Справа № 185/3132/17
Провадження № 2/185/2394/17
ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 липня 2017 року Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області в складі головуючого судді Головіна В.О.,
за участю секретаря Мерцалової Н.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Павлограді Дніпропетровської області цивільну справу за позовом Управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району до ОСОБА_1 про відшкодування коштів щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг,-
ВСТАНОВИВ:
14 квітня 2017 року позивач звернувся до суду з позовною заявою про відшкодування відповідачем коштів щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.
В обґрунтування позову зазначив, що згідно заяви ОСОБА_1 від 20 серпня 2015 року та відповідно до Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженого постановою КМУ від 01 квітня 2014 року № 505, їй було призначено щомісячну адресну допомогу, як внутрішньо переміщеній особі для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, як уповноваженому представнику сім'ї, працездатній особі, яка доглядає за дитиною до 3-х років, на період з 20 серпня 2015 року по 16 лютого 2016 року за фактичним місцем проживання: ІНФОРМАЦІЯ_1. Грошова допомога призначена на період з 20 серпня 2015 року по 16 лютого 2016 рік відповідачу, працездатній особі , яка доглядає дитину до 3-х років та розрахована на членів сім'ї - заявник ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2 - у сумі 442 грн. щомісячно, дитина до вісімнадцяти років ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_3 - у сумі 884 грн. щомісячно, а загальна сума призначення становить 1326 грн. щомісячно. Однак, за результатами проведеної перевірки встановлено, що відповідач в період отримання грошової допомоги була відсутня за фактичним місцем проживання понад 60 днів. Відповідач 20 серпня 2015 року подала заяву про призначення їй виплати і менше ніж через місяць, а саме 14 вересня 2015 року, не повідомивши управління, повернулася до місця реєстрації за адресою: АДРЕСА_1, де фактично і проживала понад 60 днів, а саме 160 днів. Встановлена обставина позбавляє відповідача права на отримання грошової допомоги. У результаті цього відповідачу була надміру виплачена грошова допомога за період з 14 вересня 2015 року по 16 лютого 2016 року на загальну суму 6786 грн. 99 коп., яка підлягає поверненню. 18 січня 2017 року відповідачу було направлено повідомлення про повернення надмірно виплачених коштів у сумі 6786 грн. 99 коп. до 20 лютого 2017 року, однак до теперішнього часу вказана сума нею добровільно не повернута, у зв'язку з чим позивач вимушений звернутися до суду.
Представник позивача - Управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району у судове засідання не з'явився, проте у позовній заяві просить розглянути справу за відсутності представника позивача, проти заочного розгляду справи не заперечує.
Відповідач у судове засідання не з'явилася, про час і місце розгляду справи була належним чином повідомлена, причин неявки суду не повідомила.
Зі згоди представника позивача суд ухвалює рішення при заочному розгляді справи, що відповідає положенням ст.224 ЦПК України.
Вивчивши та дослідивши письмові матеріали справи у їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Законом України від 20 жовтня 2014 року №1706-VII Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб встановлено гарантії дотримання прав, свобод та законних інтересів внутрішньо переміщених осіб відповідно до Конституції та законів України, міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
Так, зокрема частиною 1 статті 1 цього Закону закріплено, що внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.
Порядок здійснення обліку внутрішньо переміщених осіб врегульовано нормою ст.4 Закону України №1706-VII Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб . Згідно цієї норми факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбачених статтею 12 цього Закону .
Відповідно до ч.2 ст.9 Закону України №1706-VII Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб , внутрішньо переміщена особа зобов'язана повідомляти про зміну місця проживання структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад за новим місцем проживання протягом 10 днів з дня прибуття до нового місця проживання. У разі добровільного повернення до покинутого постійного місця проживання внутрішньо переміщена особа зобов'язана повідомити про це структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад за місцем отримання довідки не пізніш як за три дні до дня від'їзду. У разі виявлення подання внутрішньо переміщеною особою завідомо неправдивих відомостей для отримання довідки про взяття на облік відшкодувати фактичні витрати, понесені за рахунок державного та місцевих бюджетів у результаті реалізації прав, передбачених цим Законом. Внутрішньо переміщена особа зобов'язана виконувати інші обов'язки, визначені Конституцією та законами України.
Статтею 12 Закону України №1706-VII Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб передбачено, що у разі неповідомлення внутрішньо переміщеною особою про її повернення до покинутого місця постійного проживання згідно з абзацом другим пункту 3 частини другої статті 9 цього Закону рішення про скасування дії довідки відповідно до пункту 3 частини першої цієї статті приймається на підставі інформації про тривалу відсутність (понад 60 днів) особи за місцем проживання, яка дає обґрунтовані підстави вважати, що внутрішньо переміщена особа повернулася до покинутого місця постійного проживання.
У разі наявності у внутрішньо переміщеної особи обґрунтованих причин для продовження строку її відсутності за місцем проживання понад 60 днів, така особа звертається з відповідною письмовою заявою за місцем проживання до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад. У такому разі строк відсутності внутрішньо переміщеної особи за місцем проживання може бути збільшено до 90 днів.
Внутрішньо переміщені особи отримують щомісячну адресну допомогу за правилами встановленими Порядком надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженим постановою КМУ від 01 жовтня 2014р. № 505 (далі - Порядок).
Згідно з п.2 Порядку, грошова допомога надається внутрішньо переміщеним особам з дня звернення за її призначенням і виплачується по місяць зняття з такого обліку включно, але не більше ніж шість місяців.
У пункті п.5 Порядку зазначено, що для отримання грошової допомоги (у тому числі у разі призначення грошової допомоги на наступний шестимісячний строк, якщо її виплата раніше не здійснювалася через установи уповноваженого банку) уповноважений представник сім'ї звертається за фактичним місцем проживання (перебування) сім'ї до установи уповноваженого банку для відкриття в установленому порядку поточного рахунка, пред'являє паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу, та подає на адресу уповноваженого органу відповідну заяву про надання грошової допомоги (для призначення грошової допомоги вперше) або заяву, в якій повідомляє про відсутність змін, що впливають на призначення грошової допомоги (у разі призначення грошової допомоги на наступний шестимісячний строк, якщо її виплата раніше не здійснювалася через установи уповноваженого банку).
З пункту 10 Порядку вбачається, що уповноважені органи мають право перевіряти обґрунтованість видачі та достовірність документів, поданих для призначення грошової допомоги, а також здійснювати запити та безоплатно отримувати відомості від підприємств, установ та організацій усіх форм власності, необхідні для призначення грошової допомоги та контролю за правильністю її надання.
Відповідно до п.11 Порядку, уповноважений представник сім'ї, якому призначено грошову допомогу, зобов'язаний повідомляти уповноваженому органу про зміну обставин, які впливають на призначення грошової допомоги, протягом трьох днів з дня настання таких обставин.
Сума грошової допомоги, виплачена надміру внаслідок подання документів з недостовірними відомостями, повертається уповноваженим представником сім'ї на вимогу уповноваженого органу.
У разі відмови добровільного повернення надміру перерахованої суми грошової допомоги, вона стягується у судовому порядку.
Відповідно до п.12 Порядку, виплата грошової допомоги припиняється, зокрема, у разі виявлення уповноваженим органом факту подання недостовірної інформації або неповідомлення про зміну обставин, які впливають на призначення грошової допомоги.
Матеріалами справи встановлено, що ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2 з 17 серпня 2015 року перебуває на обліку в Управлінні праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району, як внутрішньо переміщена особа за фактичним місцем проживання: ІНФОРМАЦІЯ_1 (арк.с.6).
Разом із нею за вищезазначеною адресою проживає ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_3, який є її рідним сином, що підтверджується копією свідоцтва про народження (арк.с.8 зворотній бік).
20 серпня 2015 року ОСОБА_1 звернулася до Управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району із заявою (арк.с.5) про призначення їй щомісячної адресної допомоги, як внутрішньо переміщеній особі, для покриття витрат на проживання.
Рішенням Управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району від 07 вересня 2015 року (арк.с.9) ОСОБА_1 було призначено щомісячну адресну грошову допомогу на строк з 20 серпня 2015 року по 19 лютого 2016 року в сумі 1326 грн. щомісячно., з яких 884 грн. - допомога для непрацездатних осіб (пенсіонери, діти) на одну особу (члена сім'ї) та 442 грн. - для працездатних осіб на одну особу (члена сім'ї).
Отже, грошова допомога була призначена відповідачу, як працездатній особі, яка доглядає дитину до трьох років та розрахована на членів сім'ї.
Однак, як вбачається з Акту перевірки від 01 листопада 2016 року (арк.с.13), то в період отримання вказаної допомоги ОСОБА_1 була відсутня понад 60 днів за фактичним місцем проживання, а саме за адресою м. Запоріжжя, вул. В.Сергієнка (колишня Задніпровська)АДРЕСА_2, а саме з 14 вересня 2015 року по 21 лютого 2016 року.
Згідно розрахунку суми боргу (арк.с.13 зворотній бік), відповідачу за період з 14 версеня 2015 року по 21 лютого 2016 року надмірно виплачено щомісячну адресну грошову допомогу в сумі 6786 грн. 99 коп.
22 грудня 2016 року відповідачу направлено письмове повідомлення (арк.с.14) про необхідність повернення суми надмірно перерахованої щомісячної адресної допомоги в розмірі 6786 грн. 99 коп., яка відповідачем не повернута.
Проаналізувавши вищевикладені вимоги діючого законодавства, повно, всебічно та об'єктивно оцінивши обставини справи та надані на їх підтвердження докази в їх сукупності, взаємозв'язку, достатності, належності та допустимості, суд вважає встановленим та доведеним, що за період з 14 вересня 2015 року по 21 лютого 2016 року відповідач ОСОБА_1 безпідставно отримувала адресну грошову допомогу, як внутрішньо переміщена особа для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, оскільки в порушення ч.2 ст.9 Закону України №1706-VII Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб та п.11 відповідного Порядку, не повідомила Управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району про від'їзд до постійного місця проживання та відсутність за місцем проживання внутрішньо переміщеної особи понад 60 днів, тобто про настання змін обставин, які впливають на призначення грошової допомоги.
У зв'язку з цим, відповідачу за рахунок державних коштів була надмірно перерахована сума грошової допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання за період з 14 вересня 2015 року по 21 лютого 2016 року в загальному розмірі 6786 грн. 99 коп., яка добровільно відповідачем не повернута, тому вона підлягає стягненню з відповідача на користь позивача в судовому порядку.
Таким чином, позовні вимоги позивача підлягають задоволенню у повному обсязі, оскільки вони обґрунтовані та доведені.
Відповідно до ст.88 ЦПК України та беручи до уваги, що при подачі позову позивач був звільнений від сплати судового збору на підставі п.19 ч.1 ст.5 ЗУ Про судовий збір , суд вважає необхідним стягнути з відповідача на користь держави судовий збір у розмірі 1600 грн.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 10, 57-61, 88, 209, 212-215, 224-226 ЦПК України, ЗУ №1706-VII Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб , Порядком надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженим постановою КМУ від 01 жовтня 2014р. № 505 , суд -
ВИРІШИВ:
Позов Управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2 (ІПН НОМЕР_1) на користь Управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району (Одержувач УПСЗН ЗМР по Хортицькому району, р/р 35213081078415, Банк: ДКСУ м. Київ, код ЄДРПОУ 37573817, МФО 820172) надмірно виплачені кошти адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг у розмірі 6786 (шість тисяч сімсот вісімдесят шість) грн. 99 коп.
Стягнути з ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2 (ІПН НОМЕР_1) на користь держави судовий збір у розмірі 1600 (одна тисяча шістсот) грн.
Апеляційна скарга на рішення суду подається в апеляційний суд Дніпропетровської області через Павлоградський міськрайонний суд протягом десяти днів з дня його проголошення.
Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача, поданою протягом десяти днів з дня отримання його копії.
Суддя: В.О. Головін
Суд | Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 07.07.2017 |
Оприлюднено | 13.07.2017 |
Номер документу | 67695905 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Головін В. О.
Цивільне
Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Головін В. О.
Цивільне
Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Головін В. О.
Цивільне
Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Головін В. О.
Цивільне
Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Головін В. О.
Цивільне
Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Головін В. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні