Постанова
від 30.06.2017 по справі 804/1051/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 червня 2017 р. Справа № 804/1051/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Захарчук-Борисенко Н.В. при секретарі - Музиці Я.І. за участю: представника позивача - ОСОБА_1 представника відповідача - ОСОБА_2 представника третьої особи - ОСОБА_2 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КЛІА МЕДІА" до Управління патрульної поліції в місті Дніпрі, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору начальник управління патрульної поліції в м. Дніпрі старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 про визнання протиправною та скасування вимоги,-

ВСТАНОВИВ:

09.02.2017 Товариство з обмеженою відповідальністю "КЛІА МЕДІА" (далі ТОВ КЛІА МЕДІА , позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Управління патрульної поліції в місті Дніпрі (далі - відповідач), в якому просить визнати протиправною та скасувати вимогу (припис) № 636/19/41-01/2017 від 10.01.2017, винесену на підставі ст. 52-3 Закону України "Про дорожній рух", начальником Управління патрульної поліції в місті Дніпрі старшим лейтенантом поліції ОСОБА_3 відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "КЛІА МЕДІА" (код ЄДРПОУ 36161944, місцезнаходження: м. Дніпро, вул. Глинки, 2, Апартамент центр, офіс 3).

Ухвалою суду від 10.02.2017 відкрито провадження у справі та справу призначено до розгляду у судовому засіданні.

Ухвалою суду від 15.05.2017 до участі у справі залучено третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору начальника управління патрульної поліції в м. Дніпрі старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ним було отримано Вимогу (припис) №636/19/41-01/2017 від 10.01.2017, винесений на підставі ст.52-3 Закону України Про дорожній рух , начальником Управління патрульної поліції в м. Дніпрі старшим лейтенантом поліції ОСОБА_3, якою позивача зобов'язано усунути порушення при розміщенні зовнішніх рекламо носіїв, а саме п.п. 3.7.1-3.7.4 ДСТУ 3587-97. На думку позивача, в оскаржуваній вимозі відсутні докази об'єктивної наявності вказаних у приписі недоліків, формулювання порушень є не конкретним, не містять посилання на норми законодавчих актів, які, на думку Управління патрульної поліції в місті Дніпрі, є порушеними позивачем. З огляду на викладене, позивач вважає, що відсутні докази наявності порушень з боку позивача діючого законодавства про рекламу, а тому оскаржувана вимога (припис) №636/19/41-01/2017 від 10.01.2017 підлягає скасуванню.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив задовольнити.

Представник відповідача та третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору в судовому засіданні проти позову заперечував, зазначив, що позивачем було порушено вимоги Законів України Про дорожній рух та Про рекламу , а тому оскаржувана вимога (припис) №636/19/41-01/2017 від 10.01.2017 про усунення порушень про розміщенні зовнішніх рекламо носіїв була прийнята правомірно та не підлягає скасуванню.

Заслухавши пояснення представників сторін, що приймають участь у справі, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що основним видом діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "КЛІА МЕДІА" є рекламні агентства(код КВЕД 73.11.) та посередництво в розміщенні реклами в засобах масової інформації (код КВЕД 73.12.), а тому позивач, розміщуючи зовнішню рекламу у м. Дніпрі керується діючим законодавством України Про рекламу .

19.01.2017 Товариство з обмеженою відповідальністю КЛІА МЕДІА (код ЄДРПОУ 36161944), місцезнаходження: м. Дніпро, вул. Глинки, буд. 2, Апартамент центр, офіс 3 отримало Вимогу (припис) № 636/19/41-01/2017 від 10.01.2017 року, винесену на підставі ст. 52-3 Закону України Про дорожній рух , начальником Управління патрульної поліції в м. Дніпрі старшим лейтенантом поліції ОСОБА_3.

Відповідно до вказаної вимоги позивача зобов'язано усунути порушення при розміщенні зовнішніх рекламоносіїв, а саме п.п. 3.7.1-3.7.4 ДСТУ 3587-97 за наступними адресами: вул. Січеславська Набережна в районі мосту на Монастирський острів (мідлайт); вул. Володимира Вернадського,29 (мідлайт); вул. Володимира Вернадського,23(мідлайт); вул. Володимира Вернадського,14(мідлайт); вул. Володимира Вернадського,14(мідлайт); вул. ОСОБА_4 - узв. Крутогірний(мідлайт); вул. Січеславська Набережна біля мосту на Комсомольський острів (міднайт); вул. Січеславська Набережна в районі цирку (мідлайт); вул. Січеславська Набережна Мерефо-Херсонський міст (мідлайт); вул. Січеславська Набережна - вул. Ливарна (мідлайт); вул. Січеславська Набережна, в районі цирку (мідлайт); вул. Січеславська Набережна в районі Нового мосту (мідлайт); вул. Січеславська Набережна навпроти буд.№16 (беклайт 3x4); вул. Січеславська Набережна напроти буд. № 12 (беклайт 3x4); вул. Січеславська Набережна, річковий порт (беклайт 4x8); вул. Січеславська Набережна, 17 (мідлайт); вул. Січеславська Набережна, 17 (мідлайт); вул. Січеславська Набережна, 29 (мідлайт); вул. Січеславська Набережна, 27 (мідлайт); вул. Січеславська Набережна, 29,а (мідлайт). Встановлено термін виконання вимоги - 7 робочих днів з моменту отримання.

Не погоджуючись із вказаною вимого (приписом) № 636/19/41-01/2017 від 10.01.2017 року позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами у справі, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про рекламу зовнішня реклама це - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.

Статтею 16 Закону України Про рекламу визначено, що розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Розміщення зовнішньої реклами у межах смуги відведення автомобільних доріг здійснюється відповідно до цього Закону на підставі зазначених дозволів, які оформляються за участю центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну

політику у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами, або їх власників та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпеки дорожнього руху.

Зовнішня реклама повинна відповідати таким вимогам:

1. розміщуватись із дотриманням вимог техніки безпеки та із забезпеченням видимості дорожніх знаків, світлофорів, перехресть, пішохідних переходів, зупинок транспорту загального користування та не відтворювати зображення дорожніх знаків;

2. освітлення зовнішньої реклами не повинно засліплювати учасників дорожнього руху, а також не повинно освітлювати квартири житлових будинків;

3. фундаменти наземної зовнішньої реклами, що виступають над поверхнею землі, можуть бути декоративно оформлені;

4. опори наземної зовнішньої реклами, що розташована вздовж проїжджої частини вулиць і доріг, повинні мати вертикальну дорожню розмітку, нанесену світлоповертаючими матеріалами, заввишки до 2 метрів від поверхні землі;

5. нижній край зовнішньої реклами, що розміщується над проїжджою частиною, у тому числі на мостах, естакадах тощо, повинен розташовуватися на висоті не менше ніж 5 метрів від поверхні дорожнього покриття;

6. у місцях, де проїжджа частина вулиці межує з цоколями будівель або огорожами, зовнішня реклама може розміщуватися в одну з фасадами будівель або огорожами лінію.

Забороняється розташовувати засоби зовнішньої реклами на пішохідних доріжках та алеях; у населених пунктах на висоті менш ніж 5 метрів від поверхні дорожнього покриття, якщо їх рекламна поверхня виступає за межі краю проїжджої частини; поза населеними пунктами на відстані менш ніж 5 метрів від краю проїжджої частини.

Суд зазначає, що перелік обмежень та заборон щодо розміщення зовнішньої реклами, встановлений Законом та Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами, є вичерпним.

Відповідно до п.3 Типових правил розміщення зовнішньої реклами зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил. Видача (відмова у видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) дозволу на розміщення зовнішньої реклами здійснюється відповідно до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» .

Суд звертає увагу на те, що видача дозволу погоджується робочим органом з власником місця або уповноваженим ним органом (особою), а також з Укравтодором або власниками автомобільних доріг та Національною поліцією - у разі розміщення зовнішньої реклами у межах смуги відведення автомобільних доріг. Перелік органів та осіб, з якими погоджується видача дозволу є вичерпним.

Правові відносини, що виникають у процесі розташування елементів зовнішньої реклами, в межах міста Дніпро регламентується також Порядком розміщення зовнішньої реклами в місті Дніпропетровську, затвердженого Рішенням Дніпропетровької міської ради № 1148 від 31.08.2011р.

Виходячи з п. 8.1.6. вказаного Порядку розміщення засобів зовнішньої реклами поблизу перехресть, біля дорожніх знаків, світлофорів, пішохідних переходів та зупинок транспорту загального користування погоджується з Державним органом з безпеки дорожнього руху для забезпечення видимості дорожніх знаків, світлофорів, перехресть, пішохідних переходів, зупинок транспорту загального користування.

Статтею 38 Закону України Про автомобільні дороги визначено, що розміщення реклами у межах смуги, відведення автомобільних доріг здійснюється відповідно до вимог статті 16 Закону України Про рекламу та цього Закону.

Вказаним законом, забороняється розміщення рекламоносіїв, що перешкоджають оцінці дорожньо-транспортної ситуації або мають схожість (за зовнішніми ознаками, зображенням чи звуковим ефектом) з технічними засобами організації дорожнього руху і спеціальними сигналами, а також рекламоносіїв, що створюють ефект присутності на дорозі пішоходів або транспортних засобів.

Рекламоносії, що розміщуються у межах смуги відведення автомобільних доріг, не мають:

- погіршувати умови безпеки дорожнього руху;

- погіршувати видимість на дорозі, затемняти або знижувати ефективність сприймання дорожніх знаків, світлофорів та інших технічних засобів організації дорожнього руху;

- обмежувати видимість у напрямку руху, бокову видимість та видимість технічних засобів організації дорожнього руху або заважати сприйманню їх учасниками дорожнього руху;

- засліплювати учасників дорожнього руху, у тому числі внаслідок дії ефекту світлоповернення від рекламоносія;

- зменшувати габарити шляхопроводів та інших інженерних споруд;

- заважати руху пішоходів;

- створювати звукові ефекти, що негативно впливають на умови руху.

Таким чином, суд зазначає, що погодження дозволів на розміщення зовнішньої реклами носить обов'язків характер лише у випадках, вичерпний перелік, яких визначається у правилах розміщення зовнішньої реклами.

Як вже зазначалось відповідно до п. 16 Типових Правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених Постановою КМУ № 2067 від 29.12.2003 дозвіл на розміщення рекламоносія має бути погоджений Державтоінспекцією - у разі розміщення зовнішньої реклами на перехрестях, біля дорожніх знаків, світлофорів, пішохідних переходів та зупинок транспорту загального користування.

З матеріалів справи вбачається, що дозволи на розміщення зовнішньої реклами, отримані позивачем містять фотокартку (або комп'ютерний макет) місця з фрагментом місцевості, на якому планується розташування рекламного засобу, ескіз конструктивного рішення рекламного засобу, топогеодезичний знімок місцевості, фотокартка місця, та погоджувальну частину, у тому числі Органом Державної інспекції, а саме:

1. №1209/43, адреса місця розташування рекламного засобу: м. Дніпропетровськ, Жовтневий район, вул. Набережна ОСОБА_5, Міст на комсомольський острів (2); конструкція типу Піллон на моно опоре , 3* 1,5м.;

2. №1022/134, адреса місця розташування рекламного засобу: м. Дніпропетровськ, Жовтневий район, вул. Дзержинського,29 (2). Світлова конструкція типу сітілайт , розміром 1,2*1,8 метрів.

3. №1022/140, адреса місця розташування рекламного засобу: м. Дніпропетровськ, Жовтневий район, вул. Дзержинського,23 (2). Світлова конструкція типу сітілайт розміром 1,2*1,8 метрів.

4. № 1022/143, адреса місця розташування рекламного засобу: м. Дніпропетровськ, Жовтневий район, вул. Дзержинського, 33б. Світлова конструкція сітілайт розміром 1,2*1,8 метрів;

5. №1022/138, адреса місця розташування рекламного засобу: м. Дніпропетровськ, Жовтневий район, вул. Дзержинського,14. Світлова конструкція сітілайт розміром 1,2*1,8 метрів;

6. №1022/144, адреса місця розташування рекламного засобу: м. Дніпропетровськ, Жовтневий район, вул. Дзержинського, вул. Рогальова (2). Світлова конструкція сітілайт розміром 1,2*1,8 метрів;

7. №1209/21, адреса місця розташування рекламного засобу: м. Дніпропетровськ, Жовтневий район, вул. Набережна Леніна в районі кафе Причал , Мерефо-Херсонський мост, конструкція типу Піллон на моно опоре , 3* 1,5м.

8. №1209/26, адреса місця розташування рекламного засобу: м. Дніпропетровськ, Жовтневий район, вул. Набережна Леніна в районі цирку (1). конструкція типу Піллон на моно опоре , 3* 1,5м.

9. №1209/22, адреса місця розташування рекламного засобу: м. Дніпропетровськ, Жовтневий район, вул. Набережна Леніна в районі мосту на Монастирський острів, конструкція типу Піллон на моно опоре , 3* 1,5м.

10. №1209/23, адреса місця розташування рекламного засобу: м. Дніпропетровськ, Жовтневий район, вул. Набережна Леніна в районі перехрестя з вул. Литейною. конструкція типу Піллон на моно опоре , 3* 1,5м.

11. №1209/19, адреса місця розташування рекламного засобу: м. Дніпропетровськ, Жовтневий район, вул. Набережна Леніна в районі Цирку (2). конструкція типу Піллон на моно опоре , 3* 1,5м.

12. № 1209/3, адреса місця розташування: м. Дніпропетровськ, вул. Шмідта,2 Кіровський район. Конструкція типу сітілайт .

13. № 1209/1, адреса місця розташування: м. Дніпропетровськ, вул. Шмідта,2 Кіровський район. Конструкція типу сітілайт .

14. № 1209/5, адреса місця розташування: м. Дніпропетровськ, вул. Шмідта,2 Кіровський район. Конструкція типу сітілайт .

15. №956/228, адреса місця розташування рекламного засобу: м. Дніпропетровськ, Бабушкінський район, вул. Героїв Сталінграду навпроти будинку 128. тип конструкції щит 3*6м.

16. №1209/37, адреса місця розташування рекламного засобу: Кіровський район, вул. Набережна ОСОБА_5, 17 (2), конструкція типу Піллон на моно опоре , 3*1,5м.

17. №1209/40 адреса місця розташування рекламного засобу: Кіровський район, вул. Набережна ОСОБА_5, 17 (1), конструкція типу Піллон на моно опоре , 3*1,5м.

18. №1209/41 адреса місця розташування рекламного засобу: Бабушкінський район, вул. Набережна ОСОБА_5, 29, конструкція типу Піллон на моно опоре , 3* 1,5м.

19. №1209/38 адреса місця розташування рекламного засобу: Бабушкінський район, вул. Набережна ОСОБА_5, 27, конструкція типу Піллон на моно опоре , 3*1,5м.

20. №1209/36 адреса місця розташування рекламного засобу: Бабушкінський район, вул. Набережна ОСОБА_5, 29,а, конструкція типу Піллон на моно опоре , 3*1,5м.

Таким чином, з огляду на викладене дозволи на розміщення зовнішньої реклами, які було отримано позивачем у повній мірі відповідають діючому законодавству України в частині дотримання вимог встановлених для розміщення рекламних конструкцій та погоджено органом Державтоінспекції, що виключає порушення діючого законодавства про рекламу під час встановлення рекламних конструкцій та їх місця розташування.

Суд зазначає, що вбачаючи порушення норм чинного законодавства в галузі розміщення зовнішньої реклами в м. Дніпрі посилаючись на Державний стандарт України (ДСТУ) 1587-97 Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди відповідачем було винесено оскаржувану вимогу (припис).

Згідно з п. 45 Типових правил розміщення зовнішньої реклами контроль за додержанням цих Правил здійснюють виконавчі органи сільських, селищних, міських рад та інші органи відповідно до законодавства.

Відповідно до Рішення Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради № 263 від 12.07.2016 року Про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 31.08.2011 № 1148 щодо порядку розміщення зовнішньої реклами в місті Дніпропетровську та Рішення виконавчого комітету міської ради від 31.08.2011 № 1148 щодо порядку розміщення зовнішньої реклами в місті Дніпропетровську, до повноважень КП "Управління з організації контролю у сфері благоустрою та розміщення зовнішньої реклами" належить:

- укладання договорів про тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів, що перебувають у комунальній власності;

- укладання договорів про тимчасове користування міською територією для проведення робіт, пов'язаних із розташуванням рекламних засобів;

- впровадження розміщення сюжетів соціальної направленості на території міста;

- здійснення контролю за своєчасним надходженням плати за укладеними договорами;

- організація та проведення демонтажу рекламних засобів власними силами або із

- залученням сторонніх організацій в порядку, встановленому виконавчим комітетом міської ради;

- перевірки на місцевості запропонованих заявником місць розташування рекламних засобів щодо можливості розміщення зовнішньої реклами та надання цієї інформації робочому органу;

- перевірка стану місця розташування (відновлення благоустрою) після проведення робіт з розташування (монтажу, демонтажу, реконструкції, ремонту) рекламного засобу;

- перевірка відповідності місця розташування та фактично розташованого рекламного засобу наявному дозволу;

- здійснення перевірок дотримання розповсюджувачами зовнішньої реклами вимог до технічного та естетичного стану рекламних засобів, а також належного санітарно-технічного стану місць розташування рекламних засобів;

- направлення попереджень розповсюджувачам зовнішньої реклами про виявлені порушення порядку розміщення зовнішньої реклами з вимогою про усунення виявлених порушень у визначений строк, у тому числі шляхом демонтажу рекламних засобів. У разі не усунення у встановлений строк виявлених порушень, в залежності від порушення, передача матеріалів до робочого органу для подання їх Головному Дніпропетровському обласному управлінню у справах захисту прав споживачів та/або забезпечення примусового демонтажу, в порядку, встановленому виконавчим комітетом міської ради;

- складання протоколів про адміністративне правопорушення у разі виявлення порушень правил благоустрою території міста з передачею матеріалів до адміністративної комісії при виконкомі міської ради та у випадках тривалого або неодноразового їх порушення проведення примусового демонтажу в порядку, встановленому виконкомом міської ради; підготовка та надання пропозицій органам, місцевого самоврядування щодо вдосконалення нормативної та методичної бази, що регулює рекламну діяльність і забезпечує її розвиток у місті Дніпропетровську (у тому числі щодо порядку оплати за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів);

- ведення електронно-інформаційного банку даних щодо договорів про тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів, що перебувають у комунальній власності, договорів про тимчасове користування міською територією для проведення робіт, пов'язаних з розташуванням рекламних засобів, а також інформації для забезпечення розрахунків з оплати за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів, що перебувають у комунальній власності, та оплати за тимчасове користування міською територією для проведення робіт, пов'язаних з розташуванням рекламних засобів;

- розроблення пооб'єктних схем оформлення міською середовища засобами зовнішньої реклами;

- звернення із запитами про надання інформації, необхідної для виконання покладених на нього функцій до підприємств, установ, організацій усіх форм власності;

надання платних послуг;

- інші повноваження та функції відповідно до законодавства, цього Порядку та Статуту КП "Управління з організації контролю у сфері благоустрою та розміщення зовнішньої реклами ".

Відповідно до статті 52-3 Закону України Про дорожній рух до повноважень Національної поліції у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху належать: участь у реалізації в межах своїх повноважень державної політики у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху; забезпечення безпеки дорожнього руху; організація супроводження і забезпечення безпечного руху транспортних засобів спеціального призначення; погодження відповідно до вимог цього Закону, інших законодавчих актів проектів на будівництво, реконструкцію і ремонт автомобільних доріг, залізничних переїздів, комплексів дорожнього сервісу та інших споруд у межах відведення автомобільних доріг або червоних ліній міських вулиць і доріг; погодження поданих у встановленому порядку пропозицій стосовно обладнання засобами організації дорожнього руху місць виконання дорожніх робіт, проектів та схем організації дорожнього руху, маршрутів руху пасажирського транспорту, маршрутів організованого руху громадян і місць їх збору, порядку проведення спортивних та інших масових заходів, які можуть створити перешкоди дорожньому руху; видача в установленому порядку у випадках, передбачених законом, дозволів на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні; здійснення контролю за безпекою дорожнього руху під час надання послуг з перевезення пасажирів чи вантажів, у тому числі небезпечних, додержанням законодавства у зазначеній сфері, розробленням і видачею в установленому порядку документів щодо погодження маршрутів руху транспортних засобів під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів; інформування учасників дорожнього руху про фіксацію фактів правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі.

Національна поліція також здійснює контроль за правомірністю експлуатації транспортних засобів на вулично-дорожній мережі, виконанням установлених Кабінетом Міністрів України правил паркування транспортних засобів у частині забезпечення безпеки дорожнього руху на майданчиках для паркування, а у випадках та порядку, визначених законом, тимчасово затримує і доставляє транспортний засіб, у тому числі з використанням спеціальних транспортних засобів (коли розміщення затриманого транспортного засобу суттєво перешкоджає дорожньому руху), на спеціальні майданчики чи стоянки для тимчасового зберігання, відповідно до закону тимчасово вилучає посвідчення водія.

З матеріалів справи вбачається, що від громадянина ОСОБА_6 до начальника Управління патрульної поліції в м. Дніпрі Департаменту патрульної поліції надійшло звернення, в якому громадянин ОСОБА_6 просив здійснити реагування в межах компетенції та у порядку, визначеному законом на порушення ДСТУ 3587-97 щодо розміщення рекламоносіїв за наступними адресами: вул. 6-ї Стрілецької дивізії, вул. Андрія Фабра, вул.Березинська, вул. Вячеслава Липинського, вул. ОСОБА_4, вул. Володимира мономаха, вул. Воскресенська, вул. Глинки, вул. Криворізька, вул. ливарна, вул. Марії Лисиченко, вул.ОСОБА_7, вул. Михайла Коцюбинського, вул. ОСОБА_8, вул. Святослава Хороброго, вул. Січеславська Набережна, вул. Січових Стрільців, вул. Старокозацька, вул. Тітова, вул. Троїцька, вул. Феодосіївська, вул. Харківська, вул. Чернишевського, вул. Шевченка, просп. Миру, просп. Петра Калнишевського, Донецьке Шосе.

У зв'язку із розглядом зазначеного звернення відповідачем було здійснено перевірку відповідності рекламоносіїв щодо наявності або відсутності порушення ДСТУ 3587-97.

Так, під час здійснення виїзду відповідачем до рекламоносіїв було проведено дотримання позивачем вимог ДСТУ 3587-97, про встановлені порушення відповідачем було зазначено у таблицях, які містяться в матеріалах справи, та на виконання законодавства України видано вимогу (припис) №636/19/41-01/2017 від 10.01.2017 про усунення встановлених порушень.

Так, відповідно до вказаної таблиці, відповідачем було встановлено порушення за вказаними адресами. По всім адресам встановлено порушення встановлення рекламо носія менше за 10 м. до дороги, кут відносно дороги більше 45 градусів, відсутня на опорі світлоповертаюча дорожня розмітка заввишки до 2 м., майже у всіх випадках встановлено порушення менше 50 м від перехресть та пішохідних переходів, лише у деяких випадках декоративно не оформлено ф/блок та в одному перерізі з дорожніми знаками та світлофорами.

Суд не заперечує стосовно встановлених відповідачем порушень, викладених в таблиці, що міститься в матеріалах справи, проте зазначає, що факт встановлення позивачем порушення Законів України Про дорожній рух та Про рекламу та, як наслідок, винесення оскаржуваної вимоги (припису) №636/19/41-01/2017 від 10.01.2017 не може бути встановлений на підставі заяви громадянина щодо порушення розміщення рекламоносіїв.

Протокол - це офіційний документ, відповідним чином оформлений уповноваженою особою про вчинення діяння, яке містить ознаки правопорушення, передбаченого КпАП.

Відповідно до Інструкції з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього рузху, зафіксовані не в автоматичному режимі, затвердженої наказом МВС України від 07.11.2015 №1395, зареєстрована в Міністерстві юстиції України 10.11.2015 за №1408/27853 у розділі №2 Оформлення протоколів про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху передбачено вимоги до протоколу про адміністративне правопорушення та підстави його складання. Так, у п.4 зазначеного розділу визначено, що під час складання протоколу про адміністративне правопорушення, передбаченого статтею 188-28 КУпАП, щодо невиконання законних вимог (приписів) посадових осіб уповноважених підрозділів Національної поліції України, щодо усунення порушень правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, додаються акт обстеження ділянки вулично-шляхової мережі та копія раніше надісланої (врученої) вимоги (припису).

Суд звертає увагу відповідача на те, що для винесення вимоги (припису) відповідач повинен був провести перевірку за участю позивача, при встановленні перевіркою порушень скласти протокол про адміністративне правопорушення. Оскільки перевірка в даному випадку не проводилась, а оскаржувана вимога (припис) була винесена на підставі заяви громадянина ОСОБА_6, суд вважає, що вимога №636/19/41-01/2017 від 10.01.2017 є неправомірною, а тому підлягає скасуванню.

Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, ш:о передбачені Конституцією та законами України.

В силу ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

У відповідності до ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Частиною 2 цієї статті визначено, що у адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

За таких обставин, суд вважає за необхідне адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Також суд вважає за необхідне, відповідно до вимог статті 94 КАС України, присудити із Управління патрульної поліції в місті Дніпрі на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КЛІА МЕДІА" (код ЄДРПОУ 36161944) судові витрати з оплати судового збору у розмірі 1600, 00 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.10, 11, 69, 71, 94, 158 - 163, 167 КАС України,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "КЛІА МЕДІА" до Управління патрульної поліції в місті Дніпрі, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору начальник управління патрульної поліції в м. Дніпрі старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 про визнання протиправною та скасування вимоги - задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати Вимогу (припис) №636/19/41-01/2017 від 10.01.2017, винесену на підставі ст.52-3 Закону України Про дорожній рух , начальником Управління патрульної поліції в м. Дніпрі старшим лейтенантом поліції ОСОБА_3 відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "КЛІА МЕДІА" (код ЄДРПОУ 36161944, місцезнаходження: м. Дніпро, вул. Глинки, буд. 2, Апартамент центр, офіс 3).

Присудити із Управління патрульної поліції в місті Дніпрі на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КЛІА МЕДІА" (код ЄДРПОУ 36161944) судові витрати з оплати судового збору у розмірі 1600, 00 грн.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст.254 КАС України та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, передбачені ст.186 КАС України.

Повний текст постанови складено 06 липня 2017 року.

Суддя ОСОБА_9

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.06.2017
Оприлюднено11.07.2017
Номер документу67656771
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/1051/17

Постанова від 11.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Соколов В.М.

Ухвала від 10.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Соколов В.М.

Ухвала від 20.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Постанова від 19.09.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Постанова від 19.09.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 15.08.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 15.08.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 07.08.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Постанова від 30.06.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Постанова від 30.06.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні