Постанова
від 04.07.2017 по справі 805/1953/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 липня 2017 р. Справа №805/1953/17-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

час прийняття постанови:17:50

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Кочанова П.В., при секретарі судового засідання Притулі С.С., розглянувши у судовому засіданні адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Дружківський вогнетривкий завод до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про визнання протиправними та скасування: податкового повідомлення-рішення від 25.04.2017 року №0000131400 про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 3 692 976,00 грн., у тому числі 2 461 984,00 грн. за основним платежем та 1 230 992,00 грн. застосування штрафних санкцій,

за участю представників сторін:

від позивача- Герасименко Ю.В., довіреність від 22.07.2016р. № б/н

від відповідача - ОСОБА_1, довіреність від 13.04.2017р. №5456/10/05-99- 10-02

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Дружківський вогнетривкий завод звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення форми "Р" від 25 квітня 2017 року №0000131400.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Головним управлінням Державної фіскальної служби у Донецькій області на підставі необґрунтованих висновків Акта перевірки від 11 квітня 2017 року №84/05-99-14-06/34283984 щодо порушення товариством приписів податкового законодавства винесено податкове повідомлення - рішення форми "Р" від 25 квітня 2017 року №0000131400, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив суд позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог, просив суд відмовити у задоволенні позову.

Заслухавши пояснення представника сторін, перевіривши доводи, викладені в адміністративному позові, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Відповідачем проведено документальну позапланову невиїзну перевірку Позивача з питань достовірності формування та віднесення сум податку на додану вартість до податкового кредиту по деклараціях з податку на додану вартість по взаємовідносинам з контрагентами - постачальниками: ТОВ ПФК Контур (код за ЄДРПОУ 39474213), ТОВ Акцент - Трейд (код за ЄДРПОУ 40108452), ТОВ Паллада Інвест (код за ЄДРПОУ 39493866) за липень 2016 року, ТОВ Дніпро - Холдинг (код за ЄДРПОУ 40354654), ТОВ Токол (код за ЄДРПОУ 39619025) за серпень 2016 року, про що складено відповідний Акт від 11 квітня 2017 року №84/05-99-14-06/34283984, копія якого наявна в матеріалах справи (Т.1, а.с. 15-79) (надалі - Акт).

Перевіркою встановлено порушення Позивачем вимог:

- за період з 01.07.2016 року по 31.08.2016 року по операціям із зазначеними контрагентами встановлено обрив ланцюга постачання товарів, по яким відсутнє реальне (законне) джерело походження (відсутність в ланцюгу постачання фактичного виробника, імпортера чи посередника), внаслідок чого контрагентами сформовано податкові зобов'язання по операціям, в яких відсутні об'єкти оподаткування, що підпадають під визначення пп.пп. 14.1.36., 14.1.191. п. 14.1. ст. 14, пп. а) п. 185.1. ст. 185, пп.пп. а) - в) п. 186.3. ст. 186 Податкового кодексу України, у тому числі: з ТОВ ПФК Контур (код за ЄДРПОУ 39474213) по задекларованому ним ланцюгу постачання товарів за липень 2016 року податкові зобов'язання в сумі 228100,00 грн.; ТОВ Паллада Інвест (код за ЄДРПОУ 39493866) по задекларованому ним ланцюгу постачання товарів за липень 2016 року податкові зобов'язання в сумі 444043,21 грн.; ТОВ Акцент - Трейд (код за ЄДРПОУ 40108452) по задекларованому ним ланцюгу постачання товарів за липень 2016 року податкові зобов'язання в сумі 314870,00 грн.; ТОВ Дніпро - Холдинг (код за ЄДРПОУ 40354654) по задекларованому ним ланцюгу постачання товарів за серпень 2016 року податкові зобов'язання в сумі 190476,16 грн.; ТОВ Токол (код за ЄДРПОУ 39619025) по задекларованому ним ланцюгу постачання товарів за серпень 2016 року податкові зобов'язання в сумі 1284494,76 грн.;

- п.п. 198.1., 198.2., 198.3., 198.6. ст. 198 Податкового кодексу України, в результаті чого ним на 2461984,00 грн. завищено суму податкового кредиту, у тому числі за липень 2016 року - на 987013,00 грн.; за серпень 2016 року - на 1474971,00 грн., що спричинило заниження податкового зобов'язання з податку на додану вартість в рядках 18.1. декларацій всього у сумі 2461984,00 грн., у тому числі: за липень 2016 року - на 987013,00 грн.; за серпень 2016 року - на 1474971,00 грн.

На підставі зазначених порушень, Відповідачем прийнято податкове повідомлення - рішення форми "Р" від 25 квітня 2017 року №0000131400, яким збільшено на 3692976,00 грн. суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість, у тому числі за податковим зобов'язанням на 2461984,00 грн. та на 1230992,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

Між Позивачем, як Покупцем, та Товариством з обмеженою відповідальністю Торгівельна компанія Дніпро - Холдинг , як Постачальником, укладено Договір поставки №1/26-1-3/61-16 від 25 серпня 2016 року, копія якого наявна в матеріалах справи (Т.1, а.с. 80-82), відповідно до п. 1. якого, Постачальник зобов'язується передати у власність Покупця товарно-матеріальні цінності, в подальшому іменовані ОСОБА_2, а Покупець зобов'язується прийняти у власність та оплатити ОСОБА_2 на передбачених цим договором умовах. Номенклатурний перелік, асортимент, вимоги за якістю, кількість, ціна і вартість ОСОБА_2 узгоджується сторонами в Специфікаціях (Додатках), які після їх підписання є невід'ємною частиною цього договору.

Як зазначено в п. 2 Договору, зокрема поставка ОСОБА_2 здійснюється партіями на умовах, передбачених Специфікаціями. Під партією товару розуміється ОСОБА_2, оформлений одним товарно-транспортним документом. Сторони домовились, що базисні умови поставки ОСОБА_2 за цим Договором трактуються відповідно до Правил Інкотермс - 2010. На кожну поставлену партію ОСОБА_2 Постачальник має видати покупцеві наступні документи: видаткову накладну; рахунок-фактуру; податкову накладну (електронну). Терміни поставки ОСОБА_2 узгоджуються Сторонами і вказуються в Специфікаціях.

А п. 3 Договору передбачено, що ціни на товар, що поставляється за цим Договором наведені в Специфікаціях (Додатках) до цього Договору. Загальна вартість Договору визначається сумою вартості всіх партій ОСОБА_2, що відвантажені за цим Договором.

Пунктом 4 зазначеного Договору визначено, що розрахунки за цим Договором здійснюються в національній валюті України. Розрахунки за поставлений ОСОБА_2 здійснюються Покупцем шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника і (чи) шляхом видачі векселя на суму кредиторської заборгованості. За погодженням сторін можливі інші форми розрахунку, що обмовляється сторонами в Специфікаціях.

А в п. 9 зазначено, зокрема, що жодна зі сторін не має права передавати свої права та обов'язки третій стороні без письмової згоди зацікавлених сторін.

На підтвердження реальності здійснення господарських операцій між Позивачем та його контрагентом надано:

- Специфікація №1 від 25.08.2016 року;

- Прибуткові ордери №№2508, 2608, 2908;

- Видаткові накладні від 29 серпня 2016 року №219 на суму 237891,60 грн., у тому числі ПДВ - 39648,60 грн.; від 26 серпня 2016 року №218 на суму 164145,20 грн., у тому числі ПДВ - 27357,53 грн.; від 26 серпня 2016 року №217 на суму 299531,27 грн., у тому числі ПДВ - 49921,88 грн.; від 25 серпня 2016 року №216 на суму 164145,20 грн., у тому числі ПДВ - 27357,53 грн.; від 25 серпня 2016 року №215 на суму 277143,72 грн., у тому числі ПДВ - 46190,62 грн.;

- Рахунки на оплату від 29 серпня 2016 року №219 на суму 237891,60 грн., у тому числі ПДВ - 39648,60 грн.; від 26 серпня 2016 року №218 на суму 164145,20 грн., у тому числі ПДВ - 27357,53 грн.; від 26 серпня 2016 року №217 на суму 299531,27 грн., у тому числі ПДВ- 49921,88 грн.; від 25 серпня 2016 року №216 на суму 164145,20 грн., у тому числі ПДВ - 27357,53 грн.; від 25 серпня 2016 року №215 на суму 277143,72 грн., у тому числі ПДВ - 46190,62 грн.;

- Товарно-транспортні накладні від 29 серпня 2016 року №Р219 на загальну суму 237891,60 грн.; від 25 серпня 2016 року №215 на загальну суму 277143,72 грн.; від 26 серпня 2016 року №217 на загальну суму 299531,27 грн.; від 25 серпня 2016 року №216 на загальну суму 164145,20 грн.; від 26 серпня 2016 року №218 на загальну суму 164145,20 грн.;

- Квитанції про прийняття Податкових накладних від 29.08.2016 року №219; від 26 серпня 2016 року №218; від 26 серпня 2016 року №217; від 25 серпня 2016 року №216; від 25 серпня 2016 року №215;

- Податкові накладні від 29.08.2016 року №219 на суму 237891,60 грн., у тому числі ПДВ - 39648,60 грн.; від 26 серпня 2016 року №218 на суму 164145,20 грн., у тому числі ПДВ - 27357,53 грн.; від 26 серпня 2016 року №217 на суму 299531,27 грн., у тому числі ПДВ- 49921,88 грн.; від 25 серпня 2016 року №216 на суму 164145,20 грн., у тому числі ПДВ - 27357,53 грн.; від 25 серпня 2016 року №215 на суму 277143,72 грн., у тому числі ПДВ - 46190,62 грн.. копії яких також наявні в матеріалах справи (Т.1, а.с. 83-121).

Також, між Позивачем, як Покупцем, та Товариством з обмеженою відповідальністю Акцент - Трейд , як Постачальником, укладено Договір поставки №3/34-16 від 01 червня 2016 року, копія якого наявна в матеріалах справи (Т.1, а.с. 122-124), відповідно до п. 1. якого, Постачальник зобов'язується передати у власність Покупця товарно-матеріальні цінності, в подальшому іменовані ОСОБА_2, а Покупець зобов'язується прийняти у власність та оплатити ОСОБА_2 на передбачених цим договором умовах. Номенклатурний перелік, асортимент, вимоги за якістю, кількість, ціна і вартість ОСОБА_2 узгоджується сторонами в Специфікаціях (Додатках), які після їх підписання є невід'ємною частиною цього договору.

Як зазначено в п. 2 Договору, зокрема поставка ОСОБА_2 здійснюється партіями на умовах, передбачених Специфікаціями. Під партією товару розуміється ОСОБА_2, оформлений одним товарно-транспортним документом. Сторони домовились, що базисні умови поставки ОСОБА_2 за цим Договором трактуються відповідно до Правил Інкотермс - 2010. На кожну поставлену партію ОСОБА_2 Постачальник має видати покупцеві наступні документи: видаткову накладну; рахунок-фактуру; податкову накладну (електронну). Терміни поставки ОСОБА_2 узгоджуються Сторонами і вказуються в Специфікаціях.

А п. 3 Договору передбачено, що ціни на товар, що поставляється за цим Договором наведені в Специфікаціях (Додатках) до цього Договору. Загальна вартість Договору визначається сумою вартості всіх партій ОСОБА_2, що відвантажені за цим Договором.

Пунктом 4 зазначеного Договору визначено, що розрахунки за цим Договором здійснюються в національній валюті України. Розрахунки за поставлений ОСОБА_2 здійснюються Покупцем шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника і (чи) шляхом видачі векселя на суму кредиторської заборгованості. За погодженням сторін можливі інші форми розрахунку, що обмовляється сторонами в Специфікаціях.

А в п. 9 зазначено, зокрема, що жодна зі сторін не має права передавати свої права та обов'язки третій стороні без письмової згоди зацікавлених сторін.

На підтвердження реальності здійснення господарських операцій між Позивачем та його контрагентом надано:

- Специфікація №2 від 07.07.2016 року;

- Прибуткові ордери №0707 від 07.07.2016 року; № 0807 від 08.07.2016 року; №1207 від 12.07.2016 року; №1407 від 14.07.2016 року; №1307 від 13.07.2016 року; №1107 від 11.07.2016 року; №0707 від 07.07.2016 року;

- Видаткові накладні від 07.07.2016 року №237 на загальну суму 95972,38 грн., у тому числі ПДВ - 15995,40 грн.; від 07.07.2016 року №238 на загальну суму 299630,29 грн., у тому числі ПДВ - 49938,38 грн.; від 08.07.2016 року №239 на загальну суму 298496,76 грн., у тому числі ПДВ - 49749,46 грн.; від 11.07.2016 року №240 на загальну суму 299630, 29 грн., у тому числі ПДВ - 49938,38 грн.; від 12.07.2016 року №241 на загальну суму 299252.45 грн., у тому числі ПДВ - 49875,41 грн.; від 13.07.2016 року №242 на загальну суму 299630,29 грн., у тому числі ПДВ - 49938,38 грн.; від 14.07.2016 року №243 на загальну суму 296607,54 грн., у тому числі ПДВ - 49434,59 грн.;

- Рахунки на оплату №0707/004 від 07.07.2016 року; № 0807 від 08.07.2016 року; №1207 від 12.07.2016 року; №1407 від 14.07.2016 року; №1307 від 13.07.2016 року; №1107 від 11.07.2016 року; №0707 від 07.07.2016 року;

- Товарно-транспортні накладні від 07.07.2016 року №Р237 на загальну суму 95972,38 грн.; від 07.07.2016 року №Р238 на загальну суму 299630,29 грн.; від 08.07.2016 року №Р239 на загальну суму 298496,76 грн.; від 11.07.2016 року №Р240 на загальну суму 299630, 29 грн.; від 12.07.2016 року №Р241 на загальну суму 299252,45 грн.; від 13.07.2016 року №Р242 на загальну суму 299630,29 грн.; від 14.07.2016 року №Р243 на загальну суму 296607,54 грн.;

- Квитанції про прийняття Податкових накладних від 07.07.2016 року №54; від 07.07.2016 року №55; від 08.07.2016 року №56; від 11.07.2016 року №57; від 12.07.2016 року №58; від 13.07.2016 року №59; від 14.07.2016 року №60;

- Податкові накладні від 07.07.2016 року №54 на загальну суму 95972,38 грн., у тому числі ПДВ - 15995,40 грн.; від 07.07.2016 року №55 на загальну суму 299630,29 грн., у тому числі ПДВ - 49938,38 грн.; від 08.07.2016 року №56 на загальну суму 298496,76 грн., у тому числі ПДВ - 49749,46 грн.; від 11.07.2016 року №57 на загальну суму 299630, 29 грн., у тому числі ПДВ - 49938,38 грн.; від 12.07.2016 року №58 на загальну суму 299252.45 грн., у тому числі ПДВ - 49875,41 грн.; від 13.07.2016 року №59 на загальну суму 299630,29 грн., у тому числі ПДВ - 49938,38 грн.; від 14.07.2016 року №60 на загальну суму 296607,54 грн., у тому числі ПДВ - 49434,59 грн., копії яких також наявні в матеріалах справи (Т.1, а.с. 126, 128-180).

Крім того. між Позивачем, як Покупцем, та Товариством з обмеженою відповідальністю Паллада Інвест , як Постачальником, укладено Договір поставки №20/16-2 від 20 липня 2016 року, копія якого наявна в матеріалах справи (Т.1, а.с. 181-183), відповідно до п. 1. якого, Постачальник зобов'язується передати у власність Покупця товарно-матеріальні цінності, в подальшому іменовані ОСОБА_2, а Покупець зобов'язується прийняти у власність та оплатити ОСОБА_2 на передбачених цим договором умовах. Номенклатурний перелік, асортимент, вимоги за якістю, кількість, ціна і вартість ОСОБА_2 узгоджується сторонами в Специфікаціях (Додатках), які після їх підписання є невід'ємною частиною цього договору.

Як зазначено в п. 2 Договору, зокрема поставка ОСОБА_2 здійснюється партіями на умовах, передбачених Специфікаціями. Під партією товару розуміється ОСОБА_2, оформлений одним товарно-транспортним документом. Сторони домовились, що базисні умови поставки ОСОБА_2 за цим Договором трактуються відповідно до Правил Інкотермс - 2010. На кожну поставлену партію ОСОБА_2 Постачальник має видати покупцеві наступні документи: видаткову накладну; рахунок-фактуру; податкову накладну (електронну). Терміни поставки ОСОБА_2 узгоджуються Сторонами і вказуються в Специфікаціях.

А п. 3 Договору передбачено, що ціни на товар, що поставляється за цим Договором наведені в Специфікаціях (Додатках) до цього Договору. Загальна вартість Договору визначається сумою вартості всіх партій ОСОБА_2, що відвантажені за цим Договором.

Пунктом 4 зазначеного Договору визначено, що розрахунки за цим Договором здійснюються в національній валюті України. Розрахунки за поставлений ОСОБА_2 здійснюються Покупцем шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника і (чи) шляхом видачі векселя на суму кредиторської заборгованості. За погодженням сторін можливі інші форми розрахунку, що обмовляється сторонами в Специфікаціях.

А в п. 9 зазначено, зокрема, що жодна зі сторін не має права передавати свої права та обов'язки третій стороні без письмової згоди зацікавлених сторін.

На підтвердження реальності здійснення господарських операцій між Позивачем та його контрагентом надано:

- Специфікація №1 від 20.07.2016 року;

- Прибуткові ордери №№3007; 3107;

- Видаткові накладні від 30 липня 2016 року №970 на загальну суму 299398,56 грн., у тому числі ПДВ - 49899,76 грн.; від 31 липня 2016 року №969 на загальну суму 299803,32 грн., у тому числі ПДВ - 49967,22 грн.; від 31 липня 2016 року №968 на загальну суму 299927,62 грн., у тому числі ПДВ - 49987,94 грн.; від 30 липня 2016 року №967 на загальну суму 299051,76 грн., у тому числі ПДВ - 49841,96 грн.; від 30 липня 2016 року №966 на загальну суму 299965,90 грн., у тому числі ПДВ - 49994,32 грн.; від 30 липня 2016 року №965 на загальну суму 292587,60 грн., у тому числі ПДВ - 48764,60 грн.; від 31 липня 2016 року №964 на загальну суму 299289,48 грн., у тому числі ПДВ - 49881,58 грн.; від 31 липня 2016 року №963 на загальну суму 276050,04 грн., у тому числі ПДВ - 46008,34 грн.; від 30 липня 2016 року №962 на загальну суму 298184,93 грн., у тому числі ПДВ - 49697,49 грн.;

- Рахунки на оплату від 30 липня 2016 року №3007/007 на загальну суму 299398,56 грн.; від 31 липня 2016 року №3107/009 на загальну суму 299803,32 грн.; від 31 липня 2016 року №3107/008 на загальну суму 299927,62 грн.; від 30 липня 2016 року №3007/006 на загальну суму 299051,76 грн.; від 30 липня 2016 року №3007/005 на загальну суму 299965,90 грн.; від 30 липня 2016 року №3007/004 на загальну суму 292587,60 грн.; від 31 липня 2016 року №3107/007 на загальну суму 299289,48 грн.; від 31 липня 2016 року №3107/006 на загальну суму 276050,04 грн.; від 30 липня 2016 року №3007/003 на загальну суму 298184,93 грн.;

- Товарно-транспортні накладні від 30 липня 2016 року №Р970 на загальну суму 299398,56 грн.; від 31 липня 2016 року №Р969 на загальну суму 299803,32 грн.; від 31 липня 2016 року №Р968 на загальну суму 299927,62 грн.; від 30 липня 2016 року №Р967 на загальну суму 299051,76 грн.; від 30 липня 2016 року №Р966 на загальну суму 299965,90 грн.; від 30 липня 2016 року №Р965 на загальну суму 292587,60 грн.; від 31 липня 2016 року №Р964 на загальну суму 299289,48 грн.; від 31 липня 2016 року №963 на загальну суму 276050,04 грн.; від 30 липня 2016 року №Р962 на загальну суму 298184,93 грн.;

- Квитанції про прийняття Податкових накладних від 31.07.2016 року №201; від 31.07.2016 року №200; від 30.07.2016 року №199; від 30.07.2016 року №198; від 30.07.2016 року №197; від 31.07.2016 року №196; від 31.07.2016 року №195; від 30.07.2016 року №194; від 30.07.2016 року №202;

- Податкові накладні від 31.07.2016 року №201 на загальну суму 299803,32 грн., у тому числі ПДВ - 49967,22 грн.; від 31.07.2016 року №200 на загальну суму 299927,62 грн., у тому числі ПДВ - 49987,94 грн.; від 30.07.2016 року №199 на загальну суму 299051,76 грн., у тому числі ПДВ - 49841,96 грн.; від 30.07.2016 року №198 на загальну суму 299965,90 грн., у тому числі ПДВ - 49994,32 грн.; від 30.07.2016 року №197 на загальну суму 292587,60 грн., у тому числі ПДВ - 48764,60 грн.; від 31.07.2016 року №196 на загальну суму 299289,48 грн., у тому числі ПДВ - 49881,58 грн.; від 31.07.2016 року №195 на загальну суму 276050,04 грн., у тому числі ПДВ - 46008,34 грн.; від 30.07.2016 року №194 на загальну суму 298184,93 грн., у тому числі ПДВ - 49697,49 грн.; від 30.07.2016 року №202 на загальну суму 299398,56 грн., у тому числі ПДВ - 49899,76 грн., копії яких також наявні в матеріалах справи (Т.1, а.с. 185-250, Т.2. а.с. 1-3).

Також, між Позивачем, як Покупцем, та Товариством з обмеженою відповідальністю ПФК Контур , як Постачальником, укладено Договір поставки №3/19-16 від 11 травня 2016 року, копія якого наявна в матеріалах справи (Т.2, а.с. 4-6), відповідно до п. 1. якого, Постачальник зобов'язується передати у власність Покупця товарно-матеріальні цінності, в подальшому іменовані ОСОБА_2, а Покупець зобов'язується прийняти у власність та оплатити ОСОБА_2 на передбачених цим договором умовах. Номенклатурний перелік, асортимент, вимоги за якістю, кількість, ціна і вартість ОСОБА_2 узгоджується сторонами в Специфікаціях (Додатках), які після їх підписання є невід'ємною частиною цього договору.

Як зазначено в п. 2 Договору, зокрема поставка ОСОБА_2 здійснюється партіями на умовах, передбачених Специфікаціями. Під партією товару розуміється ОСОБА_2, оформлений одним товарно-транспортним документом. Сторони домовились, що базисні умови поставки ОСОБА_2 за цим Договором трактуються відповідно до Правил Інкотермс - 2010. На кожну поставлену партію ОСОБА_2 Постачальник має видати покупцеві наступні документи: видаткову накладну; рахунок-фактуру; податкову накладну (електронну). Терміни поставки ОСОБА_2 узгоджуються Сторонами і вказуються в Специфікаціях.

А п. 3 Договору передбачено, що ціни на товар, що поставляється за цим Договором наведені в Специфікаціях (Додатках) до цього Договору. Загальна вартість Договору визначається сумою вартості всіх партій ОСОБА_2, що відвантажені за цим Договором.

Пунктом 4 зазначеного Договору визначено, що розрахунки за цим Договором здійснюються в національній валюті України. Розрахунки за поставлений ОСОБА_2 здійснюються Покупцем шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника і (чи) шляхом видачі векселя на суму кредиторської заборгованості. За погодженням сторін можливі інші форми розрахунку, що обмовляється сторонами в Специфікаціях.

А в п. 9 зазначено, зокрема, що жодна зі сторін не має права передавати свої права та обов'язки третій стороні без письмової згоди зацікавлених сторін.

На підтвердження реальності здійснення господарських операцій між Позивачем та його контрагентом надано:

- Специфікація №2 від 15.07.2016 року;

- Видаткові накладні від 18.07.2016 року №283 на суму 299664,00 грн., у тому числі ПДВ - 49944,00 грн.; від 18.07.2016 року №284 на суму 299664,00 грн., у тому числі ПДВ - 49944,00 грн.; від 15.07.2016 року №282 на суму 299664,00 грн., у тому числі ПДВ - 49944,00 грн.; від 25.07.2016 року №281 на суму 92544,00 грн. , у тому числі ПДВ - 15424,00 грн.; від 20.07.2016 року №280 на суму 285264,00 грн., у тому числі ПДВ - 47544,00 грн.; від 25.07.2016 року №279 на суму 48960,00 грн., у тому числі ПДВ - 8160,00 грн.; від 21.07.2016 року №278 на суму 42840,00 грн.. у тому числі ПДВ - 7140,00 грн.;

- Рахунки на оплату від 18.07.2016 року №1807/003 на суму 299664,00 грн., у тому числі ПДВ - 49944,00 грн.; від 18.07.2016 року №1807/004 на суму 299664,00 грн., у тому числі ПДВ - 49944,00 грн.; від 15.07.2016 року №1507/010 на суму 299664,00 грн., у тому числі ПДВ - 49944,00 грн.; від 25.07.2016 року №2507/003 на суму 92544,00 грн. , у тому числі ПДВ - 15424,00 грн.; від 20.07.2016 року №2007/0041 на суму 285264,00 грн., у тому числі ПДВ - 47544,00 грн.; від 25.07.2016 року №2507/002 на суму 48960,00 грн., у тому числі ПДВ - 8160,00 грн.; від 21.07.2016 року №2107/0021 на суму 42840,00 грн.. у тому числі ПДВ - 7140,00 грн.;

- Товарно-транспортні накладні від 18.07.2016 року №Р283 на суму 299664,00 грн.; від 18.07.2016 року №Р284 на суму 299664,00 грн.; від 15.07.2016 року №Р282 на суму 299664,00 грн.; від 25.07.2016 року №Р281 на загальну суму 92544,00 грн.; від 20.07.2016 року №Р280 на загальну суму 285264,00 грн.; від 25.07.2016 року №Р279 на загальну суму 48960,00 грн.; від 21.07.2016 року №Р278 на загальну суму 42840,00 грн.;

- Квитанції про прийняття Податкових накладних від 18.07.2016 року №87; від 18.07.2016 року №86; від 15.07.2016 року №85; від 25.07.2016 року №84; від 20.07.2016 року №83; від 25.07.2016 року №82; від 21.07.2016 року №81;

- Податкові накладні від 18.07.2016 року №87 на суму 299664,00 грн., у тому числі ПДВ - 49944,00 грн.; від 18.07.2016 року №86 на суму 299664,00 грн., у тому числі ПДВ - 49944,00 грн.; від 15.07.2016 року №85 на суму 299664,00 грн., у тому числі ПДВ - 49944,00 грн.; від 25.07.2016 року №84 на суму 92544,00 грн. , у тому числі ПДВ - 15424,00 грн.; від 20.07.2016 року №83 на суму 285264.00 грн., у тому числі ПДВ - 47544,00 грн.; від 25.07.2016 року №82 на суму 48960.00 грн., у тому числі ПДВ - 8160,00 грн.; від 21.07.2016 року №81 на суму 42840,00 грн.. у тому числі ПДВ - 7140,00 грн., копії яких також наявні в матеріалах справи (Т.2, а.с. 8-57).

Між Позивачем, як Покупцем, та Товариством з обмеженою відповідальністю Токол , як Постачальником, укладено Договір поставки №8/8-6 від 08 серпня 2016 року, копія якого наявна в матеріалах справи (Т.2, а.с. 58-60), відповідно до п. 1. якого, Постачальник зобов'язується передати у власність Покупця товарно-матеріальні цінності, в подальшому іменовані ОСОБА_2, а Покупець зобов'язується прийняти у власність та оплатити ОСОБА_2 на передбачених цим договором умовах. Номенклатурний перелік, асортимент, вимоги за якістю, кількість, ціна і вартість ОСОБА_2 узгоджується сторонами в Специфікаціях (Додатках), які після їх підписання є невід'ємною частиною цього договору.

Як зазначено в п. 2 Договору, зокрема поставка ОСОБА_2 здійснюється партіями на умовах, передбачених Специфікаціями. Під партією товару розуміється ОСОБА_2, оформлений одним товарно-транспортним документом. Сторони домовились, що базисні умови поставки ОСОБА_2 за цим Договором трактуються відповідно до Правил Інкотермс - 2010. На кожну поставлену партію ОСОБА_2 Постачальник має видати покупцеві наступні документи: видаткову накладну; рахунок-фактуру; податкову накладну (електронну). Терміни поставки ОСОБА_2 узгоджуються Сторонами і вказуються в Специфікаціях.

А п. 3 Договору передбачено, що ціни на товар, що поставляється за цим Договором наведені в Специфікаціях (Додатках) до цього Договору. Загальна вартість Договору визначається сумою вартості всіх партій ОСОБА_2, що відвантажені за цим Договором.

Пунктом 4 зазначеного Договору визначено, що розрахунки за цим Договором здійснюються в національній валюті України. Розрахунки за поставлений ОСОБА_2 здійснюються Покупцем шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника і (чи) шляхом видачі векселя на суму кредиторської заборгованості. За погодженням сторін можливі інші форми розрахунку, що обмовляється сторонами в Специфікаціях.

А в п. 9 зазначено, зокрема, що жодна зі сторін не має права передавати свої права та обов'язки третій стороні без письмової згоди зацікавлених сторін.

На підтвердження реальності здійснення господарських операцій між Позивачем та його контрагентом надано:

- Специфікації від 15.08.2016 року №№1, 2; від 29.08.2016 року №3;

- Прибуткові ордери №№1808; 1608; 1508;

- Видаткові накладні від 15 серпня 2016 року №17 на суму 299933,52 грн., у тому числі ПДВ - 49988,92 грн.; від 15 серпня 2016 року №16 на суму 299889,60 грн., у тому числі ПДВ - 49981,60 грн.; від 15 серпня 2016 року №13 на суму 298785,12 грн., у тому числі ПДВ - 49797,52 грн.; від 15 серпня 2016 року №11 на суму 299567,28 грн., у тому числі ПДВ - 49927,88 грн.; від 15 серпня 2016 року №10 на суму 299567,28 грн., у тому числі ПДВ - 49927,88 грн.; від 15 серпня 2016 року №9 на суму 299958,36 грн., у тому числі ПДВ - 49993,06 грн.; від 15 серпня 2016 року №7 на суму 299614,02 грн., у тому числі ПДВ - 49935,67 грн.; від 16 серпня 2016 року №6 на суму 299614,02 грн., у тому числі ПДВ - 49935,67 грн.; від 16 серпня 2016 року №8 на суму 234648,00 грн., у тому числі ПДВ - 39108,00 грн.; від 16 серпня 2016 року №12 на суму 299176,20 грн., у тому числі ПДВ - 49862,70 грн.; від 16 серпня 2016 року №14 на суму 293310,00 грн., у тому числі ПДВ - 48885,00 грн.; від 16 серпня 2016 року №15 на суму 139615,56 грн., у тому числі ПДВ - 23269,26 грн.; від 16 серпня 2016 року №18 на суму 299795,04 грн., у тому числі ПДВ - 49965,84 грн.; від 18 серпня 2016 року №26 на суму 283008,00 грн., у тому числі ПДВ - 47168,00 грн.; від 18 серпня 2016 року №24 на суму 285024,00 грн., у тому числі ПДВ - 47504,00 грн.; від 18 серпня 2016 року №22 на суму 280668,00 грн., у тому числі ПДВ - 46778,00 грн.; від 18 серпня 2016 року №23 на суму 293304,00 грн., у тому числі ПДВ - 48884,00 грн.; від 19 серпня 2016 року №21 на суму 290976,00 грн., у тому числі ПДВ - 48496,00 грн.; від 19 серпня 2016 року №25 на суму 288831,60 грн., у тому числі ПДВ - 48138,60 грн.; від 19 серпня 2016 року №28 на суму 294408,00 грн., у тому числі ПДВ - 49068,00 грн.; від 19 серпня 2016 року №27 на суму 292764,00 грн., у тому числі ПДВ - 48794,00 грн.; від 19 серпня 2016 року №29 на суму 299376,00 грн., у тому числі ПДВ - 49896,00 грн.; від 29 серпня 2016 року №47 на суму 166898,40 грн., у тому числі ПДВ - 27816,40 грн.; від 29 серпня 2016 року №46 на суму 151920,00 грн., у тому числі ПДВ - 25320,00 грн.; від 30 серпня 2016 року №45 на суму 299904,00 грн., у тому числі ПДВ - 49984,00 грн.; від 30 серпня 2016 року №50 на суму 281434,30 грн., у тому числі ПДВ - 46905,72 грн.; від 31 серпня 2016 року №49 на суму 299154,24 грн., у тому числі ПДВ - 49859,04 грн.; від 31 серпня 2016 року №48 на суму 235824,00 грн., у тому числі ПДВ - 39304,00 грн.;

- Рахунки на оплату від 15 серпня 2016 року №1508/008 на суму 299933,52 грн., у тому числі ПДВ - 49988,92 грн.; від 15 серпня 2016 року №1508/007 на суму 299889,60 грн., у тому числі ПДВ - 49981,60 грн.; від 15 серпня 2016 року №1508/006 на суму 298785,12 грн., у тому числі ПДВ - 49797,52 грн.; від 15 серпня 2016 року №1508/005 на суму 299567,28 грн., у тому числі ПДВ - 49927,88 грн.; від 15 серпня 2016 року №1508/004 на суму 299567,28 грн., у тому числі ПДВ - 49927,88 грн.; від 15 серпня 2016 року №1508/003 на суму 299958,36 грн., у тому числі ПДВ - 49993,06 грн.; від 15 серпня 2016 року №1508/002 на суму 299614,02 грн., у тому числі ПДВ - 49935,67 грн.; від 16 серпня 2016 року №1608/001 на суму 299614,02 грн., у тому числі ПДВ - 49935,67 грн.; від 16 серпня 2016 року №1608/002 на суму 234648,00 грн., у тому числі ПДВ - 39108,00 грн.; від 16 серпня 2016 року №1608/003 на суму 299176,20 грн., у тому числі ПДВ - 49862,70 грн.; від 16 серпня 2016 року №1608/004 на суму 293310,00 грн., у тому числі ПДВ - 48885,00 грн.; від 16 серпня 2016 року №1608/005 на суму 139615,56 грн., у тому числі ПДВ - 23269,26 грн.; від 16 серпня 2016 року №1608/006 на суму 299795,04 грн., у тому числі ПДВ - 49965,84 грн.; від 18 серпня 2016 року №1808/004 на суму 283008,00 грн., у тому числі ПДВ - 47168,00 грн.; від 18 серпня 2016 року №1808/003 на суму 285024,00 грн., у тому числі ПДВ - 47504,00 грн.; від 18 серпня 2016 року №1808/002 на суму 293304,00 грн., у тому числі ПДВ - 48884,00 грн.; від 18 серпня 2016 року №1808/001 на суму 280668,00 грн., у тому числі ПДВ - 46778,00 грн.; від 19 серпня 2016 року №1908/001 на суму 290976,00 грн., у тому числі ПДВ - 48496,00 грн.; від 19 серпня 2016 року №1908/002 на суму 288831,60 грн., у тому числі ПДВ - 48138,60 грн.; від 19 серпня 2016 року №1908/004 на суму 294408,00 грн., у тому числі ПДВ - 49068,00 грн.; від 19 серпня 2016 року №1908/003 на суму 292764,00 грн., у тому числі ПДВ - 48794,00 грн.; від 19 серпня 2016 року №1908/005 на суму 299376,00 грн., у тому числі ПДВ - 49896,00 грн.; від 29 серпня 2016 року №2908/004 на суму 166898,40 грн., у тому числі ПДВ - 27816,40 грн.; від 29 серпня 2016 року №2908/003 на суму 151920,00 грн., у тому числі ПДВ - 25320,00 грн.; від 30 серпня 2016 року №3008/003 на суму 299904,00 грн., у тому числі ПДВ - 49984,00 грн.; від 30 серпня 2016 року №3008/004 на суму 281434,30 грн., у тому числі ПДВ - 46905,72 грн.; від 31 серпня 2016 року №3108/002 на суму 299154,24 грн., у тому числі ПДВ - 49859,04 грн.; від 31 серпня 2016 року №3108/001 на суму 235824,00 грн., у тому числі ПДВ - 39304,00 грн.;

- Товарно-транспортні накладні від 15 серпня 2016 року № Р17 на суму 299933,52 грн.; від 15 серпня 2016 року № Р16 на суму 299889,60 грн.; від 15 серпня 2016 року №Р13 на суму 298785,12 грн.; від 15 серпня 2016 року №Р11 на суму 299567,28 грн.; від 15 серпня 2016 року №Р10 на суму 299567,28 грн.; від 15 серпня 2016 року № Р9 на суму 299958,36 грн.; від 15 серпня 2016 року № Р7 на суму 299614,02 грн.; від 16 серпня 2016 року № Р 6 на суму 299614,02 грн.; від 16 серпня 2016 року № Р8 на суму 234648,00 грн.; від 16 серпня 2016 року № Р 12 на суму 299176,20 грн.; від 16 серпня 2016 року №Р14 на суму 293310,00 грн.; від 16 серпня 2016 року № Р15 на суму 139615,56 грн.; від 16 серпня 2016 року № Р18 на суму 299795,04 грн.; від 18 серпня 2016 року № Р26 на суму 283008,00 грн.; від 18 серпня 2016 року № Р24 на суму 285024,00 грн.; від 18 серпня 2016 року № Р22 на суму 280668,00 грн.; від 18 серпня 2016 року № Р23 на суму 293304,00 грн.; від 19 серпня 2016 року № Р21 на суму 290976,00 грн.; від 19 серпня 2016 року № Р25 на суму 288831,60 грн.; від 19 серпня 2016 року №Р28 на суму 294408,00 грн.; від 19 серпня 2016 року №Р27 на суму 292764,00 грн.; від 19 серпня 2016 року №Р29 на суму 299376,00 грн.; від 29 серпня 2016 року № Р47 на суму 166898,40 грн.; від 29 серпня 2016 року № Р46 на суму 151920,00 грн.; від 30 серпня 2016 року №Р45 на суму 299904,00 грн.; від 30 серпня 2016 року № Р50 на суму 281434,30 грн.; від 31 серпня 2016 року №Р49 на суму 299154,24 грн.; від 31 серпня 2016 року № Р48 на суму 235824,00 грн.;

- Квитанції про прийняття Податкових накладних від 15 серпня 2016 року №10; від 15 серпня 2016 року №11; від 16 серпня 2016 року №12; від 15 серпня 2016 року №13; від 16 серпня 2016 року №14; від 16 серпня 2016 року №15; від 15 серпня 2016 року №16; від 15 серпня 2016 року №17; від 16 серпня 2016 року №18; від 19 серпня 2016 року №21; від 18 серпня 2016 року №22; від 18 серпня 2016 року №23; від 18 серпня 2016 року №24; від 19 серпня 2016 року №25; від 18 серпня 2016 року №26; від 19 серпня 2016 року №27; від 19 серпня 2016 року №28; від 19 серпня 2016 року №29; від 30 серпня 2016 року №45; від 29 серпня 2016 року №46; від 29 серпня 2016 року №47; від 31 серпня 2016 року №48; від 31 серпня 2016 року №49; від 30 серпня 2016 року №50; від 16 серпня 2016 року №6; від 15 серпня 2016 року №7; від 16 серпня 2016 року №8; від 15 серпня 2016 року №9;

- Податкові накладні від 15 серпня 2016 року №17 на суму 299933,52 грн., у тому числі ПДВ - 49988,92 грн.; від 15 серпня 2016 року №16 на суму 299889,60 грн., у тому числі ПДВ - 49981,60 грн.; від 15 серпня 2016 року №13 на суму 298785,12 грн., у тому числі ПДВ - 49797,52 грн.; від 15 серпня 2016 року №11 на суму 299567,28 грн., у тому числі ПДВ - 49927,88 грн.; від 15 серпня 2016 року №10 на суму 299567,28 грн., у тому числі ПДВ - 49927,88 грн.; від 15 серпня 2016 року №9 на суму 299958,36 грн., у тому числі ПДВ - 49993,06 грн.; від 15 серпня 2016 року №7 на суму 299614,02 грн., у тому числі ПДВ - 49935,67 грн.; від 16 серпня 2016 року №6 на суму 299614,02 грн., у тому числі ПДВ - 49935,67 грн.; від 16 серпня 2016 року №8 на суму 234648,00 грн., у тому числі ПДВ - 39108,00 грн.; від 16 серпня 2016 року №12 на суму 299176,20 грн., у тому числі ПДВ - 49862,70 грн.; від 16 серпня 2016 року №14 на суму 293310,00 грн., у тому числі ПДВ - 48885,00 грн.; від 16 серпня 2016 року №15 на суму 139615,56 грн., у тому числі ПДВ - 23269,26 грн.; від 16 серпня 2016 року №18 на суму 299795,04 грн., у тому числі ПДВ - 49965,84 грн.; від 18 серпня 2016 року №26 на суму 283008,00 грн., у тому числі ПДВ - 47168,00 грн.; від 18 серпня 2016 року №24 на суму 285024,00 грн., у тому числі ПДВ - 47504,00 грн.; від 18 серпня 2016 року №23 на суму 293304,00 грн., у тому числі ПДВ - 48884,00 грн.; від 19 серпня 2016 року №21 на суму 290976,00 грн., у тому числі ПДВ - 48496,00 грн.; від 18 серпня 2016 року №22 на суму 280668,00 грн., у тому числі ПДВ - 46778,00 грн.; від 19 серпня 2016 року №25 на суму 288831,60 грн., у тому числі ПДВ - 48138,60 грн.; від 19 серпня 2016 року №28 на суму 294408,00 грн., у тому числі ПДВ - 49068,00 грн.; від 19 серпня 2016 року №27 на суму 292764,00 грн., у тому числі ПДВ - 48794,00 грн.; від 19 серпня 2016 року №29 на суму 299376,00 грн., у тому числі ПДВ - 49896,00 грн.; від 29 серпня 2016 року №47 на суму 166898,40 грн., у тому числі ПДВ - 27816,40 грн.; від 29 серпня 2016 року №46 на суму 151920,00 грн., у тому числі ПДВ - 25320,00 грн.; від 30 серпня 2016 року №45 на суму 299904,00 грн., у тому числі ПДВ - 49984,00 грн.; від 30 серпня 2016 року №50 на суму 281434,30 грн., у тому числі ПДВ - 46905,72 грн.; від 31 серпня 2016 року №49 на суму 299154,24 грн., у тому числі ПДВ - 49859,04 грн.; від 31 серпня 2016 року №48 на суму 235824,00 грн., у тому числі ПДВ - 39304,00 грн., копії яких також наявні в матеріалах справи (Т.2, а.с. 61-250, Т.3, а.с. 1-29).

Перерахування грошових коштів на виконання зазначених вище Договорів Позивача з його контрагентами підтверджується Платіжними дорученнями від 21.10.2016 року №2262 на суму 3166968,54 грн.; від 27.10.2016 року №2359 на суму 300000,00 грн.; від 31.10.2016 року №2391 на суму 100000,00 грн.; від 01.11.2016 року №2413 на суму 850000,00 грн.; від 03.11.2016 року №2468 на суму 150000,00 грн.; від 04.11.2016 року №2490 на суму 100000,00 грн.; від 07.11.2016 року №2537 на суму 300000,00 грн.; від 16.11.2016 року №2655 на суму 610000,00 грн.; від 29.11.2016 року №2803 на суму 700000,00 грн.; від 01.12.2016 року №2828 на суму 210000,00 грн.; від 06.12.2016 року №2918 на суму 400000,00 грн.; від 14.12.2016 року №3075 на суму 129074,00 грн.; від 14.12.2016 року №3071 на суму 100000,00 грн.; від 21.12.2016 року №3139 на суму 290926,00 грн.; від 27.07.2016 року №1008 на суму 186650,84 грн.; від 01.08.2016 року №1051 на суму 100000,00 грн.; від 02.08.2016 року №1070 на суму 50000,00 грн.; від 26.08.2016 року №1429 на суму 1030928,00 грн.; від 29.08.2016 року №1436 на суму 111929,00 грн., копії яких наявні в матеріалах справи (Т.3, а.с.124-142).

Крім того, на підтвердження факту подальшої реалізації Позивачем ОСОБА_2, придбаного у його контрагентів, Позивачем надано до суду Проводки по бухгалтерських рахунках як підтвердження використання ОСОБА_2 у власній господарській діяльності.

У відповідності до ст. 627 Цивільного кодексу України, відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, він, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Пунктом 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України передбачено вимоги до оформлення податкових накладних.

Згідно зі ст. 1, частини першої ст. 3 та частинами першою, другою ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16 липня 1999 року №996-ХІV, первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення; метою ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансове становище, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства; підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій; первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи; первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Підпунктом 14.1.27 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, визначено, що витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).

Відповідно до п. 138.1 ст. 138 Податкового кодексу України, витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із: витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті: інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу; крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу.

Відповідно до п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України, витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

У разі якщо платник податку здійснює виробництво товарів, виконання робіт, надання послуг з довготривалим (більше одного року) технологічним циклом виробництва за умови, що договорами, укладеними на виробництво таких товарів, виконання робіт, надання послуг, не передбачено поетапної їх здачі, до витрат звітного податкового періоду включаються витрати, пов'язані з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг у цьому періоді.

Платник податку для визначення об'єкта оподаткування має право на врахування витрат, підтверджених документами, що складені відповідно до законодавства.

Відповідно до пп. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку не враховуються при визначенні оподаткованого прибутку.

Згідно з підпунктом 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий кредит - це сума, на яку платник. податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Статтею 198 Податкового кодексу України визначено при здійсненні яких операцій виникає право на віднесення сум податку до податкового кредиту, його визначення, складові та випадки, коли суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не відносяться до податкового кредиту.

Пункт 198.3 статті 198 Податкового кодексу України встановлює, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

З аналізу вказаних правових норм та обставин справи Суд приходить до висновку, що необхідними та достатніми підставами для включення Позивачем до складу податкового кредиту відповідних сум податку на додану вартість є: придбання ним товару, робіт чи послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності; сплата чи нарахування сум податку на додану вартість у зв'язку з таким придбанням.

Відповідно до пп.пп. 200.1., 200.2. ст. 200 Податкового кодексу України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду; зокрема при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.

Тобто, обов'язковою умовою підтвердження реальності здійснення господарських операцій є фактична наявність у платника податків первинних документів, фізичних, технічних та технологічних можливостей для здійснення відповідних операцій та зв'язку між фактом придбання товару (послуги) і подальшою господарською діяльністю.

Як зазначено в ОСОБА_3 адміністративного суду України від 02.06.2011 року №742/11/13-11, з метою встановлення факту здійснення господарських операцій, формування витрат для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість має бути підтверджено рух активів у процесі здійснення господарських операцій, при цьому дослідженню підлягають усі первинні документи, які належить складати залежно від певного виду господарських операцій: договори, акти виконаних робіт тощо; фізичні, технічні та технологічні можливості певної особи до вчинення тих чи інших дій, що становлять зміст господарських операцій, як-от: наявність відповідних ліцензій та інших дозвільних документів, що необхідні для ведення певного виду господарської діяльності; встановлено зв'язок між фактом придбання товарів (послуг) і господарською діяльністю платника податку.

На виконання господарських зобов'язань, підтвердження здійснення Позивачем з його контрагентами господарських операцій оформлено всі необхідні первинні документи, укладення правочинів спрямовано на реальне настання правових наслідків, вони відповідають економічному змісту та чинному законодавству.

Про відсутність факту здійснення господарських операцій можуть свідчити, зокрема, такі обставини: всупереч даним податкового обліку будь-кого з учасників операції відсутні зміни активів, зобов'язань чи власного капіталу принаймні в одного з таких учасників; результати, відображені у даних податкового обліку будь-кого з учасників господарських операцій, фактично не настали внаслідок відсутності відповідних дій будь-кого з учасників такої операції (наприклад, відображення отримання послуг без їх фактичного надання або в разі їх надання іншою особою, ніж та, що вказана у даних податкового обліку чи первинних документах; імітація купівлі товару в особи, яка ніколи його не продавала тощо).

Судом встановлено, що Відповідач в Акті зробив висновки про порушення Позивачем вимог податкового законодавства з посиланням на Податкові інформації за його контрагентами, з якої вбачається ризиковість цих підприємств, відсутність у них умов для здійснення господарської діяльності, порушення ними вимог податкового законодавства, тощо, однак доказів, які б безперечно встановлювали ці факти, зокрема, даних про винесення податкових повідомлень-рішень на підставі встановлених порушень та/або відповідних судових рішень щодо визнання правочинів між Позивачем і його контрагентами недійсними, Відповідачем до суду не надано, у зв'язку з чим, ним не доведено безтоварності , здійснених Позивачем з його контрагентами господарських операцій, а відсутність факту їх здійснення спростовується матеріалами справи.

Також, зі змісту Акта вбачається, що перевіркою Позивача надано оцінку не господарським відносинам Товариства з обмеженою відповідальністю Дружківський вогнетривкий завод з ТОВ ПФК Контур (код за ЄДРПОУ 39474213), ТОВ Акцент - Трейд (код за ЄДРПОУ 40108452), ТОВ Паллада Інвест (код за ЄДРПОУ 39493866), ТОВ Дніпро - Холдинг (код за ЄДРПОУ 40354654), ТОВ Токол (код за ЄДРПОУ 39619025), а господарським відносинам з контрагентами контрагентів Позивача, які на думку перевіряючих можливо могли б мати місце.

Такі посилання в обґрунтування висновків Акта є неправомірними та побудовані лише на припущеннях. Проте, оцінюватися при дослідженні факту здійснення господарської операції повинні відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку. Аналогічну правову позицію також викладено в ОСОБА_3 адміністративного суду України від 02.06.2011 року №742/11/13-11.

Як зазначено в Ухвалі Вищого адміністративного суду України від 03 червня 2015 року у справі №826/8600/14 за адміністративним позовом Суб'єкта підприємницької діяльності ОСОБА_4 до Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення форми "Р", податкові наслідки у вигляді зменшення бази оподаткування податку на додану вартість на суму понесених (нарахованих) витрат по сплаті ПДВ у ціні придбаних товарів (робіт, послуг) є правомірними за умови реального виконання господарської операції та наявності первинних документів, що містять достовірні відомості про обсяг та зміст господарської операції. Відтак адміністративний суд не повинен обмежуватися встановленням лише формальних умов застосування платником податкових норм та повинен з'ясувати, дослідити та оцінити фактичні правовідносини учасників поставок, наявність повного пакету належним чином оформлених документів, які достовірно засвідчують фактичне виконання господарської операції.

У сфері податкових правовідносин діє презумпція добросовісності платника, яка полягає у тому, що правовим захистом користуються платники, які у повному обсязі виконують свої обов'язки з правильного нарахування, утримання, повного і своєчасного перерахування до бюджету податків і зборів, а також з дотримання необхідних умов реалізації права на податкову вигоду. Особи, які недобросовісно виконують свої податкові обов'язки, не можуть мати тотожний обсяг прав, яким наділені добросовісні платники. Про недобросовісність платника може свідчити ситуація, при якій за допомогою інструментів, що використовуються у цивільно-правових відносинах, створюються схеми незаконного ухилення від сплати податків, що може призвести до порушення публічних інтересів у сфері оподаткування та до порушення прав і свобод інших платників.

А тому оцінка добросовісності платника передбачає аналіз здійснених ним господарських операцій, які повинні не лише формально відповідати законодавству, але й не суперечити загальній забороні зловживання правами платника. Слід зазначити, що податкова вигода може бути визнана необґрунтованою, якщо для цілей оподаткування обліковані операції не у відповідності з їх економічним змістом або операції, не обумовлені розумними економічними або іншими причинами (цілями ділового характеру).

Якщо за наслідками оцінки поданих податковим органом та платником доказів за правилами статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд дійде висновку про невідповідність сформованих даних податкового обліку реальним фактам підприємницької діяльності, то суд повинен визначити обсяг прав та обов'язків платника у сфері оподаткування, виходячи з дійсного економічного змісту господарської операції.

Слід також зазначити, що висновки, викладені в Акті, порушують закріплений в Конституції України принцип персональної відповідальності, що закріплений статтею 61 Конституції України, відповідно до якого суб'єкт господарювання не може нести відповідальності за дії своїх контрагентів, а може бути притягнений до юридичної відповідальності лише за власні правопорушення.

Неприпустимість притягнення до відповідальності однієї компанії, у випадку за неправомірні дії іншої компанії підтверджується практикою Європейського суду з прав людини (надалі також - ЄСПЛ). Так, в пункті 71 рішення у справі Булвес АД проти Болгарії ЄСПЛ дійшов такого висновку: ... Суд вважає, що компанія-заявник не повинна нести відповідальність за наслідки невиконання постачальником його обов'язків щодо своєчасного декларування ПДВ і, як наслідок, сплачувати ПДВ повторно разом із пенею. Суд вважає, що такі вимоги прирівнюються до надзвичайного обтяження для компанії-заявника, що порушило справедливий баланс, який повинен був підтримуватися між вимогами загальних інтересів та вимогами захисту права власності .

Вищенаведений висновок ЄСПЛ повторно підтвердив у рішенні по справі Бізнес Сепорт Сентре проти Болгарії . У пункті 23 даного рішення ЄСПЛ наголошує, що у разі виявлення податковими органами невиконання постачальником своїх обов'язків як платника ПДВ, вони могли б розпочати податкову перевірку цього постачальника, з тим щоб стягнути з нього належні платежі та штрафні санкції. Утім, зазначив Суд, прямого впливу на оподаткування організації-заявника (Бізнес Сепорт Сентре) це не мало б.

У даному випадку, висновки про непідтвердженість реальності здійснення операцій зроблені на підставі податкової інформації щодо контрагентів Позивача.

Враховуючи викладене, судом встановлено, що придбання Позивачем у контрагента послуг (товару) безпосередньо пов'язане із його господарською діяльністю, а здійснені господарські операції є реальними та підтверджуються необхідними документами.

Відповідачем в Акті не наведено факти, які б безспірно підтверджували недобросовісність саме Позивача, як платника податків, та/або свідчили про його обізнаність щодо протиправного характеру діяльності своїх контрагентів (контрагентів контрагентів).

При цьому, слід зазначити, що податкове законодавство не ставить в залежність податковий облік (стан) певного платника податку від інших осіб, від фактичної сплати контрагентом податку до бюджету, від перебування постачальника за юридичною адресою, а також від його господарських та виробничих можливостей. Питання віднесення певних сум податку на додану вартість до податкового кредиту поширюється виключно на окремо взятого платника та не залежить від розрахунків з бюджетом третіх осіб. Таку правову позицію висловлено Вищим адміністративним судом України в Постанові від 10.09.2014 року у справі №2а-13207/12/2670.

Сам факт наявності господарських операцій з контрагентом, який порушує податкове законодавство не може тягнути за собою негативні наслідки для платника податків у вигляді зменшення податкового кредиту з податку на додану вартість, оскільки, даних про те, що Позивач був обізнаний про такі дії його контрагентів до суду не надано та якщо контрагент не виконав свого зобов'язання щодо сплати податку до бюджету, то це тягне відповідальність та негативні наслідки саме для цієї особи.

В Ухвалі Вищого адміністративного суду України від 01 березня 2017 року (К/800/10555/13) у справі №1570/4953/2012 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Агро-Трейд-Юг до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення, зазначено, що доводи податкового органу про не підтвердження реальності зазначених господарських операцій з огляду на не підтвердження поставок в ланцюгу до товаровиробника, не можуть бути підставою для позбавлення платника (позивача) права на формування податкового кредиту. Сума податку на додану вартість, яка включена до ціни товару, є податковим зобов'язанням продавця товару і саме продавець товару несе обов'язок сплатити суму податку до бюджету, а у разі, якщо контрагент не виконав свого зобов'язання по сплаті податку до бюджету, то це тягне відповідальність та негативні наслідки саме для цієї особи.

У ОСОБА_3 адміністративного суду України від 02.06.2011 року №742/11/13-11 також зазначено, що відносини між учасниками попередніх ланцюгів постачань товарів та послуг не мають безпосереднього впливу на дослідження факту реальності господарської операції, вчиненої між останнім у ланцюгу постачань платником податків та його безпосереднім контрагентом.

Судом встановлено, що спірні господарські операції були належним чином відображені Позивачем у податковому обліку. Жодних свідчень того, що їх виконання спричинило заниження чи приховування об'єктів оподаткування у відповідних господарських операціях з боку їх учасників, судом не встановлено.

Крім того, Відповідач в Акті, як на доказ безтоварності здійснених Позивачем господарських операцій, посилається на наявність відкритих кримінальних проваджень щодо контрагентів Позивача. Проте, суд зазначає, що сам факт відкриття кримінальних проваджень щодо контрагентів Позивача, зокрема за фактом вчинення кримінального правопорушення за частиною третьою ст. 212 Кримінального кодексу України, не може бути належним та допустимим доказом в розумінні Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки викладені в ньому обставини стосуються лише господарських операцій контрагентів Позивача з іншими юридичними особами, а не безпосередньо з ним. Тому Позивач не має нести відповідальності за ймовірні порушення будь-якими юридичними особами, що здійснювали господарські операції з його контрагентами, вимог податкового законодавства.

Більш того, згідно з частиною четвертою ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України, зокрема, вирок суду у кримінальному провадженні є обов'язковим для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, щодо якої ухвалений вирок, у зв'язку з чим, посилання Відповідача в Акті на матеріали кримінального провадження, як на доведений факт здійснення іншими юридичними особами, господарські взаємовідносини з якими мали контрагенти Позивача, кримінальних правопорушень та безтоварності (фіктивності) здійснених Позивачем з його контрагентами господарських операцій, є безпідставними.

Не надано також добутих у визначений процесуальним законодавством спосіб доказів підробки документів або складання фіктивних документів на підтвердження здійснених позивачем господарських операцій. Зазначене вказує на необґрунтованість тверджень Відповідача про фіктивність проведених Позивачем господарських операцій.

Суд звертає увагу, що Відповідачем жодних належних та допустимих доказів щодо внесення відповідних записів в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань про припинення юридичних осіб контрагентів Позивача до суду не надано.

Згідно з частиною другою ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову, вимоги якої Відповідачем не виконано.

Разом із тим, обираючи спосіб захисту порушеного права як визнання зазначеного вище податкового повідомлення-рішення протиправним позивачем не було враховано, що статтею 55 Податкового кодексу України передбачено лише можливість скасування податкового повідомлення-рішення.

Таким чином, суд приходить до висновку, що спірне податкове повідомлення-рішення від 25.04.2017 року № НОМЕР_1 про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 3 692 976,00 грн., у тому числі 2 461 984,00 грн. за основним платежем та 1 230 992,00 грн. застосування штрафних санкцій належить скасувати.

З огляду на викладене, суд задовольняє позовні вимоги частково

Розподіл судових витрат підлягає здійсненню у відповідності до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись статтями 104-107, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Дружківський вогнетривкий завод до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про визнання протиправними та скасування: податкового повідомлення-рішення від 25.04.2017 року №0000131400 про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 3 692 976,00 грн., у тому числі 2 461 984,00 грн. за основним платежем та 1 230 992,00 грн. застосування штрафних санкцій - задовольнити частково.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області форми "Р" від 25 квітня 2017 року № НОМЕР_1.

В іншій частині позову відмовити.

Присудити за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (код за ЄДРПОУ 39406028) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Дружківський вогнетривкий завод (код за ЄДРПОУ 34283984) 55 394 (п'ятдесят п'ять тисяч триста дев'яносто чотири) грн. 64 коп. суми судового збору, сплаченого Платіжним дорученням від 11 травня 2017 року №4801.

Вступна та резолютивна частини постанови прийняті у нарадчій кімнаті 04 липня 2017 року та проголошені в присутності представників сторін.

Постанова у повному обсязі складена та підписана 06 липня 2017 року.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду

Суддя Кочанова П.В.

Дата ухвалення рішення04.07.2017
Оприлюднено06.07.2017
Номер документу67579438
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/1953/17-а

Ухвала від 08.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 11.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 27.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 04.10.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 04.10.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 21.09.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 21.09.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 03.08.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 19.07.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Постанова від 04.07.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні