Ухвала
від 17.07.2017 по справі 810/602/17
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 810/602/17 Головуючий у 1-й інстанції: Лапій С.М. Суддя-доповідач: Мєзєнцев Є.І.

У Х В А Л А

Іменем України

17 липня 2017 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Мєзєнцева Є.І., суддів - Файдюка В.В., Чаку Є.В., при секретарі Войтковській Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області на постанову Київського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2017 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича фірма "Практика-ЛТД" до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області про скасування постанови, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича фірма "Практика-ЛТД" звернулось до суду з адміністративним позовом до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області про скасування постанови Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області від 27.01.2017 № 3-270/2-10/10-89/2701/06/01.

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2017 року адміністративний позов задоволено.

Відповідач, посилаючись на неповне з'ясування обставин, що мають значення для справи та на порушення судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати вказане судове рішення і прийняти нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі.

Перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку.

Судом першої інстанції встановлено, що у період з 11.01.2017 по 17.01.2017 на підставі наказу Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 08.09.2015 року №976 та необхідності проведення перевірки достовірності даних, наведених в декларації про готовність об'єкту до експлуатації №10/10-1612/54/П від 16.12.2016, Департаментом відповідно до статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та згідно з Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553, проведено позапланову перевірку об'єкту будівництва "Будівництво ангарів з легких металевих конструкцій", 08710, Київська обл. Обухівський район, с. Підгірці, вул. Боровкова, 20-А.

За результатами перевірки складено Акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил від 13.01.2017.

За результатами перевірки встановлені наступні порушення з боку ТОВ "Науково-виробнича фірма "Практика ЛТД".

Відповідно до вихідних даних у т.ч. МБУО № 172 від 26.09.2011 містобудівні умови і обмеження видані на забудову земельної ділянки площею - 1,6950 га. Наказом ТОВ "Науково-виробнича фірма "Практика ЛТД" № 5 від 27.01.2012 затверджено проектну документацію "Виробничо-господарської баз TOВ НВФ "Практика-ЛТД" Будівництво ангарів з легких металевих конструкцій", розроблену ТОВ "ЛКЛ- Проект" у 2008 р. на об'єкт який запроектовано на двох земельних ділянках, площею 0.8749 га та площею 0.8201 га, загальною площею 1,6950 га де відповідно:

- на земельній ділянці (кадастровий номер: 3223186801:13:004:0065) площею 0.8749 га запроектовано частину виробничо-господарської бази у т. ч. ангар № 1, ангар № 2, ангар № 3;

- на земельній ділянці (кадастровий номер: 3223186801:13:005:0023) площею 0.8201 га запроектовано частину виробничо-господарської бази у т. ч. ангар № 4, ангар №5.

ТОВ "Науково-виробнича фірма "Практика ЛТД" під час подання декларації про початок виконання будівельних робіт на об'єкті будівництва "Будівництво ангарів з легких металевих конструкцій" за адресою: 08710, Київська область, Обухівський район, с. Підгірці, вул. Боровкова, 20-А, зареєстровану Інспекцією ДАБК у Київській області від 04.04.2014 № КС 082140940373, наведено дані не на об'єкт будівництва, а на його частину, де на земельній ділянці (кадастровий номер: 3223186801:13:004:0065) площею 0.8749 га запроектовано частину виробничо-господарської бази у т.ч. ангар № 1, ангар № 2, ангар № 3, чим порушено ч. 8 ст. 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Перевіркою встановлено, що відповідно до даних, наведених у поданій ТОВ "Науково-виробнича фірма "Практика ЛТД" Декларації про готовність об'єкта до експлуатації (вх.№10/10-1612/54/П від 16.12.2016), об'єкт має такі основні показники відповідно до проектної документації: загальна площа 1975,4 кв.м., ангар №1 - 358,6 кв.м., ангар №2 - 645,3 кв.м., ангар №3 - 944,5 кв.м., кількість робочих місць 12. Вказані показники площ ангарів №1, №2, №3 наведені з даних технічної інвентаризацій, виконаних комунальним підприємством Київської обласної ради "Західне бюро технічної інвентаризації" від 11.03.2016, на виробничі будинки "А", "Б", "В". А фактично, відповідно до проектної документації розробленої ТОВ "ЛКЛ-Проект", об'єкт має такі основні показники: ангар №1 - 422,6 кв.м., ангар №2 - 650,7 кв.м., ангар №3 - 936,0 кв.м. Крім того, п.17 вказаної декларації замовник будівництва ТОВ "Науково-виробнича фірма "Практика ЛТД", засвідчує, що на об'єкті виконані всі передбачені проектною документацією роботи, а фактично не виконані будівельні роботи з будівництва споруд відповідно до затвердженої наказом № 5 від 27.01.2012 замовника проектної документації Том № 4 - 956.07.08 ВК "Водопостачання та каналізація", 056.07.08 ЗПГ-1 "Насосна станція пожежегасіння", 056.07.08 ЗПГ - 2 "Водозабірний колодязь", 056.07.08 ЗПГ-З, "Кільцевий водопровід".

ТОВ "Науково-виробнича фірма "Практика ЛТД" у поданій Декларації про готовність об'єкта експлуатації (вх. № 10/10-1612/54/П від 16.12.2016) наведено дані не на об'єкт будівництва, а на його частину де на земельній ділянці (кадастровий номер: 3223186801:13:004:0065) площею 0.8749 побудовано частину виробничо-господарської бази у т.ч. ангар № 1, ангар № 2, ангар № 3, які експлуатуються без прийняття будівель в експлуатацію.

Вказаними діями замовник будівництва ТОВ "Науково-виробнича фірма "Практика ЛТД" навів недостовірні дані у Декларації про готовність об'єкта до експлуатації та завершений об'єкт будівництва експлуатується без введення в експлуатацію, чим порушено вимоги ч.8, ч. 10 ст. 39 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Крім цього, були встановлені порушення, допущені ТОВ "ЛКК-Проект" та ТДВ "Будівельно-монтажне управління № 3".

На підставі висновків акту перевірки відповідачем прийнято постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 27.01.2017 № 3-270/2-10/10-89/2701/06/01.

Вважаючи висновки відповідача та прийняту на їх підставі постанову необґрунтованою та протиправною, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Спірні відносини врегульовано нормами Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", Закону України "Про архітектурну діяльність", Закону України "Про відповідальність за правопорушення в сфері містобудівної діяльності", ДСТУ-НБ В.1.2-16:2013 "Визначення класу наслідків (відповідальності) та категорії складності об'єктів будівництва", ДБН В.1.2-14-2009 "Загальні принципи забезпечення надійності та конструктивної безпеки будівель, споруд, будівельних конструкцій та основ" та іншими нормами чинного законодавства.

Як встановлено судом, позивача притягнуто до відповідальності тільки за порушення ч. 8 ст. 36 ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності".

Відповідно до ч. 8 ст. 36 ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності" експлуатація закінчених будівництвом об'єктів, не прийнятих (якщо таке прийняття передбачено законодавством) в експлуатацію, забороняється.

Як вбачається з матеріалів справи, Київським окружним адміністративним судом у 2014 році розглядалася справа за позовом ТОВ "НВФ "Практика ЛТД" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області про визнання протиправними і скасування припису та постанов (справа № 810/3261/14).

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 23.07.2014 року у справі № 810/3261/14, яка набрала законної сили, встановлено, що:

"позивачем здійснюється експлуатація трьох ангарів з легких металевих конструкцій по вул. Боровкова, 20А, в с. Підгірці, Обухівського району з січня 2006 року.

Вказані правовідносини виникли до прийняття Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 та Закону України "Про відповідальність за правопорушення в сфері містобудівної діяльності" в редакції від 22.12.2011.

В силу змісту ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.

Таким чином, накладення штрафу на ТОВ "НВФ "Практика-ЛТД" за експлуатацію даних ангарів без прийняття зазначених об'єктів будівництва в експлуатацію на підставі абз. 4, п. 6, ч. 2, ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" суперечить ст. 58 Конституції України.

Положення п. 6 ч.2 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення в сфері містобудівної діяльності" щодо накладення штрафу за експлуатацію або використання об'єктів будівництва, не прийнятих в експлуатацію, регулює питання відповідальності тих суб'єктів містобудування, які вчинили правопорушення у сфері містобудування, зокрема, не ввели в експлуатацію відповідні об'єкти будівництва до початку їх використання після набрання чинності цим Законом.

Також відповідно до п. 11 ст. 2 вказаного Закону штраф може бути накладено на суб'єктів містобудування протягом шести місяців з дня виявлення правопорушення, але не пізніш як через три роки з дня його вчинення. Аналогічні підстави для звільнення від застосування штрафних санкцій передбачено п. 6 Порядку накладення штрафів за порушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України 06.04.1995 за № 244.

Зазначене вище порушення за часом вчинення перевищують терміни накладення стягнень".

Відповідно до ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Крім того, суд зазначає, що відповідно до ст. 61 Конституції України ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення.

Щодо порушень, які зафіксовані в акті перевірки від 13.01.2017, суд звертає увагу, що в акті перевірки зазначено про наведення позивачем недостовірних даних у Декларації про готовність об'єкта до експлуатації , при цьому, приймаючи оскаржувану постанову, відповідачем накладено штраф на позивача за наведення ним недостовірних даних у Декларації про початок виконання будівельних робіт.

У своїх запереченнях відповідач зазначає, що судом у справі № 810/3261/14 не встановлювалися під час перевірки у 2014 році порушення щодо наведення недостовірних даних у декларації про початок виконання будівельних робіт від 01.04.2014 (№ 7/10-0104/10), а саме:

- в декларації про початок виконання будівельних робіт наведено інформацію не щодо об'єкту будівництва, а щодо його частини, де на земельній ділянці (кадастровий мер 3223186801:13:004:0065) запроектовано частину виробничо-господарської бази у т.ч. ангар №1, ангар №2 та ангар №3;

- проектна документація на зазначений об'єкт будівництва, що надана посадовій особі Департаменту під час проведення перевірки, не відповідає положенням законодавства, вимогам будівельних норм, стандартів і правил, вона не може бути затверджена замовником та прийняти ним до виконання будівельних робіт, таким чином в декларації про початок виконання будівельних робіт КС 082140940373 від 04.04.2014 (№ 7/10-0104/10) наведено недостовірні дані у частині наявності розробленої та затвердженої належним чином проектної документації;

Втім, як вбачається з протоколу № 1-Л-З-12704/138 про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 17.04.2014, інспектором були виявлені порушення, а саме:

- замовником будівництва ТОВ "НВФ "Практика ЛТД" наведено в поданій до Інспекції декларації про початок виконання будівельних робіт (вх. № 7/10-0104/10) недостовірні дані, а саме зазначено про початок виконання будівельних робіт з будівництва трьох ангарів з легких металевих конструкцій по вул. Боровкова, 20А, с. Підгірці, Обухівського району Київської області.

Тобто, при проведенні перевірки у 2014 року відповідачем вже було складено щодо даних порушень протоколи, приписи та постанови.

Що стосується проектної документації, то суд зазначає, що вона також була предметом розгляду у справі № 810/3261/14 та у постанові суду від 23.07.2014 року, тобто їй також була надана правова оцінка.

Водночас, слід зазначити, що всі документи, які були досліджені при проведенні перевірки у 2017 році, були наявні та досліджувалися відповідачем при проведенні перевірки у 2014 році та при розгляді справи № 810/3261/14, що підтверджується описом вкладення від 23.05.2014 (а.с. 83).

Відповідно до ст. 10 Закону України "Про архітектурну діяльність" для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об'єктів архітектури додержання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції, здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.

Державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю (далі - орган державного архітектурно-будівельного контролю).

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Беручи до уваги вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими, а тому постанова Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області від 27.01.2017 № 3-270/2-10/10-89/2701/06/01 підлягає скасуванню.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Решта посилань та тверджень сторін судовою колегією апеляційного суду не приймається через невідповідність зазначених заперечень та обґрунтувань до предмету позову або непідтвердженість матеріалами справи.

За правилами ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 160, 195, 198, 200, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ :

Апеляційну скаргу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області залишити без задоволення, а постанову Київського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2017 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 КАС України та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядку і строки, встановлені статтею 212 КАС України.

Головуючий суддя Є.І.Мєзєнцев

суддя В.В.Файдюк

суддя Є.В.Чаку

Головуючий суддя Мєзєнцев Є.І.

Судді: Чаку Є.В.

Файдюк В.В.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.07.2017
Оприлюднено18.07.2017
Номер документу67780796
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/602/17

Постанова від 09.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 03.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 30.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 10.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 01.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 17.07.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Є.І.

Ухвала від 17.07.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Є.І.

Ухвала від 23.06.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Є.І.

Ухвала від 23.06.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Є.І.

Ухвала від 12.06.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Є.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні