Постанова
від 13.07.2017 по справі 809/686/16
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"13" липня 2017 р. Справа № 809/686/16

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Кафарського В.В.,

за участю секретаря судового засідання Федів А.В.,

представника позивача Чорної М.З.,

представників відповідача Воришко М.В., Ковтун Н.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмежено відповідальністю "ІКС-Адванс", до Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області, Тисменицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про зобов'язання до вчинення дій,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ІКС-Адванс" (далі - позивач, ТзОВ "ІКС-Адванс") звернулося в суд із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (далі - відповідач 1), Тисменицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (далі - відповідач 2) про зобов'язання до вчинення дій.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Тисменицькою об'єднаною державною податковою інспекцією направлено державному реєстратору повідомлення за формою №27-ОПП про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "ІКС-Адванс", внаслідок чого позивач позбавлений можливості завершити процедуру ліквідації Товариства та знятися з обліку в Державній податковій інспекції у м. Івано-Франківську.

Представник позивача в судовому засіданні заявлені вимоги підтримала з підстав, викладених в адміністративному позові. Суду пояснила, що учасниками Товариства з обмеженою відповідальністю "ІКС-Адванс" прийнято рішення про припинення його діяльності, створено ліквідаційну комісію та встановлено строк заявлення кредиторами своїх вимог до Товариства - два місяці з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи, про що державним реєстратором внесено запис в Єдиному державному реєстрі, а в Бюлетені державної реєстрації опубліковано повідомлення про даний факт, із зазначенням граничного строку заявлення вимог кредиторів - 29.07.2015. Позивачем було подано державному реєстратору документи для державної реєстрації припинення юридичної особи ТзОВ "ІКС-Адванс", однак дані документи залишено без розгляду, у зв'язку з тим, що від контролюючого органу надійшло повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ТзОВ "ІКС-Адванс", і вони не відкликані. Вважає, що обставини, зазначені у вищевказаних запереченнях, не відповідають дійсності, а контролюючим органом кредиторські вимоги заявлені з пропущенням строку. Позивач звертався до відповідачів з відповідними листами, проте Державною податковою інспекцією у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області не знято його з податкового обліку за неосновним місцем, а Тисменицькою об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС в Івано-Франківській області не відкликано повідомлення за формою №27-ОПП про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення ТзОВ "ІКС-Адванс". Крім того, контролюючим органом проведено позапланову виїзну документальну перевірку, під час якої не було виявлено жодних порушень податкового, валютного та іншого законодавства, наявності податкового боргу. Такі дії контролюючих органів перешкоджають у закінченні процедури ліквідації Товариства та є порушенням вимог Порядку обліку платників податків і зборів. Позов просила задовольнити повністю.

Представник відповідача 1 проти позову заперечила, посилаючись на подані письмові заперечення від 13.07.2017 за № 10-039. Суду пояснила, що у Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області відсутні підстави для зняття позивача з обліку, оскільки за ним обліковується податковий борг по земельному податку в сумі 70 175,37 грн. Крім того, Товариством з обмеженою відповідальністю "ІКС-Адванс" не виконані заявлені ДПІ у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області до позивача кредиторські вимоги. В задоволенні позову просила відмовити.

Представник відповідача 2 адміністративний позов не визнала, з підстав, зазначених у запереченні від 26.06.2017. Суду пояснила, що Товариство з обмеженою відповідальністю "ІКС-Адванс" зареєстроване як платник земельного податку з юридичних осіб за неосновним місцем обліку в Державній податковій інспекції у м. Івано-Франківську. За позивачем рахується податковий борг по земельному податку в розмірі 70 175,37 грн., про що 16.01.2016 Державною податковою інспекцією у м. Івано-Франківську заявлені кредиторські вимоги до ТзОВ "ІКС-Адванс". Для видачі довідки про відсутність заборгованості сплати податків необхідно отримати відомості від контролюючого органу, в якому платник податків перебуває на обліку. Однак будь-яких повідомлень від Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську до Тисменицької об'єднаної державної податкової інспекції не надходило. У зв'язку з чим підстави для відкликати повідомлення за формою №27-ОПП відсутні. В задоволенні позову просила відмовити.

Заслухавши пояснення представників позивача та відповідачів, дослідивши в сукупності письмові докази, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення на позов, суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 110 Цивільного кодексу України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Згідно протоколу № 2, загальними зборами учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "ІКС-Адванс" 25.05.2015 прийнято рішення про припинення його діяльності, створено ліквідаційну комісію та встановлено строк заявлення кредиторами своїх вимог до ТзОВ "ІКС-Адванс" - два місяці з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи (т. 1, а.с. 9).

Згідно копії витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, державним реєстратором в той же день - 25.05.2015 був внесений запис про рішення загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "ІКС-Адванс" щодо припинення юридичної особи (т. 1, а.с. 22-24).

Повідомлення про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "ІКС-Адванс" оприлюднено в Бюлетені державної реєстрації - 29.05.2015, із зазначенням граничного строку заявлення вимог кредиторів - 29.07.2015.

Судом встановлено, що позивач звернувся до Реєстраційної служби Тисменицького районного управління юстиції в Івано-Франківській області з заявою про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "ІКС-Адванс" в результаті ліквідації.

Державним реєстратором Реєстраційної служби Тисменицького районного управління юстиції в Івано-Франківській області 04.04.2016 повідомлено позивача про залишення поданих документів без розгляду, у зв'язку з тим, що від Тисменицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області надійшло повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи Товариства і воно не відкликане (т. 1, а.с. 12). Такі заперечення надійшли до державного реєстратора 29.07.2015 та 21.12.2015 (т. 1, а.с. 62-63).

Зокрема, як вбачається з листа за № 83 від 13.07.2016 від контролюючого органу 29.07.2015 надійшло повідомлення за формою № 27 - ОПП про неможливість проведення документальної позапланової перевірки та повідомлення про неподання юридичною особою копії ліквідаційного балансу. В іншому повідомленні від 21.12.2015 Тисменицькою об'єднаною державною податковою інспекцією вказано про наявність податкового боргу у відповідача та об'єктів оподаткування, зокрема земельних ділянок (т. 1, а.с 81).

Частина 10 статті 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" містить вичерпний перелік підстав, за наявності яких державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, а саме : документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації; документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону; документи подані не у повному обсязі; документи подані раніше строку, встановленого абзацом першим частини першої цієї статті; в Єдиному державному реєстрі щодо юридичної особи, що припиняється, містяться відомості про те, що вона є учасником (власником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи; не скасовано реєстрацію всіх випусків акцій, якщо юридична особа, що припиняється, є акціонерним товариством; від органів державної податкової служби та/або Пенсійного фонду України надійшло повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, і воно не відкликане; не зазначено та не підтверджено особистим підписом голови ліквідаційної комісії, ліквідатора або уповноваженої особи відомості, передбачені частиною другою цієї статті; стосовно юридичної особи відкрито виконавче провадження; стосовно юридичної особи відкрито провадження у справі про банкрутство юридичної особи.

Порядок складення та направлення відповідних повідомлень податковим органом до державного реєстратора щодо припинення юридичної особи визначений Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" та Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), у додатках до якого встановлені форми таких повідомлень, у тому числі форма № 27-ОПП - повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Відповідно до п. 11.6 Порядку обліку платників податків і зборів, при проведенні заходів, пов'язаних з ліквідацією або реорганізацією платника податків, контролюючі органи організовують та планують їх таким чином, щоб вимоги щодо сплати платежів, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи, були сформовані і отримані особою, відповідальною за погашення грошових зобов'язань або податкового боргу платника податків, не пізніше строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог.

У відповідності до п 11.7 Порядку, інформація про отримання контролюючим органом документів (відомостей), визначених цим пунктом, а також інформація про дату публікації повідомлення, яке містить інформацію про строк заявлення вимог кредиторів, доводиться до відома структурних підрозділів такого контролюючого органу та контролюючих органів, у яких платник перебуває на обліку за неосновним місцем обліку або в яких перебувають на обліку його відокремлені підрозділи. За результатами проведення відповідних заходів у зв'язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків або після проведення документальної позапланової перевірки та спливання законодавчо встановлених строків сплати узгоджених грошових зобов'язань такого платника податків, але не пізніше дня закінчення строку заявлення кредиторами своїх вимог, відповідальні працівники таких підрозділів (органів) підписують обхідний лист або готують відповідний висновок про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Пунктом 11.13 Порядку обліку платників податків і зборів визначено, що у разі припинення юридичної особи у разі її ліквідації за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу контролюючий орган зобов'язаний надіслати в електронній формі або на паперовому носії державному реєстраторові протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи одне з таких повідомлень: повідомлення про початок проведення позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з рішенням про припинення юридичної особи за формою № 24-ОПП (додаток 16); повідомлення про неможливість проведення позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з рішенням про припинення юридичної особи за формою № 25-ОПП (додаток 17). Повідомлення за формою № 25-ОПП повинно містити причини неможливості проведення позапланової документальної перевірки.

Пунктом 11.27 Порядку обліку платників податків і зборів встановлені обставини заперечень контролюючого органу щодо здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи можуть бути, зокрема:

- неможливість проведення документальної перевірки із зазначенням обґрунтованих обставин, які підтверджують неможливість її проведення. Це положення не застосовується, якщо керівником контролюючого органу прийнято рішення про непроведення документальної позапланової перевірки платника податків згідно з пунктами 11.11 або 11.12 цього розділу;

- наявність податкового боргу, грошових зобов'язань, щодо яких проводиться адміністративне або судове оскарження, грошових зобов'язань та податкового боргу та несплати податку з доходів фізичних осіб із сум доходів, нарахованих (виплачених) найманим працівникам;

- неподання юридичною особою копії ліквідаційного балансу, передавального акта або розподільчого балансу, складеного комісією з припинення (ліквідаційною комісією, ліквідатором).

Згідно п. 11.26 Порядку обліку платників податків і зборів, якщо до закінчення строку заявлення вимог кредиторами контролюючий орган не може видати довідку за формою № 22-ОПП, то не пізніше завершення такого строку контролюючий орган зобов'язаний направити (видати) повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 27-ОПП із зазначенням причин заперечень контролюючого органу щодо здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи згідно з пунктом 11.27 цього розділу: державному реєстратору в електронній формі або на паперовому носії; платнику податків на паперовому носії з доданням рішення про відмову видачі довідки за формою № 22-ОПП.

З урахуванням вказаних норм, Тисменицькою оДПІ Головного управління ДФС в Івано-Франківській області 29.07.2015, тобто в останній день заявлення вимог кредиторів або подання заперечення щодо припинення ліквідації юридичної особи, подано державному реєстратору Тисменицької РДА заперечення проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ТзОВ "ІКС-Адванс" у зв'язку з неможливістю проведення документальної позапланової перевірки та неподання позивачем ліквідаційного балансу. Як вбачається з матеріалів справи та заперечень відповідача 2, позивача про дані заперечення Тисменицькою оДПІ Головного управління ДФС в Івано-Франківській області повідомлено в телефонному режимі (т. 2, а.с. 6). Окрім того, 21.12.2015 Тисменицькою оДПІ Головного управління ДФС в Івано-Франківській області повторно подано державному реєстратору повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку із наявністю податкового боргу та наявністю об'єктів оподаткування (т. 1, а.с. 62).

Також суд зазначає, що відповідно до ст. 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Відповідно до частин першої та другої статті 34 вказаного Закону № 755-IV, для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи заявник повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові оригінал або нотаріально засвідчену копію рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи. У випадках, встановлених законом, крім документів, що передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається документ, який підтверджує одержання згоди відповідних державних органів на припинення юридичної особи.

Частиною першою статті 35 Закону № 755-IV передбачено, що державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, без розгляду повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи.

Згідно із частиною першою статті 36 Закону № 755-IV для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи:

- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією;

- довідку відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів;

- довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування;

- довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Отже, законом визначено вичерпний перелік документів, які потрібно подати державному реєстраторові для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.

Частиною десятою статті 36 Закону № 755-IV передбачено, що державний реєстратор залишає без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо зокрема від органів доходів і зборів та/або Пенсійного фонду України надійшло повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, і воно не відкликане.

З матеріалів справи вбачається, що голова ліквідаційної комісії в даному випадку не подав державному реєстратору ні довідку відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів (а така заборгованість за позивачем числиться по сплаті земельного податку), ні довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування. Окрім того, постановою заступника начальника відділу державної виконавчої служби Тисменицького районного управління юстиції від 13.04.2016 закінчено виконавче провадження № 49425490 з примусового виконання на підставі виконавчого листа № 809/500/14, виданого Івано-Франківським окружним адміністративним судом, а також встановлено призначення головою ліквідаційної комісії Каспрук І.О. Відповідно до ч. 2, ст. 67 Закону України Про виконавче провадження , у разі ліквідації боржника - юридичної особи, виконавчий документ надсилається ліквідаційній комісії (ліквідатору)для вирішення питання про подальший порядок виконання рішення у встановленому законом порядку.

Разом з тим, контролюючим органом, а саме Тисменицькою об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС в Івано-Франківській області, подано державному реєстратору повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті ліквідації щодо ТзОВ "ІКС-Адванс".

Отже, у зв'язку з відсутністю необхідних довідок та наявністю заперечень збоку контролюючого органу, державний реєстратор, в межах закону, 04.04.2016 залишив документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті ліквідації щодо ТзОВ "ІКС-Адванс" без розгляду. В повідомленні про залишення документів без розгляду державний реєстратор чітко вказав причини залишення документів без розгляду, а саме від органів податкової служби та/або Пенсійного фонду України надійшли заперечення проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті ліквідації.

Таким чином, суд дійшов висновку, що обставини зазначені у повідомленнях від 29.07.2015 та від 21.12.2015 про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "ІКС-Адванс" відповідають дійсності, борг позивача по земельному податку не погашений, а тому позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ІКС-Адванс" до Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області, Тисменицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про зобов'язання до вчинення дій не підлягає до задоволення.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Кафарський В.В.

Постанова складена в повному обсязі 18.07.2017.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.07.2017
Оприлюднено19.07.2017
Номер документу67803494
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/686/16

Постанова від 10.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 03.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 10.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 25.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 25.09.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 24.09.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 23.08.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 17.08.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Постанова від 13.07.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Постанова від 13.07.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні