Постанова
від 18.07.2017 по справі 431/2817/17
СТАРОБІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18.07.2017

Справа №431/2817/17

Провадження № 3/431/310/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 липня 2017 року Суддя Старобільського районного суду Луганської області Колядов В.Ю., за участю прокурора Савченко М.О., захисника ОСОБА_1, розглянувши матеріал про вчинення адміністративного корупційного правопорушення, який надійшов з Управління захисту економіки в Луганській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця с. Шульгинка Старобільського району Луганської області, голова Шульгинської сільської виборчої комісії, мешкає за адресою: АДРЕСА_1, за ч. 1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_2, будучи посадовою особою юридичної особи публічного права, відповідно до підпункту а п. 2 статті 3 Закону України Про запобігання корупції , є суб'єктом відповідальності за корупційні правопорушення, вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, чим порушив вимоги, що передбачено п. 1 та п. 2 ч. 1 ст. 28 Закону України Про запобігання корупції , при наступних обставинах:

Постановою голови Верховної Ради України № 645-УІІІ від 17 липня 2015 року Про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2015 року призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, а саме на 25 жовтня 2015 року.

Постановою Старобільської районної виборчої комісії Луганської області № 2 від 12.09.2015 року, визнано склад міської, селищної та сільських виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення виборів, серед яких є Шульгинська сільська виборча комісія, склад якої відображено у додатку до вказаної постанови. Голова комісії - ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_3; заступник голови комісії - ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_4; секретар комісії - ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_5, та 7-ти членів комісії.

Сама Шульгинська сільська виборча комісія Старобільського району, Луганської області внесена до єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, як юридична особа - комунальна організація за ідентифікаційним кодом 33802135, тобто, відповідно до ч. 2 ст. 81 Цивільного кодексу України, Шульгінська сільська виборча комісія є юридичною особою публічного права.

Згідно ст. 20 Закону України Про місцеві вибори , виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори. Територіальна виборча комісія є постійно діючим колегіальним органом, що в межах своїх повноважень забезпечує організацію та проведення місцевих виборів. Територіальна виборча комісія є юридичною особою. Територіальна виборча комісія має власну печатку, зразок якої затверджується Центральною виборчою комісією.

На підставі постанови КМУ № 687 від 08 вересня 2015 року Про питання оплати праці членів територіальних і дільничних виборчих комісій з місцевих виборів, нарахування та виплати одноразової грошової винагороди відображено, п. 14 що підставою для укладання цивільно-правового договору є рішення виборчої комісії про виконання членами виборчої комісії повноважень на платній основі, за посадами, які вони займають у відповідних виборчих комісіях та п. 17. зазначено, що цивільно-правовий договір з головою територіальної виборчої комісії від імені комісії укладається заступником голови такої виборчої комісії.

Так, 14 вересня 2015 року було укладено договір про надання територіальній виборчій комісії послуг, пов'язаних з підготовкою та проведення місцевих виборів між головою Шульгинської сільської виборчої комісії Старобільського району, Луганської області ОСОБА_2 та громадянином ОСОБА_2, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, щодо виконання останнім обов'язків голови виборчої комісії, з оплатою у розмірі установленої законом мінімальної заробітної плати за фактично відпрацьований час. Термін дії цього договору набирає чинності з моменту його підписання обома сторонами та діє до 04 листопада 2015 року включно.

В подальшому головою Шульгинської сільської виборчої комісії ОСОБА_2 було затверджено розрахунково-платіжні відомості по Шульгінській сільській виборчій комісії за вересень , жовтень та листопад 2015 року. Згідно вказаних платіжних доручень за підписом ОСОБА_2 йому були нараховані грошові кошти згідно договорів.

Разом з тим, ОСОБА_2 письмово (або іншим способом) не повідомляв колегіальний орган - Шульгинську сільську виборчу комісію про наявність в нього реального конфлікту інтересів під час виконання повноважень.

Таким чином у ОСОБА_2 виник реальний конфлікт інтересів, а саме суперечність між його особистим майновим інтересом - бажанням поліпшити своє матеріальне становище шляхом отримання грошових коштів у формі заробітної плати, та його службовими повноваженнями, як голови комісії, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи не вчинення дій під час виконання своїх службових повноважень.

Тобто реальний конфлікт інтересів в даному випадку полягає в тому, що майновий інтерес ОСОБА_2 у вигляді бажання поліпшити своє матеріальне становище реально зіткнувся з його службовими повноваженнями з моменту підписання договору та підписанні відповідних документів щодо виплати заробітної плати.

Своїми діями, ОСОБА_2 порушив вимоги п. 1 та п. 2 ч. 1 ст. 28 Закону України Про запобігання корупції - особи зобов'язані : п.1 вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; п.2 повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів.

В даному випадку ОСОБА_2 повинен був утриматися від підписання вищевказаного договору і повідомити колегіальний орган - виборчу комісію про наявність в нього реального конфлікту інтересів, тобто був зобов'язаний вжити всіх необхідних заходів, спрямованих на запобігання конфлікту інтересів, чого не було здійснено ОСОБА_2

Відповідно до п. 1 ст. 28 Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів , Закону України Про запобігання корупції , особи зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 даного Закону, зобов'язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; 3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; 4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

Згідно з п. п. а п. 2 ст. З Закону України Про запобігання корупції , посадові особи юридичних осіб публічного права, є суб'єктами відповідальності за корупційні правопорушення.

Одним з основоположних принципів діяльності із запобігання і протидії корупції є невідворотність відповідальності за вчинення корупційних правопорушень, оскільки ці правопорушення несуть негативні наслідки, які можуть виявитися у підриві авторитету органів державної влади, органів місцевого самоврядування та зашкодити суспільним інтересам, то таке правопорушення не може бути визнане, як малозначне.

Відповідно до ст. 23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Таким чином голова Шульгинської сільської виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_2 не вжив заходів щодо запобігання і врегулювання конфлікту інтересів та невідкладно не повідомив колегіальний орган - Шульгинську сільську виборчу комісію Луганської області про наявність конфлікту інтересів при укладені договору про працевлаштування самого себе на посаду голови виборчої комісії, чим порушив вимоги, що передбачено п. 1 та п. 2 ч. 1 ст. 28 Закону України Про запобігання корупції .

Крім цього, голова Шульгинської сільської виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_2 прийняв рішення та вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів при укладені договору про працевлаштування самого себе, чим порушив вимоги, що передбачено п. 3 ч. 1 ст. 28 Закону України Про запобігання корупції .

Адміністративна відповідальність за вказані адміністративні правопорушення, пов'язані з корупцією, передбачена ч.1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

Адміністративні правопорушення, пов'язані з корупцією, виявлені УЗЕ в Луганській області ДЗЕ Національної поліції України 29.06.2017 року.

ОСОБА_2 у судовому засіданні вину у вчинених правопорушеннях не визнав, заначив, що він не був юридично обізнаний з вимогами Закону України Про запобігання корупції та іншими нормативно-правовими актами, якими врегульовуються відносини за які його притягнуто до адміністративної відповідальності.

Захисник ОСОБА_2 адвокат ОСОБА_1, надала до суду письмове заперечення на протоколи про адміністративні правопорушення, яке підтримала в судовому засіданні та надала письмове клопотання про закриття справи про адміністративне правопорушення, яке також підтримала в судовому засіданні.

Прокурор у судовому засіданні просить визнати винним ОСОБА_2 у вчиненні правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7 КУпАП та накласти відповідне стягнення.

Заслухавши пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, захисника, прокурора, дослідивши докази по справі в їх сукупності, суддя вважає, що вина ОСОБА_2 у скоєнні адміністративного правопорушення, передбачених ч.1 ч.2 ст.172-7 КпАП України, доведена.

Вирішуючи питання про вид адміністративного стягнення, суддя враховує, у відповідності до ч.2 ст.33 КУпАП, характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність.

Обставини, що пом'якшують та обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення, передбачених ст. 35 КУпАП України, судом не встановлено.

Враховуючи характер вчинених правопорушень, особу винного, який до адміністративної відповідальності притягується вперше, відсутність пом'якшуючих та обтяжуючих обставин, суд вважає, що до правопорушнику доцільно застосувати адміністративне стягнення у виді штрафу.

Керуючись ст.ст. 29, 36, 172-7 ч.1, 172-7 ч. 2, 33-34, 221, 249-252, 83-285, 288, 294 КУпАП, п. б ч. 1 ст. 3, п. 2, п. 3 ч. 1 ст. 28 Закону України Про запобігання корупції , -

ПОСТАНОВИВ:

Визнати винним ОСОБА_2 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7 КУпАП та на підставі ст. 36 КУпАП накласти на нього стягнення у вигляді штрафу у розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 3400 (три тисячі чотириста) гривень.

Стягнути з ОСОБА_2 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) судовий збір у розмірі 320 (триста двадцять) гривень в дохід держави (стягувач: Державна судова адміністрація України, вул. Липська, 18/5, м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ стягувача 26255795, отримувач коштів ГУК у м. Києві /м. Київ/ 22030106, код за ЄДРПОУ 37993783, банк отримувача Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві, код банку отримувача 820019, рахунок отримувача 31215256700001, код класифікації доходів бюджету 22030106 Судовий збір стягувачем є Державна судова адміністрація України ).

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду Луганської області через Старобільський районний суд Луганської області протягом десяти днів з дня її винесення, а особами, що не брали участі у справі - в той же строк з дня отримання копії постанови.

Суддя В.Ю. Колядов

СудСтаробільський районний суд Луганської області
Дата ухвалення рішення18.07.2017
Оприлюднено25.07.2017
Номер документу67869026
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —431/2817/17

Постанова від 21.09.2017

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Луганської області

Чорнобривко Ю. В.

Постанова від 18.07.2017

Адмінправопорушення

Старобільський районний суд Луганської області

Колядов В. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні