Ухвала
від 12.12.2017 по справі 803/30/17
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 грудня 2017 рокуЛьвів№ 876/9708/17

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Гудима Л.Я.,

суддів: Довгополова О.М., Святецького В.В.,

за участю секретаря судового засідання: Дідик Н.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Заступника прокурора Волинської області в інтересах держави в особі Володимир-Волинської районної державної адміністрації на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 04 липня 2017 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю РВПГ МІТ до Управління Держгеокадастру у Володимир-Волинському районі Волинської області, Володимир-Волинської районної ради Волинської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Державне підприємство Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою про визнання протиправними дій та витягу,-

В С Т А Н О В И В:

В січні 2017 року ТзОВ РВПГ МІТ звернулося в суд з позовом до Управління Держгеокадастру у Володимир-Волинському районі Волинської області, Володимир-Волинської районної ради Волинської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_1 підприємство Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою , в якому просило визнати протиправними дії щодо визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що перебуває в оренді ТзОВ РВПГ МІТ , площею 6,4350 га для обслуговування складських приміщень за межами населених пунктів Зимнівської сільської ради Володимир-Волинського району Волинської області, та витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 01.03.2016 року № 0-28-0.3-486/2-16.

В обґрунтування своїх позовних вимог посилалось на те, що на підставі договору оренди землі від 27.08.2008 року позивач орендує земельну ділянку (кадастровий номер - 0720582000:00:001:0607), розташовану за адресою: Волинська область, Володимир-Волинський район, Зимнівська сільська рада за межами населених пунктів, площею 6,435 га. Згідно витягу Управління Держгеокадастру у Володимир-Волинському районі Волинської області від 01.03.2016 року №0-28-0.3-486/2-16 з технічної документації про нормативну грошову оцінку вказаної земельної ділянки, нормативна грошова оцінка земельної ділянки визначена у розмірі 6 145 024,86 грн. Вважав, що при визначенні нормативної грошової оцінки обов язково має враховуватися функціональне використання земель, стан земельної ділянки та фактор можливості отримання прибутку. Однак, відповідачем-1 не було враховано зміну основного виду діяльності позивача, стан орендованої земельної ділянки, частина якої зруйнована, а також те, що через вказану ділянку проходить високовольтна лінія електропередач, тому нормативну грошову оцінку земельної ділянки визначено неправомірно.

Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 04 липня 2017 року позов задоволено частково; визнано протиправним та скасовано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 01 березня 2016 року № 0-28-0.3-486/2-16, виданий Управлінням Держгеокадастру у Володимир-Волинському районі Волинської області; у задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з вищезазначеною постановою суду першої інстанції, заступник прокурора Волинської області в інтересах держави в особі Володимир-Волинської районної державної адміністрації оскаржив її в апеляційному порядку, який, покликаючись на неповне з ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, порушення судом норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати постанову суду першої інстанції в частині задоволених позовних вимог та прийняти нове судове рішення, яким в задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі, з підстав, викладених у своїй апеляційній скарзі.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши наявні у справі письмові докази та доводи апеляційної скарги в їх сукупності, колегія суддів дійшла переконання, що подану апеляційну скаргу слід задовольнити, виходячи з наступних підстав.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, що у листопаді 2015 року на замовлення Володимир-Волинської районної державної адміністрації ДП Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою розроблено технічну документацію по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки, що перебуває в оренді ТзОВ РВПГ МІТ , площею 6,4350 га (кадастровий номер 0720582000:00:001:0607) для обслуговування складських приміщень за межами населених пунктів на території Зимнівської сільської ради Володимир-Волинського району Волинської області, в якій (розрахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки - складова документації) зазначено, що нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки станом на 30.11.2015 року становить 4 288 223,91 грн. (а.с. 20-30).

Рішенням Володимир-Волинської районної ради Волинської області від 24.12.2015 року № 2/18 затверджено вищезазначену технічну документацію по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки (а.с. 77-79).

01.03.2016 року Управлінням Держгеокадастру у Володимир-Волинському районі Волинської області видано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 0-28-0.3-486/2-16, в якому визначено нормативну грошову оцінку земельної ділянки у розмірі 6 145 024,86 грн. (а.с. 19).

Задовольняючи частково адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що у витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 01.03.2016 року № 0-28-0.3-486/2-16 було використано нормативно грошову оцінку земельної ділянки, встановлену у технічній документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки, що перебуває в оренді ТзОВ РВПГ МІТ , площею 6,4350 га для обслуговування складських приміщень за межами населених пунктів на території Зимнівської сільської ради Володимир-Волинського району Волинської області, складену третьою особою, яка у свою чергу не відповідає встановленим вимогам

Такий висновок суду першої інстанції, на думку колегії суддів, не відповідає нормам матеріального права та фактичним обставинам справи і є помилковим, виходячи з наступного.

У відповідності до ч. 1 ст. 195 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Апелянт оскаржує рішення суду щодо задоволених позовних вимог про визнання протиправним витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 01.03.2016 року № 0-28-0.3-486/2-16.

Згідно з положеннями статті 288 ПК (тут і далі - у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється розділом ХІІІ цього Кодексу; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом, та не може перевищувати, зокрема для інших земельних ділянок, наданих в оренду, 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Також слід зазначити, що базою оподаткування відповідно до статті 271 ПК є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого розділом ХІІІ ПК.

За змістом пункту 289.1 статті 289 ПК і частини першої статті 13 Закону України Про оцінку земель для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності обов язково проводиться та використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, яка являє собою капіталізований рентний дохід (дохід, який можна отримати із землі як фактора виробництва залежно від якості та місця розташування земельної ділянки), визначений за встановленими і затвердженими нормативами (стаття 1 Закону України Про оцінку земель ).

Відповідно до положень статті 18 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5- 7 років. Технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою (частина перша статті 23 цього Закону).

Таким чином, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, який в будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлено положеннями статті 288 ПК.

Разом із тим згідно з пунктами 34, 35 частини першої статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин; затвердження ставок земельного податку відповідно до ПК.

Відповідно до положень статті 144 Конституції України та статті 73 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов язковими до виконання на відповідній території.

Як видно з матеріалів справи, нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що передана у користування згідно договору оренди землі, укладеного між Володимир-Волинською райдержадміністрацією та ТзОВ РВПГ МІТ 01.07.2008 року, та встановлено її розмір в сумі 4 288 223,91 грн. затверджено рішенням Володимир-Волинської районної ради Волинської від 24.12.2015 року№2/18 Про затвердження технічних документацій з нормативно грошової оцінки земельних ділянок за межами населених пунктів на території Володимир-Волинського району .

Зазначене рішення є чинним й у встановленому законом порядку незаконним не визнавалося, тому воно є обов язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Аналізуючи вищенаведене, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для визнання протиправним витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 01.03.2016 року № 0-28-0.3-486/2-16, через що позовні вимоги є безпідставними та необґрунтованими, а відтак задоволенню не підлягають.

З огляду на вищевикладене, доводи апеляційної скарги є суттєвими і складають підстави для висновку про порушення судом норм матеріального та процесуального права, неповного з ясування усіх обставин, що призвело до неправильного вирішення справи, тому постанова суду першої інстанції підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови, якою в задоволенні позову слід відмовити.

Керуючись статтями 160, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Заступника прокурора Волинської області в інтересах держави в особі Володимир-Волинської районної державної адміністрації задовольнити, постанову Волинського окружного адміністративного суду від 04 липня 2017 року у справі №803/30/17 - скасувати та прийняти нову постанову, якою в задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання постановою законної сили, а у разі складення постанови в повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня складення постанови в повному обсязі.

Головуючий суддя : Л.Я. Гудим

Судді: О.М. Довгополов

ОСОБА_2

Повний текст постанови виготовлено та підписано 14.12.2017 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2017
Оприлюднено15.12.2017
Номер документу70999321
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/30/17

Постанова від 26.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 24.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 08.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 23.01.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 11.01.2018

Адміністративне

Верховний Суд

Мороз Л.Л.

Ухвала від 12.12.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 22.09.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 20.09.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Постанова від 04.07.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 26.06.2017

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні