Постанова
від 05.07.2017 по справі 820/836/17
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 липня 2017 р. № 820/836/17

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Мельникова Р.В.,

суддів - Мар'єнко Л.М., Полях Н.А.,

за участю секретаря судового засідання - Цибульник Г.В.,

представника позивача - Кучеренко В.О.,

представника відповідача - Міністерства економічного розвитку і торгівлі України - Мельниченко А.А.,

представника відповідача - Служби безпеки України - Марочканича Р.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Пропан Трейд" до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Служби безпеки України про визнання протиправними дій, визнання незаконним наказу,-

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Пропан Трейд" звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому з урахуванням уточнень просить суд:

- визнати протиправними дії Служби безпеки України по складанню та направленню до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України подання вих. 14/2016НТ від 03.02.2017 вх. №05/7528-17 від 03.02.2017 про застосування до ТОВ "Пропан Трейд" спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності;

- визнати незаконним наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 154 від 06.02.2017 "Про застосування спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності - до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України" в частині застосування до ТОВ "Пропан Трейд" спеціальних санкцій у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності.

В обґрунтування позову позивачем зазначено, що дії Служби безпеки України по складанню та направленню до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України подання про застосування до ТОВ "Пропан Трейд" спеціальної санкції є незаконними, оскільки підприємством не вчинено порушень ст. 37 Закону України Про зовнішньоекономічну діяльність, що в подальшому було відображено в наказі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 154 від 06.02.2017 "Про застосування спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності - до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України" в частині, що стосується ТОВ "Пропан Трейд". Відтак, вказаний наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, в частині, що стосується позивача є протиправним, незаконним та таким, що прийнятий з численними порушеннями норм діючого в Україні законодавства. Під час судового розгляду справи відповідачем було самостійно скасовано дію спеціальної санкції, що застосована до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України, зазначених у додатку до наказу № 154 від 06.02.2017, а також визнано вказаний наказ в частині застосування спеціальної санкції таким, що втратив чинність.

Представник позивача в судове засідання прибув, позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити позов.

Представник відповідача Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, в судове засідання прибув, проти заявленого позову заперечував з підстав викладених у письмових запереченнях проти позову.

Представник відповідача Служби безпеки України, в судове засідання прибув, проти заявленого позову заперечував з підстав викладених у письмових запереченнях проти позову.

Колегія суддів, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, встановила наступне.

06.02.2017 року Міністерством економічного розвитку і торгівлі України видано наказ №154 Про застосування спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності - до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України , яким, з урахуванням додатку до нього, відповідно до статті 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність", на підставі подань Служби безпеки України за проведення дій, які можуть зашкодити інтересам національної економічної безпеки, за порушення ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність", у 40-денний строк з дня набрання чинності цим наказом застосовано спеціальну санкцію - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності - до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України, зокрема, товариства з обмеженою відповідальністю "Пропан Трейд".

Вказаний наказ в частині щодо товариства з обмеженою відповідальністю "Пропан Трейд" прийнято на підставі подання Служби безпеки України вих. 14/2016НТ від 03.02.2017 вх. №05/7528-17 від 03.02.2017 Щодо спеціальних санкцій .

Відповідно до вказаного подання на підставі п.1.2. Положення, затвердженого наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 17.04.2000р. 52, п. 1.2. Порядку взаємодії Міністерства економіки України та Служби безпеки України з питань застосування спеціальних санкцій, затвердженого наказом Міністерства економіки та Служби безпеки України від 08.11.2006р. № 339/712 та відповідно до ст. 37 Закону України Про зовнішньоекономічну діяльність запропоновано застосувати стосовно ТОВ Пропан Трейд (ЄДРПОУ 34951714) спеціальну санкцію у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності.

Колегія суддів зазначає, що статтею 35 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" встановлено, що суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності несуть відповідальність у видах та формах, передбачених статтями 33 і 37 цього Закону, іншими законами України та/або зовнішньоекономічними договорами (контрактами).

Відповідно до ст. 36 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" порядок притягнення до відповідальності, здійснення відповідальності та звільнення від відповідальності визначається процесуальними законами України.

Положеннями статті 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" встановлено, що за порушення цього або пов'язаних з ним законів України до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності можуть бути застосовані спеціальні санкції, зокрема, тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності у випадках порушення цього Закону або пов'язаних з ним законів України, проведення дій, які можуть зашкодити інтересам національної економічної безпеки.

Санкції, зазначені у цій статті, застосовуються центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики за поданням органів доходів і зборів та контрольно-ревізійної служб, правоохоронних органів, органів Антимонопольного комітету України, національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, та Національного банку України або за рішенням суду. Санкції, зазначені у цій статті, можуть бути застосовані до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності протягом трьох років

з дня виявлення порушення законодавства.

Подання щодо застосування санкцій повинно містити такі дані: найменування та реквізити суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності (для іноземних суб'єктів господарювання - мовою країни їхнього місцезнаходження), відомості про зміст порушення з посиланням на конкретні положення законодавства України, вид спеціальної санкції, яку пропонується застосувати, найменування та реквізити контрагента, при виконанні контракту з яким порушено законодавство, іншу доцільну інформацію.

Тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності діє до моменту усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходів, що гарантують виконання цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, але не більше трьох місяців з дати винесення відповідного рішення центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики. Після тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності або іноземні суб'єкти господарської діяльності переводяться центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики на індивідуальний режим ліцензування.

Згідно з приписами п. 3.1 Положення про порядок застосування до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України та іноземних суб'єктів господарської діяльності спеціальних санкцій, затвердженого Наказом Міністерства економіки України 17.04.2000 N 52 тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності щодо українських суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності та іноземних суб'єктів господарської діяльності означає позбавлення права займатися всіма видами зовнішньоекономічної діяльності, передбаченими статтею 4 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність", за винятком:

завершення розрахунків за зовнішньоекономічними операціями, при яких з боку українських суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності були перераховані кошти до застосування цієї санкції;

завершення розрахунків за зовнішньоекономічними операціями за продукцію, що була відправлена за межі України українськими суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності або відправлена в Україну іноземними суб'єктами господарської діяльності до застосування цієї санкції.

Для завершення таких операцій українському суб'єктові зовнішньоекономічної діяльності слід у встановленому порядку отримати разову (індивідуальну) ліцензію Міністерством економічного розвитку і торгівлі України.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про Службу безпеки України служба безпеки України - державний правоохоронний орган спеціального призначення, який забезпечує державну безпеку України.

Абзацом другим ст. 2 Закону України Про Службу безпеки України визначено, що до завдань Служби безпеки України також входить попередження, виявлення, припинення та розкриття злочинів проти миру і безпеки людства, тероризму, корупції та організованої злочинної діяльності у сфері управління і економіки та інших протиправних дій, які безпосередньо створюють загрозу життєво важливим інтересам України.

Приписами ст. 8 Закону України Про Службу безпеки України визначено, що служба безпеки України взаємодіє з державними органами, підприємствами, установами, організаціями та посадовими особами, які сприяють виконанню покладених на неї завдань.

Порядок взаємодії Мінекономрозвитку України та СБУ з питань застосування спеціальних санкцій затверджено наказом Міністерства економіки України, Служби безпеки України від 08.11.2006 № 339/712.

У відповідності до пункту 1.2 Порядку взаємодії Міністерства економіки України та Служби безпеки України з питань застосування спеціальних санкцій, затвердженого наказом Міністерства економіки та Служби безпеки України від 08.11.2006р. № 339/712, спеціальні санкції, передбачені статтею 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" ( 959-12 ), застосовуються Мінекономіки до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності, що порушили цей Закон та пов'язані з ним закони України, зокрема в разі порушення суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності або іноземними суб'єктами господарської діяльності валютного, митного, податкового, іншого законодавства, що встановлює певні заборони, обмеження або порядок здійснення зовнішньоекономічних операцій, та в разі проведення ними дій, які можуть зашкодити інтересам національної економічної діяльності.

Пунктом 4.2. Положення про порядок застосування до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України та іноземних суб'єктів господарської діяльності спеціальних санкцій, передбачених статтею 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність", затвердженого Наказом Міністерства економіки України № 52 від 17.04.2000 року, подання щодо застосування спеціальних санкцій до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності - індивідуального режиму ліцензування зовнішньоекономічної діяльності або тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності повинні містити інформацію: найменування та реквізити суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності (для іноземних суб'єктів господарювання мовою країни їхнього місцезнаходження), найменування та реквізити контрагента, при виконанні контракту з яким порушено законодавство; відомості про зміст порушення з посиланням на конкретні положення законодавства України, іншу доцільну інформацію. У поданні повинна міститись пропозиція щодо виду санкції, яку пропонується застосувати.

При цьому згідно з п. 2.1. Порядку взаємодії Міністерства економіки України та Служби безпеки України з питань застосування спеціальних санкцій СБУ на підставі відповідних матеріалів, які свідчать про порушення суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності або іноземними суб'єктами господарської діяльності Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" та пов'язаних із ним законів України, готуються подання до Мінекономіки про застосування спеціальних санкцій.

При цьому п. 2.2 Порядку взаємодії Міністерства економіки України та Служби безпеки України з питань застосування спеціальних санкцій встановлено, що подання про застосування спеціальних санкцій мають містити:

найменування (прізвище, ім'я, по батькові), місцезнаходження (місце проживання), ідентифікаційний код за ЄДРПОУ (ідентифікаційний номер згідно з ДРФО) (для іноземних суб'єктів господарювання - мовою країни їхнього місцезнаходження), найменування та повні реквізити контрагента, при виконанні контракту з яким порушено законодавство;

прізвище, ім'я та по батькові керівника або іншої уповноваженої особи (якщо це передбачено внутрішніми документами підприємства), які підписали договір (контракт), при виконанні якого було здійснене порушення;

відомості про зміст порушення з посиланням на конкретні положення законодавства України із зазначенням дати здійснення та дати виявлення порушення, реквізитів контракту, при виконанні якого було здійснене порушення, або інших обставин здійснення порушення, суми завданих державі збитків (якщо можна їх визначити);

вид спеціальної санкції, яку пропонується застосувати;

іншу доцільну інформацію.

Абзацом першим п. 2.3 Порядку взаємодії Міністерства економіки України та Служби безпеки України з питань застосування спеціальних санкцій передбачено, що вид спеціальної санкції, яку пропонується застосувати, визначається СБУ в залежності від змісту правопорушення згідно із вимогами статті 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність".

Під час судового розгляду справи з наданих представником Служби безпеки України пояснень та за наявними в матеріалах справи доказами колегією суддів встановлено, що СБУ в ході виконання покладених на неї завдань щодо здійснення заходів пов'язаних з охороною державних інтересів у сфері зовнішньоекономічної діяльності, було отримано інформацію про те, що товар заявлений до митного оформлення ТОВ "Пропан Трейд", містить у своєму складі отруйні та сильнодіючі речовини, які можуть нанести шкоду здоров'ю людини, а документи подані до митного органу містять неправдиві дані відносно характеристик, номенклатури та вартості товару.

З метою перевірки відомостей щодо наявності в товарі, заявленому до митного оформлення, отруйних та сильнодіючих речовин, а також відповідності даних внесених до митної декларації, відповідно до ч. 5 ст. 338 МК України, ГУ БКОЗ СБУ на адресу Енергетичної митниці ДФС України направлено інформування № 14/23244 від 10.11.2016 про необхідність здійснення митного огляду/переогляду товарів, перевірку митної вартості та перевірку класифікації товару.

На підставі письмових доручень ГУ БКОЗ СБУ було здійснено відібрання проб товарів для ідентифікації товару та встановлення характеристик, визначальних для класифікації товару згідно з УКТЗЕД та направлено до Спеціалізованої лабораторії з питань Експертизи та досліджень ДФС для проведення відповідної експертизи на предмет наявності отруйних та сильнодіючих речовин у даному товарі. За результатами відібрання зазначених проб товару складено відповідні акти, згідно з ч. 17 ст. 356 МК України.

Енергетичною митницею ДФС України, за результатами перевірки митної декларації було оформлено картку-відмову в прийняті митної декларації, митному оформлені випуску чи пропуску товарів, та транспортних засобів комерційного призначення №903010000/2016/00107, у зв'язку із зміною коду товару відповідно до винесеного Рішення ЕМ ДФС від 30.11.2016 № КТ-903000000-0130-2016 та невідповідністю інформації у графі 31 МД ІМ 40 ДЕ від 10.11.2016 №903010000/2016/003693 результатам дослідження, зазначеним у висновку Спеціалізованої лабораторії з питань експертиз та досліджень ДФС від 29.11.2016 № 142005701-1482.

Представником Служби безпеки України вказано, що враховуючи недостатність даних, які б підтвердили наявність в складі товару отруйних та сильнодіючих речовин, ГУ БКОЗ СБУ з метою уникнення безпідставного затримання даного товару листом від 06.03.2017 № 14/4/1-6086 орієнтувалась Енергетична митниця ДФС про завершення митного оформлення вантажу, з дотриманням вимог Митного кодексу України. В подальшому на підставі інформування ГУ БКОЗ СБУ від 06.03.2017 № 14/4/1-6086 Енергетичною митницею ДФС України у встановленому законом порядку здійснено митне оформлення вантажу згідно з митною декларацією ІМ 40 ДЕ 903010000/2016/004945 від 07.12.2016.

Отже, як повідомлено представником відповідача Служби безпеки України та встановлено з матеріалів справи, подання СБУ обґрунтовувалось наявністю відомостей щодо проведення ТОВ "Пропан Трейд" дій, які можуть зашкодити інтересам національної економічної безпеки, а саме поставка продукції, яка може завдавати шкоди здоров'ю людей та навколишньому природному середовищу та порушення ТОВ "Пропан Трейд" ст. 257 МК України, постанови КМУ від 21.05.2012 №651 та наказу Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 450.

Колегія суддів зазначає, що пунктами 3.1-3.3 взаємодії Міністерства економіки України та Служби безпеки України з питань застосування спеціальних санкцій передбачено, що Мінекономіки інформує СБУ про результати розгляду подання про застосування (скасування, зміну виду, тимчасове зупинення дії) спеціальних санкцій у місячний строк з моменту надходження його від СБУ.

Мінекономіки з метою уточнення інформації щодо суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, стосовно яких отримано подання про застосування спеціальних санкцій, може робити відповідні запити до СБУ або до інших органів, що здійснюють контроль у сфері зовнішньоекономічної діяльності та валютного контролю, агентів валютного контролю про одержання додаткових матеріалів (інформації).

У разі наявності в Мінекономіки інших матеріалів (інформації) щодо діяльності суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності, до яких СБУ пропонується застосувати (скасувати, змінити вид, тимчасово зупинити дію) спеціальних санкцій, то ці матеріали долучаються до матеріалів про застосування (скасування, зміну виду, тимчасового зупинення дії) спеціальних санкцій і розглядаються разом з поданням при прийнятті остаточного рішення. Остаточне рішення щодо доцільності офіційного попередження про можливість застосування спеціальних санкцій, застосування індивідуального режиму ліцензування чи тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, скасування (зміни виду, тимчасового зупинення дії) спеціальних санкцій приймається Мінекономіки на підставі матеріалів, отриманих разом із поданням, та інформації, яка наявна в Мінекономіки.

Пунктом 3.5 Порядку взаємодії Міністерства економіки України та Служби безпеки України з питань застосування спеціальних санкцій передбачено, що про застосування спеціальних санкцій, передбачених статтею 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність", видається наказ Мінекономіки, в якому вказуються норми законодавства, які було порушено, матеріали СБУ, на підставі яких видано наказ, реквізити суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, до яких застосовані санкції, вид санкції та дата, з якої спеціальна санкція починає діяти.

Таким чином, слід дійти висновку, що з врахуванням вищевикладених норм Службою безпеки України після отримання в установленому порядку інформації про порушення ТОВ Пропан Трейд вимог законодавства про зовнішньоекономічну діяльність, направлено подання щодо застосування до позивача санкцій до Мінекономрозвитку України, а саме тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності.

При цьому, застосування таких санкцій здійснюється саме Мінекономрозвитку України як центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики, яке водночас наділено відповідними повноваженнями щодо уточнення інформації про наявність/відсутність підстав для застосування відповідних санкцій до суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності та можливої відмови у їх застосуванні.

З врахуванням вище викладеного, колегія суддів приходить до висновку, що позовні вимоги позивача в частині визнання протиправними дій Служби безпеки України по складанню та направленню до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України подання вих. 14/2016НТ від 03.02.2017 вх. №05/7528-17 від 03.02.2017 про застосування до ТОВ "Пропан Трейд" спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності є такими, що не підлягають задоволенню, оскільки відповідач у даному випадку діяв на виконання покладених нього завдань та повноважень.

При цьому, під час судового розгляду справи встановлено, що листом від 06.03.2017 року №14/6085 Щодо спеціальних санкцій Службою безпеки України повідомлено на ім'я першого віце-прем'єр-міністра Міністра економічного розвитку і торгівлі, що первинні дані щодо причетності ряду компаній до нанесення суттєвої шкоди національно важливим інтересам України у сфері економіки підтверджені частково та, крім того, встановлено, що причетність низки суб'єктів господарювання до вказаних порушень не доведена. З врахуванням встановленого, Службою безпеки України запропоновано скасувати застосування спеціальної санкції - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності - до таких суб'єктів господарювання, зокрема і щодо ТОВ Пропан Трейд .

Мінекономрозвитку, на підставі матеріалів Служби безпеки України від 06.03.2017 № 14/6085, наказом від 10.03.2017 № 347 скасовано дію спеціальної санкції - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до позивача наказом Мінекономрозвитку від 06.02.2017 № 154 у частині застосування спеціальної санкції до ТОВ "Пропан Трейд" та визнано таким, що втратив чинність.

Відтак, як встановлено судовим розглядом пункт 1 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 154 від 06.02.2017 "Про застосування спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності - до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України" в частині застосування до ТОВ "Пропан Трейд" спеціальних санкцій у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, передбачав дію санкції, що застосовується до підприємства позивача у 40-денний термін з дня набрання чинності вказаного наказу, тобто - з 18.03.2017.

Водночас, наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 10.03.2017 № 347 скасовано дію спеціальної санкції, застосованої наказом № 154 від 06.02.2017.

Колегія суддів зазначає, що завданням адміністративного судочинства згідно з частиною першою статті 2 КАС є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Статтею 6 КАС встановлено право на судовий захист і передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Неодмінною ознакою порушення права особи є зміна стану суб'єктивних прав та обов'язків, тобто припинення можливості чи неможливість реалізації її законного права та/або виникнення додаткового обов'язку.

Рішення, дія чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень є такими, що порушують права і свободи особи в тому разі, якщо, по-перше, такі рішення, дія чи бездіяльність прийняті владним суб'єктом поза межами визначеної законом компетенції, а по-друге, оспорюванні рішення, дія чи бездіяльність є юридично значимими, тобто такими, що мають безпосередній вплив на суб'єктивні права та обов'язки особи шляхом позбавлення можливості реалізувати належне цій особі право або шляхом покладення на цю особу будь-якого обов'язку.

Отже, слід дійти висновку, що дія спеціальної санкції у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності в частині її застосування до ТОВ "Пропан Трейд" не вступила в дію, а відтак, оскаржуваний позивачем наказ не порушував та не міг порушити права позивача, оскільки здійснення зовнішньоекономічної діяльності позивачем не було обмежено будь-якими перешкодами з боку державних органів, а саме відповідачів по справі.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Положеннями частини 1 статті 11 КАС України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

При зазначених обставинах, суд вважає позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю "Пропан Трейд" до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Служби безпеки України про визнання протиправними дій, визнання незаконним наказу такими, що не підлягають задоволенню.

Розподіл судових витрат здійснити в порядку ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст.ст. 159-163, 167, 186, 254 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

У задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю "Пропан Трейд" до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Служби безпеки України про визнання протиправними дій, визнання незаконним наказу - відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлено 11 липня 2017 року.

Головуючий суддя Р.В. Мельников

Суддя Л.М. Мар'єнко

Суддя Н.А. Полях

Дата ухвалення рішення05.07.2017
Оприлюднено11.07.2017

Судовий реєстр по справі —820/836/17

Постанова від 05.07.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 27.02.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 27.02.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 27.02.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні