Постанова
від 04.07.2017 по справі 803/30/17
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 липня 2017 року Справа № 803/30/17

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Андрусенко О. О.,

при секретарі судового засідання Хомяк М. І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю РВПГ МІТ до Управління Держгеокадастру у Володимир-Волинському районі Волинської області, Володимир-Волинської районної ради Волинської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Державне підприємство Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою про визнання протиправними дій та витягу,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю РВПГ МІТ (далі - позивач, ТзОВ РВПГ МІТ ) звернулося в суд з позовом до Управління Держгеокадастру у Володимир-Волинському районі Волинської області (далі - відповідач -1) про визнання протиправними дій щодо визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що перебуває в оренді ТзОВ РВПГ МІТ , площею 6,4350 га для обслуговування складських приміщень за межами населених пунктів Зимнівської сільської ради Володимир-Волинського району Волинської області, та витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 01.03.2016 року № 0-28-0.3-486/2-16.

Ухвалою суду від 10.02.2017 року залучено до участі у справі другим відповідачем Володимир-Волинську районну раду Волинської області (далі - відповідач-2) та третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Державне підприємство Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою (далі - третя особа).

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що на підставі договору оренди землі від 27.08.2008 року позивач орендує земельну ділянку (кадастровий номер - 0720582000:00:001:0607), розташовану за адресою: Волинська область, Володимир-Волинський район, Зимнівська сільська рада за межами населених пунктів, площею 6,435 га. Згідно витягу Управління Держгеокадастру у Володимир-Волинському районі Волинської області від 01.03.2016 року № 0-28-0.3-486/2-16 з технічної документації про нормативну грошову оцінку вказаної земельної ділянки, нормативна грошова оцінка земельної ділянки визначена у розмірі 6 145 024,86 грн. Вважає, що при визначенні нормативної грошової оцінки обов'язково має враховуватися функціональне використання земель, стан земельної ділянки та фактор можливості отримання прибутку. Однак, відповідачем-1 не було враховано зміну основного виду діяльності позивача, стан орендованої земельної ділянки, частина якої зруйнована, а також те, що через вказану ділянку проходить високовольтна лінія електропередач, тому нормативну грошову оцінку земельної ділянки визначено неправомірно.

У заяві від 04.07.2017 року представник позивача підтримала позовні вимоги з підстав, наведених у позовній заяві, та просила їх задовольнити.

У письмових запереченнях на адміністративний позов відповідач-1 позовних вимог не визнав, посилаючись на те, що в оскаржуваному витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 01.03.2016 року № 0-28-0.3-486/2-16 Управлінням Держгеокадастру у Володимир-Волинському районі Волинської області використано виключно вартість земельної ділянки, встановленої у технічній документації із землеустрою, у сумі 4 288 223,91 грн., а також відповідно до статті 289 Податкового кодексу України застосовано коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки, розрахований на 2016 рік у розмірі 1,433, тому нормативна грошова оцінка земельної ділянки позивача відображена у витязі як 6 145 024,86 грн. Вважає, що всі доводи позивача при обґрунтуванні своїх позовних вимог стосуються змісту технічної документації із нормативно грошової оцінки земельної ділянки: неврахування функціонального використання земельної ділянки, стану земельної ділянки, відносної прибуткованості землі, інших обставин та факторів, що впливають на вартість землі. Оскільки відповідач-1 не виготовляв технічної документації земельної ділянки, не проводив розрахунок вартості земельної ділянки, а лише видав витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 01.03.2016 року № 0-28-0.3-486/2-16, тому просив у задоволенні позовних вимог відмовити повністю. Крім того, просив здійснювати розгляд справи за відсутності їхнього представника.

У письмових запереченнях представник відповідача-2 позовних вимог не визнав, посилаючись на те, що 24.12.2015 року Володимир-Волинською районною радою Волинської області прийнято рішення № 2/18 Про затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок за межами населених пунктів на території Володимир-Волинського району , яким було затверджено, зокрема, технічну документацію по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки, що перебуває в оренді позивача. При прийнятті вказаного рішення відповідачем-2 розглянуто питання, яке віднесене до його повноважень Законом України Про оцінку земель . Просив відмовити у задоволенні позовних вимог та розгляд справи здійснювати за відсутності їхнього представника.

У судове засідання третя особа свого представника не направила, заперечень на адміністративний позов не подала, хоча належним чином була повідомлена про дату, час та місце судового розгляду.

Як передбачено частиною першою статті 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

У відповідності до вимог статті 41 КАС України справу вирішено у відсутності сторін на підставі наявних у ній доказів без фіксування судового засідання технічним засобом.

Дослідивши подані суду письмові докази, суд приходить до висновку, що позов підлягає до часткового задоволення з огляду на наступне.

Судом встановлено, що 27.08.2008 року між Володимир-Волинською районною державною адміністрацією (орендодавець) та ТзОВ РВПГ МІТ (орендар) укладено договір оренди землі (зареєстрований 27.08.2008 року за № 040808200092), відповідно до умов якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку з земель запасу не наданих у власність та користування на підставі розпорядження голови райдержадміністрації від 02.06.2008 року № 272, від 13.06.2008 року № 292, яка знаходиться біля с. Зимне за межами населених пунктів на території Зимнівської сільської ради. В оренду передається земельна ділянка загальною площею 6,435 га, у тому числі 6,435 га під господарськими будівлями і дворами. Договір укладено на 49 років. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі за перший рік в розмірі 1500 грн. за 1 га, за другий рік - 2000 грн., за третій рік - 2500 грн., за наступні роки - в розмірі 3000 грн. за 1 га за 1 рік. Земельна ділянка передається в оренду для обслуговування складських приміщень та оптової торгівлі. Цільове призначення земельної ділянки - землі промисловості, транспорту, зв'язку оборони та іншого призначення (а.с. 10-16).

01.07.2008 року Володимир-Волинською районною державною адміністрацією та позивачем підписано акт прийомки-передачі об'єкта оренди, відповідно до якого останній прийняв в оренду земельну ділянку загальною площею 6,435 га, в тому числі: землі комерційного використання -6,435 га.. з них під капітальною одноповерховою - 0,7589 га., під спорудами - 0,0212 га., під проїздами, проходами, площадками - 5,6549 га для обслуговування складських приміщень та оптової торгівлі (а.с. 14).

01.03.2016 року Управлінням Держгеокадастру у Володимир-Волинському районі Волинської області видано Витяг № 0-28-0.3-486/2-16 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розташованої за адресою: Волинська область, Володимир-Волинський район, Зимнівська сільська рада за межами населених пунктів, площею 6,435 га, до договору оренди землі від 27.08.2008 року, кадастровий номер земельної ділянки - 0720582000:00:001:0607, в якому визначено нормативну грошову оцінку вказаної ділянки у розмірі 6 145 024,86 грн. (а.с. 19).

Не погоджуючись з діями відповідача-1 щодо визначення нормативної грошової оцінки вказаної ділянки та витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 01.03.2016 року № 0-28-0.3-486/2-16 позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 19 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень (частина перша статті 20 Земельного кодексу України).

Як вбачається з матеріалів справи, земельна ділянка за кадастровим номером - 0720582000:00:001:0607, площею 6,4350 га, місцем розташування якої є: Волинська область, Володимир-Волинський район, Зимнівська сільська рада (за межами населених пунктів) та яку орендує позивач на підставі договору оренди землі від 27.08.2008 року, віднесена до земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, цільовим призначенням якої є - для обслуговування складських приміщень та оптової торгівлі, що підтверджується копіями витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 29.10.2015 року № НВ-0701717232015 (а.с. 55-59), договору оренди землі від 27.08.2008 року (а.с.10-16).

Відповідно до статті 201 Земельного кодексу України грошова оцінка земельних ділянок визначається на рентній основі. Залежно від призначення та порядку проведення, грошова оцінка земельних ділянок може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо. Експертна грошова оцінка використовується при здійсненні цивільно-правових угод щодо земельних ділянок. Грошова оцінка земельних ділянок проводиться за методикою, яка затверджується Кабінетом Міністрів України.

Закон України Про оцінку земель визначає правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні та спрямований на регулювання відносин, пов'язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель.

Згідно із частинами першою, четвертою статті 5 Закону України Про оцінку земель залежно від мети та методів проведення оцінка земель поділяється на такі види: бонітування ґрунтів; економічна оцінка земель; грошова оцінка земельних ділянок. Грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель (частина п'ята статті 5 Закону України Про оцінку земель ).

Статтею 18 Закону України Про оцінку земель передбачено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7 - 10 років.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України Про землеустрій .

Згідно із статтею 20 Закону України Про оцінку земель за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Як передбачено частинами другою та третьою статті 23 цього Закону, технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, затверджується районними радами.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до пункту 8 Методики нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів), затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 року № 1278, за результатами проведення нормативної грошової оцінки земель в межах району складається технічна документація з нормативної грошової оцінки земель району, що затверджується районними радами. Результати нормативної грошової оцінки окремої земельної ділянки оформляються і видаються територіальним органом Держгеокадастру як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель району протягом трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.

З системного аналізу вищенаведених норм слідує, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, проводиться (складається) юридичними особами, які є її розробниками відповідно до Закону України Про землеустрій , та затверджується районною радою, а витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель видає відповідний територіальний орган Держгеокадастру.

Судом встановлено, що у листопаді 2015 року на замовлення Володимир-Волинської районної державної адміністрації ДП Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою розроблено технічну документацію по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки, що перебуває в оренді ТзОВ РВПГ МІТ , площею 6,4350 га (кадастровий номер 0720582000:00:001:0607) для обслуговування складських приміщень за межами населених пунктів на території Зимнівської сільської ради Володимир-Волинського району Волинської області, в якій (розрахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки - складова документації) зазначено, що нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки станом на 30.11.2015 року становить 4 288 223,91 грн. (а.с. 20-30).

Рішенням Володимир-Волинської районної ради Волинської області від 24.12.2015 року № 2/18 затверджено вищезазначену технічну документацію по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки (а.с. 77-79).

01.03.2016 року Управлінням Держгеокадастру у Володимир-Волинському районі Волинської області видано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 0-28-0.3-486/2-16, в якому визначено нормативну грошову оцінку земельної ділянки у розмірі 6 145 024,86 грн. (а.с. 19).

У письмових поясненнях відповідач-1 зазначив, що в оскаржуваному витязі відповідачем використано виключно вартість земельної ділянки, встановленої у технічній документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки, розробником якої є третя особа, у розмірі 4 288 223,91 грн., а також відповідно до статті 289 Податкового кодексу України застосовано коефіцієнт індексації нормативно грошової оцінки земельної ділянки, розрахований на 2016 рік Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру, у розмірі 1,433. Отже, нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки визначена в оскаржуваному витязі у розмірі 6 145 024,86 грн. (4 288 223,91 грн.х1,433) (а.с. 48-52).

Так, пунктами 289.1, 289.2 статті 289 Податкового кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою: Кi = І : 100, де І - індекс споживчих цін за попередній рік. У разі якщо індекс споживчих цін не перевищує 100 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 100. Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Листом від 11.01.2016 року № 28-0.22-201/2-16 Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру повідомила Головні управління Держгеокадастру в областях і м. Києві, що коефіцієнт індексації нормативно грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, розрахований відповідно до пункту 289.2 статті 289 Податкового кодексу, станом на 01.01.2016 року становить 1,433 (а.с. 54).

Враховуючи те, що Управління Держгеокадастру у Володимир-Волинському районі Волинської області наділене повноваженням щодо формування (видання) витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, відтак суд приходить до висновку, що у задоволенні позовних вимог в частині визнання протиправними дій відповідача-1 щодо визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що перебуває в оренді ТзОВ РВПГ МІТ , площею 6,4350 га для обслуговування складських приміщень за межами населених пунктів Зимнівської сільської ради Володимир-Волинського району Волинської області слід відмовити.

Щодо позовних вимог про визнання протиправним витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 01.03.2016 року № 0-28-0.3-486/2-16 суд враховує наступне.

Як зазначалось вище, згідно з частиною першою статті 201 Земельного кодексу України грошова оцінка земельних ділянок визначається на рентній основі.

Відповідно до статті 1 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Отже, грошова оцінка земельної ділянки залежить від доходу, який може бути отриманий від передбаченого цільового використання конкретної земельної ділянки.

Нормативна грошова оцінка земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів) проводиться відповідно до Методики нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів), затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 року № 1278 (далі - Методика № 1278), та Порядку нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів), затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 22.08.2013 року № 508 (далі - Порядок № 508).

Згідно з пунктом 2.1 Порядку № 508 та пунктом 4 Методика № 1278 нормативна грошова оцінка земельної ділянки (Цн) визначається за формулою:

Цн = Пд ґ Рд ґ Ск ґ Км ґ Кв ґ Кмц ґ Кі,

де Пд - площа земельної ділянки, що приймається за даними Державного земельного кадастру або документації із землеустрою, кв. м;

Рд - рентний дохід на один кв. м площі для відповідної категорії земель, що визначається за нормативами рентного доходу для відповідної категорії земель згідно з додатком 1 до цього Порядку, гривень на рік;

Ск - строк капіталізації, що визначається згідно з пунктом 2.2 цього розділу, років;

Км - коефіцієнт, який враховує місце розташування земель, що визначається згідно з пунктом 2.3 цього розділу;

Кв - коефіцієнт, який враховує вид використання земельної ділянки, що визначається згідно з пунктом 2.7 цього розділу;

Кмц - коефіцієнт, який враховує належність земельної ділянки до земель природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного призначення, що визначається згідно з пунктом 2.12 цього розділу;

Кі - коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, що визначається згідно із статтею 289 розділу XIII Податкового кодексу України.

Як передбачено пунктом 2.7 Порядку № 508 коефіцієнт, який враховує вид використання земельної ділянки (Кв), визначається за формулою:

Кв = Кв1 ґ Кв2 ґ Кв3 ґ Кв4,

де Кв1 - коефіцієнт, який враховує склад угідь земельної ділянки, визначається згідно з додатком 7 до цього Порядку відповідно до даних Державного земельного кадастру;

Кв2 - коефіцієнт, який враховує регіональні відмінності у формуванні рентного доходу та визначається для земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення згідно з додатком 8 до цього Порядку, а для земельних ділянок інших категорій прирівнюється до одиниці;

Кв3 - коефіцієнт, що враховує продуктивність лісових насаджень та визначається для земель, вкритих лісовою (деревною та чагарниковою) рослинністю, згідно з пунктами 2.8, 2.9 та 2.10 цього розділу, а для інших земельних угідь прирівнюється до одиниці;

Кв4 - коефіцієнт, що враховує продуктивність водних об'єктів та визначається для земель із цими об'єктами: природні водотоки (річки та струмки), штучні водотоки (канали), озера, ставки, водосховища та інші водні об'єкти, згідно з пунктом 2.11 цього розділу, а для інших земельних угідь прирівнюється до одиниці.

Додатком 7 до Порядку № 508 визначено значення коефіцієнта Кв1, які враховують склад угідь земельної ділянки, з якого вбачається, що значення коефіцієнта Кв1 є різним (коливається від 0,5 до 2,5), оскільки залежить від назви угідь.

Як вбачається з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки, що перебуває в оренді ТзОВ РВПГ МІТ , площею 6,4350 га для обслуговування складських приміщень за межами населених пунктів на території Зимнівської сільської ради Володимир-Волинського району Волинської області, зокрема, з розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки (а.с. 29), ДП Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою визначено коефіцієнт Кв1 як 1.2 - назва угіддя відповідно до додатку 7 до Порядку № 508 - землі під промисловою забудовою (крім торфорозробок, які експлуатують, та відпрацьованих розробок та кар'єрів, закритих шахт, відвалів, териконів, які не експлуатують) .

Перелік угідь згідно з Класифікацією видів земельних угідь (КВЗУ) визначено Порядом ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року № 1051.

Так, згідно додатку 4 до вказаного Порядку група землі під промисловою забудовою включає в себе підгрупи, зокрема, 1) землі, на яких провадяться головним чином промислові види діяльності, з усіма допоміжними територіями, зокрема очисні споруди, стоянки, складські площадки, території закладів управління тощо. Включаються також землі будівельних організацій та підприємств, землі з господарськими дворами та будівлями, окремо розташованими, які не входять в межі населених пунктів, а також під господарськими дворами держлісгоспів (склади лісоматеріалів, пилорами тощо). Група не включає території портів і їх складських приміщень, навіть якщо вони є частинами промислових об'єктів, а також землі, які використовуються для відкритих розробок, шахт, кар'єрів і відповідних споруд та інфраструктури; 2) землі під будівлями та спорудами промислових підприємств.

Отже, з аналізу вищенаведеного можна дійти висновку, що землі під промисловою забудовою - це землі, на яких провадяться промислові види діяльності.

Згідно умов договору оренди землі від 27.08.2008 року земельна ділянка, площею 6,4350 га, яка знаходиться за межами населених пунктів на території Зимнівської сільської ради Володимир-Волинського району Волинської області, була надана позивачу в оренду для обслуговування складських приміщень та оптової торгівлі (а.с. 11).

Однак, як встановлено судом та наголошено позивачем у позовній заяві, з 2012 року позивачем змінено основний вид діяльності з оптова торгівля на вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур , що також підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.40-41).

У проекті землеустрою щодо відведення земельної ділянки ТзОВ РВПГ МІТ для обслуговування складських приміщень та оптової торгівлі біля с. Зимне, Зимнівська сільська рада, Володимир-Волинський район, Волинська область, визначено, що загальна площа орендованої позивачем ділянки - 6,435 га., з яких під господарськими будівлями і дворами: капітальна забудова (зруйнована), загальна площа 0,3788; капітальна забудова, площею 0,3811; під спорудами - 0,0212; під проїздами проходами, площадками - 5,6549 (а.с. 32). Вищезазначене також підтверджується актом погодження меж з суміжними землекористувачами (технічна документація із землеустрою щодо складання документів до договору оренди земельної ділянки від 27.08.2008 року), з якого, крім того, вбачається, що із загальної площі земельної ділянки - 6,435 га, в зоні дії обмежень: (7) використання земельної ділянки для ремонту ліній електропередач - 0, 418 га (а.с. 13).

З вищенаведеного слідує, що із загальної площі спірної земельної ділянки - 6,435 га., 0,3788 га - капітальна забудова зруйнована ; 0,418 га - знаходиться в зоні дії обмежень (на ній знаходяться опори ліній електропередач), а тому позивач не може вести на ній власну господарську діяльність, що не було враховано при визначенні нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки.

Оскільки ДП Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою при складанні технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки, що перебуває в оренді ТзОВ РВПГ МІТ , площею 6,4350 га для обслуговування складських приміщень за межами населених пунктів на території Зимнівської сільської ради Володимир-Волинського району Волинської області не було враховано зміну виду діяльності позивача та площі земельної ділянки, яка знаходиться в зоні дії обмежень, тому суд погоджується з доводами позивача, що визначена нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки не відповідає вимогам, визначеним Порядом № 508.

Враховуючи те, що відповідачем-1 у витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 01.03.2016 року № 0-28-0.3-486/2-16 було використано нормативно грошову оцінку земельної ділянки, встановлену у технічній документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки, що перебуває в оренді ТзОВ РВПГ МІТ , площею 6,4350 га для обслуговування складських приміщень за межами населених пунктів на території Зимнівської сільської ради Володимир-Волинського району Волинської області, складену третьою особою, яка у свою чергу не відповідає встановленим вимогам, відтак суд дійшов висновку про протиправність оскаржуваного витягу.

Відповідно до частин першої та другої статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З наведених вище підстав, виходячи з наданих суду статтею 162 КАС України повноважень, адміністративний позов підлягає до часткового задоволення шляхом прийняття постанови про визнання протиправним та скасування витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 01.03.2016 року № 0-28-0.3-486/2-16.

Керуючись статтею 41, частиною третьою статті 160, статтею 163 Кодексу адміністративного судочинства України, Закону України Про оцінку земель , суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 01 березня 2016 року № 0-28-0.3-486/2-16, виданий Управлінням Держгеокадастру у Володимир-Волинському районі Волинської області.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, повний текст якої складено 10 липня 2017 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Головуючий-суддя О. О. Андрусенко

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.07.2017
Оприлюднено11.07.2017
Номер документу67656755
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/30/17

Постанова від 26.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 24.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 08.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 23.01.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 11.01.2018

Адміністративне

Верховний Суд

Мороз Л.Л.

Ухвала від 12.12.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 22.09.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 20.09.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Постанова від 04.07.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 26.06.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні