Ухвала
від 12.06.2017 по справі 428/1053/15-а
СЄВЄРОДОНЕЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 428/1053/15

Номер провадження 6-а/428/4/2017

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 червня 2017 року м.Сєвєродонецьк

Сєвєродонецький міський суд Луганської області у складі:

головуючого судді Олійник В.М.,

при секретарі Гетьманцевій Ю.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Сєвєродонецьку заяву ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження, суд -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з заявою, в якій просить замінити сторону виконавчого провадження: боржника - Виконавчий комітет Алчевської міської ради (вул. Леніна, 48, м. Алчевськ, Луганська обл., 94220, і.к. 04052005, іншим боржником - Луганська обласна державна адміністрація (пр. Центральний, 59, м.Сєвєродонецьк, Луганська обл., 93406, код ЄДРПОУ 00022450). В обґрунтування заяви вказав, що постановою Сєвєродонецького міського суду Луганської області від 06.04.2015 за його позовом було стягнуто з Виконавчого комітету Алчевської міської ради (вул.Леніна, 48, м.Алчевськ, Луганська обл., 94220, ідентифікаційний код 04052005) на його користь заборгованість з виплати заробітної плати у розмірі 25662,47 грн. та середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні у розмірі 16445,13 грн.

За вказаною постановою, яка набрала законної сили, 14.05.2015 Сєвєродонецьким міським судом Луганської області було видано виконавчий лист.

В той же час процедура формування та виконання місцевих бюджетів у Луганській області зазнала змін у зв'язку із проведенням на її території антитерористичної операції, та на даний час Луганська обласна державна адміністрація, яка набула статусу обласної військово-цивільної адміністрації - тимчасового державного органу, що здійснює на відповідній території повноваження обласної ради, державних адміністрацій та інші повноваження, визначені Законом України Про військово-цивільні адміністрації , є розпорядником залишків коштів місцевих бюджетів, що обліковуються на рахунках в органах Казначейства України, у тому числі і залишків коштів міського бюджету м.Алчевська Луганської області, за рахунок якого і виплачувалася заробітна плата, зокрема посадовим особам місцевого самоврядування, заборгованість з виплати якої і була стягнута за його позовом постановою Сєвєродонецького міського суду Луганської області від 06.04.2015 року.

Заявник в судове засідання не з'явився, надавши заяву про розгляд питання про заміну сторони виконавчого провадження за його відсутності.

Інші заінтересовані особи, належно повідомлені про час та місце розгляду справи в судове засідання не з'явились, їхня неявка у відповідності до ст.264 КАС України, не перешкоджає розгляду заяви.

Суд, дослідивши заяву та додані до неї документи встановив наступне.

Відповідно до статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України постанови суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України.

Відповідно до ч.1 ст.264 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Таким чином, у наведеній статті йдеться про правонаступництво у виконавчому провадженні, тобто заміну на будь-якій стадії виконавчого провадження стягувача або боржника іншою особою (правонаступником), у зв'язку з чим до останньої переходять відповідні права та обов'язки.

Згідно частини першої статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників.

Відповідно правонаступництво відбувається у разі припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення).

За загальним правилом правонаступництво, це перехід прав і обов'язків від одного суб'єкта до іншого. Воно може бути універсальним або частковим.

За універсального правонаступництва до правонаступника (фізичної або юридичної особи) переходять усі права і обов'язки того суб'єкта, якому вони належали раніше. Це має місце у разі спадкування, об'єднання в одне кількох підприємств, установ, організацій. За часткового правонаступництва від одного до іншого суб'єкта переходять лише окремі права і обов'язки.

Цивільному праву відомі дві форми правонаступництва - універсальне та сингулярне.

При універсальному правонаступництві до правонаступника разом з правами первісного кредитора переходять і його обов'язки. Найпоширенішими випадками універсального правонаступництва у сучасному цивільному праві є спадкове правонаступництво і правонаступництво в разі реорганізації юридичної особи. При сингулярному правонаступництві до правонаступника переходить тільки певне право кредитора, як, наприклад, при договірній передачі прав вимоги (цесії).

Судом встановлено, що згідно з інформацією, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчий комітет Алчевської міської ради, за організаційно-правовою формою є органом місцевого самоврядування та є юридичною особою, включений до ЄДРПОУ за номером 04052005, місцезнаходження юридичної особи: 94220, Луганська обл., місто Алчевськ, вулиця Леніна, будинок 48.

На момент звернення із заявою до суду про заміну сторони виконавчого провадження та на час її розгляду Виконавчий комітет Алчевської міської ради - існував і на тепер існує, не перебуває в процесі припинення.

З огляду на зазначене, суд вважає, що жодних підстав правонаступництва в розумінні частини другої статті 104 Цивільного кодексу України заявником не надано, а відсутність наслідків правового характеру доводить відсутність публічного правонаступництва в розумінні статті 55 КАС України та статті 264 цього кодексу. Факт вибуття сторони виконавчого провадження відсутній.

Надання заявником в обґрунтування правонаступництва Розпорядження голови ОДА - керівника ОВЦА № 152 від 24.03.2016 року, а також посилання на ЗУ Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин , - не є належним доказом, оскільки переходу від одного суб'єкта до іншого функцій (інших видів адміністративної діяльності), повноважень, завдань не доведено, вибуття однієї із сторін виконавчого провадження у межах спірних відносин не відбулося, як зазначено, заходи є тимчасовими, до повернення населених пунктів під контроль державної влади.

Так, під публічним правонаступництвом слід розуміти повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб'єкта владних повноважень (суб'єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб'єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції; це вступ у чинні адміністративно - правові відносини нового суб'єкта владних повноважень (суб'єкта публічної адміністрації) на місце суб'єкта, що або припинив своє існування або повністю чи частково позбувся адміністративної компетенції.

Таким чином, оскільки вибуття однієї із сторін виконавчого провадження у межах спірних відносин не відбулося, відповідно до частини першої статті 264 КАС України немає підстав для заміни сторони виконавчого провадження.

Таким чином, відсутня обов'язкова умова заміни сторони передбачена частиною першою статті 264 КАС України оскільки не відбулось вибуття однієї із сторін виконавчого провадження у межах спірних відносин.

Відповідно до ст.1 ЗУ Про виконавче провадження виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно до ч.2 ст.6 ЗУ Про виконавче провадження рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Також, заявником не було надано суду доказів в підтвердження взагалі існування виконавчого провадження для заміни сторони виконавчого провадження, оскільки суду було надано лише лист Головного управління Державної казначейської служби України у Луганській області від 27.05.2016 року про повернення документів, зі змісту якого вбачається, що стягувачу було повернуто виконавчий лист через низку причин, серед яких зокрема і пред'явлення виконавчого документу не за місцем обслуговування боржника.

Таким чином, на виконання статті 70 КАС України заявником не надано належних та допустимих доказів правонаступництва Луганською обласною державною адміністрацією у спірних правовідносинах та взагалі існування виконавчого провадження.

З врахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заяви ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження: боржника - Виконавчий комітет Алчевської міської ради (вул. Леніна, 48, м. Алчевськ, Луганська обл., 94220, і.к. 04052005, іншим боржником - Луганська обласна державна адміністрація (пр. Центральний, 59, м.Сєвєродонецьк, Луганська обл., 93406, код ЄДРПОУ 00022450).

Керуючись статтями 158, 160, 165, 264 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження: боржника - Виконавчий комітет Алчевської міської ради (вул. Леніна, 48, м. Алчевськ, Луганська обл., 94220, і.к. 04052005, іншим боржником - Луганська обласна державна адміністрація (пр. Центральний, 59, м.Сєвєродонецьк, Луганська обл., 93406, код ЄДРПОУ 00022450) відмовити.

Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя В. М. Олійник

СудСєвєродонецький міський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення12.06.2017
Оприлюднено27.06.2017
Номер документу67376956
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —428/1053/15-а

Ухвала від 12.06.2017

Адміністративне

Сєвєродонецький міський суд Луганської області

Олійник В. М.

Постанова від 06.04.2015

Адміністративне

Сєвєродонецький міський суд Луганської області

Олійник В. М.

Ухвала від 03.03.2015

Адміністративне

Сєвєродонецький міський суд Луганської області

Олійник В. М.

Ухвала від 06.02.2015

Адміністративне

Сєвєродонецький міський суд Луганської області

Олійник В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні