Постанова
від 18.07.2017 по справі 802/866/17-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

18 липня 2017 р. Справа № 802/866/17-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дмитришеної Руслани Миколаївни,

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом: Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Жмеринському районі Вінницької області

до: державного реєстратора відділу реєстрації Жмеринської міської ради Рудяк О.П., треті особи на стороні відповідача без самостійних вимог на предмет спору: Жмеринський міськрайонний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області, ОСОБА_2

про: визнання протиправними дій та скасування запису

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Жмеринському районі Вінницької області (далі позивач) з адміністративним позовом до державного реєстратора відділу реєстрації Жмеринської міської ради Рудяк О.П., треті особи на стороні відповідача без самостійних вимог на предмет спору: Жмеринський міськрайонний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області, ОСОБА_2 про визнання протиправними дій та скасування запису.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що постановою державного виконавця ВДВС Жмеринського РУЮ від 31.01.2017р. відкрито виконавче провадження про примусове виконання виконавчого листа №802/1797/16-а про стягнення з ТОВ "Хліб Жмеринщини" заборгованості на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Жмеринському районі Вінницької області. Однак, 25.04.2017 року державним реєстратором Рудяк Оеною Петрівною вчинено запис №11751110023000413 про припинення ТОВ "Хліб Жмеринщини".

Позивач, не погоджується із діями відповідача, звернувся до суду із адміністративним позовом.

Відповідно до заяви, що прийнята судом до розгляду, позивач уточнив позовні вимоги за змістом якої, позивач просить:

визнати протиправними дії державного реєстратора відділу реєстрації Жмеринської міської ради Рудяк О.П., що полягають у внесенні до ЄДРЮОФОП запису №11751110023000413 від 25.04.2017 р. про припинення ТОВ "Хліб Жмеринщини" та скасувати відповідний запис.

В судове засідання, що приначене на 18.07.2017 позивач не з'явився. До суду представником була подана заява за вх №15545 про розгляд справи без його участі. Як слідує зі змісту клопотання, представник відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Жмеринському районі позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач в судове засідання, що призначене на 18.07.2017 не з'явилась. Про причини неявки суд неповідомила.

В судовому засіданні 19.06.2017 державний реєстратор по суті позовних вимог зазначила, що вона не погоджується з мотивами адміністративного позову, обгрунтовуючи свою позицією, що викладена в письмових запереченнях (вх. №13182).

Представник третьої особи - Жмеринського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області в судове засідання 18.07.2017 не з'явився, подавши до суду заяву за вх. №14623 про розгляд справи без його участі. Крім того, на адресу суду було направлено матеріали виконавчого провадження, що долучені до матеріалів адміністративної справи.

Третя особа ОСОБА_2 залучений до участі у справі за ініціативою суду, оскільки в ході судового розгляду встановлено, що рішення у справі може вплинути на права та обов"язки останнього.

В судові засідання ОСОБА_2 не з'являвся. Про час, дату та місце судового розгляду повідомлявся у спосіб, що передбачений КАС України, зокрема за адресою місця реєстрації. Проте, конверт відділом зв"язку повернуто на адресу суду з відміткою "за закінченням терміну зберігання".

З урахуванням положень ст. 33, 35 КАС України, суд вважає, що вжив всіх заходів задля повідомлення учасників процесу про судовий розгляд справи.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

За наведених обставин, суд здійснював судовий розгляд в порядку письмового провадження, без фіксування судового засідання технічними засобами.

На виконання вимог ухвали суду від 08.06.2017 надано реєстраційну справу ТОВ "Хліб Жмеринщини", яка була досліджена в ході судового розгляду.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши надані сторонами докази, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню, з огляду на наступне.

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 05 грудня 2016 у справі №802/1797/16-а задоволено адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Жмеринському районі Вінницької області та стягнуто з товариства з обмеженою відповідальністю "Хліб Жмеринщини" капіталізовані платежі в сумі 254813,51 грн.

31.01.2017 року головним державним виконавцем Жмеринського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області винесено постанову №53311278 про відкриття виконавчого провадження з виконання виконавчого листа №802/1797/16 від 04.01.2017, виданим Вінницьким окружним адміністративним судом.

Виконавче провадження відкрито на підставі заяви стягувача, а саме Відділення ВДФССНВ у Жмеринському районі.

Згідно постанови №53311278 про виконавче провадження від 31.01.2017, ТОВ "Хліб Жмеринщини" має заборгованість перед Відділенням ВДФССНВ у Жмеринському районі в розмірі 254813,51 грн.

25.04.2017 року державним реєстратором Рудяк О.П. здійснено державну реєстрацію припинення ТОВ "Хліб Жмеринщини", про що вчинено запис №11751110023000413.

Позивач не погоджуюється із діями та записом державного реєстратора Рудяк О.П. та звернувся суду із позовом.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог суд виходить з наступного.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб підприємців, регулює Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15 травня 2003 року №755-IV.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону, відносини, що виникають у сфері державної реєстрації, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно цього Закону.

За вимогами частини 2 статті 6 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" державний реєстратор:1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Положеннями ч. 12 ст. 17 Закону передбачено, що для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов'язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Відповідно до матеріалів реєстраційної справи слідує, що заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації була подана 25.04.2017 представником ТОВ "Хліб Жмеринщини" за довіренністю, що підписана директором/ліквідатором товариства ОСОБА_2

До заяви були подані повідомлення про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за підписом посадової особи Жмеринської ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області від 15.03.2017 №№1702292800002, 1702298600001; довідка про відсутність заборгованості зі сплати страхових коштів до Пенсійного фонду, контроль за нарахуванням та сплатою яких покладено на Пенсійний фонд України; довідка від 18.04.2017 про прийняття на державне зберігання документів товариства за 2003-2016 роки в кількості 123 справ, протокол №22 загальних зборів учасників ТОВ "Хліб Жмеринщини" від 16.09.2016 про припинення товариства шляхом його ліквідації в добровільному порядку, з призначенням ліквідатора товариства ОСОБА_2

На відміну від опису реєстраційної справи, який містить відомості, що заявником подавалась довідка про відсутність заборгованості зі сплати страхових коштів до інших фондів соціального страхування, судом установлено її відсутність.

Як свідчать матеріали справи, 31.01.2017 року головним державним виконавцем Жмеринського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області винесено постанову №53311278 про відкриття виконавчого провадження щодо ТОВ "Хліб Жмеринщини".

Постанову №53311278 про виконавче провадження було направлено на адресу ТОВ "Хліб Жмеринщини". В подальшому ліквідатором боржника ОСОБА_2 на адресу державного виконавця направлено лист від 15.03.2017р. з якого слідує, що ліквідатор повідомляє державного виконавця про реалізацію усього майнового комплексу боржника. Крім того, в листі вказано, що кошти або інше майно відсутнє. 09.02.2017 ТОВ "Хліб Жмеринщини" закрито усі наявні рахунки, про що долучено довідки. Усіма контролюючими органами проведено перевірку та отримано довідки про відсутність заборгованостей.

За наведених обставин, директор/ліквідатор ТОВ "Хліб Жмеринщини" просить закрити провадження по стягненню по причині відсутності майна та коштів у боржника.

Проте, згідно наданих Жмеринським міськрайонним відділом ДВС ГТУЮ у Вінницькій області матеріалів виконавчого провадження №53311278, яке відкрите з виконання виконавчого листа №802/1797/16-а від 04.01.2017, відомості та рішення щодо завершення виконачих дій відсутні.

Відповідно до ст. 28 Закону передбачено підстави для відмови у державній реєстрації: 1) документи подано особою, яка не має на це повноважень; 2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії; 3) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв'язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи; 4) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку; 5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України; 6) документи суперечать статуту громадського формування; 7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи; 8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону; 9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов'язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 11) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані: раніше строку, встановленого цим Законом; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи, та/або є засновником третейського суду; в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання або поділу; щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованої реєстрації випуску акцій; щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованих випусків цінних паперів; щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування; щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи; щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження; щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство.

Отже зміст вказаних норм законодавства свідчить, що в разі відкритого виконавчого провадження державний реєстратор має підстави для відмови у проведенні державної реєстрації щодо припинення юридичної особи.

За наведених обставин, запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 25.04.2017 року за №11751110023000413 про припинення ТОВ "Хліб Жмеринщини" не може бути правомірним, відтак пілягає скасуванню.

Визначаючись щодо вимог про визнання протиправними дій державного реєстратора відділу реєстрації Жмеринської міської ради Рудяк О.П., що полягають у внесенні до ЄДРЮОФОП запису №11751110023000413 від 25.04.2017 р. про припинення ТОВ "Хліб Жмеринщини", суд виходить з наступного.

Згідно положень ст. 13 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" інформаційна взаємодія між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів у випадках, визначених цією статтею, здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами.

Технічний адміністратор Єдиного державного реєстру в день проведення реєстраційної дії забезпечує передачу до інформаційних систем: центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує єдину державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, - відомостей про проведення такої реєстраційної дії; Пенсійного фонду України - відомостей про проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, початок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, державну реєстрацію припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця; Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку - відомостей про проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, початок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, державну реєстрацію припинення юридичної особи.

До центрального органу виконавчої влади, що реалізує єдину державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, одночасно з відомостями Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію створення юридичної особи та державну реєстрацію фізичної особи - підприємця технічним адміністратором Єдиного державного реєстру забезпечується передача копії заяви про обрання спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційної заяви про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість в електронній формі, якщо такі заяви були подані як додаток до заяви про державну реєстрацію.

Частинами 7, 8 ст. 13 Закону передбачено, що Пенсійний фонд України забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру таких відомостей: про відсутність (наявність) заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування - у день отримання запиту від суб'єкта державної реєстрації; про відсутність (наявність) заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування - протягом 30 календарних днів з дати отримання відомостей про проведення реєстраційної дії щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру відомостей про відкриття та завершення виконавчих проваджень - у день внесення до Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень відомостей про відкриття та завершення виконавчого провадження.

Відповідно до матеріалів реєстраційної справи міститься докази про пошук державним реєстратором виконавчих проваджень в АСВП за боржником ТОВ "Хліб Жмеринщини" за кодом ЄДРПОУ 32754704. Згідно результатів пошуку - записи про виконавче провадження за даним боржником відсутні.

Проте, суд зауважує, що оскаржуваний запис відповідачем був внесений 25.04.2017. Натомість, відомості про результати державним реєстратором пошуку виконавчих проваджень в АСВП за боржником ТОВ "Хліб Жмеринщини" датовані 26.05.2017, тобто через місяць після запису про припинення товариства. Даний доказ, зокрема скриншот сторінки автоматизованої системи міститьс в матеріалах реєстраційної справи.

Разом з тим суд вважає, що заслуговують на увагу пояснення відповідача з приводу того, що виконавче провадження відкрите головним державним виконавцем про стягнення грошових коштів з ТОВ "Хліб Жмеринщини" код ЄДРПОУ якого вказано 32754702. Натомість згідно відомостей, які містяться у ЄДРПОУ правильним кодом товариства є 32754704. Відтак, як установлено в ході судового розгляду, у постанові від 31.01.2017 про відкриття виконавчого провадження №53311278 допущена помилка в коді боржника ТОВ "Хліб Жмеринщини".

Разом з тим, слід зазначити, що результатом оскаржуваних позивачем дій внесено запис, який, як установлено судом є протиправним. Відтак визнання неправомірними дій при його внесенні, у даному випадку, окремого окреслення судовим рішенням не потребує.

Згідно з вимогами ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу.

Оцінивши докази, які є у справі, надавши їм юридичну оцінку, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими не в повній мірі, тому підлягають частковому задоволенню.

В силу положень статті 94 КАС України підстав для стягнення судового збору з відповідача немає, оскільки позивач відповідно до положень Закону України "Про судовий збір" звільнений від його сплати.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 25.04.2017 року за №11751110023000413 про припинення ТОВ "Хліб Жмеринщини" (код ЄДРПОУ 32754704).

В решті позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя /підпис/ Дмитришена Руслана Миколаївна

Згідно з оригіналом.

Суддя:

Секретар:

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.07.2017
Оприлюднено24.07.2017
Номер документу67853528
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/866/17-а

Постанова від 18.07.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 08.06.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 31.05.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні