ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 липня 2017 р.м.ОдесаСправа № 821/47/17
Категорія: 6.2 Головуючий в 1 інстанції: Кузьменко Н.А.
головуючого Золотнікова О.С.,
суддів Осіпова Ю.В. та Скрипченка В.О.,
при секретарі Мадюді В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 28 лютого 2017 року по справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальності Південний регіон до Міжрегіонального управління Держгеокадастру у м. Херсоні та Автономній Республіці Крим, Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
У січні 2017 року товариство з обмеженою відповідальності Південний регіон (далі ТОВ Південний регіон ) звернулось до суду з адміністративним позовом до Міжрегіонального управління Держгеокадастру у м. Херсоні та Автономній Республіці Крим (далі МУ Держгеокадастру у м. Херсоні та АРК) та Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (далі ГУ Держгеокадастру у Херсонській області). З урахуванням заяви про уточнення адміністративного позову та клопотання про залучення належного відповідача, та зміну позовних вимог позивач просив:
- визнати протиправною бездіяльність ГУ Держгеокадастру у Херсонській області щодо не видачі ТОВ Південний регіон витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відповідно до заяви від 25 січня 2017 року;
- зобов'язати ГУ Держгеокадастру у Херсонській області видати ТОВ Південний регіон витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,04228 га, розташованої за адресою: м. Херсон, проспект Текстильників, 3, яка затверджена рішенням Херсонської міської ради від 27 квітня 2000 року № 186 Про затвердження матеріалів грошової оцінки земель м. Херсона (а. с. 58-59, 64-65).
В обґрунтування позову зазначалось, що 25 січня 2017 року ТОВ Південний регіон звернулось до ГУ Держгеокадастру у Херсонській області з клопотанням про надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,04228 га, розташованої за адресою: м. Херсон, проспект Текстильників, 3. Листом ГУ Держгеокадастру у Херсонській області від 6 лютого 2017 року № 224/0/86/17 позивачу повідомлено, що постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 10 серпня 2016 року по справі за № 821/299/16 визнано неправомірним та скасовано рішення Херсонської міської ради від 22 листопада 2013 року № 1238 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона , у зв'язку з чим відсутня можливість надати витяг з нормативної грошової оцінки на вказану земельну ділянку. На думку позивача, названа бездіяльність ГУ Держгеокадастру у Херсонській області є протиправною.
Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 28 лютого 2017 року позовні вимоги ТОВ Південний регіон задоволено частково. Визнано протиправною бездіяльність ГУ Держгеокадастру у Херсонській області щодо невидачі ТОВ Південний регіон витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розташованої за адресою: м. Херсон, проспект Текстильників, 3. Зобов'язано ГУ Держгеокадастру у Херсонській області видати ТОВ Південний регіон витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,04228 га, розташованої за адресою: м. Херсон, проспект Текстильників, 3. В решті позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись з постановленим по справі судовим рішенням, начальник ГУ Держгеокадастру у Херсонській області в апеляційній скарзі зазначає, що судом неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи, висновки суду не відповідають обставинам справи, і, крім того, судом порушено норми матеріального та процесуального права, а саме ст. 18 Закону України Про оцінку земель та ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України. На думку апелянта судом не прийнято до уваги, що надання витягу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки на підставі нормативної грошової оцінки, затвердженої у 2000 році, призведе до недоотримання коштів до місцевого бюджету та порушення вимог законодавства у сфері застосування Закону України Про оцінку земель , який набрав чинності у 2004 році. Крім того, зобов'язання відповідача прийняти конкретне рішення є втручанням у дискреційні повноваження органу державної влади. У зв'язку з викладеним в апеляційній скарзі ставиться питання про скасування постанови суду першої інстанції з винесенням нової постанови про відмову у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Постанову суду першої інстанції в частині відмови у задоволенні позовних вимог ТОВ Південний регіон в апеляційному порядку не оскаржено.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, апеляційний суд приходить до висновку про відсутність підстав для її задоволення.
Судом встановлено, що 25 січня 2017 року ТОВ Південний регіон звернулось до ГУ Держгеокадастру у Херсонській області з клопотанням про надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,04228 га, розташованої за адресою: м. Херсон, проспект Текстильників, 3.
Листом ГУ Держгеокадастру у Херсонській області від 6 лютого 2017 року № 224/0/86/17 позивачу повідомлено, що постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 10 серпня 2016 року по справі за № 821/299/16 визнано неправомірним та скасовано рішення Херсонської міської ради від 22 листопада 2013 року № 1238 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона , у зв'язку з чим відсутня можливість надати витяг з нормативної грошової оцінки на вказану земельну ділянку.
Задовольняючи частково позовні вимоги ТОВ Південний регіон , суд першої інстанції обґрунтовано виходив з того, що скасування в судовому порядку рішення Херсонської міської ради від 22 листопада 2013 року № 1238 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона не звільняє ГУ Держгеокадастру у Херсонській області від виконання покладеного на нього обов'язку з видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Так, відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні визначає Закон України Про оцінку земель , який спрямований на регулювання відносин, пов'язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель.
Згідно ч. 2 ст. 20 названого Закону дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Частиною 3 ст. 23 Закону визначено, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року № 5 Про утворення територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, зокрема, Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області.
Частиною 1 ст. 38 Закону України Про державний земельний кадастр , зокрема, встановлено, що відомості з Державного земельного кадастру надаються державними кадастровим реєстраторами у формі:
- витягів з Державного земельного кадастру про об'єкт Державного земельного кадастру;
- довідок, що містять узагальнену інформацію про землі (території), за формою, встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру;
- викопіювань з картографічної основи Державного земельного кадастру, кадастрової карти (плану);
- копій документів, що створюються під час ведення Державного земельного кадастру.
Відповідно до п. 2-1 Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року № 213, дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.
Згідно ч. 5 ст. 38 Закону України Про державний земельний кадастр на отримання відомостей Державного земельного кадастру про земельну ділянку мають право, зокрема, фізичні та юридичні особи, за умови їх ідентифікації з використанням електронного цифрового підпису чи іншого альтернативного засобу ідентифікації особи.
На підставі ч. 7 названої статті Закону для отримання відомостей Державного земельного кадастру заявник або уповноважена ним особа подає Державному кадастровому реєстратору або іншій особі, яка відповідно до частини першої цієї статті надає відомості з Державного земельного кадастру:
- заяву за формою, встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру;
- документ про оплату послуг за надання витягу з Державного земельного кадастру (крім випадків, визначених цим Законом в день надходження повідомлення та не пізніше наступного дня повідомляє про це заінтересованих осіб);
- документ, який підтверджує повноваження діяти від імені заявника (у разі подання заяви уповноваженою особою заявника).
Державний кадастровий реєстратор або інша особа, яка відповідно до частини першої цієї статті надає відомості з Державного земельного кадастру, протягом десяти робочих днів з дати реєстрації заяви (у разі подання заяви про надання витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку - у день надходження заяви) надає заявнику документ, передбачений частиною першою цієї статті, або надає мотивовану відмову у наданні такого документа.
Відмова у наданні відомостей з Державного земельного кадастру надається у разі, якщо:
- у Державному земельному кадастрі відсутні запитувані відомості;
- із заявою звернулася неналежна особа;
- документи подані не в повному обсязі та/або не відповідають вимогам, встановленим законом.
Аналізуючи наведені норми Закону України Про оцінку земель , Закону України Про державний земельний кадастр та Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, апеляційний суд приходить до висновку, що до територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, до яких відноситься Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області, має право звернутись юридична особа із заявою про надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. При цьому частиною 7 статті 38 Закону України Про державний земельний кадастр визначений вичерпний перелік підстав для відмови у наданні відомостей з Державного земельного кадастру.
Як встановлено матеріалами справи, 25 січня 2017 року ТОВ Південний регіон звернулось до ГУ Держгеокадастру у Херсонській області із заявою про надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,04228 га, розташованої за адресою: м. Херсон, проспект Текстильників, 3.
Листом ГУ Держгеокадастру у Херсонській області від 6 лютого 2017 року № 224/0/86/17 позивача повідомлено, що постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 10 серпня 2016 року по справі № 821/299/16 визнано неправомірним та скасовано рішення Херсонської міської ради від 22 листопада 2013 року № 1238 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона , у зв'язку з чим відсутня можливість надати витяг з нормативної грошової оцінки на вказану земельну ділянку (а. с. 66).
Таким чином, підставою для відмови ТОВ Південний регіон у задоволенні заяви про надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки стало визнання неправомірним та скасування постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 10 серпня 2016 року по справі № 821/299/16 рішення Херсонської міської ради від 22 листопада 2013 року № 1238 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона .
Разом з цим, виходячи з наведених вище положень ч. 7 ст. 38 Закону України Про державний земельний кадастр , скасування у судовому порядку рішення органу місцевого самоврядування про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста не є підставою для відмови у наданні відомостей з Державного земельного кадастру територіальним органом Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру.
За таких даних, обґрунтованими є висновки суду першої інстанції, що скасування у судовому порядку рішення Херсонської міської ради від 22 листопада 2013 року № 1238 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона не звільняє ГУ Держгеокадастру у Херсонській області від виконання покладеного на нього обов'язку з видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
На підставі викладеного, а також враховуючи, що в листі відповідача від 6 лютого 2017 року № 224/0/86/17, яким відмовлено ТОВ Південний регіон у задоволенні заяви про надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, ГУ Держгеокадастру у Херсонській області не вказано будь-яких інших підстав, з яких відповідач відмовляє позивачу у задоволенні названої заяви, рішення суду першої інстанції про визнання протиправною бездіяльності ГУ Держгеокадастру у Херсонській області щодо невидачі ТОВ Південний регіон витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та зобов'язання відповідача видати названий витяг позивачу, є правильним.
Апеляційний суд відхиляє посилання апелянта на те, що надання витягу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки на підставі нормативної грошової оцінки, затвердженої у 2000 році, призведе до недоотримання коштів до місцевого бюджету та порушення вимог законодавства у сфері застосування Закону України Про оцінку земель , а також на те, що зобов'язання відповідача прийняти конкретне рішення є втручанням у дискреційні повноваження органу державної влади, оскільки судом першої інстанції зобов'язано ГУ Держгеокадастру у Херсонській області видати ТОВ Південний регіон витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки без посилання на нормативну грошову оцінку, затверджену у 2000 році. При цьому зобов'язання судом відповідача видати позивачу витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки після протиправної відмови суб'єкта владних повноважень у задоволенні заяви ТОВ Південний регіон , не може бути визнано втручанням у дискреційні повноваження відповідача.
Враховуючи, що судом першої інстанції повно встановлено обставини справи та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, суд апеляційної інстанції на підставі ст. 200 КАС України залишає апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржену постанову окружного адміністративного суду - без змін.
Керуючись ст. ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, апеляційний суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області залишити без задоволення, а постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 28 лютого 2017 року - без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили судовим рішенням апеляційного суду.
Повний текст ухвали складено 17 липня 2017 року.
Головуючий: О.С. Золотніков
Судді: Ю.В. Осіпов
В.О. Скрипченко
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.07.2017 |
Оприлюднено | 18.07.2017 |
Номер документу | 67781301 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Золотніков О.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні