Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, код 34390710
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
03 липня 2017 р. № 817/2213/16
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді - Панченко О.В.
при секретарі судового засідання - Самігулліній К.В.
за участю:
представника відповідача - Щербак Л.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Державної податкової інспекції у м. Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області до Департаменту реєстрації Харківської міської ради третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "Східенергосервіс" про зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач - Державна податкова інспекція у м. Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області звернувся до адміністративного суду з позовом, в якому просить суд зобов'язати державного реєстратора Департаменту реєстрації Харківської міської ради скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ "Східенергосервіс" про зміну місцезнаходження ТОВ "Східенергосервіс" (код ЄДРПОУ 40035421) м. Харків, пр-т Московський, буд. 247 на м. Рівне, вул. Соборна, буд.94.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що позивачем не було встановлено фактичне перебування ТОВ "Східенергосервіс" за адресою, вказаною згідно внесених змін до його установчих документів, а саме: АДРЕСА_1. Договорів оренди ТОВ "Східенергосервіс" приміщень за вказаною адресою, за якою розташовано ТОЦ "Галерея "Прем'єр", також не встановлено.
Позивач зазначає, що ст. 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що документи та відомості, внесені до державного реєстру, вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою. Посилаючись на норми ст. 93 Цивільного кодексу України, за якими місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку, позивач вказує, що за адресою: АДРЕСА_1 ТОВ "Східенергосервіс" фактично не знаходиться, отже державним реєстратором до реєстраційної справи було внесено неправдиві відомості, що є порушенням ст. 7 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
В судове засідання представник позивача не прибув, надавши до суду заяву про розгляд справи за своєї відсутності та просив розглянути справу за наявними у ній матеріалами.
Представник відповідача - Департаменту реєстрації Харківської міської ради, згідно наданих до суду письмових заперечень, позов не визнав та просив в його задоволенні відмовити через безпідставність.
При цьому він пояснив, що в зв'язку із зміною місцезнаходження ТОВ "Східенергосервіс" реєстраційна дія державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи була внесена до Єдиного державного реєстру 25.07.2016р. за № 14801050003068520 державним реєстратором Луганської області Колєнковою Н.О., а реєстраційна справа ТОВ "Східенергосервіс" зберігається в Управлінні забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради.
Відповідач вказує, що з його боку права позивача жодним чином не порушено та ним вони не можуть бути відновлені.
В судовому засіданні представник відповідача позов також не визнав та просив в його задоволенні відмовити у повному обсязі.
Представник третьої особи, повідомленої судом належним чином про дату, час та місце розгляду справи, свого представника до суду не направив, правову позицію щодо заявлених позовних вимог не висловив, клопотань про відкладення розгляду справи або її розгляд за відсутності представника не надав.
Суд, вивчивши доводи позову та заперечень проти нього, заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з наступних підстав та мотивів:
Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що ТОВ "Східенергосервіс" було зареєстровано як юридичну особу 28.09.2015р. Департаментом реєстрації Харківської міської ради. 25.07.2016р. ТОВ "Східенергосервіс" було зареєстровано за адресою: Україна, 33028, Рівненська область, м. Рівне, вул. Соборна, буд. 94 (а.с. 3-4). Згідно наданих позивачем до матеріалів справи копій рапорту старшого оперуповноваженого з ОВС ОУ ГУ ДФС у Рівненській області Новікова Р.К. від 12.09.2016р., листа ФОП ОСОБА_4 від 29.08.2016р. № 96 (а.с.5,7) зазначено, що ТОВ "Східенергосервіс" не орендує приміщення за адресою: АДРЕСА_1 ТОЦ "Галерея "Прем'єр".
В зв'язку із встановленими обставинами суд зазначає, що 01.01.2016 року набула чинності нова редакція Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , яким унормовано питання реєстрації юридичних осіб та внесення змін до їх установчих документів.
Так, відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 1 вказаного Закону, державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб -підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організації роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлена статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадська формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а такої проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Статтею 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осі фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" передбачено, що державна реєстрація проводиться незалежно від місця знаходження юридичної чи фізичної особи в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя, крім державної реєстрації на підставі документів, поданих в електронній формі, їж проводиться незалежно від місця знаходження юридичної чи фізичної особи в межах України.
При здійсненні повноважень державний реєстратор керується, зокрема, Конституцією України, Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та іншими нормативно-правовими актами.
Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , державний реєстратор: приймає документи; перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; веде Єдиний державний реєстр; веде реєстраційні справи; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Статтею 25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" передбачений порядок проведення реєстраційних дій.
Відповідно до ч. З ст. 35 вищевказаного Закону, засновники (учасники) юридичної особи несуть відповідальність за відповідність установчих документів законодавству.
Відповідно до частини 3 статті 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", реєстраційна справа в паперовій формі зберігається у суб'єкта державної реєстрації за місцезнаходженням юридичної особи, громадського формування, фізичної особи - підприємця.
Суб'єкт державної реєстрації, який провів реєстраційну дію, протягом трьох робочих днів з дня її проведення надсилає документи, подані для проведення реєстрації, відповідному суб'єкту державної реєстрації, уповноваженому зберігати реєстраційні справи.
Згідно наданих до суду письмових заперечень відповідач вказав на те, що зміни місцезнаходження юридичної особи - ТОВ "Східенергосервіс", проведені реєстраційною дією "Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи" були внесені до Єдиного державного реєстру 25.07.2016р. № 14801050003068520 державним реєстратором Луганської області Колєнковою Н.О. Також відповідач зазначив, що справа ТОВ "Східенергосервіс" зберігається в Управлінні забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради.
Враховуючи наведені вище приписи частини 3 статті 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", у суду не має підстав для сумнівів щодо місця перебування реєстраційної справи ТОВ "Східенергоресурс" у паперовій формі.
Враховуючи наведене суд зауважує, що відповідно до приписів ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Також суд враховує, що будь-яке рішення чи дії суб'єкта владних повноважень мають бути законними та обґрунтованими, прийнятими чи вчиненими в межах наданих повноважень, мати під собою конкретні об'єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено, а суд, відповідно до п. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, перевіряє чи прийнято такі рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку. Також рішення суб'єкта владних повноважень на може ґрунтуватися на припущеннях.
Відповідно до ст. 6 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
У випадках, установлених законом, до суду можуть звертатися органи та особи, яким надано право захищати права, свободи та інтереси інших осіб.
Суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.
Пунктом 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України визначено, що контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Враховуючи приписи наведених вище норм у їх сукупності, суд вважає, що маючи право, як суб'єкт владних повноважень, для звернення до суду, позивач в даній справі має навести не лише наявні у нього для цього повноваження, а також вказати на конкретні порушення законодавства, вчинені відповідачем та обґрунтувати їх належними доказами, оскільки його позовні вимоги обґрунтовані саме порушенням з боку відповідача приписів законодавства.
Зокрема, вказуючи на порушення відповідачем вимог ст. 7 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", яким було унормовано спірні правовідносини раніше, позивач фактично не вказує в чому полягають порушення відповідачем вказаної норми, а твердження позивача про відсутність місцезнаходження ТОВ "Східенергосервіс" за адресою: АДРЕСА_1 , на думку суду, є спірними.
Так, вказуючи про цю обставину, позивач посилається на рапорт старшого оперуповноваженого з ОВС ОУ ГУ ДФС у Рівненській області Новікова Р.К. від 12.09.2016р. (а.с. 5), який містить інформацію про те, що за вказаною адресою знаходиться 3-х поверхова будівля та зі слів адміністратора торгово-офісного центру ОСОБА_5 ТОВ "Східенергосервіс" за даною адресою немає і ніколи не було.
До цього доказу суд ставиться критично, оскільки фактично рапорт наводить обставини зі слів іншої невизначеної особи.
Так само непереконливим доказом є лист ФОП ОСОБА_4 від 29.08.2016р. № 96 (а.с. 7), згідно якого цю особу визначено як директора ТОЦ "Галерея "Прем'єр", згідно якого він повідомляє про відсутність укладених з ТОВ "Східенергосервіс" договорів оренди нежитлових приміщень у ТОЦ "Галерея "Прем'єр". Разом з тим, згідно печатки та бланку вказаного листа дану особу ідентифіковано як ФОП ОСОБА_4. Доказів, які б вказували на те, що він є фактично власником або здійснює свою підприємницьку діяльність з надання приміщень в оренду ТОЦ "Галерея "Прем'єр" або є керівником (директором) ТОЦ "Галерея "Прем'єр" за адресою: АДРЕСА_1, з даного листа не вбачається та суду не надано.
Суд звертає увагу, що згідно приписів ч. 1 ст. 71 КАС України кожна особа повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. За приписами частини 4 вказаної статті суб'єкт владних повноважень, яким є позивач в даній справі, повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
З урахуванням викладеного суд доходить висновку, що обов'язковою умовою правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб'єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) зазвичай індивідуально виражені права чи інтереси особи, яка стверджує про їх порушення або, у випадку звернення до суду суб'єкта владних повноважень, наносити шкоду суспільним відносинам, на захист яких до суду звертається суб'єкт владних повноважень у межах своєї компетенції.
В даній справі судом таких порушень з боку відповідача не встановлено, в зв'язку з чим відсутніми є підстави для задоволення позовних вимог про зобов'язання відповідача скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ "Східенергосервіс".
Керуючись ст.ст. 11, 12, 51, 71, ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 161ст. 162, ст. 163, ст. 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області до Департаменту Харківської міської ради, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "Східенергосервіс" про зобов`язання вчинити певні дії, - відмовити.
Постанова набирає законної сили згідно з ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду згідно з ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: шляхом подачі через Харківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення (у разі застосування судом ч. 3, ст. 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, у разі повідомлення суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 цього Кодексу, про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду) апеляційної скарги з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виготовлений 10 липня 2017 року.
Суддя Панченко О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2017 |
Оприлюднено | 11.07.2017 |
Номер документу | 67657745 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні