ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
07 липня 2017 року № 826/876/17
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії: головуючого судді Аблова Є.В., суддів - Літвінової А.В., Мазур А.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом фермерського господарства Санфлаверс до Державної фіскальної служби України, Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправними дій, скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, зобов?язання вчинити певні дії, - В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося фермерське господарство Санфлаверс (надалі - позивач або ФГ Санфлаверс ) з позовом до Державної фіскальної служби України (надалі - відповідач 1 або ДФС України), Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві (надалі - відповідач 2 або ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві), в якому просить:
- визнати протиправними дії відповідачів по внесення до Реєстру платників податків відомостей щодо скасування (анулювання) свідоцтва платника податку на додану вартість ФГ Санфлаверс за ініціативою податкового органу 28.10.2016;
- визнати протиправним та скасувати рішення ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві від 28.10.2016 № 646/16-55-12-05 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ФГ Санфлаверс ;
- зобов?язати відповідачів здійснити відміну анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ФГ Санфлаверс , не змінюючи дату реєстрації ФГ Санфлаверс платником податку на додану вартість та не змінюючи індивідуальний податковий номер 397317414023, та відновити ФГ Санфлаверс статус платника податку на додану вартість з 1 червня 2015 року.
Позовні вимоги обґрунтовані протиправністю рішення ДПІ у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві від 28.10.2016 № 646/16-55-12-05 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість - ФГ Санфлаверс , дій податкової інспекції та ДФС України по внесенню до Реєстру платників податку на додану вартість відомостей про анулювання реєстрацію платником податку на додану вартість. На думку позивача, відповідач 2 при прийнятті оскаржуваного рішення безпідставно не врахував ті обставини, що починаючи з 07.04.2015 ФГ Санфлаверс перебувало на обліку як платник податку на додану вартість у ДПІ у Ленінському районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області, та лише у червні 2016 року змінило своє місцезнаходження на адресу: м. Київ, Печерський узвіз, буд. 13, оф. 23. Відповідно до положень Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, до закінчення поточного бюджетного 2016 року ФГ Санфлаверс мало перебувати на обліку в ДПІ у Ленінському районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області. А тому відповідно, 10.08.2016 фермерське господарство подало до ДПІ у Ленінському районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області податкову декларацію з податку на додану вартість за звітний період липень 2017 року, де задекларувало обсяг господарських операцій, що оподатковуються податком на додану вартість. З огляду на наведене у контролюючого органу за місцезнаходженням позивача не було підстав для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ФГ Санфлаверс на підставі пп. г п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України.
У судовому засіданні 19.04.2017 представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Представники відповідачів проти задоволення позову заперечували, підтримавши доводи, викладені у письмових запереченнях від 19.04.2017. Зокрема, у текстах своїх заперечень представники ДПІ у Ленінському районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області та ДФС України зазначили, що за результатами проведеного моніторингу платників податку на додану вартість встановлено, що ФГ Санфлаверс не подає до податкового органу декларації з податку на додану вартість за період з вересня 2015 року по вересень 2016 року, тобто протягом 12 послідовних місяців, що зафіксовано у довідці від 28.10.2016 № 646/26-55-12-05. Наведені обставини стали підставою для прийняття ДПІ у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві рішення від 28.10.2016 № 646/16-55-12-05 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість - ФГ Санфлаверс на підставі пп. г п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України.
У цьому ж судовому засіданні за згодою представників сторін суд, керуючись ч. 4 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України (далі по тексту - КАС України), ухвалив розглядати справу у порядку письмового провадження.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення їх представників, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі по тексту - ЄДР), ФГ Санфлаверс (ідентифікаційний код 39731746, адреса місцезнаходження: 54031, Миколаївська обл., м. Миколаїв, вул. Кірова, буд. 238) було зареєстровано як юридичну особу 06.04.2015, про що до Єдиного державного реєстру був внесений запис № 102 00000315410.
07.04.2015 ФГ Санфлаверс взято на облік у ДПІ у Ленінському районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області (як латник за основним місцем обліку). Крім того, 01.06.2015 позивач був зареєстрований платником податку на додану вартість, індивідуальний податковий номер 397317414023.
23.06.2016 Загальними зборами членів ФГ Санфлаверс вирішено змінити місцезнаходження Господарства з: 54031, Миколаївська обл., м. Миколаїв, вул. Кірова, буд. 238 на нове: 01021, м. Київ, Печерський р-н, Печерський узвіз, буд. 13, офіс 23, що зафіксовано у протоколі № 3 Загальних зборів членів Господарства від 23.06.2016.
29.06.2016 працівником відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Дніпровської районної в м. Києві державної адміністрації проведено державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ФГ Санфлаверс , зокрема, в частині зміни місцезнаходження фермерського господарства за новою адресою: м. Київ, Печерський узвіз, буд. 13, оф. 23, про що внесений запис до ЄДР № 15221050007031510.
Тим часом, між ФГ Санфлаверс і ДПІ у Ленінському районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області був укладений договір № 020720162 про визнання електронних документів від 02.07.2016 (копія цього договору додана до матеріалів позову). Згідно з наданою позивачем роздруківкою електронної квитанції № 2 відправника - Центрального порталу прийому звітності ДФС України, зазначений договір прийнято та зареєстровано в органі державної фіскальної служби за № 9110070784.
Аналогічний договір про визнання електронних документів (договір № 020720161) 02.07.2016 укладено між ФГ Санфлаверс і ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві.
Обставини щодо укладання між позивачем і названими контролюючими органами зазначених договорів про визнання електронних документів визнаються представниками сторін, а тому в силу ч. 3 ст. 72 КАС України такі обставини не підлягають доведенню в межах цього спору.
10.08.2016 ФГ Санфлаверс подало до ДПІ у Ленінському районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області електронну податкову декларацію з податку на додану вартість за звітний період липень 2016 року з позначкою загальна , де у ряд. 1.1 такої декларації задекларувало операції на митній території України, що оподатковуються за основою ставкою в обсязі постачання 850 грн., крім того ПДВ 170 грн. Згідно з ряд. 9 зазначеної податкової декларації позивач відніс суму податку в розмірі 170 грн. до податкових зобов?язань, та задекларував у ряд. 18.1 як суму податку, що сплачується до бюджету. Відповідно до роздруківки електронної квитанції № 2 вказана податкова декларація позивача з податку на додану вартість за липень 2016 року доставлена до ДПІ у Ленінському районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області 10.08.2016 о 14 год. 07 хв., та того ж дня зареєстрована за № 9141330642.
28.10.2016 ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві оформлено рішення № 646/26-55-12-05 про анулювання реєстрації ФГ Санфлаверс як платника податку на додану вартість (вих. № 1901815 від 28.10.2016), яке прийнято на підставі пп. г п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України з підстави платник особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних місяців не подає податковому органу декларації з податку на додану вартість декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту . Дане рішення прийнято у зв'язку з отриманням довідки управління податків і зборів з юридичних осіб від 28.10.2016 № 646/26-55-12-05 (наявна у матеріалах справи), де міститься інформація про не подання платником податків протягом періоду з 01.09.2015 по 01.09.2016 (тобто, за звітні місяці вересень 2015 року - серпень 2016 року) жодних податкових декларацій з податку на додану вартість.
Згідно письмових пояснень представника відповідача 2 зазначене рішення від 28.10.2016 № 646/26-55-12-05 було надіслане на поштову адресу платника податку (позивача): м. Київ, Печерський узвіз, буд. 13, кв. 23, та вручений адресату 09.12.2016. На підтвердження наведених обставин представник ДПІ надав суду копії списку згрупованих рекомендованих відправлень, фіскального чеку відділення поштового зв?язку від 28.11.2016 та скрін-шот з офіційного сайту Українського державного підприємства поштового зва?язку Укрпошта .
Розглядаючи справу по суті суд виходив з наступного.
У відповідності до п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України (далі по тексту - ПК України), об'єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; ввезення товарів на митну територію України; вивезення товарів за межі митної території України; постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.
Згідно ч. 180.1 ст. 181 ПК України, для цілей оподаткування платником податку на додану вартість, зокрема, є: 1) будь-яка особа, що провадить або планує провадити господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеному статтею 183 цього розділу; 2) будь-яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку; 3) будь-яка особа, що ввозить товари на митну територію України в обсягах, які підлягають оподаткуванню, та на яку покладається відповідальність за сплату податків у разі переміщення товарів через митний кордон України відповідно до Митного кодексу України.
Порядок реєстрації особи як платника податку на додану вартість врегульований нормами статті 183 цього Кодексу. Особі, що реєструється як платник податку, присвоюється індивідуальний податковий номер, який використовується для сплати податку (п. 183.18 ст. 183 ПК України).
Порядок та випадки анулювання реєстрації особи як платника податку на додану вартість закріплений в ст. 184 ПК України, а безпосередньо процедура реєстрації та анулювання реєстрації платника податку на додану вартість визначено Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 14.11.2014 № 1130, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1456/26233 та наразі чинний (далі по тексту - Положення).
Відповідно до п. 3.1 розд. 3 Реєстрація платників податку на додану вартість зазначеного Положення, реєстрація осіб платниками ПДВ, перереєстрація платників ПДВ проводяться шляхом внесення записів до Реєстру із формуванням за кожним таким записом окремого ідентифікатора.
Особа є зареєстрованою платником ПДВ з відповідної дати реєстрації, внесеної до Реєстру. Реєстрація платника ПДВ є анульованою з дати виключення цього платника ПДВ з Реєстру згідно з розділом V цього Положення.
Одночасно, п. 5.5 розд. 5 Анулювання реєстрації платників податку на додану вартість зазначеного Положення встановлено, що анулювання реєстрації на підставах, визначених у підпунктах б - з цього пункту, здійснюється за ініціативою відповідного контролюючого органу.
Зокрема, положеннями пп. г п. 184.1 ст. 184 ПК України та пп. г п. 5.1 розд. 5 Положення передбачено, що реєстрація особи як платника податку на додану вартість діє до дати її анулювання, яка відбувається у випадку, якщо особа, зареєстрована як платник ПДВ, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає до контролюючого органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.
Згідно п. 5.5 розд. 5 Положення, контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав. Рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Одним з таких документів, зокрема, є довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт г пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до контролюючого органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку).
За наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) контролюючий орган за місцем перебування на обліку платника податків приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов'язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.
Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу оформляється за формою № 6-РПДВ (додаток 5). Таке рішення складається у двох примірниках комісією, утвореною відповідно до розпорядження контролюючого органу, та підписується керівником контролюючого органу. У рішенні про анулювання реєстрації платника ПДВ обов'язково вказуються підстави (одна або декілька) для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Кодексу.
Дата підписання рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ уважається днем прийняття такого рішення. Рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у день підписання реєструються у журналі обліку рішень про анулювання реєстрації платників ПДВ за формою № 6-РЖ (додаток 6). Номер рішення відповідає порядковому номеру запису в цьому журналі (абз. 1 - 3 п. 5.6 розд. 5 цього Положення).
Протягом трьох робочих днів після дня анулювання один примірник рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ надсилається контролюючим органом особі, реєстрацію якої анульовано, за місцезнаходженням або місцем проживання такої особи або за наявності відомостей про комісію з припинення (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію) або ліквідатора такої особи - за місцезнаходженням комісії. Примірник рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ уважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його надіслано листом з повідомленням про вручення або передано під розписку самому платнику податків - фізичній особі або відповідальній особі платника податків - юридичної особи чи будь-якій особі за наявності належним чином оформленої довіреності від платника податків (далі - Представник платника). Особа, яка отримує рішення, має пред'явити паспорт або інший документ, що посвідчує особу (абз. 1 п. 5.7 розд. 5 Положення).
Анулювання реєстрації здійснюється на дату прийняття рішення контролюючим органом про анулювання реєстрації (абз. 1 п. 5.11 розд. 5 Положення).
Одночасно, у п. 5.10 розд. 5 Положення передбачено, що рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за ініціативою контролюючого органу може бути оскаржене в адміністративному порядку відповідно до вимог статті 56 Кодексу або до суду.
Як вбачається з матеріалів справи, підставою для прийняття спірного рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість позивача став висновок контролюючого органу за новим (основним) місцем обліку про не подання ФГ Санфлаверс за період вересень 2015 року - вересень 2016 року жодних податкових декларацій з податку на додану вартість.
Дане рішення прийняте відповідачем виключно на підставі довідки управління податків і зборів з юридичних осіб від 28.10.2016 № 646/26-55-12-05. У судовому засіданні 19.04.2017 представник відповідача 2 пояснив, що моніторинг реєстру (переліку) податкових декларацій з податку на додану вартість, поданих ФГ Санфлаверс протягом 12 послідовних податкових місяців (вересень 2015 року - серпень 2016 року) здійснювався в межах ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві.
Водночас, як свідчать наявні матеріали справи 10.08.2016 ФГ Санфлаверс подало за місцем попереднього місцезнаходження (місцем неосновного податкового обліку), - до ДПІ у Ленінському районі м. Миколаєва ГУ ДФС у Миколаївській області електронну податкову декларацію з податку на додану вартість за липень 2016 року (реєстр. № 9141330642 від 10.08.2016), де задекларувала обсяги постачання, оподатковувані податком, в сумі 850 грн., крім того ПДВ 170 грн.
Такі дії позивача, на думку суду, відповідають вимогам чинного Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за № 1562/20300. Так, положеннями п.п. 3.1, 3.2 розд. ІІІ, п.п. 7.1, 7.3 і 7.6 розд. VII передбачено наступне. Взяття на облік за основним місцем обліку юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів як платників податків та зборів у контролюючих органах здійснюється, зокрема, проведення державної реєстрації юридичної особи згідно із Законом. Взяття на облік платників податків контролюючими органами здійснюється за принципом організаційної єдності реєстраційних процедур, що проводяться державними реєстраторами, та процедур узяття на облік платників податків, що забезпечуються контролюючими органами. Обмін відомостями (повідомленнями) про здійснення дій з державної реєстрації та взяття на облік (зняття з обліку) юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців здійснюється у порядку взаємного обміну інформацією з реєстрів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, та Центрального контролюючого органу. Підставою для взяття на облік за основним місцем обліку у контролюючому органі є надходження до цього органу, в тому числі: відомостей з Єдиного державного реєстру або з відповідної реєстраційної картки про проведення державної реєстрації юридичної особи; документів, визначених розділами IV та V цього Порядку та поданих юридичною особою або відокремленим підрозділом юридичної особи згідно з цим Порядком.
Якщо відповідно до законодавства в платника податків, крім обов'язків щодо подання податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на території адміністративно-територіальної одиниці за своїм місцезнаходженням, виникають такі обов'язки на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, то такий платник податків зобов'язаний стати на облік за таким неосновним місцем обліку у відповідному контролюючому органі. При цьому, у контролюючому органі за неосновним місцем обліку платник податків сплачує всі податки та збори, які згідно із законодавством мають сплачуватись на території адміністративно-територіальної одиниці, що відповідає неосновному місцю обліку, щодо таких податків подає податкові декларації (розрахунки, звіти) та виконує інші обов'язки платника податків, а контролюючий орган стосовно платника податків здійснює адміністрування таких податків, зборів.
У разі зняття з обліку за основним місцем обліку платника податків та переведення його на обслуговування до іншого контролюючого органу у зв'язку зі зміною місцезнаходження (місця проживання), пов'язаного із зміною адміністративно-територіальної одиниці чи включенням / не включенням платника податків до Реєстру великих платників податків тощо, за наявності за попереднім місцем обліку об'єктів, відокремлених підрозділів чи обов'язків податкового агента такий платник податків одночасно із зняттям з обліку за основним місцем обліку згідно з цим Порядком береться на облік за неосновним місцем обліку контролюючим органом за попереднім місцем обліку.
За приписами п.п. 10.1, 10.2, 10.4, 10.7 - 10.10 розд. Х Порядку, у разі проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження або місця проживання платника податків, внаслідок якої змінюється адміністративно-територіальна одиниця та контролюючий орган, в якому на обліку перебуває платник податків (далі - адміністративний район), а також у разі зміни податкової адреси платника податків, контролюючими органами за попереднім та новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків проводяться процедури відповідно зняття з обліку/взяття на облік такого платника податків.
Підставою для зняття з обліку платника податків в одному контролюючому органі і взяття на облік в іншому є надходження хоча б до одного з цих органів даних, що свідчать про належну державну реєстрацію таких змін органами державної реєстрації, зокрема, відомостей державного реєстратора про внесення змін до відомостей про місцезнаходження (місце проживання) платника податків. Процедури переведення платника податків шляхом взяття на облік/зняття з обліку (зміни основного місця обліку) розпочинаються та проводяться контролюючими органами у разі надходження зазначених відомостей державного реєстратора.
Протягом двадцяти днів після отримання відомостей або заяви про зміну місцезнаходження платника податків контролюючий орган за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків засобами інформаційної системи в електронному вигляді формує та надсилає до контролюючого органу за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків повідомлення за формою № 11-ОПП (із заповненими I та II розділами).
Дані про надсилання повідомлення за формою № 11-ОПП заносяться до журналу реєстрації заяв, повідомлень, інших документів про припинення чи зняття з обліку платників податків за формою № 6-ОПП (додаток 13), а також до Єдиного банку даних юридичних осіб або до Реєстру самозайнятих осіб.
Протягом двох робочих днів після надходження повідомлення за формою № 11-ОПП контролюючий орган за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків здійснює взяття його на облік (основне місце обліку), про що вносить відповідні зміни до Єдиного банку даних юридичних осіб або до Реєстру самозайнятих осіб. Відмітки про взяття на облік за новим місцезнаходженням (місцем проживання) проводяться в журналі за формою № 2-ОПП (за формою № 7-ОПП). Якщо до дати спливу одного місяця після отримання документів про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника податків контролюючий орган за новим місцезнаходженням (місцем проживання) не здійснив взяття такого платника на облік (основне місце обліку), то взяття на облік за новим місцезнаходженням (місцем проживання) здійснюється автоматично у день спливу такого строку.
Дані про взяття на облік вносяться до двох примірників повідомлень за формою № 11-ОПП (заповнюється III розділ) та надсилаються до контролюючого органу за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання).
Після надходження повідомлення за формою № 11-ОПП із зазначенням дати взяття на облік платника податків за новим місцезнаходженням (місцем проживання) контролюючий орган за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) протягом двох робочих днів знімає з обліку платника податків (основне місце обліку). Інформація про зняття з обліку вноситься до Єдиного банку даних юридичних осіб або до Реєстру самозайнятих осіб.
При цьому, п. 10.13 розд. Х Порядку встановлено, що у разі зміни місцезнаходження суб'єкта господарювання - платника податків сплата визначених законодавством податків і зборів після такої реєстрації здійснюється таким платником податків за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду: 1) у такому випадку контролюючий орган за попереднім місцезнаходженням одночасно із зняттям з обліку юридичної особи - платника податків за основним місцем обліку здійснює взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку згідно із розділом VII цього Порядку без подання заяви платником податків та з урахуванням особливостей, визначених пунктами 10.14 - 10.21 цього розділу; 2) до закінчення року платник податків обліковується в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) з ознакою того, що він є платником податків до закінчення року, а в контролюючому органі за новим місцезнаходженням (основне місце обліку) - з ознакою того, що він є платником податків з наступного року.
Після зняття платника податків з основного місця обліку в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням платник податків продовжує перебувати на обліку в такому органі з ознакою обліку за неосновним місцем обліку, а контролюючий орган стосовно платника податків продовжує адмініструвати податки, збори у частині завершення процедур такого адміністрування до: закінчення документальної перевірки та узгодження сум грошових зобов'язань за її результатами, якщо перевірка була розпочата або призначена та контролюючий орган вже повідомив платника податків про її проведення; повернення надміру сплачених платежів, помилково або надміру зарахованих до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи, або їх відшкодування платнику податків, якщо останній відповідно до поданих заяв чи податкових декларацій (звітів, розрахунків) претендує та має право на таке повернення чи відшкодування, у разі якщо до кінця бюджетного періоду спливає строк повернення або відшкодування і відповідно висновки щодо відшкодування виконані в повному обсязі; закінчення процедур судового оскарження сум грошових зобов'язань та інших справ адміністративного судочинства, крім випадків заміни такого контролюючого органу (як сторони або третьої особи в адміністративній справі) іншим контролюючим органом (п. 10.14 розд. Х Поярдку).
Контролюючий орган за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) передає облікову справу платника податків (яка включає в тому числі звітну частину облікової справи платника податків (з описом), укомплектовану податковими деклараціями (звітами, розрахунками), копіями актів або довідок за результатами камеральних перевірок), та інші документи щодо адміністрування податків, зборів контролюючому органу за основним місцем обліку разом з одним примірником повідомлення за формою № 11-ОПП (із заповненим IV розділом) у такі строки: після закінчення бюджетного періоду стосовно платників податків, визначених у підпункті 10.13 цього пункту; протягом двох робочих днів після зняття з обліку в інших випадках.
Відповідно до ст. 3 2 Бюджетного кодексу України, бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.
Достовірність інформації наведеної у вказаній податковій звітності, як і сам факт подання податкової декларації за липень 2016 року, відповідачі належними документальними доказами не спростували.
З огляду на вищевикладене, судом вбачається безпідставність доводів відповідачів про неподання позивачем до контролюючого органу (органу фіскальної служби) протягом 12 послідовних місяців (а саме за період з 01.09.2015 по 01.09.2016) податкових декларацій з податку на додану вартість та, як наслідок, протиправність дій відповідача щодо анулювання реєстрації платника ПДВ ФГ Санфлаверс на підставі даних довідки управління податків і зборів з юридичних осіб від 28.10.2016 № 646/26-55-12-05, результатом яких стало прийняття неправомірного рішення від 28.10.2016 № 646/26-55-12-05, а тому позовні вимоги позивача про скасування такого рішення ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві про анулювання реєстрації платника ПДВ підлягають задоволенню.
Щодо правомірності позовних вимог позивача про зобов'язання відповідача 2 внести до Реєстру платників податку на додану вартість відповідні зміни за результатами скасування в судовому порядку рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 28.10.2016 № 646/26-55-12-05 (без зміни дати реєстрації та індивідуального податкового номеру платника податку), то суд не вбачає правових підстав для їх задоволення у зв'язку з наступним.
Згідно абз. 2 і 3 п. 5.10 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу може бути скасоване контролюючим органом вищого рівня під час проведення процедури його адміністративного оскарження та в інших випадках у разі встановлення невідповідності такого рішення актам законодавства, а також у разі скасування судових рішень чи записів у Єдиному державному реєстрі, на підставі яких було прийняте рішення про анулювання реєстрації.
Підставою для внесення до Реєстру змін щодо скасування анулювання реєстрації, що відбулось за самостійним рішенням контролюючого органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Рішення із копіями відповідних документів направляється до Державної фіскальної служби України для внесення відповідних змін до Реєстру.
Крім того, положеннями абз. 6 п. 5.10 цього Положення передбачено, що у разі скасування рішення про анулювання реєстрації, якщо інше не визначено судовим рішенням, контролюючий орган вносить до Реєстру запис про реєстрацію платника ПДВ із урахуванням таких особливостей, зокрема: якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації в особи відсутня наступна (повторна) реєстрація, дата реєстрації платником ПДВ не змінюється ; якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації особа зареєстрована платником ПДВ повторно, дата реєстрації платником ПДВ відповідає даті попередньої реєстрації платником ПДВ.
Таким чином, наведеними положеннями чітко визначений порядок дій контролюючого органу за наслідками отримання судового рішення про скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість. Станом на день прийняття судового рішення матеріали даної справи не містять доказів щодо існування обставин, які ускладнять відповідачам виконання цього судового рішення.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
При цьому, суд, оцінюючи спірні дії відповідача, виходить з критеріїв оцінки рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, встановлених ч. 3 ст. 2 КАС України, до яких, зокрема, відносяться вчинення дій на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для вчинення дії.
Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, а також усні та письмові доводи представників сторін стосовно заявлених позовних вимог, суд дійшов до висновку про наявність правових підстав для часткового задоволення позовних вимог.
Керуючись ст.ст. 158-163, 256 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов фермерського господарства Санфлаверс задовольнити частково.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві від 28.10.2016 № 646/26-55-12-05 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість фермерського господарства Санфлаверс (код ЄДРПОУ 39731746).
3. Визнати протиправними дії Державної фіскальної служби України по внесення до Реєстру платників податків відомостей щодо скасування (анулювання) свідоцтва платника податку на додану вартість фермерського господарства Санфлаверс (код ЄДРПОУ 39731746) за рішенням Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві від 28.10.2016 № 646/26-55-12-05.
4. В решті позову відмовити.
5. Присудити на користь фермерського господарства Санфлаверс (код ЄДРПОУ 39731746) судові витрати у розмірі 1 600 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві (код ЄДРПОУ 39669867).
6. Присудити на користь фермерського господарства Санфлаверс (код ЄДРПОУ 39731746) судові витрати у розмірі 1 600 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.
Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Головуючий суддя Є.В. Аблов
Судді А.В. Літвінова
А.С. Мазур
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.07.2017 |
Оприлюднено | 12.07.2017 |
Номер документу | 67682481 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні