Постанова
від 26.06.2017 по справі 820/2118/17
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

26 червня 2017 р. № 820/2118/17

Харківський окружний адміністративний суд

у складі: головуючого - судді Білової О.В.,

за участю секретаря судового засідання - Ділбаряна А.О.,

за участю представників: позивача - Фулова К.В., відповідача - Мосійчука Р.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Харкові справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КОЛОС ШИПУВАТОГО" до Салтівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області про скасування податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "КОЛОС ШИПУВАТОГО", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Салтівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області, в якому просить суд скасувати податкове повідомлення-рішення Салтівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області № 0001152008 від 22.09.16.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем була проведена камеральна перевірка податкової звітності позивача щодо порушення термінів реєстрації податкових накладних, розрахунків коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних за вересень 2016 року, за результатами якої складено акт перевірки та винесено податкове повідомлення-рішення № 0001152008 від 22.09.16. Позивач не погоджується зі спірним податковим повідомленням-рішенням, посилаючись на те, що ним 22.09.16 виписано податкову накладну № 2/2 від 13.09.16, в якій містилася помилка у даті складання, у зв'язку з чим після виявлення такої помилки у жовтні 2016 позивач подав до податкового органу розрахунок коригування до цієї накладної та нову податкову накладну з вірною датою та тими самими показниками, що у податковій накладній № 2/2 від 13.09.16. Позивач вважає, що він не повинен нести фінансову відповідальність, оскільки відсутня вина у його діях через неможливість виправити помилку у даті складання податкової накладної шляхом подання уточнюючого розрахунку.

Представник відповідача не погодився з позовом та надав до суду заперечення, в яких просив відмовити в задоволенні позову, посилаючись на те, що позивачем було зареєстровано податкову накладну від 14.09.16 з перевищенням встановленого законом строку реєстрації податкових накладних, у зв'язку з чим на нього правомірно накладено штраф.

Представник позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю "КОЛОС ШИПУВАТОГО" Фулов К.В. - в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, посилаючись на обставини, викладені у позові.

Представник відповідача - Салтівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області Мосійчук Р.С. - в судовому засіданні просив відмовити в задоволенні позовних вимог, посилаючись на обставини, викладені у письмових запереченнях.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, встановив такі обставини.

Салтівською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Харківській області було проведено камеральну перевірку податкової звітності позивача, за результатами якої складено акт перевірки № 130/20-08-34173340 від 09.12.16 (а.с.48-49).

В акті перевірки встановлено, що позивачем порушено терміни реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом строків, визначених п. 201.10 ст. 201 та п. підрозділу 2 розділу ХХ ПК України, а саме, податкова накладна №7/2 від 14.09.16 на суму ПДВ 402000,00 грн., зареєстрована 11.10.2016, в той час як мала бути зареєстрована до 29.09.2016.

На підставі зазначеного акту перевірки № 130/20-08-34173340 від 09.12.16 Салтівською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Харківській області винесене податкове повідомлення-рішення №0001152008 від 22.09.16, яким позивачу визначено суму штрафу у розмірі 40200,00 грн. за затримку реєстрації податкової накладної до 15 днів відповідно до п. 120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України (а.с.50)

Листом від 27.02.17 №111/10/20-08-38 відповідач повідомив позивача про те, що податковим органом було допущено помилку у даті складання спірного податкового повідомлення-рішення, вірною датою складання є 22 грудня 2016 року.(а.с.52)

Позивач не погодився з податковим повідомленням-рішенням №0001152008 від 22.12.16 та звертався до ГУ ДФС у Харківській області та Державної фіскальної служби України зі скаргами, за результатами розгляду яких ГУ ДФС у Харківській області та Державна фіскальна служба України прийняли рішення №1 від 03.01.17 та №8926/6/99-99-11-03-01-25 від 26.04.2017, відповідно, якими відмовили в задоволенні скарг позивача, а податкове повідомлення-рішення №0001152008 від 22.12.16 залишили без змін.(а.с.53-58).

Вирішуючи цей спір по суті, суд виходить з наступного.

Між позивачем, та його контрагентом, ТОВ Кернел-трейд укладено договір поставки № Х-601/17 від 13.09.16, відповідно до умов якого постачальник, ТОВ "КОЛОС ШИПУВАТОГО", зобов'язується поставити, а Покупець, ТОВ Кернел-трейд , прийняти та оплатити товар українського походження, врожаю 2016 року на умовах, зазначених у цьому Договорі. (а.с.15-16)

13.09.16 позивачем було виписано рахунок на оплату № 2 соняшнику у кількості 300 тон на суму всього з ПДВ - 3015000 грн (а.с.20)

Також 13.09.16 позивачем на адресу ТОВ Кернел-трейд була виписана податкова накладна №2/2, яка була зареєстрована у ДФС України 22.09.16, на придбання соняшнику у кількості 240 тон на суму 2412000,00 грн, в т.ч. ПДВ у розмірі 402000,00грн. (а.с.22-23).

Представником позивача надана копія виписки з банку, з якої вбачається, що 14.09.16 ТОВ Кернел-трейд сплачено на користь позивача 2412000,00 грн. за насіння соняшнику згідно рахунку №2 від 13.09.16 (дог. № рах. 2 від 13.09.16), в т.ч. ПДВ 402000 грн.(а.с.21).

Як в судовому засіданні пояснив представник позивача, ТОВ "КОЛОС ШИПУВАТОГО" було допущено помилку у даті складання податкової накладної, у зв'язку з чим позивачем було надано до податкового органу розрахунок коригувань кількісних і вартісних показників від 30.09.2016 №1/2 до податкової накладної №2/2 від 13.09.16, яким позивач відкоригував (обнулив) дані податкової накладної №2/2 від 13.09.16. Зазначений розрахунок коригувань кількісних і вартісних показників від 30.09.2016 зареєстрований в реєстрі податкових накладних 12.10.16.(а.с.24-25).

Також позивачем було виписано податкову накладну №7/2 на реалізацію соняшнику у кількості 240 тон на суму 2412000,00 грн, в т.ч. ПДВ у розмірі 402000,00грн. з вірною датою - 14.09.16. Податкова накладна №7/2 від 14.09.16 зареєстрована в реєстрі податкових накладних 11.10.16.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб'єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.

Згідно з абз. 1, 6 п. 192.1 ст.192 ПК України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних. Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов'язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата складання податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду. 201.2. Форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом. У разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг. Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.

Відповідно до абз. 6 п. 21. Порядку заповнення податкової накладної затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 31.12.2015 № 1307, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 січня 2016 р. за № 137/28267, не допускається виправлення даних щодо дати складання податкової накладної та її порядкового номера.

На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що у випадку помилки у даті виписки податкової накладної - обов'язковому реквізиті податкової накладної - період виникнення податкового зобов'язання ідентифікувати не можливо, оскільки згідно з п. 187.1 ПК України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається перша подія . Позивачем податкова накладна за датою отримання авансового платежу - 14.09.2016 у вересні 2016 складена не була та, відповідно, не була зареєстрована у Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань.

Відповідно до п.120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів.

З досліджених в ході розгляду справи доказів, судом встановлено, що позивач, припустившися помилки при складанні податкової накладної 13.09.2016 та не виявивши таку помилку протягом строку, в який він мав обов'язок зареєструвати податкову накладну - протягом 15 днів з моменту виникнення податкових зобов'язань, тобто з 14.09.2016, порушив приписи п. 201.10 ст. 201 ПК України, через що застосування штрафу до позивача є обґрунтованим та відповідає законодавчо встановленому розміру.

Наявність помилки у даті прийняття податкового повідомлення-рішення № 0001152008 щодо місяця - вересень 2016 замість вірної -грудень 2016, не доводить обґрунтованості позовних вимог позивача, оскільки дата складання та зміст акту перевірки, що був підставою для винесення спірного податкового повідомлення-рішення, а також зміст самого спірного податкового повідомлення-рішення (посилання на акт перевірки від 09.12.2016, дані Єдиного реєстру податкових накладних за вересень 2016) підтверджують наявність саме технічної помилки, про яку позивача проінформовано листом від 27.02.2017 № 111/10/20-08-38 (а.с. 52).

Посилання представника позивача на неможливість виправлення помилки у даті виписки податкової накладної у інший спосіб, ніж обраний позивачем, не доводить протиправності оскарженого податкового повідомлення-рішення, оскільки саме помилка посадової особи позивача, що склала податкову накладну за помилкову дату, та невиявлення такої помилки протягом 15-денного строку є причинами допущеного порушення, отже твердження про відсутність вини платника податку в порушенні строку реєстрації податкової накладної не відповідає дійсності.

На підставі викладеного, суд приходить до висновку про наявність підстав для відмови в задоволенні позову.

Керуючись ст.ст. 2, 8-14, 17, 50, 70, 71, 86, 94, 159, 160-163, 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "КОЛОС ШИПУВАТОГО" до Салтівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області про скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови виготовлено 30 червня 2017 року.

Суддя Білова О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.06.2017
Оприлюднено03.07.2017
Номер документу67486348
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/2118/17

Постанова від 22.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 07.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 07.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 07.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Веденяпін О.А.

Постанова від 12.10.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 14.08.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 14.08.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Постанова від 26.06.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Білова О.В.

Ухвала від 26.05.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Білова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні