ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 вересня 2017 рокуЛьвів№ 876/8857/17 Львівський апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів :
головуючого судді: Запотічного І.І.,
суддів: Довгої О.І., Матковської З.М.,
при секретарі судового засідання: Бедрій Х.П.,
з участю представників:
від позивача: ОСОБА_1,
від відповідача: ОСОБА_2,
розглянувши в відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Ікс-Адванс на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 13.07.2017 року у справі № 809/686/16 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Ікс-Адванс до Державної податкової інспекції у м.Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області, Тисменицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про зобов'язання до вчинення дій,-
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ІКС-Адванс" звернулося в суд із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області, Тисменицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про зобов'язання до вчинення дій.
В обґрунтування позову зазначило, що Тисменицькою об'єднаною державною податковою інспекцією направлено державному реєстратору повідомлення за формою №27-ОПП про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "ІКС-Адванс", внаслідок чого позивач позбавлений можливості завершити процедуру ліквідації Товариства та знятися з обліку в Державній податковій інспекції у м. Івано-Франківську.
Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 13.07.2017 року в задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з вищевказаною постановою позивач ОСОБА_3 Ікс Адванс її оскаржив, подавши апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в якій покликаючись на неповне зясування судом всіх обставин справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати вказану постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою задоволити позовні вимоги в повному обсязі.
В судовому засіданні представник апелянта надав пояснення аналогічні викладеним в апеляційній скарзі, просив скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову постанову, якою позов задовольнити.
В судовому засіданні представник відповідачів заперечив проти апеляційної скарги, просив оскаржувану постанову залишити без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, вивчивши матеріали справи, апеляційну скаргу в межах наведених доводів колегія суддів вважає, що така не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 110 Цивільного кодексу України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.
Як вірно встановлено судом першої інстанції, загальними зборами учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "ІКС-Адванс" 25.05.2015, згідно протоколу № 2, прийнято рішення про припинення його діяльності, створено ліквідаційну комісію та встановлено строк заявлення кредиторами своїх вимог до ОСОБА_3 "ІКС-Адванс" - два місяці з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи .
Відповідно до копії витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, державним реєстратором 25.05.2015 був внесений запис про рішення загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "ІКС-Адванс" щодо припинення юридичної особи .
Повідомлення про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "ІКС-Адванс" оприлюднено в Бюлетені державної реєстрації - 29.05.2015, із зазначенням граничного строку заявлення вимог кредиторів - 29.07.2015.
Як слідує з матеріалів справи, позивач звернувся до Реєстраційної служби Тисменицького районного управління юстиції в Івано-Франківській області з заявою про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "ІКС-Адванс" в результаті ліквідації.
04.04.2016 Державним реєстратором Реєстраційної служби Тисменицького районного управління юстиції в Івано-Франківській області повідомлено позивача про залишення поданих документів без розгляду, у зв'язку з тим, що від Тисменицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області надійшло повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи Товариства і воно не відкликане .
Так у вказаному листі № 83 від 13.07.2016 від контролюючого органу 29.07.2015 надійшло повідомлення за формою № 27 - ОПП про неможливість проведення документальної позапланової перевірки та повідомлення про неподання юридичною особою копії ліквідаційного балансу. В іншому повідомленні від 21.12.2015 Тисменицькою об'єднаною державною податковою інспекцією вказано про наявність податкового боргу у відповідача та об'єктів оподаткування, зокрема земельних ділянок .
Частина 10 ст. 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" містить вичерпний перелік підстав, за наявності яких державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, а саме : документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації; документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону; документи подані не у повному обсязі; документи подані раніше строку, встановленого абзацом першим частини першої цієї статті; в Єдиному державному реєстрі щодо юридичної особи, що припиняється, містяться відомості про те, що вона є учасником (власником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи; не скасовано реєстрацію всіх випусків акцій, якщо юридична особа, що припиняється, є акціонерним товариством; від органів державної податкової служби та/або Пенсійного фонду України надійшло повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, і воно не відкликане; не зазначено та не підтверджено особистим підписом голови ліквідаційної комісії, ліквідатора або уповноваженої особи відомості, передбачені частиною другою цієї статті; стосовно юридичної особи відкрито виконавче провадження; стосовно юридичної особи відкрито провадження у справі про банкрутство юридичної особи.
Як вірно зазначено судом першої інстанції, Порядок складення та направлення відповідних повідомлень податковим органом до державного реєстратора щодо припинення юридичної особи визначений Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" та Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), у додатках до якого встановлені форми таких повідомлень, у тому числі форма № 27-ОПП - повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Згідно п. 11.6 Порядку обліку платників податків і зборів, при проведенні заходів, пов'язаних з ліквідацією або реорганізацією платника податків, контролюючі органи організовують та планують їх таким чином, щоб вимоги щодо сплати платежів, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи, були сформовані і отримані особою, відповідальною за погашення грошових зобов'язань або податкового боргу платника податків, не пізніше строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог.
Відповідно до пункту 11.13 Порядку обліку платників податків і зборів визначено, що у разі припинення юридичної особи у разі її ліквідації за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу контролюючий орган зобов'язаний надіслати в електронній формі або на паперовому носії державному реєстраторові протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи одне з таких повідомлень: повідомлення про початок проведення позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з рішенням про припинення юридичної особи за формою № 24-ОПП (додаток 16); повідомлення про неможливість проведення позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з рішенням про припинення юридичної особи за формою № 25-ОПП (додаток 17). Повідомлення за формою № 25-ОПП повинно містити причини неможливості проведення позапланової документальної перевірки.
Крім цього, пунктом 11.27 Порядку обліку платників податків і зборів встановлені обставини заперечень контролюючого органу щодо здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи можуть бути, зокрема:
- неможливість проведення документальної перевірки із зазначенням обґрунтованих обставин, які підтверджують неможливість її проведення. Це положення не застосовується, якщо керівником контролюючого органу прийнято рішення про непроведення документальної позапланової перевірки платника податків згідно з пунктами 11.11 або 11.12 цього розділу;
- наявність податкового боргу, грошових зобов'язань, щодо яких проводиться адміністративне або судове оскарження, грошових зобов'язань та податкового боргу та несплати податку з доходів фізичних осіб із сум доходів, нарахованих (виплачених) найманим працівникам;
- неподання юридичною особою копії ліквідаційного балансу, передавального акта або розподільчого балансу, складеного комісією з припинення (ліквідаційною комісією, ліквідатором).
Відповідно до п. 11.26 Порядку обліку платників податків і зборів, якщо до закінчення строку заявлення вимог кредиторами контролюючий орган не може видати довідку за формою № 22-ОПП, то не пізніше завершення такого строку контролюючий орган зобов'язаний направити (видати) повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 27-ОПП із зазначенням причин заперечень контролюючого органу щодо здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи згідно з пунктом 11.27 цього розділу: державному реєстратору в електронній формі або на паперовому носії; платнику податків на паперовому носії з доданням рішення про відмову видачі довідки за формою № 22-ОПП.
Таким чином Тисменицькою ОДПІ Головного управління ДФС в Івано-Франківській області 29.07.2015, тобто в останній день заявлення вимог кредиторів або подання заперечення щодо припинення ліквідації юридичної особи, подано державному реєстратору Тисменицької РДА заперечення проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ОСОБА_3 "ІКС-Адванс" у зв'язку з неможливістю проведення документальної позапланової перевірки та неподання позивачем ліквідаційного балансу. Окрім того, 21.12.2015 Тисменицькою ОДПІ Головного управління ДФС в Івано-Франківській області повторно подано державному реєстратору повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку із наявністю податкового боргу та наявністю об'єктів оподаткування .
Крім цього, відповідно до ст. 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Згідно частин першої та другої статті 34 вказаного вище Закону № 755-IV, для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи заявник повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові оригінал або нотаріально засвідчену копію рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи. У випадках, встановлених законом, крім документів, що передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається документ, який підтверджує одержання згоди відповідних державних органів на припинення юридичної особи.
Відповідно до частини першої статті 36 Закону № 755-IV для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи: 1) заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією; 2) довідку відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів; 3) довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування; 4) довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
З врахуванням викладеного колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що законом визначено вичерпний перелік документів, які потрібно подати державному реєстраторові для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.
Разом з тим, частиною десятою статті 36 вказаного вище Закону № 755-IV визначено, що державний реєстратор залишає без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо зокрема від органів доходів і зборів та/або Пенсійного фонду України надійшло повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, і воно не відкликане.
Судом першої інстанції вірно встановлено та підтверджується матеріалами справи, що голова ліквідаційної комісії, в даному випадку, не подав державному реєстратору ні довідку відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів (а така заборгованість за позивачем числиться по сплаті земельного податку), ні довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування.
Крім цього, постановою заступника начальника відділу державної виконавчої служби Тисменицького районного управління юстиції від 13.04.2016 закінчено виконавче провадження № 49425490 з примусового виконання на підставі виконавчого листа № 809/500/14, виданого Івано-Франківським окружним адміністративним судом, а також встановлено призначення головою ліквідаційної комісії ОСОБА_4 Відповідно до ч. 2, ст. 67 Закону України Про виконавче провадження , у разі ліквідації боржника - юридичної особи, виконавчий документ надсилається ліквідаційній комісії (ліквідатору)для вирішення питання про подальший порядок виконання рішення у встановленому законом порядку.
Проте, Тисменицькою ОДПІ Головного управління ДФС в Івано-Франківській області, подано державному реєстратору повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті ліквідації щодо ОСОБА_3 "ІКС-Адванс".
Таким чином колегія суддів апеляційного суду погоджується з судом першої інстанції, що у зв'язку з відсутністю необхідних довідок та наявністю заперечень збоку контролюючого органу, державний реєстратор, в межах закону, 04.04.2016 залишив документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті ліквідації щодо ОСОБА_3 "ІКС-Адванс" без розгляду. Крім цього в повідомленні про залишення документів без розгляду державний реєстратор чітко вказав причини залишення документів без розгляду.
Враховуючи наведене колегія суддів апеляційного суду вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що обставини зазначені у повідомленнях від 29.07.2015 та від 21.12.2015 про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "ІКС-Адванс" відповідають дійсності, борг позивача по земельному податку не погашений та підставно відмовив в задоволенні позову.
Враховуючи наведене, колегія суддів апеляційного суду вважає, що доводи апеляційної скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "ІКС-Адванс" не дають підстав для висновку про неповне з'ясування судом першої інстанції обставин, що мають значення для справи та порушення норм матеріального та процесуального права, через що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін.
Керуючись статтями 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ІКС-Адванс" залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 13 липня 2017 року у справі № 809/686/16 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя ОСОБА_5 судді ОСОБА_6 ОСОБА_7
Повний текст ухвали складено 02.10.2017р.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2017 |
Оприлюднено | 04.10.2017 |
Номер документу | 69276205 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Васильєва І.А.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні