10.2.4
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником
26 липня 2017 року СєвєродонецькСправа № 2а/1270/1895/2012
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Чернявська Т.І., розглянувши у порядку письмового провадження заяву Марківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 2а/1270/1895/2012 за адміністративним позовом прокурора Марківського району Луганської області в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Марківському районі Луганської області до товариства з обмеженою відповідальністю «Промресурси» про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
17 липня 2017 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява Марківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 2а/1270/1895/2012 за адміністративним позовом прокурора Марківського району Луганської області в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Марківському районі Луганської області до товариства з обмеженою відповідальністю «Промресурси» про стягнення заборгованості.
В обґрунтування заяви зазначено, що згідно із Законом України від 04.07.2013 № 406-VІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи» функції з адміністрування єдиного внеску були передані від органів Пенсійного фонду - органам Міністерства доходів і зборів. В спірних відносинах з відповідачем ОСОБА_1 управління ДФС у Луганській області фактично є правонаступником управління Пенсійного фонду України в Марківському районі Луганської області.
Заявник у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлений належним чином (арк. спр. 156). В клопотанні від 21.07.2017 № 2623/07-н-33 заявник просить розглянути справу за відсутності його представника (арк. спр. 154, 159).
Прокурор просив заяву про заміну сторони виконавчого провадження задовольнити, про що подав відповідну заяву від 21.07.2017 № 05/3-133вих-17 (арк. спр. 162-164).
Представник Головного управління ДФС у Луганській області у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлений належним чином (арк. спр. 153). Причини неприбуття в судове засідання не повідомили.
Відповідач у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлений належним чином (арк. спр. 150). Поштове відправлення із судовою повісткою, направлене на адресу відповідача, повернуто у зв'язку не врученням адресату (арк. спр. 158). Відповідно до частини одинадцятої статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до частини шостої статті 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Оскільки сторони про час, дату та місце судового розгляду повідомлені належним чином, відсутня потреба заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження, дослідивши матеріали справи, суд встановив таке.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 27 березня 2012 року у справі № 2а/1270/1895/2012 з товариства з обмеженою відповідальністю Промресурси (місцезнаходження: 92400, Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, пров. Лермонтова, 20, п/р 260093010565, МФО 364025, Біловодське відділення № НОМЕР_1 ЛОУ Державний ощадний банк України ) на користь управління Пенсійного фонду України в Марківському районі Луганської області (місцезнаходження: 92400, Луганська область, Марківський район, смт. Марківка, вул. Леніна, 20, р/р 25608312746, 25607313746, МФО 304665, код 21792554 в ВАТ ЛОУ Державний ощадний банк України ), стягнуто борг по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 21143,25 грн (двадцять одна тисяча сто сорок три грн 25 коп.) (арк. спр. 23-24).
24 вересня 2012 року Луганським окружним адміністративним судом у вказаній справі видано виконавчий лист (арк. спр. 9, 74, 135).
Постановою заступника начальника відділу державної виконавчої служби Марківського районного управління юстиції від 03 жовтня 2012 року відкрито виконавче провадження № 34531225 з примусового виконання виконавчого листа № 2а/1270/1895/2012, виданого Луганським окружним адміністративний судом, про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю Промресурси на користь управління Пенсійного фонду України в Марківському Луганської області заборгованості в сумі 21143,25 грн (арк. спр. 10, 75, 136).
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 07 червня 2017 року відновлено втрачене судове провадження в адміністративній справі № 2а/1270/1895/2012 в частині: адміністративного позову Прокурора Марківського району Луганської області в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Марківському районі Луганської області до товариства з обмеженою відповідальністю «Промресурси» про стягнення заборгованості від 27.02.2012 № 95/410; процесуальних документів, постановлених Луганським окружним адміністративним судом під час розгляду та вирішення справи по суті, а саме: ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі від 03 березня 2012 року, постанови від 27 березня 2012 року (арк. спр. 63-64).
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.12.2016 року № 988 «Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України» управління Пенсійного фонду України в Марківському районі Луганської області реорганізоване в Марківське об'єднане управління Пенсійного фонду України Луганської області шляхом злиття з управлінням Пенсійного фонду України в Новопсковському районі Луганської області.
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року № 1074, який визначає механізм здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - органи виконавчої влади) та їх територіальних органів, орган виконавчої влади утворюється шляхом утворення нового органу виконавчої влади або в результаті реорганізації (злиття, поділу, перетворення) одного чи кількох органів виконавчої влади. Орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.
Згідно з пунктом 6 Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року № 1074, права та обов'язки органів виконавчої влади переходять:
у разі злиття органів виконавчої влади - до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття;
у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади;
у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу;
у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади;
у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.
Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 18 липня 2017 року за № НОМЕР_2 державна реєстрація Марківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області як юридичної особи, утвореної шляхом злиття, проведена 30 березня 2017 року (арк. спр. 140-141).
У зв'язку з реорганізацією управління Пенсійного фонду України в Марківському районі Луганської області шляхом злиття з управлінням Пенсійного фонду України в Новопсковському районі Луганської області та утворенням Марківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області передавальним актом від 30.03.2017 здійснено передачу основних засобів, інших необоротних матеріальних активів, запасів, матеріальних цінностей з балансу управління Пенсійного фонду України в Марківському районі Луганської області до Марківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області (арк. спр. 78-79, 124-125).
Реєстром виконавчих документів управління Пенсійного фонду України в Марківському районі Луганської області, які знаходяться на примусовому виконанні в органах державної виконавчої служби, передано від управління Пенсійного фонду України в Марківському районі Луганської області до Марківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області 22 виконавчих документа на суму 351643,00 грн, у тому числі виконавчий лист у справі № 2а/1270/1895/2012 на суму 21143,25 грн (арк. спр. 80, 126). Таким чином, Марківське об'єднане управління Пенсійного фонду України Луганської області є правонаступником реорганізованого управління Пенсійного фонду України в Марківському районі Луганської області.
11 серпня 2013 набрав чинності Закон України від 04.07.2013 № 406-VІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи» (далі - Закон № 406), яким було врегульоване питання щодо передачі функцій адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України до Міністерства доходів і зборів України.
Пунктом 3 розділу ІІ Закону № 406 встановлено, що процедури адміністрування, які здійснюють органи доходів і зборів, встановлені цим Законом, поширюються на періоди до набрання чинності цим Законом.
Законом № 406 внесено зміни в ряд нормативно-правових актів, зокрема і в Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі за текстом - Закон № 2464).
Відповідно до положень частини другої статті 12 Закону № 2464 (з урахуванням змін, внесених Законом № 406) центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, відповідно до покладених на нього завдань: забезпечує збір та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; здійснює контроль за додержання законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 160 «Про утворення Державної фіскальної служби» утворено Державну фіскальну службу як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України, реорганізувавши Міністерство доходів і зборів шляхом перетворення.
Постановою Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014 року № 311 «Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України» утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 1 та реорганізовано територіальні органи Міністерства доходів і зборів шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 2.
З системного аналізу норм Закону № 406 та Закону № 2464, у взаємозв'язку з постановами Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 160 «Про утворення Державної фіскальної служби» та від 6 серпня 2014 року № 311 «Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України» , слідує, що станом на теперішній час функції з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування належать Державній фіскальній службі України та її територіальним органам, як правонаступникам реорганізованого шляхом перетворення Міністерства доходів і зборів України та його територіальних органів.
Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» , який набрав чинності 01 січня 2017 року, внесені зміни до Податкового кодексу України. Зокрема, зазначеним Законом внесені зміни до статті 19-1, доповнено кодекс статтями 19-2 і 19-3, пункт 41.1 статті 41 викладено в новій редакції.
Відповідно до пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 Податкового кодексу України).
Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.
Отже, з 01 січня 2017 року відповідно до внесених Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» змін до Податкового кодексу України функція з погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів здійснюється органами Державної фіскальної служби України обласного рівня і у спірних правовідносинах належним стягувачем повинне бути ОСОБА_1 управління ДФС у Луганській області.
Актом передачі даних з карток особових рахунків платників єдиного внеску від 03.10.2013, складеним між управлінням Пенсійного фонду України в Марківському районі Луганської області та Марківським відділенням Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області, та додатками до нього підтверджено передачу заборгованості товариства з обмеженою відповідальністю Промресурси в сумі 21143,25 грн до органів Міністерства доходів і зборів України (арк. спр. 81-89, 127-131).
Також передача вказаної заборгованості від управління Пенсійного фонду України в Марківському районі Луганської області до органів Міністерства доходів і зборів України підтверджена картою особового рахунку платника єдиного внеску за 2013 рік (арк. спр. 91, 92, 132, 133).
Відповідно до частини першої статті 264 КАС України суд у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Частиною п'ятою статті 15 Закону України «Про виконавче провадження» встановлено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов'язковими тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
З огляду на вищевикладене, суд вважає за необхідне здійснити заміну сторони виконавчого провадження - стягувача, з управління Пенсійного фонду України в Марківському районі Луганської області на ОСОБА_1 управління ДФС у Луганській області.
Керуючись статтями 160, 165, 264 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву Марківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 2а/1270/1895/2012 за адміністративним позовом прокурора Марківського району Луганської області в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Марківському районі Луганської області до товариства з обмеженою відповідальністю «Промресурси» про стягнення заборгованості задовольнити.
Замінити стягувача у виконавчому провадженні № 34531225 з примусового виконання виконавчого листа у справі № 2а/1270/1895/2012, виданого Луганським окружним адміністративним судом 24 вересня 2012 року, про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю Промресурси боргу по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 21143,25 грн з управління Пенсійного фонду України в Марківському районі Луганської області на ОСОБА_1 управління ДФС у Луганській області (ідентифікаційний код 39591445, місцезнаходження: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Енергетиків, будинок 72).
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що ухвала суду не набрала законної сили.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 КАС України, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії ухвали суду безпосередньо в суді, то п'ятиденний строк на апеляційне оскарження ухвали суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії ухвали суду.
СуддяОСОБА_2
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.07.2017 |
Оприлюднено | 26.07.2017 |
Номер документу | 67913940 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.І. Чернявська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні