Головуючий у 1 інстанції - Борзаниця С.В.
Суддя-доповідач - Гаврищук Тетяна Григорівна
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 липня 2017 року справа №812/152/17
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді: Гаврищук Т.Г.
суддів: Блохіна А.А.
Сухарька М.Г.
при секретарі судового засідання Борисова А.А.,
за участю сторін по справі:
позивач: Приходько Є.В., Приходько Є.О. (за довіреністю)
відповідач: не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 29 травня 2017 року по справі №812/152/17 (головуючий І інстанції Борзаниця С.В.) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Астра до Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 12.01.2017 року №0000061200,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом до Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області про визнання протиправними дій щодо проведення камеральної електронної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за жовтень 2015 року; визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 12.01.2017 року №0000061200.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 29 травня 2017 року адміністративний позов задоволено частково, скасовано податкове повідомлення рішення №0000061200 від 12.01.2017 року, яким застосовано штраф у розмірі 40% на загальну суму 71 395,42 грн.; відмовлено у задоволені позовних вимог в частині визнання протиправним податкового повідомлення-рішення від 12.01.2017 року №0000061200.
В апеляційній скарзі відповідач просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволені позовних вимог в повному обсязі.
В обґрунтування доводів апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права. Відповідач вважає, що ним правомірно були застосовані штрафні санкції у розмірах визначених ст.120-1 Податкового кодексу України за порушення вимог п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, які діяли на момент скоєння правопорушення, тобто станом на жовтень 2015 року так і станом на січень 2017 року на момент застосування оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.
Відповідачем на адресу Донецького апеляційного адміністративного суду надіслано клопотання про розгляд адміністративної справи за відсутності представника відповідача.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату, час і місце апеляційного розгляду був повідомлений належним чином.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, заперечення на скаргу, дійшла висновку про те, що апеляційна скарга підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Судом першої інстанції та під час апеляційного розгляду справи встановлено, що позивач зареєстрований в якості платника податку на додану вартість та перебуває на податковому обліку у відповідача.
Відповідачем проведено камеральну (електронна) перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за жовтень 2015 року, за результатами якої складено акт від 02.12.2016 року № 447/12-31874213 та прийнято податкове повідомлення-рішення форми Н від 12.01.2017 № 0000061200, яким позивачеві застосовано штраф у розмірі 40% в сумі 71395,42 грн. за затримку реєстрації податкових накладних від 61 до 365 календарних днів на суму ПДВ 178488,54 грн.
Підставою для прийняття спірного рішення послужив висновок податкового органу про порушення позивачем граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених ст..201 Податкового кодексу України, а саме податкової накладної №8/2 від 09.10.2015р., покупець ТОВ Агроальянс груп , дата реєстрації -18.01.2016 року, сума ПДВ 178488,5 грн.
Факт порушення строку реєстрації наведеної податкової накладної позивачем не заперечується. Однак, позивач посилається на відсутність вини у несвоєчасній реєстрації податкової накладної, оскільки несвоєчасність такої реєстрації сталась через несвоєчасність реєстрації контрагентом ТОВ Агроальянс груп розрахунку-коригування №1/2 попередньої накладної №7/2 та, як наслідок, несвоєчасність повернення коштів на рахунок ТОВ Астра в системі адміністрування.
Крім того, застосування штрафних санкцій позивач вважає безпідставним, оскільки у відповідності до вимог п.1201.3 ст.120-1 Податкового кодексу України (чинного до 01.01.2016р.) Міністерством фінансів України не було затверджено порядок застосування штрафних санкцій, передбачених статтею 120 Податкового кодексу України.
Наведений висновок позивача, з яким погодився суд першої інстанції, колегія суддів вважає помилковим виходячи з наступного.
Згідно п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України (чинної у спірний період) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.
Відповідно до п. 1201.1. статті 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: - 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; - 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; - 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; - 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.
У п.1201.3 ст.120-1 Податкового кодексу України (чинний до 01.01.2016р.) було встановлено, що порядок застосування штрафних санкцій, передбачених цією статтею, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Зазначений Порядок до 01.01.2016 року не був затверджений.
Законом України від 24.12.2015р. № 909-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" пункт 120-1.3 статті 120-1 Податкового кодексу України виключено з 01.01.2016р.
Тобто, на дату прийняття відповідачем спірного податкового повідомлення-рішення п.1201.3 ст.120-1 Податкового кодексу України було виключено.
Згідно положень статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
У Рішенні Конституційного Суду України від 9 лютого 1999 року №1/99-рп зазначено, що частину першу ст. 58 Конституції України щодо дії нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно - правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.
Як вбачається з матеріалів справи, на час виникнення у позивача відповідного обов'язку щодо реєстрації спірних податкових накладних, норми пункту 1201.1 статті 1201 Податкового кодексу України, якими встановлена відповідальність за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, набрали чинності та були діючими.
Відповідно до п.35 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України норми пункту 1201.1 статті 1201 цього Кодексу не застосовуються при порушенні термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених до 1 жовтня 2015 року.
Спірним податковим повідомлення-рішенням до позивача застосовані штрафні санкції за порушення граничних термінів реєстрації податкової накладної, складеної 09 жовтня 2015р.
Враховуючи наявність факту порушення позивачем термінів реєстрації податкових накладних, складених після 1 жовтня 2015 року, колегія суддів вважає, що відповідачем правомірно застосовано штрафні санкції у відповідності до пункту 1201.1 статті 1201 Податкового кодексу України.
У п.113.3 ст.113 Податкового кодексу України встановлено, що штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Порядок застосування штрафних санкцій визначений у главі 11 Податкового кодексу України, який було дотримано відповідачем при прийнятті спірного податкового повідомлення-рішення.
З урахуванням викладеного, колегія суддів вважає, що відсутність у період дії п.1201.3 ст.120-1 Податкового кодексу України (до 01.01.2016р.) затвердженого Міністерством фінансів України порядку застосування штрафних санкцій, не звільняє позивача від відповідальності за порушення термінів реєстрації податкових накладних, а тому судом першої інстанції безпідставно задоволено позов.
Посилання позивача на відсутність вини ТОВ Астра у несвоєчасній реєстрації податкової накладної №8/2 від 09.10.2015 року, колегією суддів не прийнято до уваги, оскільки застосування штрафних санкцій, передбачених п. 1201.1. статті 120-1 Податкового кодексу України, не ставиться в залежність від наявності вини платника податків.
Крім того, чинним законодавством не передбачено складання нової податкової накладної у разі складання покупцем товару розрахунку-коригування до попередньої накладної .
На підставі вищенаведеного, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції постанова прийнята з порушенням норм матеріального права, що є підставою для скасування постанови та прийняття нової постанови про відмову у задоволенні позову.
Керуючись статтями 24, 160, 167, 184, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 29 травня 2017 року по справі №812/152/17 - задовольнити.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 29 травня 2017 року по справі №812/152/17 - скасувати в частині скасування податкового повідомлення-рішення Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області від 12.01.2017 року №0000061200.
Відмовити у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Астра до Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області про скасування податкового повідомлення-рішення Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області від 12.01.2017 року №0000061200.
В іншій частині постанову Луганського окружного адміністративного суду від 29 травня 2017 року по справі №812/152/17 залишити без змін.
Вступна та резолютивна частини постанови прийняті у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 19 липня 2017 року.
Постанова у повному обсязі складена 20 липня 2017 року.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, а в разі складення в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі.
Головуючий: Т.Г. Гаврищук
суддів: А.А.Блохін
М.Г. Сухарьок
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2017 |
Оприлюднено | 20.07.2017 |
Номер документу | 67827975 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні