Постанова
від 24.07.2017 по справі 817/2401/16
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, код 34390710

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

24 липня 2017 р. № 817/2401/16

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Шляхової О.М., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом

Державної податкової інспекції у м. Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області до Департаменту реєстрації Харківської міської ради третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "Вексон" про зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Державна податкова інспекція у м. Рівному Головного управління ДФС Рівненській області, звернувся до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до відповідача, Департаменту реєстрації Харківської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет позову: Товариство з обмеженою відповідальністю "Вексон", в якому просить суд: зобов'язати державного реєстратора Департаменту реєстрації Харківської міської ради скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів Товариства з обмежене відповідальністю "Вексон" (код ЄДРПОУ 39620774) про зміну місцезнаходження Товариства з обмежене відповідальністю "Вексон" з м.Харків, Московський район, вул. Академіка Павлова, буд.120 на адресу: м. Рівне, вул. Княгині Ольги, 5 .

Ухвалою Рівненського окружного адміністративного суду від 20.01.2017 року відкрито провадження у справі за вищевказаним адміністративним позовом. Ухвалою Рівненського окружного адміністративного суду від 07.05.2017 року адміністративну справу за вищевказаним адміністративним позовом передано на розгляд до Харківського окружного адміністративного суду.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 14 червня 2017 року відкрито провадження по справі.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що податковим органом не було встановлено фактичне перебування ТОВ "Вексон" за адресою, вказаною згідно внесених змін до його установчих документів, а саме: м. Рівне, вул. Княгині Ольги, б. 5. Договорів оренди ТОВ "Вексон" щодо приміщень за вказаною адресою, за якою розташовано ТОВ "Офісний центр "Паркове", також не укладало, жодних господарських операцій не проводило.

Позивач в обґрунтування позовних вимог, зокрема, зазначає, що ст. 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що документи та відомості, внесені до державного реєстру, вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою. Посилаючись на норми ст. 93 Цивільного кодексу України, за якими місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку, позивач вказує, що за адресою: м. Рівне, вул. Княгині Ольги, б. 5 третя особа - ТОВ "Вексон" фактично не знаходиться, отже Державним реєстратором до реєстраційної справи було внесено неправдиві відомості, що є порушенням ст. 7 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

В судове засідання представник позивача, повідомлений належним чином про дату, час та місце розгляду справи - не прибув. Через канцелярію суду направив клопотання (вх. №26/24593/17 від 19.07.2017 р.) про розгляд справи за своєї відсутності та просив розглянути справу за наявними у ній матеріалами.

Представник відповідача - Департаменту реєстрації Харківської міської ради, повідомлений належним чином про дату, час та місце розгляду справи, у судове засідання не прибув. Згідно письмових заперечень, які містяться в матеріалах справи, позов не визнав та просив в його задоволенні відмовити через безпідставність.

При цьому він пояснив, що в зв'язку із зміною місцезнаходження ТОВ "Вексон" реєстраційна дія державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи була внесена до Єдиного державного реєстру 04.08.2016р. за № 14801050003065221 приватним нотаріусом Гришаковою О.В., а реєстраційна справа ТОВ "Вексон" зберігається в Управлінні забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради.

Відповідач вказує, що з його боку права позивача жодним чином не порушено, з огляду на що ним вони не можуть бути і відновлені.

Представник третьої особи, повідомленої судом належним чином про дату, час та місце розгляду справи, свого представника до суду не направив, правову позицію щодо заявлених позовних вимог не висловив, клопотань про відкладення розгляду справи або її розгляд за відсутності представника не надав.

Відповідно до ч.6 ст. 128 КАС України суд розглянув дану справу в порядку письмового провадження.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 41 КАС України.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з огляду на наступне.

Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що ТОВ "Вексон" (код ЄДРПОУ 39620774) було зареєстровано як юридичну особу 04.02.2015р. Департаментом реєстрації Харківської міської ради, юридична адреса: Україна, 61054, Харківська область, м.Харків, вул. Академіка Павлова, буд. 120 (а.с. 4).

Згідно реєстраційних даних ТОВ "Вексон" змінило місцезнаходження з м. Харків, Московський район, вул. Академіка Павлова, б. 120 на м. рівне, вул. Княгині Ольги, б.5.

З наданої позивачем до матеріалів справи копії рапорту старшого оперуповноваженого з ОВС ОУ ГУ ДФС у Рівненській області Новікова Р.К. від 23.09.2016р. вбачається, що в ході відпрацювання суб'єктів господарювання, які змінюють місцезнаходження з інших областей на Рівенську область, був здійснений виїзд за адресою можливого знаходження ТОВ "Вексон" за адресою: м. Рівне, вул. Княгині Ольги, буд. 5, де офісні та інші приміщення в оренду надає ТОВ "Офісний центр "Паркове" (а.с. 5). Листом від 23.09.2016р. № 2/16 (а.с.7) ТОВ "Офісний центр "Паркове"зазначено, що ТОВ "Вексон" не орендує приміщення за адресою: м. Рівне, вул. Княгині Ольги, буд. 5, яке належить ТОВ "Офісний центр "Паркове".

В зв'язку із встановленими обставинами суд зазначає, що 01.01.2016 року набула чинності нова редакція Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , яким унормовано питання реєстрації юридичних осіб та внесення змін до їх установчих документів.

Так, відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 1 вказаного Закону, державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організації роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлена статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадська формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а такої проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Статтею 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осі фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" передбачено, що державна реєстрація проводиться незалежно від місця знаходження юридичної чи фізичної особи в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя, крім державної реєстрації на підставі документів, поданих в електронній формі, їж проводиться незалежно від місця знаходження юридичної чи фізичної особи в межах України.

При здійсненні повноважень державний реєстратор керується, зокрема, Конституцією України, Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , державний реєстратор: приймає документи; перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; веде Єдиний державний реєстр; веде реєстраційні справи; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Статтею 25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" передбачений порядок проведення реєстраційних дій.

Відповідно до ч. З ст. 35 вищевказаного Закону, засновники (учасники) юридичної особи несуть відповідальність за відповідність установчих документів законодавству.

Відповідно до частини 3 статті 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", реєстраційна справа в паперовій формі зберігається у суб'єкта державної реєстрації за місцезнаходженням юридичної особи, громадського формування, фізичної особи - підприємця.

Суб'єкт державної реєстрації, який провів реєстраційну дію, протягом трьох робочих днів з дня її проведення надсилає документи, подані для проведення реєстрації, відповідному суб'єкту державної реєстрації, уповноваженому зберігати реєстраційні справи.

Згідно наданих до суду письмових заперечень відповідач зазначив про те, що зміни місцезнаходження юридичної особи - ТОВ "Вексон", проведені реєстраційною дією "Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи", що були внесені до Єдиного державного реєстру в зв'язку із зміною місцезнаходження ТОВ "Вексон" 04.08.2016р. за №14801050003065221 приватним нотаріусом Гришаковою О.В., а реєстраційна справа ТОВ "Вексон" зберігається в Управлінні забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради.

Судом з'ясовано, що зазначені реєстраціні дії проведені у відповідності до вимог діючого законодавства.

Враховуючи приписи частини 3 статті 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", у суду не має підстав для сумнівів щодо місця перебування реєстраційної справи ТОВ "Вексон" у паперовій формі.

Враховуючи наведене суд зауважує, що відповідно до приписів ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Також суд враховує, що будь-яке рішення чи дії суб'єкта владних повноважень мають бути законними та обґрунтованими, прийнятими чи вчиненими в межах наданих повноважень, мати під собою конкретні об'єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено, а суд, відповідно до п. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, перевіряє чи прийнято такі рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку. Також рішення суб'єкта владних повноважень на може ґрунтуватися на припущеннях.

Відповідно до ст. 6 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

У випадках, установлених законом, до суду можуть звертатися органи та особи, яким надано право захищати права, свободи та інтереси інших осіб.

Суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.

Пунктом 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України визначено, що контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Враховуючи приписи наведених вище норм у їх сукупності, суд вважає, що маючи право, як суб'єкт владних повноважень, для звернення до суду, позивач в даній справі має навести не лише наявні у нього для цього повноваження, а також вказати на конкретні порушення законодавства, вчинені відповідачем та обґрунтувати їх належними доказами, оскільки його позовні вимоги обґрунтовані саме порушенням з боку відповідача приписів законодавства.

Зокрема, вказуючи на порушення відповідачем вимог ст. 7 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", яким було унормовано спірні правовідносини раніше, позивач фактично не вказує в чому ж саме полягають порушення відповідачем вказаної норми, а твердження позивача про відсутність місцезнаходження ТОВ "Вексон" за адресою: м. Рівне, вул. Княгині Ольги, б. 5, на думку суду, є спірними.

Так, вказуючи про цю обставину, позивач посилається на рапорт старшого оперуповноваженого з ОВС ОУ ГУ ДФС у Рівненській області Новікова Р.К. від 23.09.2016р. (а.с. 5), який містить інформацію про те, що за вказаною адресою ТОВ "Вексон" не перебуває, приміщення не орендує.

До цього доказу суд ставиться критично, оскільки фактично рапорт наводить обставини зі слів іншої невизначеної особи.

Суд звертає увагу, що згідно приписів ч. 1 ст. 71 КАС України кожна особа повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. За приписами частини 4 вказаної статті суб'єкт владних повноважень, яким є позивач в даній справі, повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

З урахуванням викладеного суд доходить висновку, що обов'язковою умовою правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб'єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) зазвичай індивідуально виражені права чи інтереси особи, яка стверджує про їх порушення або, у випадку звернення до суду суб'єкта владних повноважень, наносити шкоду суспільним відносинам, на захист яких до суду звертається суб'єкт владних повноважень у межах своєї компетенції.

Позивач в позовній заяві не наводить жодного доказу на підтвердження того, що його права порушено Управлінням державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Департаменту реєстрації Харківської міської ради.

Отже, вимога позивача щодо зобов'язання Управлінням державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Департаменту реєстрації Харківської міської ради скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ "Вексон" у звязку із зміною місцезнаходження є неправомірною.

В даній справі судом порушень з боку відповідача не встановлено, в зв'язку з чим відсутніми є підстави для задоволення позовних вимог про зобов'язання відповідача скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ "Вексон".

Керуючись ст.ст. 11, 12, 41, 71, 128, ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 161, ст. 162, ст. 163, ст. 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області до Департаменту Харківської міської ради, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "Вексон" про зобов`язання вчинити певні дії, - відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Шляхова О.М.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.07.2017
Оприлюднено24.07.2017
Номер документу67854358
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/2401/16

Ухвала від 08.11.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 12.10.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 12.10.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 04.10.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 13.09.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Постанова від 24.07.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Ухвала від 14.06.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Ухвала від 07.04.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

Ухвала від 20.01.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

Ухвала від 28.12.2016

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні