ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 У Х В А Л А
про визнання поважними причин пропуску строку звернення до суду
26 червня 2017 року справа № 813/1741/17
зал судових засідань № 6
Львівський окружний адміністративний суд в складі колегії суддів:
головуючого судді Гулика А.Г.,
судді Гулкевич І. З.,
судді Мартинюка В. Я.,
секретар судового засідання Жовковська Ю.В.,
за участю:
представника позивача Крамара Ю. М.,
представника відповідача Лешика І. П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання представника позивача про визнання поважними причин пропуску строків звернення до суду та клопотання представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Парк Резорт Сервіс" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправною та скасування постанови, -
встановив:
товариство з обмеженою відповідальністю "Парк Резорт Сервіс" звернулося до суду з позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, в якому просить суд визнати протиправною та скасувати постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 01.03.2017 №8/6пз/1013-6/1308 -17.
Представник позивача подав до суду клопотання від 22.06.2017 про визнання поважними причин пропуску строку звернення до суду. Вказане клопотання обґрунтоване тим, що позивач в межах 15-денного строку звернувся до суду з позовом про визнання протиправною та скасування постанови про накладення штрафу. Ухвалою суду від 06.04.2017 позовну заяву залишено без руху та надано строк для усунення недоліків до 21.04.2017. Вказана ухвала отримана позивачем лише 25.04.2017. Позивач 26.04.2017 подав до суду клопотання про продовження процесуального строку для усунення недоліків. Проте, ухвалою від 27.04.2017 позовна заява повернута позивачеві. Вказана ухвала отримана позивачем 06.05.2017. Позивач з врахуванням державних свят повторно зміг подати позов до суду лише 10.05.2017. У зв'язку з цим вважає, що строк звернення до суду пропущений з поважних причин.
Представник відповідача подав до суду клопотання від 07.06.2017 про залишення позовної заяви без розгляду у зв'язку з пропуском строку звернення до суду без поважних причин. Вказане клопотання обґрунтоване тим, що позивач отримав оскаржену постанову 21.03.2017, а звернувся до суду лише 10.05.2017. Також зазначив, що позивач вперше звернувся до суду 03.04.2017, проте позовна заява повернута у зв'язку з не усуненням недоліків. Таким чином, позивач вже звертався до суду, і саме через його бездіяльність суд повернув позовну заяву.
Представник позивача в судовому засіданні клопотання підтримав, просив визнати поважними причини пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду та відмовити в задоволенні клопотання представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду.
Представник відповідача в судовому засіданні клопотання про залишення позовної заяви без розгляду підтримав. Просив суд залишити позовну заяву без розгляду, у зв'язку з пропуском позивачем строку звернення до адміністративного суду без поважних причин та відповідно відмовити в задоволенні клопотання представника позивача про визнання поважними причин пропуску строків звернення до суду.
Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши клопотання представника позивача про визнання поважними причин пропуску строку звернення до адміністративного суду та клопотання представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду, суд дійшов до висновку про наявність підстав для визнання поважними причин пропуску строку звернення до адміністративного суду, виходячи з такого.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 99 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого вказаним Кодексом або іншими законами.
Відповідно до ст. 5 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності постанову про накладення штрафу може бути оскаржено до суду протягом 15-днів з дня її винесення з повідомленням про таке оскарження у той самий строк органу, який виніс постанову.
Дотримання строків звернення до суду з адміністративним позовом є однією з обов'язкових передумов ефективності адміністративних проваджень щодо строку розгляду адміністративних справ, оскільки захист прав, свобод та інтересів осіб безпосередньо залежить від меж їх реалізації у часі. Провадження в адміністративних судах, як спосіб захисту цих прав, базується на процесуальних принципах та забезпечується чітко регламентованими строками. Дотримання вказаних строків впливає на права та обов'язки учасників адміністративних правовідносин, спонукаючи їх до своєчасного здійснення наданих їм прав чи виконання покладених на них обов'язків.
Строк звернення до адміністративного суду - це строк, в межах якого особа, яка має право на позов, може звернутися до адміністративного суду для захисту своїх прав у публічно-правових відносинах або для реалізації владних повноважень.
Перебіг строку звернення до суду починається з моменту, коли особа дізналась або повинна була дізнатись про порушення свого права.
Суд встановив, що позивач оскаржує постанову відповідача про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, прийняту 01.03.2017.
Вказана постанова отримана позивачем 27.03.2017, що сторонами не заперечується.
Згідно з штампом реєстрації вхідної кореспонденції суду на позовній заяві така подана позивачем 10.05.2017. Таким чином, позивач пропустив 15-денний строк звернення до адміністративного суду.
Суд, оцінюючи поважність причин пропуску строків звернення до суду, встановив наступне.
Статтею 100 КАС України передбачено можливість визнання судом причин пропуску строку звернення до суду поважними. Поважними причинами визнаються лише такі обставини, які є об'єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи, та пов'язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення відповідних дій та підтверджені належними доказами.
Суд встановив, що позивач вперше звернувся до суду з відповідним позовом 03.04.2017. Ухвалою суду від 06.04.2017 позовна заява залишена без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків до 21.04.2017. Вказана ухвала отримана позивачем лише 25.04.2017. Представник позивача 26.04.2017 подав до суду клопотання про продовження строків для усунення недоліків позовної заяви до 27.04.2017. Ухвалою суду від 27.04.2017 позовна заява повернута позивачеві. Вказана ухвала отримана позивачем 06.05.2017. Позивач передав ухвалу суду представникові лише 08.05.2017.
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.11.2016 День Перемоги 09.05.2017 визнано вихідним днем. Тому, лише 10.05.2017 представник позивача зміг подати позовну заяву до суду.
В контексті розгляду питання про поважність причин пропуску строку звернення до суду суд враховує правову позицію, викладену у рішенні Європейського суду з прав людини у справі Іліан проти Туреччини , згідно з якою, правило встановлення обмежень доступу до суду, у зв'язку з пропуском строку звернення, повинно застосовуватись з певною гнучкістю і без надзвичайного формалізму, воно не застосовується автоматично і не має абсолютного характеру, перевіряючи його виконання необхідно звертати увагу на обставини справи.
Таким чином, суд вважає, що позивач пропустив строк звернення до суду з поважних причин.
З врахуванням викладеного, суд вважає, що в задоволенні клопотання представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду у зв'язку з пропуском позивачем строку звернення до суду необхідно відмовити, а клопотання представника позивача про визнання поважними причин пропуску строку звернення до адміністративного суду необхідно задовольнити та відповідно визнати поважними причини пропуску строку звернення позивача з відповідним позовом.
Керуючись ст.ст. 99, 100, 160, 165 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В :
клопотання представника позивача про визнання поважними причин пропуску строку звернення до адміністративного суду задовольнити.
Визнати поважними причини пропуску товариством з обмеженою відповідальністю "Парк Резорт Сервіс" строку звернення до адміністративного суду в адміністративній справі за його позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправною та скасування постанови.
В задоволенні клопотання представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду відмовити.
Ухвала суду набирає законної сили негайно після постановлення та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя А.Г. Гулик
Суддя І. З. Гулкевич
Суддя В. Я. Мартинюк
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2017 |
Оприлюднено | 03.07.2017 |
Номер документу | 67497735 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні