Постанова
від 24.07.2017 по справі 825/1026/17
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 липня 2017 року м.Чернігів Справа № 825/1026/17

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі колегії суддів

під головуванням судді Соломко І.І.,

суддів Скалозуба Ю.О.,

ОСОБА_1,

за участю секретаря Пархомчука Д.А.,

представника позивача ОСОБА_2,

представника відповідачів ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроспецтрансс" до Ніжинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області, Державної фіскальної служби України про визнання дій та відмови протиправними, зобов'язати вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

В провадженні Чернігівського окружного адміністративного суду знаходиться справа за адміністратвиним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроспецтрансс" до Ніжинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області (надалі-Ніжинська ОДПІ ГУ ДФС в Чернігівській області), Державної фіскальної служби України (надалі-ДФС) про визнання протиправними дій відповідачів щодо фактичного призупинення дії договору від 20.04.2017 № 200420176 про визнання електроних документів; зобов'язання відповідлачів відновити у повному обсязі дію договору від 20.04.2017 № 200420176; визнання протиправною відмову відповідачів у прийнятті податкових накладних ТОВ "Агроспецтрансс" від 31.05.2017 за № № 62, 63, 64, 65, 66, 70, 71, 73, 74, 75, 76 та податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2017 року від 20.06.2017; розрахунку коригування податку на додану вартість (Д1) за травень 2017 року від 20.06.2017; довідки про суми від'ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного податкового (періоду) (Д2) за травень 2017 року від 20.06.2017; розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) травень 2017 року від 20.06.2017.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачами безпідставно припинено дію договору від 20.04.2017 № 200420176 про визнання електронних документів, укладеного між ТОВ "Агроспецтранс" та Ніжинською ОДПІ ГУ ДФС в Чернігівській області, що стало наслідком неприйняття податових накладних та податкової звітності з податку на додану вартість.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив суд задовольнити позов повністю.

Представник відповідачів у судовому засіданні позов не визнала та просила суд відмовити у задоволенні позову у повному обсязі. Свої заперечення на адміністративний позов відповідач обґрунтовує тим, що договір про визнання електронних документів від 20.04.2017 № 200420176 не припинено.

Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідачів, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

ТОВ "Агроспецтранс" (код ЄДРПОУ 39797461) з 21.05.2015 зареєстровано відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Печерського рійону реєстраційної служби Головного управління юстиції в м. Києві, взято на податковий облік у ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві з 22.05.2015 як платник податків, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 02.05.2017 № НОМЕР_1 (а.с.14-19).

16.02.2017 ТОВ "Агроспецтранс" змінило місцезнаходження, а саме: з АДРЕСА_1 на Чернігівську область, Бобровицькій район, с.Вороньки, вул. 30 років Перемоги, буд. 1 та з 06.03.2017 перебуває на обліку в Бобровицькому відділенні Ніжинської ОДПІ ГУ ДФС в Чернігівській області в стані "65-платник з наступного року".

20.04.2017 між ТОВ "Агроспецтранс" та Ніжинською ОДПІ ГУ ДФС в Чернігівській області укладено договір № 200420176 про визнання електронних документів (реєстраційний номер НОМЕР_2), предметом якого є визнання податкових документів, поданих платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органів ДФС засобами телекомунікаційного зв'язку або на електронних носіях, як оригіналу.

Відповідно до пунктів 3.1, 3.2 розділу 3 даного договору, орган зобов'язаний: забезпечити приймання податкових документів в електронному вигляді платника податків у терміни, визначені законодавством для податкових документів в паперовому вигляді, та їх комп'ютерну обробку; забезпечити відправлення квитанцій на електронну адресу платника податків.

У розділу 6 зазначеного договору сторони погодили, що він набирає чинності з моменту його підписання сторонами. З моменту укладення договору всі попередні домовленості та укладені правочини між платником податків та органом ДФС з питань електронного обміну інформацією втрачають чинність. Договір діє до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів. Якщо платник податків подає до органу ДФС нові посилені сертифікати ЕЦП, цей договір вважається пролонгованим до закінчення терміну чинності нових посилених сертифікатів ключів. Орган ДФС має право розірвати договір в односторонньому порядку у випадку ненадання платником податків нового посиленого сертифіката (сертифікатів) відкритого ключа замість скасованих або у разі зміни платником місця реєстрації. У разі припинення дії договору надісланий платником податків документ в електронному вигляді не приймається.

15.06.2017 ТОВ "Агроспецтранс" засобами телекомунікаційного зв'язку подано податкові документи в електронному вигляді, які відповідно до квітанції № 1 доставлені до центрального рівня Державної податкової служби України 15.06.2017 в 18:35:43 (а.с.48).

Зокрема, 15.06.2017 в 19:27:54 податкова накладна № 63 від 31.05.2017 (а.с. 51); 15.06.2017 в 20:24:55 податкова накладна 64 від 31.05.2017 (а.с.53); 15.06.2017 в 20:25:41 податкова накладна 65 від 31.05.2017 (а.с.55); 15.06.2017 в 20:25:48 податкова накладна 66 від 31.05.2017 (а.с. 58); 15.06.2017 в 20:24:17 податкова накладна 70 від 31.05.2017 (а.с. 60); 15.06.2017 в 20:23:22 податкова накладна 71 від 31.05.2017 (а.с.62); 15.06.2017 в 20:25:49 податкова накладна 73 від 31.05.2017 (а.с.64); 15.06.2017 в 20:24:27 податкова накладна 74 від 31.05.2017 (а.с. 66); 15.06.2017 в 20:24:29 податкова накладна 75 від 31.05.2017 (а.с. 68); 15.06.2017 в 21:25:46 податкова накладна 75 від 31.05.2017(а.с. 70).

16.06.2017 також подано засобами телекомунікаційного зв'язку податкову декларацію Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроспецтрансс" з податку на додану вартість за травень 2017 року від 20.06.2017; розрахунки коригування податку на додану вартість (Д1) за травень 2017 року від 20.06.2017; довідки про суми від'ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного податкового (періоду) (Д2) за травень 2017 року від 20.06.2017; розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) травень 2017 року від 20.06.2017 (надалі-податкові документи).

В квітанціях № 1 зазначено: "Документ не прийнято. При необхідності виправте документ та відправте його знову. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 №233, можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів".

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.

Спірні правовідносини врегульовані Конституцією України, нормами Податкового кодексу України (надалі - ПК України), Законом України "Про електронні документи та електронний документообіг" від 22.05.2003 № 851-IV (надалі-Закон № 851-IV), Інструкцією з підготовки і подання податкових документів засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженою наказом ДПА України від 10.04.2008 №233 (надалі-Інструкція № 233).

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтями 5, 6, 14 Закону № 851-IV передбачено, що електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити документа.

Склад та порядок розміщення обов'язкових реквізитів електронних документів визначається законодавством.

Електронний документ може бути створений, переданий, збережений і перетворений електронними засобами у візуальну форму.

Візуальною формою подання електронного документа є відображення даних, які він містить, електронними засобами або на папері у формі, придатній для приймання його змісту людиною.

Для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис.

Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.

Відносини, пов'язані з використанням електронних цифрових підписів, регулюються законом.

Використання інших видів електронних підписів в електронному документообігу здійснюється суб'єктами електронного документообігу на договірних засадах.

Електронний документообіг здійснюється відповідно до законодавства України або на підставі договорів, що визначають взаємовідносини суб'єктів електронного документообігу.

Використання електронного документа у цивільних відносинах здійснюється згідно із загальними вимогами вчинення правочинів, встановлених цивільним законодавством.

Згідно із пунктом 42.4 статті 42 ПК України з платниками податків, які подають звітність в електронній формі, листування з контролюючими органами може здійснюватися засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Принципи організації інформаційного обміну під час подання платниками податків податкової звітності до органів державної податкової служби України в електронній формі із використанням електронного цифрового підпису визначені Інструкцією з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженою наказом Державної податкової адміністрації України від 10.04.2008 № 233 та зареєстрованою у Міністерстві юстиції України 16.04.2008 за № 320/15011, дія якої поширюється на Державну податкову адміністрацію України та її територіальні органи, платників податків, які за власним бажанням подають податкові документи в електронному вигляді.

Пунктами 7.3-7.6 розділу ІІІ Інструкції № 233 визначено, що після одержання від платника податків податкового документа в електронному вигляді органи ДПС проводять його розшифрування, перевірку ЕЦП, перевірку відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту).

Перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку. Ця квитанція надсилається органами ДПС на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним.

Підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних ДПС є друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС.

Якщо надіслані податкові документи сформовано з помилкою, то платнику податків надсилається друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття податкових документів в електронному вигляді із зазначенням причин. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС.

Підставою для непідтвердження та неприйняття податкових документів ТОВ "Агроспецтранс", викладеною ДПС у квітанціях № 1, є висновок податкового органу про можливе припинення договору від 20.04.2017 № 200420176 про визнання електронних документів.

Проте з такими висновками ДПС суд не погоджується, з огляду на таке.

20.04.2017 між ТОВ "Агроспецтранс" та Ніжинською ОДПІ ГУ ДФС в Чернігівській області укладено договір № 200420176 про визнання електронних документів (реєстраційний номер НОМЕР_2), предметом якого є визнання податкових документів, поданих платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органів ДФС засобами телекомунікаційного зв'язку або на електронних носіях, як оригіналу.

Договір укладено в електронному вигляді. Підтвердженням укладення цього договору є квитанція № 2 (а.с.45)

Отже, договір від 20.04.2017 № 200420176 є укладеним, при цьому представник відповідачів в судовому засіданні пояснила, що вказаний договір на даний час не припинено.

З огляду на викладене, суд вважає помилковими висновки податкового органу "про можливе припинення дії договору № 200420176 від 20.04.2017", оскільки такі висновки ґрунтуються не на доказах, а на сумнівах і припущеннях, тому у ДПС були відсутні підстави для непідтвердження та неприйняття податкових документів ТОВ "Агроспецтранс" з мотивів, викладених у квітанціях № 1.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог в частині визнання протиправною відмову, викладену у квитанціях Державної фіскальної служби України № 1 у прийнятті податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроспецтрансс" від 31.05.2017 за № № 62, 63, 64, 65, 66, 70, 71, 73, 74, 75, 76 та податкової декларації Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроспецтрансс" з податку на додану вартість за травень 2017 року від 20.06.2017; розрахунку коригування податку на додану вартість (Д1) за травень 2017 року від 20.06.2017; довідки про суми від'ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного податкового (періоду) (Д2) за травень 2017 року від 20.06.2017; розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) травень 2017 року від 20.06.2017.

Згідно з пунктом 49.13 статті 49 ПК України у разі, якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови органом державної податкової служби (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання органом державної податкової служби.

Задоволення судом позовних вимог щодо визнання протиправною відмови у прийнятті податкової звітності означає, що така звітність повинна бути прийнята податковим органом вчасно на підставі пунктом 49.13 статті 49 ПК України, а саме з дати її фактичного подання. В такому разі обов'язок платника податків щодо своєчасного подання податкової декларації є виконаним належним чином, а його порушені права повинні бути відновленими.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку зобов'язати відповідача прийняти податкові накладні від 31.05.2017 за № № 62, 63, 64, 65, 66, 70, 71, 73, 74, 75, 76 датою її фактичного подання - 15.06.2017, а податкову декларацію Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроспецтрансс" з податку на додану вартість за травень 2017 року від 20.06.2017; розрахунки коригування податку на додану вартість (Д1) за травень 2017 року від 20.06.2017; довідки про суми від'ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного податкового (періоду) (Д2) за травень 2017 року від 20.06.2017; розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) травень 2017 року від 20.06.2017 датою фактичного подання - 20.06.2017.

Разом з тим, позовні вимоги про визнання протиправними дій відповідачів щодо припинення договору від 20.04.2017 № 200420176 та відновлення дії цього договору задоволенню не підлягають, оскільки в судовому засіданні з пояснень представника відповідачів встановлено факт, що дія договору від 20.04.2017 № 200420176 не припинялась.

Згідно частиною третьою статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Позивачем сплачено судові витрати в розмірі 3200 (три тисячі двісті) грн. 00 коп. Позовні вимоги задоволено частково, тому поверненню підлягає сума судового збору в розмірі 1600 (одна тисяча шістост) грн. 00 коп., сплаченого згідно платіжного доручення від 16.06.2017 № 3.

Керуючись статтями 94, ст.160-163 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправною відмову, викладену у квитанціях Державної фіскальної служби України № 1 у прийнятті податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроспецтрансс" від 31.05.2017 за № № 62, 63, 64, 65, 66, 70, 71, 73, 74, 75, 76.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України прийняти податкові накладні від 31.05.2017 за № № 62, 63, 64, 65, 66, 70, 71, 73, 74, 75, 76 датою фактичного подання, а саме 15.06.2017.

Визнати протиправною відмову, викладену у квитанціях Державної фіскальної служби України № 1 у прийнятті податкової декларації Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроспецтрансс" з податку на додану вартість за травень 2017 року від 20.06.2017; розрахунки коригування податку на додану вартість (Д1) за травень 2017 року від 20.06.2017; довідки про суми від'ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного податкового (періоду) (Д2) за травень 2017 року від 20.06.2017; розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) травень 2017 року від 20.06.2017.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України прийняти податкову декларацію Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроспецтрансс" з податку на додану вартість за травень 2017 року від 20.06.2017; розрахунки коригування податку на додану вартість (Д1) за травень 2017 року від 20.06.2017; довідки про суми від'ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного податкового (періоду) (Д2) за травень 2017 року від 20.06.2017; розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) травень 2017 року від 20.06.2017 датою фактичного подання, а саме 20.06.2017.

В решті позовних вимог відмовити.

Присудити за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України судові витрати в розмірі 1600 (одна тисяча шістсот) грн. 00 коп. на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроспецтрансс" (код ЄДРПОУ 39797461).

Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167,186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Головуючий суддя І.І. Соломко

Судді Ю.О. Скалозуб

ОСОБА_1

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.07.2017
Оприлюднено26.07.2017
Номер документу67914329
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/1026/17

Ухвала від 14.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 28.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 22.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 29.12.2017

Адміністративне

Верховний Суд

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 30.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Веденяпін О.А.

Ухвала від 07.11.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 13.10.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 13.10.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 12.09.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Ухвала від 17.08.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні