УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 липня 2017 р.Справа № 527/2657/16-а Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Ральченка І.М.
Суддів: Катунова В.В. , Бершова Г.Є. ,
за участю секретаря судового засідання - Ружинської К. О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на постанову Глобинського районного суду Полтавської області від 18.05.2017р. по справі № 527/2657/16-а
за позовом ОСОБА_1
до Глобинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області
про визнання дій неправомірними, зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИЛА:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, у якому просив:
- визнати неправомірними дії Управління Пенсійного фонду України в Глобинському районі Полтавської області щодо відмови у врахуванні для розрахунку пенсії довідки про заробітну плату для обчислення пенсії № 8 від 15.07.2016 року, виданої Донецькою міською профспілкою працівників суб'єктів підприємництва за період з 01.01.1993 року по 31.12.1997 року;
- зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в Глобинському районі Полтавської області призначити пенсію за віком ОСОБА_1 з урахуванням заробітку за період з 1993 року по 1997 рік згідно довідки № 8 від 15.07.2016 року, виданої Донецькою міською профспілкою працівників суб'єктів підприємництва.
Глобинський районний суд Полтавської області постановою від 18.06.2017 року відмовив у задоволенні позову.
ОСОБА_1 подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги. В обґрунтування вимог апеляційної скарги заявник посилається на порушення судом першої інстанції при прийнятті постанови норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи. При цьому, апелянт зазначає, що на підтвердження стажу надав всі наявні у нього документи.
Відповідно до ч. 6 ст. 12 та ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання 11.07.2017 року за допомогою звукозаписувального технічного запису не здійснювалось.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на таке.
Як встановлено судовим розглядом, ІНФОРМАЦІЯ_1, по досягненню ОСОБА_1 60-річного віку, УПФУ в Глобинському районі Полтавської області протоколом № 717 від 22.08.2016 року була призначена пенсія за віком відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058- IV від 09.07.2003 року, при загальному стажі роботи 38 років 9 місяців 13 днів.
У зв'язку з тим, що при обчисленні пенсії відповідачем не було враховано заробітну плату за 1993-1997 роки згідно довідки, виданої Донецькою міською профспілкою працівників суб'єктів підприємництва№ 8 від 15.07.2016 року, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.
Приймаючи рішення про відмову у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що Глобинським об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України в Полтавській області правомірно не врахована довідка про заробітну плату для призначення пенсії № 8 від 15.07.2016 року, видана Донецькою міською профспілкою працівників суб'єктів підприємництва.
Колегія суддів погоджується з таким висновком з наступних підстав.
Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст.40 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами у період до 1 січня 2016 року або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд до 1 липня 2000 року незалежно від перерв.
Заробітна плата (дохід) за період страхового стажу до 1 липня 2000 р враховується для обчислення пенсії на підставі документів про нараховану заробітну плату (дохід), виданих у порядку, встановленому законодавством, а за період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року - за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку (абз. 5 ч. 1 вищевказаної статті).
Згідно з п. 2 ст. 41 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" до заробітної плати (доходу) для обчислення пенсії враховуються: суми виплат (доходу), отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, а за періоди до запровадження обмеження максимального розміру заробітної плати (доходу), з якої сплачувалися зазначені внески (збір), - у межах сум, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, включалися до заробітної плати, з якої обчислювалася пенсія відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення", і не перевищують 5,6 розміру середньої заробітної плати в Україні на день отримання зазначених сум.
Положеннями абз. 2 пп.3 п. 2.1 Порядку надання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсії, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25 листопада 2005 року № 22-1 (далі - Порядок № 22-1) передбачено, що за бажанням пенсіонера у період до 01 січня 2016 року ним може подаватись довідка про заробітну плату (дохід) до 01 липня 2000 року із зазначенням у ній назв первинних документів, на підставі яких її видано, їх місцезнаходження та адреси, за якою можливо провести перевірку відповідності змісту довідки первинним документам.
Згідно з п. 2.10 Порядку № 22-1 довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працював померлий годувальник або особа, яка звертається за пенсією. Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами.
У випадках, коли архівні установи не мають можливості видати довідку за встановленою формою з розшифровкою виплачених сум за видами заробітку, вони можуть видавати довідки, що відповідають даним, наявним в архівних фондах, без додержання цієї форми.
Установлення заробітку для обчислення пенсії на підставі показань свідків не допускається. Виписка зі штатного розпису про посадовий оклад, профспілкові квитки, квитки партій та рухів, громадських об'єднань не є документами, що засвідчують фактичний заробіток для обчислення розміру пенсії.
Пунктом 2.23 Порядку № 22-1 визначено, що документи про стаж, вік та заробітну плату подаються тільки в оригіналах.
Орган, що призначає пенсію, має право вимагати від підприємств, установ та організацій, фізичних осіб дооформлення у тримісячний строк з дня подання заяви прийнятих і подання додаткових документів, передбачених законодавством, а також перевіряти обґрунтованість їх видачі (пп. 3 п. 4.2 Порядку № 22-1).
Таким чином, обов'язковою умовою для обчислення пенсії з урахуванням заробітної плати за період роботи до 01 липня 2000 року є підтвердження нарахування такої заробітної плати первинними документами.
Вказаний висновок узгоджується з правовою позицією Верховного Суду України, викладеною в постанові від 15.12.2015 року по справі № 2- а/576/29/14, врахування якої є обов'язковим в силу приписів ст.244-2 КАС України.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено апеляційним судом, що для обчислення пенсії позивачем була надана до УПФУ довідка про заробітну плату за 1993-1997 роки № 8 від 15.07.2016 року.
З метою проведення перевірки достовірності даних в довідці про заробітну плату № 8 від 15.07.2016 року, виданою Донецькою міською профспілкою працівників суб'єктів підприємництва, управлінням направлено запити до УПФУ в м. Краматорську від 21.07.2016 року №1168/02-34 та Красноармійське об'єднане УГІФУ в Донецькій області від 07.10.2016 року №1491/03-33.
Згідно відповіді УПФУ в м.Краматорську від 03.08.2016 року №17064/06, "Донецька міська профспілка працівників суб'єктів підприємництва" була зареєстрована в Ворошиловському районі м.Донецька і ліквідована (знята з обліку) в 2014 році.
Згідно відповіді Красноармійського об'єднаного УПФУ в Донецькій області від 02.11.2016 року №29689/06/25, "Донецька міська профспілка працівників суб'єктів підприємництва" код ЄДРГІОУ 23185775, знято з обліку в Державній податковій інспекції у Ворошиловському районі м.Донецька ГУ ДФС у Донецькій області 27.09.2012 року. Інформація про місцезнаходження первинних документів невідома, в зв'язку з чим неможливо провести перевірку довідки про заробітну плату ОСОБА_1 за 1993-1997 роки.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, відносно Донецької міської профспілки працівників суб'єктів підприємництва (ід. код 23185775) 28.08.2012 року внесено рішення про її припинення за рішенням засновників ( державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації 28.08.2012 року).
Як вірно зазначено судом першої інстанції, довідка про заробітну плату Донецької міської профспілки працівників суб'єктів підприємництва №8 від 15.07.2016 року підписана не уповноваженою особою та посвідчена печаткою підприємства, яке станом на дату її видачі вже було ліквідоване.
Згідно пояснень ОСОБА_1 в суді першої інстанції, довідка № 8 від 15.07.2016 року видана не на підставі первинних документів, а саме: особових рахунків за 1993 - 1997 роки ( про що зазначено у вказаній довідці), а є дублюванням довідки про заробітну плату для обчислення пенсії № 4 від 04.01.1998 року.
Враховуючи наведене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що неврахування відповідачем при обчисленні пенсії позивачу довідки про заробітну плату для обчислення пенсії № 8 від 15.07.2016 року є правомірним.
З огляду на викладене, позовні вимоги не знайшли свого обґрунтованого підтвердження в ході судового розгляду справи та є такими, що не підлягають задоволенню.
Доводи апеляційної скарги спростовуються вказаними вище висновками суду.
Отже, переглянувши постанову суду першої інстанції, в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що при її прийнятті суд першої інстанції у повному обсязі з'ясував обставини справи і правильно застосував до спірних правовідносин норми матеріального та процесуального права.
Керуючись ст.ст. 41, 160, 167, 195, п.1 ч.1 ст. 198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.
Постанову Глобинського районного суду Полтавської області від 18.05.2017р. по справі № 527/2657/16-а залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Ральченко І.М. Судді Катунов В.В. Бершов Г.Є. Повний текст ухвали виготовлений 17.07.2017 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2017 |
Оприлюднено | 17.07.2017 |
Номер документу | 67758400 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Ральченко І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні