Справа № 685/574/17
Провадження № 2/685/184/17
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 липня 2017 року Теофіпольський районний суд Хмельницької області
в складі головуючого Бурлак Г.І.
з участю секретаря Ковальчука О.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт Теофіполь
справу за позовом Управління соціального захисту населення Теофіпольської районної державної адміністрації до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплаченої державної соціальної допомоги,
встановив:
позивач звернувся в суд з позовом до відповідача про стягнення надміру виплаченої їй державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім'ї в сумі 14927 грн. 70 коп.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та пояснив, що позивачем на підставі поданих документів відповідачем відповідно до Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям в період з 01.11.2014 по 30.04.2015 (згідно заяви від 28.11.2014); з 01.05.2015 по 31.10.2015 (згідно заяви від 05.05.2015) ОСОБА_1 призначено та виплачено державну соціальну допомогу малозабезпеченій сім'ї в періоди з 01.11.2014 по 31.03.2015 в сумі 996 грн.43 коп. щомісячно, з 01.04.2015 по 30.04.2015 - 1496 грн.43 коп. щомісячно, з 01.05.2015 по 31.08.2015 - 1248 грн. 96 коп. щомісячно, з 01.09.2015 по 31.10.2015 - 1726 грн. 64 коп. щомісячно. При проведенні головним державним соціальним інспектором Управління перевірки щодо правильності декларування доходів та майнового стану осіб, які звернулись за призначенням державної соціальної допомоги шляхом отримання відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно згідно довідки №54744930 від 09.03.2016 року, встановлено, що відповідач під час звернення за призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім'ї, в порушення чинного та той час законодавства, приховала відомості про наявність земельної ділянки площею 2,2894 га кадастровий номер 1424587500:09:000:0798 для ведення сільськогосподарського виробництва, що знаходиться на території Сонцевської сільської ради Старобешівського району Донецької області, власником якої є чоловік відповідача ОСОБА_2 та яку здано в оренду строком на 5 років ТОВ Агротранс згідно договору оренди від 04.07.2014 року, про що складено відповідний акт від 14.03.2016 року №71. Також, 17.03.2016 року згідно відомостей з центральної бази даних Державного реєстру фізичних осіб ДПА України про суми виплачених доходів встановлений факт, що ОСОБА_2П.(чоловік відповідача) у 3 кварталі 2014 року отримав дохід в сумі 1646,92 грн. від структурного підрозділу дочірнього підприємства Ілліч-Агро за надання майна у лізинг, про що приховано відомості при звернення за призначенням держсоцдопомоги від 28.11.2014 року. Відповідно до абз.4 ч.1 ст.7 Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям державна соціальна допомога не призначається у випадках, коли у власності чи володінні малозабезпеченої сім'ї (крім сімей, що складаються лише з дітей та осіб, які досягли 65-річного віку, або є інвалідами, та сімей, в яких є діти-інваліди) є земельна ділянка площею понад 0,60 га, крім випадків, коли така земельна ділянка з незалежних від сім'ї причин не приносить дохід. Зазначені дії відповідача призвели до надмірної виплати їй бюджетних коштів на загальну суму 14927 грн. 70 коп. Відповідачу було надіслано повідомлення №715 від 17.03.2016 року про припинення виплати допомоги та запропоновано повернути надмірно виплачені кошти. Повідомлення про відшкодування коштів по передплаті державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям від 18.03.2016 р.№719 відповідач отримала поштою 22 березня 2016 року, однак до цього часу належна до повернення сума в розмірі 14927 грн. 70 коп. не погашена. Просив позовні вимоги задовольнити.
Відповідач позов не визнала, пояснила, що дійсно, у власності її чоловіка ОСОБА_2 перебуває земельна ділянка площею 2,2894 га, яка знаходиться на тимчасово окупованій території, тому з 2014 року (часу, коли Старобешівський район окуповано) доходу з цієї ділянки чоловік не отримує, тому при заповнені декларації на отримання соціальної допомоги вона не вказала про наявність земельної ділянки. Умислу приховати доходи або відомості вона не мала, коштів, вказаних в позовній заяві, ніхто не сплачував, оскільки договір оренди укладений з ДП Ілліч-Агро Донбасс ще в 2006 році і зареєстрований в 2009 році, код підприємства не той, що зазначений в довідці фіскальної служби. Просить у позові відмовити.
Представник відповідача позовні вимоги не визнала, пояснила, що на момент звернення позивача із заявою про призначення соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям діяла ст.7 ЗУ Про державну допомогу малозабезпеченим сім'ям , згідно якої державна допомога не призначалася, коли у власності сім'ї перебувала земельна ділянка площею понад 0,6 га, крім випадків, коли така земельна ділянка з незалежних від сім'ї причин не приносила дохід. Оскільки з 2014 року Старобешівський район окупований, відповідач не могла отримати дохід від земельної ділянки, тому позов безпідставний та задоволенню не підлягає.
Вислухавши пояснення сторін, вивчивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позов задоволенню не підлягає.
Згідно статті 1 Закону України Про державну допомогу малозабезпеченим сім'ям державна соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям - щомісячна допомога, яка надається малозабезпеченим сім'ям у грошовій формі в розмірі, що залежить від величини середньомісячного сукупного доходу сім'ї.
Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 250 встановлено, що державна соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям призначається і виплачується у грошовій формі малозабезпеченим сім'ям, які постійно проживають на території України, мають середньомісячний сукупний дохід, нижчий від прожиткового мінімуму для сім'ї.
Відповідно до ст.7 ЗУ Про державну допомогу малозабезпеченим сім'ям в редакції, яка діяла на момент виникнення правовідносин, державна допомога не призначалася, коли у власності сім'ї перебувала земельна ділянка площею понад 0,6 га, крім випадків, коли така земельна ділянка з незалежних від сім'ї причин не приносила дохід.
У відповідності з ч.4 ст.7 Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям , п. 12 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 р. №250, якщо сім'єю навмисно подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на державну соціальну допомогу та на визначення її розміру, виплата призначеної державної соціальної допомоги припиняється з місяця, в якому виявлено порушення. На наступний строк соціальна допомога може бути призначена не раніше ніж через 6 місяців починаючи з першого числа місяця виявлення порушення.
В судовому засіданні встановлено, що відповідно до Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям в період з 01.11.2014 по 30.04.2015 (згідно заяви від 28.11.2014); з 01.05.2015 по 31.10.2015 (згідно заяви від 05.05.2015) ОСОБА_1 призначено та виплачено державну соціальну допомогу малозабезпеченій сім'ї в періоди з 01.11.2014 по 31.03.2015 в сумі по 996 грн.43 коп. щомісячно, з 01.04.2015 по 30.04.2015 по 1496 грн.43 коп. щомісячно, з 01.05.2015 по 31.08.2015 по 1248 грн. 96 коп. щомісячно, з 01.09.2015 по 31.10.2015 по 1726 грн. 64 коп. щомісячно. В деклараціях про доходи, які подані відповідачем для призначення допомоги, не вказано земельну ділянку, розміром 2,2894 га. В судовому засіданні відповідач визнала, що у власності її чоловіка ОСОБА_2 є земельна ділянка площею 2,2894 га. Згідно договору оренди від 29.12.2006 року, який зареєстровано 22 червня 2009 року, зазначена земельна ділянка перебуває на території Сонцівської сільської ради Старобешівського району Донецької області та передана в оренду строком на 15 років ДП Ілліч-Агро Донбас ВАТ Маріупольський металургійний комбінат імені Ілліча код 34550446. Крім того, відповідач пояснила, що у зв'язку із окупацією території на якій знаходиться передана в оренду земельна ділянка, орендної плати чоловік не отримав.
Суд критично оцінює як доказ відомості з центральної бази даних про суми виплачених доходів за 3 квартал 2014 року, про те, що ОСОБА_2 отримав 1646,92 грн доходу від передання майна в лізінг, оскільки в зазначених відомостях вказано код підприємства, який не відповідає коду, вказаному в договорі оренди землі. Крім того, ставить під сумнів достовірність вказаних відомостей і те, що згідно витягу з державного реєстру речових прав на нерухоме майно, 04.07.2014 року укладено договір оренди земельної ділянки площею 2,2894 га між ОСОБА_2 та ТОВ Агротранс , який в цей же день зареєстрований. Однак, відповідно довідок від 17.10.2014 року, ОСОБА_1 та ОСОБА_2 з 17.10.2014 року мають статус внутрішньопереміщеної особи, які з 02.07.2014 року перемістилися з тимчасово окупованої території і відповідно до Додатку №1 до розпорядження КМУ від 07.11.2014 року №1085 Старобешівський район Донецької області віднесено до населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження.
Виходячи з наведеного, суд прийшов до висновку, що суду не надано доказів того, що член сім'ї ОСОБА_1 в 2014 році отримав прибуток від земельної ділянки, про який вона не вказала у декларації.
Також суд приймає до уваги, що у зв'язку з тим, що земельна ділянка, яка перебуває у власності чоловіка відповідача, перебуває на тимчасово окупованій території, що унеможливлює здійснення власником своїх повноважень володіти, користуватися та розпоряджатися нею, то у відповідача не було умислу приховати наявність зазначеної ділянки і вона подала правдиві відомості про доходи сім'ї для призначення соціальної допомоги.
Також суд приймає до уваги те, що внаслідок проведення антитерористичної операції, відповідач та її сім'я змушені були припинити свій звичний уклад життя, переїхати з свого постійного місця проживання в Старобешівському районі Донецької області в Теофіпольський район Хмельницької області, втративши при цьому своє майно, і обов'язок держави та державних органів допомагати таким сім'ям та створити для них належні умови життя.
Оцінюючи докази у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що в діях відповідача відсутній умисел на подання недостовірної інформації для призначення соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, тому позов задоволенню не підлягає.
Виходячи з наведеного, керуючись ст 1,7 Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям , п. 12 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 р. №250, ст.10, 60, 88, ст.212-215 ЦПК України суд,
ухвалив:
В задоволенні позову Управління соціального захисту населення Теофіпольської районної державної адміністрації до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплаченої державної соціальної допомоги відмовити.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом 10 днів з дня його проголошення до Апеляційного суду Хмельницької області через районний суд.
Особи, які брали участь у справі, але не були присутні при оголошенні рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом 10 днів з дня отримання копії рішення.
Головуючий:
Суд | Теофіпольський районний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2017 |
Оприлюднено | 19.07.2017 |
Номер документу | 67810320 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ
Мостова Галина Іванівна
Цивільне
Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ
Мостова Галина Іванівна
Цивільне
Теофіпольський районний суд Хмельницької області
Бурлак Г. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні