_4, ОСОБА_5 та ОСОБА_6, ОСОБА_8, ОСОБА_9 до утворення нових складів комісій перебували у складі зовсім інших виборчих комісій, а не тих самих, що у свою чергу, не заборонено законом.

Крім того, стосовно громадянки ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_6 - від Васильківської районної в Київській області організації партії Блок Петра Порошенка Солідарність , яка була призначена секретарем у складі комісії, повноваження якої достроково припинено та призначена головою нового складу дільничної комісії №320300, то з матеріалів справи вбачається, що зазначена особа виключена Відповідачем зі складу комісії ще до звернення Позивача з адміністративним позовом.

З урахуванням наведеного, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції, що позовні вимоги в частині визнання протиправними та скасування постанов Васильківської районної виборчої комісії від 18 червня 2017 року №8 та №9, а також постанови від 19 червня 2017 року №10 в частині призначення ОСОБА_4, ОСОБА_5 та ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 до складу виборчих комісій є безпідставними та задоволенню не підлягають.

Щодо позовних вимог в частині скасування постанови Васильківської районної виборчої комісії №9 від 18 червня 2017 року про призначення ОСОБА_10 та ОСОБА_11, за поданням від кандидатів на посаду Здорівського сільського голови ОСОБА_12 та ОСОБА_2, кандидатури від яких не були включені до попереднього складу комісії, повноваження якої достроково припинені, колегія суддів зазначає таке.

Як вже вказувалось, положеннями пункту 2.2. Роз'яснення №236 та вимог частини 6 статті 29 Закону визначено, що у разі дострокового припинення повноважень усього складу дільничної виборчої комісії новий склад дільничної виборчої комісії формується виключно за поданням суб'єктів, від яких до складу комісії було включено осіб, повноваження яких достроково припинено.

Кандидатури від кандидатів на посаду голови Здорівської сільської ради ОСОБА_12 та ОСОБА_2 у складі дільничної комісії №320300, повноваження якої були достроково припинені рішенням Центральної виборчої комісії №124 від 15 червня 2017 відсутні.

Отже, Відповідачем не було дотримано вимог чинного законодавства та протиправно сформовано новий склад дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №320300 у складі членів комісії ОСОБА_10, ІНФОРМАЦІЯ_8 - від кандидата на посаду Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області ОСОБА_12 та ОСОБА_11, ІНФОРМАЦІЯ_9 - від кандидата на посаду Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області ОСОБА_2

Відповідачем не доведено належними та допустимими доказами правомірності постанови №9 від 18 червня 2017 року в частині включення до складу комісії цих кандидатур, а також жодним чином не спростовано доводів Позивача в цій частині позовних вимог.

Колегія суддів вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню в частині визнання протиправною та скасування постанови Васильківської районної виборчої комісії №9 від 18 червня 2017 року щодо формування виборчої комісії та включення до її складу громадян ОСОБА_10 та ОСОБА_11, кандидатури яких подані від кандидатів на посаду Здорівського сільського голови ОСОБА_12 та ОСОБА_2

Водночас колегія суддів не погоджується з висновком суду першої інстанції щодо визнання протиправною та скасування постанови в частині саме призначення ОСОБА_10 та ОСОБА_11 до складу дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №320300, оскільки оскаржуваним рішенням суб'єкта владних повноважень не вирішувалось питання призначення громадян членами дільничної виборчої комісії, а вирішено питання щодо формування нового складу відповідної виборчої комісії згідно з додатком.

З урахуванням наведеного, колегія суддів вважає за необхідне в цій частині змінити абзац другий резолютивної частини рішення.

Щодо посилання апелянта про порушення судом першої інстанції дискреційних повноважень Васильківської районної виборчої комісії, оскільки у разі виникнення або виявлення підстав, що позбавляють особу права входити до складу виборчої комісії, повноваження такого члена комісії можуть бути достроково припинені виборчою комісією, яка сформувала склад відповідної територіальної виборчої комісії, колегія суддів зазначає таке.

Предметом оскарження у цій справі є не вирішення питання щодо припинення повноважень члена виборчої комісії, а перевірка правомірності дій та рішення суб'єкта владних повноважень, тобто чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, тобто правомірність прийнятого суб'єктом владних повноважень рішення.

Положеннями статті 172 КАС України визначено, що право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб'єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб'єкти ініціювання референдуму.

За приписами частини 5 статті 94 Закону рішення, дії чи бездіяльність територіальної виборчої комісії, її члена може бути оскаржено до територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів, або до суду.

Рішення, дії чи бездіяльність територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів, її члена може бути оскаржено до суду.

Відповідно до ч.9 ст.172 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Положеннями частини 6 статті 187 КАС України визначено, що до апеляційної скарги додається документ про сплату судового збору, а також копії доданих до неї письмових матеріалів відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Згідно з ч.1 ст.4 Закону України Про судовий збір судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Відповідно до підпункту 2 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України Про судовий збір за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду ставка судового збору становить 110 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги.

За приписами ч.1 ст.9 Закону України Про судовий збір судовий збір сплачується за місцем розгляду справи та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України.

Отже, враховуючи, що апелянтом не подано доказів сплати судового збору за звернення до суду з апеляційною скаргою на рішення суду, колегія суддів дійшла висновку, що з ОСОБА_2 необхідно стягнути судовий збір у сумі 704, 00 грн.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За приписами статті 159 КАС України, що судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, яке ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Згідно з п.1 ч.1 ст.198, ст.200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Відповідно до ст.201 КАС України підставами для зміни постанови або ухвали суду першої інстанції є: 1) правильне по суті вирішення справи чи питання, але із помилковим застосуванням норм матеріального чи процесуального права; 2) вирішення не всіх позовних вимог або питань.

З урахуванням вищенаведеного, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції постановлено правильне по суті рішення, але із помилковим застосуванням норм матеріального права, а тому апеляційну скаргу слід задовольнити частково, а постанову суду першої інстанції - змінити.

Керуючись ст.ст.172, 177, 198, 200, 201, 205, 207 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Кандидата на посаду Здорівського сільського голови ОСОБА_2 задовольнити частково.

Постанову Київського окружного адміністративного суду від 24 червня 2017 року змінити та абзац другий викласти в такій редакції:

Визнати протиправною та скасувати постанову Васильківської районної виборчої комісії №9 від 18.06.2017 року в частині формування складу дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №320300 у складі членів комісії ОСОБА_10, ІНФОРМАЦІЯ_1 - від кандидата на посаду Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області ОСОБА_12 та ОСОБА_11, ІНФОРМАЦІЯ_2 - від кандидата на посаду Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області ОСОБА_2.

В решті постанову суду першої інстанції залишити без змін.

Стягнути з Кандидата на посаду Здорівського сільського голови ОСОБА_2 (АДРЕСА_1 ) до спеціального фонду державного бюджету України (за реквізитами: отримувач коштів УДКСУ у Печерському р-ні ; код ЄДРПОУ 38004897; банк отримувача ГУДКCУ у м.Києві ; код банку отримувача МФО 820019; рахунок отримувача 31211206781007; код класифікації доходів бюджету 22030001 ) за подання апеляційної скарги судовий збір у сумі 704, 00 грн.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення, є остаточною та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя Твердохліб В.А.

Судді Костюк Л.О.

Троян Н.М.

Головуючий суддя Твердохліб В.А.

Судді: Костюк Л.О.

Троян Н.М.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.06.2017
Оприлюднено03.07.2017
Номер документу67406445
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/2135/17

Постанова від 28.06.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Твердохліб В.А.

Ухвала від 26.06.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Твердохліб В.А.

Ухвала від 26.06.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Твердохліб В.А.

Ухвала від 23.06.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Постанова від 24.06.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні