10.2.4
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
23 червня 2017 року СєвєродонецькСправа № 2а/1270/1895/2012
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Пляшкова К.О., розглянувши заяву Марківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області про заміну сторони виконавчого провадження по справі № 2а/1270/1895/2012 за адміністративним позовом Прокурора Марківського району Луганської області в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Марківському районі Луганської області до Товариства з обмеженою відповідальністю Промресурси про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
20 червня 2017 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява Марківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області про заміну сторони виконавчого провадження по справі № 2а/1270/1895/2012 за адміністративним позовом Прокурора Марківського району Луганської області в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Марківському районі Луганської області до Товариства з обмеженою відповідальністю Промресурси про стягнення заборгованості.
В обґрунтування заяви зазначено, що на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2016 року № 988 Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України 30 березня 2017 року УПФУ в Марківському районі (ідентифікаційний код 21792554) реорганізувалося шляхом злиття та утворення Марківського ОУПФУ (ідентифікаційний код 41247405), яке є правонаступником всіх прав та обов'язків УПФУ в Марківському районі. Постановою суду від 27.03.2012 у справі № 2а/1270/1895/2012 задоволено адміністративний позов прокурора. 03.10.2012 заступником начальника відділу державної виконавчої служби Марківського районного управління юстиції відкрито виконавче провадження № 34531225. На даний час рішення не виконано та знаходиться на виконанні у Марківському районному відділі державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області. 11.08.2013 набрав чинності Закон України від 04.07.2013 № 406-VII Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи (далі - Закон № 406-VII), яким було врегульоване питання щодо передачі функцій адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України до Міністерства доходів і зборів України. Зазначеним Законом внесено зміни в ряд нормативно-правових актів, зокрема і в Закон України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування . В спірних відносинах стягувачем повинно бути Марківське відділення Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області.
Представник заявника у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надіслав клопотання про розгляд заяви за його відсутності (арк. спр. 101).
Прокурор у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином (арк. спр. 98).
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, відзив на заяву про заміну сторони виконавчого провадження не надав (арк. спр. 100).
Представник Марківського відділення Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, відзив на заяву про заміну сторони виконавчого провадження не надав (арк. спр. 97).
З огляду на положення частини шостої статті 128 та частини другої статті 264 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд вважає за можливе розглянути заяву в порядку письмового провадження за наявними матеріалами.
Розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження, дослідивши матеріали справи, суд встановив таке.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 07.06.2017 відновлено втрачене судове провадження у справі № 2а/1270/1895/2012 за адміністративним позовом Прокурора Марківського району Луганської області в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Марківському районі Луганської області до Товариства з обмеженою відповідальністю Промресурси про стягнення заборгованості в частині, зокрема постанови Луганського окружного адміністративного суду від 27 березня 2012 року (арк. спр. 63-64).
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 27 березня 2012 року у справі № 2а/1270/1895/2012 позовні вимоги Прокурора Марківського району Луганської області в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Марківському районі Луганської області задоволені повністю, стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю Промресурси (92400, Луганаська область, Марківський район, смт. Марківка, пров. Лермонтова, 20, п\р 260093010565, МФО 364025, Біловодське відділення № НОМЕР_1 ЛОУ Державний ощадний банк України ) на користь Управління Пенсійного фонду України в Марківському районі Луганської області (92400, Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, вул. Леніна, 20, р\р 25608312746, 25607313746, МФО 304665, код 21792554 в ВАТ ЛОУ Державний ощадний банк України ) борг по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 21143,25 грн (двадцять одна тисяча сто сорок три гривні двадцять п'ять копійок) (арк. спр. 23-24).
У справі 24.09.2012 видано виконавчий лист, що підтверджено його копією, наявною у матеріалах справи (арк. спр. 74).
Постановою державного виконавця від 03.10.2012 відкрито виконавче провадження ВП № 34531225 з виконання цього виконавчого листа, що підтверджено копією постанови про відкриття виконавчого провадження та інформацією про виконавче провадження (арк. спр. 75).
Частиною п'ятою статті 15 Закону України від 02.06.2016 № 1404-VIII Про виконавче провадження (далі - Закон № 1404) визначено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником.
Відповідно до частини першої статті 264 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.
11 серпня 2013 року набрав чинності Закон України від 04 липня 2013 року № 406-VІІ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи (далі - Закон № 406), яким було врегульоване питання щодо передачі функцій адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України до Міністерства доходів і зборів України.
Пунктом 3 розділу ІІ Закону № 406 встановлено, що процедури адміністрування, які здійснюють органи доходів і зборів, встановлені цим Законом, поширюються на періоди до набрання чинності цим Законом.
Законом № 406 внесено зміни в ряд нормативно-правових актів, зокрема і в Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VІ Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі за текстом - Закон № 2464).
Відповідно до положень частини другої статті 12 Закону № 2464 (з урахуванням змін, внесених Законом № 406) центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, відповідно до покладених на нього завдань: забезпечує збір та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; здійснює контроль за додержання законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску.
З огляду на положення пункту 3-1 частини 1 статті 1 Закону № 2464-VI центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну і митну політику, є органи доходів і зборів.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 160 Про утворення Державної фіскальної служби утворено Державну фіскальну службу як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України, реорганізувавши Міністерство доходів і зборів шляхом перетворення.
Постановою Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014 року № 311 Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 1 та реорганізовано територіальні органи Міністерства доходів і зборів шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 2.
З системного аналізу норм Закону № 406 та Закону № 2464, у взаємозв'язку з постановами Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 160 Про утворення Державної фіскальної служби та від 6 серпня 2014 року № 311 Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України , слідує, що станом на теперішній час функції з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування належать Державній фіскальній службі України та її територіальним органам, як правонаступникам реорганізованого шляхом перетворення Міністерства доходів і зборів та його територіальних органів.
Актом про передачу даних з карток особових рахунків платників єдиного внеску до органів МДЗУ від 03.10.2013, затвердженим начальником УПФУ в Марківському районі Луганської області 03.10.2013, та додатком до цього акта підтверджено передачу заборгованості з ТОВ Промресурси про стягнення заборгованості у сумі 21143,25 грн, яка стягнута за постановою суду від 27.03.2012 у справі № 2а/1270/1895/2012 від УПФУ в Марківському районі Луганської області, до Марківського відділення Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області (арк. спр. 81-89).
Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні , який набрав чинності 01 січня 2017 року, внесені зміни до Податкового кодексу України. Зокрема, зазначеним Законом внесені зміни до статті 19-1, доповнено кодекс статтями 19-2 і 19-3, пункт 41.1 статті 41 викладено в новій редакції.
Відповідно до пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 Податкового кодексу України).
Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.
Державні податкові інспекції згідно зі статтею 19-3 Податкового кодексу України здійснюють сервісне обслуговування платників податків; здійснюють реєстрацію та ведення обліку платників податків та платників єдиного внеску, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням; формують та ведуть Державний реєстр фізичних осіб - платників податків, Єдиний банк даних про платників податків - юридичних осіб, реєстри, ведення яких покладено законодавством на контролюючі органи; виконують інші функції сервісного обслуговування платників податків, визначені законом.
Отже, до функцій Марківського відділення Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області відповідно до внесених Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні змін до Податкового кодексу України не входить функція з погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів. З 01 січня 2017 року функція з погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів здійснюється органами Державної фіскальної служби України обласного рівня.
Отже, з 01 січня 2017 року у спірних правовідносинах Марківське відділення Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області є неналежним стягувачем. Належним стягувачем у спірних правовідносинах є Головне управління ДФС у Луганській області.
Вищезазначене свідчить про відсутність правових підстав для заміни стягувача у виконавчому провадженні ВП № 34531225 з примусового виконання виконавчого листа у справі № 2а/1270/1895/2012, виданого Луганським окружним адміністративним судом 24.09.2012, з Управління Пенсійного фонду України в Марківському районі Луганської області на Марківське відділення Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області.
Керуючись статтями 158, 160, 165, 264 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Відмовити у задоволенні заяви Марківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області про заміну сторони виконавчого провадження по справі №2а/1270/1895/2012 за адміністративним позовом Прокурора Марківського району Луганської області в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Марківському районі Луганської області до товариства з обмеженою відповідальністю Промресурси про стягнення заборгованості.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2017 |
Оприлюднено | 29.06.2017 |
Номер документу | 67346357 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.О. Пляшкова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні