Справа № 461/12296/15 Головуючий у 1 інстанції: Лялюк Є.Д.
Провадження № 22-ц/783/1711/17 Доповідач в 2-й інстанції: ОСОБА_1 Н. П.
Категорія: 2
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 червня 2017 року колегія суддів судової палати в цивільних справах Апеляційного суду Львівської області в складі:
головуючої: Крайник Н.П.
суддів: Мельничук О. Я., Савуляка Р. В.
при секретарі: Куцику І. Б.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові цивільну справу за апеляційною скаргою ОСББ Каліча Гора 11 на рішення Галицького районного суду міста Львова від 26 грудня 2016 року у справі за позовом ОСББ Каліча Гора 11 до Львівської міської ради, Виконавчого комітету Львівської міської ради, Управління комунальної власності Львівської міської ради, третя особа ПП Мрія Ліфт про визнання права спільної сумісної власності та скасування рішення ВК ЛМР, -
в с т а н о в и л а:
Оскаржуваним рішенням у задоволенні позову ОСББ Каліча Гора 11 до Львівської міської ради, Виконавчого комітету Львівської міської ради, Управління комунальної власності Львівської міської ради, третя особа ПП Мрія Ліфт про визнання права спільної сумісної власності та скасування рішення ВК ЛМР відмовлено.
Рішення суду оскаржило ОСББ Каліча Гора 11 .
Вважає його незаконним, необґрунтованим, таким, що ухвалене з порушенням норм матеріального і процесуального права та з невідповідністю висновків суду фактичним обставинам справи.
Зокрема, зазначає, що будинок № 11 за адресою м. Львів, вул. Каліча Гора є багатоквартирним будинком. Відповідно, власники квартир вказаного багатоквартирного будинку набули права власності на усі допоміжні приміщення у ньому, в тому числі і підвальні приміщення, згідно з офіційним тлумаченням положень ст.ст. 1, 10 Закону України Про приватизацію державного житлового фонду у Рішенні Конституційного Суду України від 02 березня 2004 року № 4-рп/2004, а також ч. 2 ст. 382 ЦК України.
14.10.2011 року ОСББ Каліча Гора 11 актом прийняття-передачі житлового будинку № 11 по вул. Каліча Гора у м. Львові та актом прийняття-передачі від 27.10.2011 року прийняло від ЛКП Княже місто на свій баланс весь житловий комплекс разом з неподільним та загальним майном, в тому числі і підвальними приміщеннями. На час передачі ОСББ Каліча Гора 11 спірні нежитлові приміщення не перебували ні у володінні, ні у користуванні інших фізичних осіб чи юридичних осіб, як самостійний об єкт нерухомого майна в розумінні п. 3 ст. 1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку . Таким чином, висновки суду першої інстанції про те, що спірні нежитлові приміщення є самостійним об єктом нерухомого майна, оскільки перебували у володінні ПП Мрія Ліфт за договором оренди із ЖЕК ЛКП Княже місто є необґрунтованими, так як станом на час прийняття рішення виконавчого комітету Львівської міської ради № 474 від 13.07.2012 року вказаний договір оренди був припиненим 25.09.2011 року. Крім того, вважає, що нерозглянутою залишилась позовна вимога про визнання незаконним рішення виконавчого комітету Львівської міської ради № 474 від 13.07.2012 року.
Просить рішення суду скасувати та ухвалити нове рішення, яким позов задовольнити.
Заслухавши суддю-доповідача, вивчивши матеріали та обставини справи, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з наступних мотивів.
Відповідно до ст. 1 Закону України Про житлово-комунальні послуги балансоутримувач будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд - власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно з законом; власник приміщення, будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд - фізична або юридична особа, якій належить право володіння, користування та розпоряджання приміщенням, будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, зареєстроване у встановленому законом порядку.
Згідно ст. 1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку допоміжні приміщення багатоквартирного будинку - приміщення, призначені для забезпечення експлуатації будинку та побутового обслуговування його мешканців (колясочні, комори, сміттєкамери, горища, підвали, шахти і машинні відділення ліфтів, вентиляційні камери та інші підсобні і технічні приміщення); нежитлове приміщення - ізольоване приміщення в багатоквартирному будинку, що не належить до житлового фонду і є самостійним об'єктом нерухомого майна.
Відповідно до п. 4 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України №14-рп/2011 від 09.11.2011 року у справі №1-22/2011 за конституційним зверненням громадянина ОСОБА_2 щодо офіційного тлумачення положень пункту 2 статті 10 Закону України Про приватизацію державного житлового фонду , за законодавством України допоміжне приміщення у дво- або багатоквартирному будинку, гуртожитку має своє функціональне призначення, яке полягає у забезпеченні експлуатації будинку та побутового обслуговування його мешканців.
Відповідно до ст. 1 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , додатку Б ДБН В.2.2-15-2005 Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення , нежиле приміщення - приміщення, яке належить до житлового комплексу, але не відноситься до житлового фонду і є самостійним об'єктом цивільно-правових відносин.
Частиною 9 ст. 8 Закону України Про приватизацію державного житлового фонду встановлено, що нежилі приміщення житлового фонду, які використовуються підприємствами торгівлі, громадського харчування, житлово-комунального та побутового обслуговування населення на умовах оренди, передаються у комунальну власність відповідних міських, селищних, сільських ОСОБА_3 народних депутатів.
Згідно п. 5 ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконують всі майнові операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або у тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати, купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування та в оренду.
Ухвалою 14-тої сесія 4-го скликання Львівської міської ради за №2243 від 14.04.2005 року Про затвердження Положення про порядок зняття з балансу міської ради житлового будинку, у якому приватизоване або викуплене житло, нежитлові приміщення, та передачу його у власність громадянам, юридичним особам і Положення про порядок передачі житлового комплексу, його частини з балансу міської ради на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку або іншої юридичної особи (зі змінами згідно ухвали міської ради №941від 21.06.2007 року) затверджено Положення про порядок зняття з балансу міської ради житлового будинку, у якому приватизоване або викуплене житло, нежитлові приміщення, та передачу його у власність громадянам, юридичним особам (додаток 1)(п. 1.1) та Положення про порядок передачі житлового комплексу або його частини з балансу міської ради на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку або іншої юридичної особи (додаток 2) (п. 1.2).
Відповідно до Положення про порядок передачі житлового комплексу або його частини з балансу міської ради на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку або іншої юридичної особи для приймання-передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс утворюється відповідна комісія. У разі прийняття рішення про передачу житлового комплексу на баланс об'єднання утворюється комісія у складі представників попереднього балансоутримувача та об'єднання, а у разі прийняття рішення про передачу житлового комплексу або його частини на баланс іншої юридичної особи, статут якої передбачає можливість провадження такої діяльності, - у складі представників попереднього балансоутримувача, юридичної особи, на баланс якої передається майно, та об'єднання (п. 3.1). Комісія визначає технічний стан житлового комплексу або його частини відповідно до вимог законодавства та складає акт приймання-передачі згідно з додатком до цього Порядку (п. 3.2). Передача житлового комплексу або його частини з балансу на баланс проводиться разом з відповідною технічною документацією (інвентарна справа, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж тощо)/п. 3.3/. Передача житлового будинку з балансу на баланс здійснюється безкоштовно. Акт приймання-передачі затверджується наказом управління житлово-комунального господарства відповідно до поданих районною адміністрацією наступних документів: розпорядження голови районної адміністрації про передачу житлового будинку з балансу ЛКП на баланс ОСББ - 1 примірник; акта приймання-передачі житлового будинку з балансу на баланс - 3 примірники; копії Статуту об'єднання - 1 примірник (п. 3.4). Передача житлового комплексу чи його частини з балансу на баланс здійснюється безкоштовно (п. 3.5). Після затвердження акта приймання-передачі з балансу міської ради на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку об'єднання зобов'язане звернутись у Львівське обласне державне комунальне бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки для реєстрації цього акта (п. 3.6). Кожній із сторін, що бере участь у прийманні-передачі, надається примірник затвердженого акта приймання-передачі (п. 3.7). Датою передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс є дата затвердження акта приймання-передачі (п. 3.8).
Судом встановлено, що 13.10.2010 року проведено державну реєстрацію Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку ОСОБА_4, 11 (ідентифікаційний код юридичної особи 37362424), внесено запис №1 415 120 0000 024371 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 7, том 1).
Згідно акту прийняття-передачі житлового будинку №11 на вул. ОСОБА_4 з балансу міської ради на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Каліча Гора 11 комісією 02.02.2011 року проведено обстеження житлового будинку за адресою вул. Каліча Гора, 11, що передавався з балансу ЛКП Княже місто на баланс ОСББ Каліча Гора 11 , та встановлено наступні показники вказаного житлового будинку: рік введення в експлуатацію житлового будинку - 1900; кількість поверхів - 3+мансарда; об'єм будинку 5620 куб.м.; площа забудови - 383,7 кв.м.; загальна площа будинку - 782,0 кв.м.; житлова площа квартир - 343,0 кв.м.; загальна площа квартир 902,3 кв.м.; допоміжних приміщень - 344,4 кв.м.; кількість квартир у будинку - 8; площа допоміжних приміщень будинку - 344,4 кв.м., у тому числі підвалів - 241,0 кв.м. (а.с. 11-13, том 1).
Рішенням Виконавчого комітету Львівської міської ради № 474 від 13.07.2012 року Про оформлення права комунальної власності на нежитлові приміщення на вул. Каліча Гора, 11 було оформлено територіальній громаді м. Львова в особі Львівської міської ради право комунальної власності на нежитлові приміщення напівпідвалу під індексами 6-1, 6-2, 6-3, 6-4, 6-5 загальною площею 39,9 кв.м на вул. Каліча Гора, 11 згідно з технічним паспортом та видано свідоцтво про право власності №Г-04514 від 13.07.2012 року на вказані нежитлові приміщення.
30.07.2012 року державним реєстратором прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції було прийнято рішення про державну реєстрацію права комунальної власності за Територіальною громадою м. Львова в особі Львівської міської ради на нежитлові приміщення напівпідвалу під інд. 6-1, 6-2, 6-3, 6-4, 6-5 загальною площею 39,9 кв.м. за адресою: м. Львів, вулиця Каліча Гора, будинок 11; реєстраційний номер майна: 37256723 (а.с. 8-9).
Матеріалами справи встановлено, що будинок №11 по вул. Каліча Гора в м. Львові перебуває у комунальній власності Територіальної громади м. Львова в особі Львівської міської ради, зареєстрований в бюро технічної інвентаризації в реєстровій книзі під реєстровим № 6806 за ОСОБА_5 на підставі рішення Ленінського (Галицького) райвиконкому м. Львова № 222 від 14.04.1987 року (аркуші інвентаризаційної справи 1, 77).
Згідно Оціночного акту № 434 на будівлю літ. А, вулиця Каліча, будинок №11, місто Львів, власник Дитсадок №24, складеного бюро технічної інвентаризації 23.09.1945 року, зазначено наявність у жилому будинку літер А підвалу жилого та підвалу нежилого (аркуш інвентаризаційної справи 19).
Наявність підвалу та жилого підвалу в жилому будинку літер А-3 вбачається із експлікації до Генерального плану (схеми) садибної ділянки №11 із будівлями по вулиці Каліча у місті Львові, складеного бюро технічної інвентаризації 19.02.1946 року, із відміткою Погашено від 25.02.1960 року, та зазначенням власника - Дитсадок №24 (аркуш інвентаризаційної справи 18).
Відповідно до Журналу для внутрішніх обмірів приміщень за адресою: Козака №11, складеного бюро технічної інвентаризації 13.01.1949 року, зазначено наступні призначення та фактичне використання розташованих у підвальному поверсі приміщень: під індексом 6-1 площею 11,20 кв.м. - житлова; під індексом 7-1 площею 6,30 кв.м. - коридор; під індексом 7-2 площею 15,50 кв.м. - житлова; під індексом 7-3 площею 4,80 кв.м. - комора (тепер згідно з матеріалами технічної інвентаризації приміщення під індексами 6-1, 6-2, 6-3, 6-4, 6-5) (аркуш інвентаризаційної справи 7).
На плані підвалу літери А поверхового плану будівлі літ. А м. Львів, по вул. Козака, будинок №11, складеного Львівським міжміським бюро технічної інвентаризації 19.01.1949 року (із врахуванням біжучих/поточних змін 28.08.1973 року) арабськими цифрами виконано нумерацію приміщень під індексами 6-1, 7-1, 7-2, 7-3 (аркуш інвентаризаційної справи 5).
Згідно Оціночного акту на будівлю літ А-3 вулиця Козака будинок №11, складеного бюро технічної інвентаризації 15.02.1960 року, будівля літер А-3 інвентаризована як дитячий садок; у розрахунку оцінки будівлі зазначено підвал жилий площею 74 кв.метрів та підвал нежилий площею 289,7 кв.метрів (аркуш інвентаризаційної справи 2).
У Допоміжній таблиці №1 для визначення зносу будівель за технічним станом конструктивних елементів та переоцінки (оцінки) будівлі літ. А-3 вул. Козака, будинок №11, власник - місцеві ради, користувач - ЖЕК №5, складеній бюро технічної інвентаризації 13.12.1971 року вказано наступні частини будівлі: основна, підвал жилий, підвал (аркуш інвентаризаційної справи 35).
Відомості внутрішніх обмірів і підрахунків площ приміщень будівлі літер А-3 по вул. Козака, будинок №11, місто Львів, складеної бюро технічної інвентаризації 28.08.1973 року, інвентаризовано як квартиру 6 приміщення під індексом 6-1 площею 11,20 кв.м., зазначено призначення вказаної частини приміщення як жила, та як квартиру 7 загальною площею 26,60 кв.м. та житловою площею 15,50 кв.м. приміщення: кухні під індексом 7-1 площею 6,30 кв.м., житлової кімнати під індексом 7-2 площею 15,50 кв.м. та коридору під індексом 7-3 площею 4,80 кв.м. Про переобладнання підвалу під житло зазначено також у Акті поточних змін, складеному 28.08.1973 року техніком Львівського міжміського бюро технічної інвентаризації за результатами проведеного обстеження в натурі будинковолодіння №11 по вул. Козака.
Згідно довідки про фактичне використання підвальних приміщень буд. №11 по вул. Каліча Гора, складеної Житлово-експлуатаційною конторою №100 Галицької районної адміністрації, користувачем приміщень під літ. 6-1 пл. 11,20м2, літ. 6-2 пл. 16,1 м2, літ. 6-3 пл. 6,80 м2, літ. 6-4 пл. 1,1 м2, літ. 6-5 пл. 4,8 м2, - зазначено Львівліфт (аркуш інвентаризаційної справи 104).
Згідно Експлікації внутрішніх площ до плану будівлі літера п/пд , м. Львів, по вулиці Каліча Гора, №11, складеної бюро технічної інвентаризації 21.02.2001 року, приміщення у напівпідвальному поверсі під індексами 6-1 та 6-2 площами 16,1 кв.м. та 11,6 кв.м. інвентаризовані як кабінети, приміщення під індексом 6-3 площею 6,3 кв.м. - як підсобне [адміністративних приміщень], приміщення під індексом 6-4 площею 1,1 кв.м. - як вбиральня, приміщення під індексом 6-5 площею 4,8 кв.м. - як коридор; всього по приміщенню СРБУ Львівліфт - 39,9 кв.м. (аркуш інвентаризаційної справи 107).
26.09.2008 року між Управлінням комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради та Приватним підприємством Мрія-Ліфт було укладено договір оренди № Г-6638-8 нерухомого майна (будівель, споруд, приміщень) від 26.09.2008 року, відповідно до якого орендодавець на підставі наказу управління комунальної власності від 07.07.2008 року №539-О, договору оренди від 28.09.2001 року №Г-0309 передав, а орендар прийняв у строкове платне користування приміщення, що знаходяться за адресою: м. Львів, вул. Каліча Гора, 11, загальною площею 39,90 м2, у напівпідвалі, з індексами приміщень 6-1 - 6-5, відповідно до даних технічного паспорта ЛОДК БТІ та ЕО від 21.02.2008 року №927 (а.с. 56-57, том 1). Відповідно до довідки № 3/207 від 16.03.2011 року, складеної ОКП ЛОР БТІ та ЕО , підвальні приміщення під літ. 6-1 пл. 11,2м2, літ. 6-2 пл. 16,1 м2, 6-3 пл. 6,3 м2, літ. 6-4 пл. 1,1 м2, літ. 6-5 пл. 4,8 м2 орендує ВАТ Львів-ліфт (аркуш інвентаризаційної справи 175). Зазначений договір оренди №Г-6638-8 від 26.09.2008 року було укладено на строк до 25.09.2011 року.
Враховуючи, що приміщення під індексом 6-1 площею 11,2 кв.м, та під індексами 6-2 площею 16,1 кв.м, 6-3 площею 6,3 кв.м, 6-4 площею 1,1 кв.м, 6-5 площею 4,8 кв.м (загальною площею 39,90 кв.м) у напівпідвальному поверсі будинку №11 по вулиці Каліча Гора у м. Львові відносяться до нежитлових, а не до допоміжних, приміщень багатоквартирного будинку, використовувалися підприємствами житлово-комунального та побутового обслуговування населення на умовах оренди та не призначені для забезпечення експлуатації будинку та побутового обслуговування мешканців будинку, суд першої інстанції дійшов правильного висновку про безпідставність позовних вимог ОСББ Каліча Гора 11 до Львівської міської ради, виконавчого комітету Львівської міської ради, Управління комунальної власності Львівської міської радипро визнання права спільної сумісної власності на вказані приміщення.
Доводи апеляційної скарги в частині застосування до даних правовідносин положень ст.ст. 1, 10 Закону України Про приватизацію державного житлового фонду та Рішення Конституційного Суду України від 02 березня 2004 року №4-рп/2004 на увагу не заслуговують, оскільки спірні приміщення є нежитловими, не відносяться до допоміжних приміщень багатоквартирного житлового будинку, а тому на них не розповсюджується правовий режим спільної власності мешканців будинку. Власником такого майна є територіальна громади міста Львова, від імені якої діє Львівська міська рада.
Інші доводи апеляційної скарги правильних висновків суду не спростовують. Підстав для скасування рішення суду колегія суддів не вбачає.
Керуючись ст.ст. 303, 307, 308, 314, 315, 317, 319 ЦПК України, колегія суддів, -
у х в а л и л а:
Апеляційну скаргу ОСББ Каліча Гора 11 відхилити.
Рішення Галицького районного суду міста Львова від 26 грудня 2016 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня набрання нею законної сили безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий: Крайник Н. П.
Судді: Мельничук О. Я.
ОСОБА_3
Суд | Апеляційний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 29.06.2017 |
Оприлюднено | 05.07.2017 |
Номер документу | 67549050 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ
Ступак Ольга В’ячеславівна
Цивільне
Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ
Ступак Ольга В’ячеславівна
Цивільне
Апеляційний суд Львівської області
Крайник Н. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні